Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik weet niet hoe jij dat mailtje nu naar jezelf stuurt en het lijkt me misschien wel een idee om een stukje van je code hier te plaatsen.
Ik snap namelijk niet dat jij =-tekens krijgt die je niet wilt, want het lijkt mij dat jij de inhoud van dat mailtje zelf bepaalt. Dat kan in ieder geval wel met PHP, maar dat hoort dan weer niet in dit topic. Aangezien je het toch hier hebt gepost, neem ik aan dat je dat niet gebruikt endat hier dus je probleem niet zit, maar als je meer informatie over deze methode wilt, kun je even kijken naar de mail()-functie op www.php.net. Het spreekt (denk ik) redelijk voor zich. En als je er niet uit komt, wil ik je ook wel even een voorbeeldsciptje sturen ofzo...
||
![]() |
Citaat:
ik geloof dat ie het erbij plakte: dus width 200 + 2 padding= totoale width 202 Firefox deed juist dan padding incl width, dus als je padding 2 had, was de width eigenlijk 198, zodat je totale width 200 blijft of omgekeerd, i forgot, nouja dat zou kunnen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Probeer eens line-height op 1px te zetten voor die div.
|||
Citaat:
Overigens las ik niet jouw voorbeeld: Citaat:
width + padding + margin = totale width (wat jij al zei) Stel je zegt: width: 200px, margin: 10px, padding: 4px, dan is de totale width niet 214, maar 228, omdat ie dus aan beide kanten 4x padding en 10px margin doet ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En line-height en font-size ook.. |
![]() |
|
![]() |
hey iedereen, ik ben bezig met een site aan het maken op http://users.telenet.be/stephane089/home.htm . Ik vraag nu nie iemands mening of oordeel over et design ofzo, kweet dat ie er nie erg professioneel uitziet ma tis dan ook ne persoonlijke site! dus aan professioneel design eb ik geen behoefte, m'n vraag is: wannr iemand z'n tekengrootte bij "beeld" vanboven verandert in bv "extra groot" komen de letters uit m'n menu gesprongen. Is er ne manier waardoor ik dit kan verhinderen, dat de letters ongeacht je instellingen bij "beeld" even groot blijven? ik eb al geprobeerd ne style element in m'n head toe te voegen waarbij " font-size: 12px" is, ma werkt nie echt...
plz help me, thx!
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
De beste oplossing is echter om er plaatjes van te maken, zoals eddie reeds zei. Want die 'oplossing' van je vriend werkt enkel in IE. In FireFox bijvoorbeeld wordt toch alles vergroot. Probeer het maar eens in Firefox .
||
Citaat:
Code:
<form action="pagina.php" method="post"> Vraag 1<br /> <input type="radio" name="q1" value="1" />Antwoord 1<br /> <input type="radio" name="q1" value="2" />Antwoord 2<br /> Vraag 2<br /> <input type="radio" name="q2" value="1" />Antwoord 1<br /> <input type="radio" name="q2" value="2" />Antwoord 2<br /> <input type="submit" value="verzend"/> </form> Dit alleen gaat het echter niet doen. Je moet ook nog een pagina (en waarschijnlijk een SQL-tabel) hebben om de ingevulde antwoorden ook daadwerkelijk te verwerken. Ik weet niet precies hoe dat moet, maar andere mensen op dit forum waarschijnlijk wel. Ik denk alleen dat je daar even een apart topic voor moet starten, want vragen over PHP en SQL horen niet in dit topic.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder kan het er ook aan liggen wat je er allemaal mee wilt doen. |
![]() |
|
Volgens mij mag je in XHTML-TRANSITIONAL gewoon tabellen gebruiken, alleen in STRICT niet.
Trouwens, ik lees nu hier dat het zelfs in STRICT wordt ondersteund. Dan vraag ik me alleen af waar ik (en blijkbaar ook andere mensen) het vandaan ha(a)l(en) dat je geen tables mag gebruiken in XHTML.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tabellen zijn voor tabulaire data en css is voor de opmaak van je pagina, maar het is niet zo moeilijk om een groot aantal artikelen over dit onderwerp te vinden van zowel voorstanders als tegenstanders. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zoals Bootsman123 al zei, maakt het voor je browser niks uit wat je waarvoor gebruikt. Waar 'men' naar toe wil is een (duidelijke) scheiding van data en opmaak; zie XML. Omdat 'men' die kant op wil, is het makkelijker om je er nu al aan aan te passen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een duidelijke scheiding van data en opmaak, daar zie ik het voordeel wel van in, maar dat verantwoord nog steeds niet het obsolete maken van tabellen als opmaak. Vooral in situaties waar je kolomsgewijs gegevens wil weergeven vind ik het vaak vele malen makkelijker om tabellen te gebruiken, en in mijn ervaring zijn tabellen ook beter ondersteund door oudere browsers ed. Oja, ik heb ook een vraagje ![]() Is het mogelijk om in CSS een afbeelding (dus de 'src' proporty) te veranderen? Ik zit eraan te denken alternate stylesheets te gaan gebruiken en ik wil ook graag dat de header afbeelding afhankelijk is van welke stylesheet er actief is. Of kan dit alleen maar door van die afbeelding een 'div' te maken en daar de background-image proporty van in te stellen? |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() [mening] Naar oudere browsers moet je niet kijken; deze hinderen de evolutie van het internet. Alleen testen in goede browsers (Opera bijvoorbeeld). Hebben de gebruikers een andere (brakke) browser zoals IE dan hebben ze pech. [/mening] Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Code:
<html> <head> <style type="text/css"> <?php include('style.php'); ?> </style> </head> ... Ik heb ook nog een vraagje: Het is dus eigenlijk heel subjectief als het gaat om het wel of niet 'goedkeuren' van het gebruik van tabellen in een pagina? Wanneer is het de bedoeling dat je tabellen gebruikt? Alleen als de output echt een tabel moet zijn, of mag het ook als de output enigszins op een tabel lijkt (zoals bijvoorbeeld dit forum)?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
dan kun je niet gebruik maken van het knopje linksonder in firefox ' switch to alternate stylesheet duss.. Eddie bedankt voor de uitleg ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*denkt* *zoekt* *vindt* http://www.w3.org/TR/html4/present/s...fying-external http://www.w3.org/TR/html4/struct/links.html#edef-LINK *ziet voorbeeld* Code:
<LINK href="mystyle.css" title="Medium" rel="alternate stylesheet" type="text/css"> |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarschijnlijk moet je dan wel zoals je al eerder stelde de background-image gebruiken op een div. Maar met CSS3 is dat voor zover ik weet ook niet meer nodig (maar CSS3 is nog in ontwikkeling) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |