Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Overige vakken

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 09:50
Lunatsy
Lunatsy is offline
Stelling:

Pim Fortuyn had gelijk, artikel 1 van de grondwet kan worden afgeschaft

(artikel 1: alle die zich in nederland bevinden, worden in gelijke gevallen behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke zin dan ook, is niet toegestaan)
Oud 22-11-2004, 19:29
Repeltje
Repeltje is offline
Oneens.... Als artikel 1 word afgeschaft krijg je weer verschillen tussen mannen en vrouwen, zwarten en blanken... nee hoor... dit artikel bijft gewoon lekker in de grondwet wat mij betreft!!!! Ik vind niet dat iets waar onze voorouders eeuwen voor hebben gestreden moet worden afgeschaft omdat een één of andere kale dombo dat vind.
Oud 26-11-2004, 21:09
Lunatsy
Lunatsy is offline
btw, dit is voor school, niet dat ik voor mn lol dit soort dingen aansnijd
Oud 01-12-2004, 20:39
linnepinkraay
linnepinkraay is offline
ik snap niet waarom hij dat gezegd heeft. als hij dit echt heeft willen doorvoeren zou hij zelf ook weer worden gediscrimineerd, omdat hij homo is.
al is het wel zo dat veelmensen andere mensen accepteren alleen maar omdat ze niet mogen discrimineren volgens de wet (artikel 1), maar als dit artikel weg zou gaan, dan krijgen we hier een situatie die niet aanvaardbaar is.
Oud 06-12-2004, 20:11
Verwijderd
Eigenlijk heeft hij gelijk. We hebben deze wet wel, maar er wordt niet aan gehouden. Er is nog steeds discriminatie op gebied van leeftijd, sexe, godsdienst enz. Ik weet niet uit welke context het komt, maar ik denk niet dat hij bedoeld heeft dat dat daadwerkelijk moet gebeuren, maar de aandacht heeft willen vestigen op het feit dat daar eigenlijk toch niet aan gehouden wordt. Of dat de wet bijgeschaafd moet worden.
Oud 10-12-2004, 23:53
Lunatsy
Lunatsy is offline
ik vind niet dat hij gelijk had. want zal je artikel 1 weg halen, die trouwens niet alleen over verbale discriminatie gaat, dan mogen mensen andere mensen ongelijk behandelen. en niet alleen andere mensen, maar ook dat mensen onder de zelfde omstandigheden voor bijv. de zelfde misdaad een andere straf krijgen bijv. omdat een homoseksueel is.

Regels voor berichten