Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2004, 18:41
ali_anoniem
ali_anoniem is offline
Het is weer zo ver, de winter komt er weer aan.
Ik heb nu al last dat ik me heel rottig voel en adt ik het liefst de hele dag in mn bed zou willen blijven liggen. 2 jaar geleden zelfs al zelfmoordneigingen erdoor gehad.. Mn ouder vinden het onzin en ik mag van ze niet naar de huisarts ...
Heeft iemand goeie tips wat ik er tegen kan doen?
Of hoe mn ouders me naar de huisarts laten gaan (die waarschijnlijk een aparte philips lamp voorschrijft) ..

groetjuz!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:24
Verwijderd
je kunt zelf ook wel naar de huisarts, daar heb je geen toestemming voor nodig

Zorg in elk geval dat je elke dag minstens een kwartier buiten bent met je handen en gezicht onbedekt (of een halfuur met je gezicht onbedekt); anders kun je een vitamine D tekort krijgen en daar word je ook suf en neerslachtig van.
En hou jezelf bezig; als je daadwerkelijk alleen in bed blijft liggen, ga je je alleen maar rotter voelen omdat je daar dan de tijd voor hebt.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 19:46
ali_anoniem
ali_anoniem is offline
bedankt,..

ik moet iedere dag naar school en terug fietsen (brrr).

Als ik huiswerk moet make lukt t me gewoon niet.. Ik stel alles uit tot savonds laat, ik moet nu om 9 uur nog een heel groot proefwerk gaan lere enzo..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 20:16
Sitia
Sitia is offline
Ik had het zelf ook, alleen in de lente.
Ik lag elke dag na school op bed, en viel in slaap op mn boeken als ik moest leren. Het enige wat hielp, bij mij in ieder geval, was me actiever opstellen en mezelf wat meer zelfvertrouwen inpraten.

Je kan jezelf misschien belonen nadat je iets gedaan hebt, bijvoorbeeld na een half uur leren, een kwartiertje op bed liggen lezen of gewoon rusten.

Sterkte ermee!
Oud 24-11-2004, 20:43
ali_anoniem
ali_anoniem is offline
bedankt sitia

gaat het ook weer over dan? (dus mss heb ik er volgend jaar geen last meer van?)
bij mij is het normaal ook pas eind december maar nu al eerder denkik

Als ik na een half uurtje lere een kwartier op bed ga ligge dan blijf ik nog 2 uur ligge..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 21:39
kevertje84
kevertje84 is offline
als jij zelf graag naar de dokter wil, moet je dat gewoon doen. Jij voelt je niet goed, niet je ouders.
Oud 24-11-2004, 22:08
Anaïs
Anaïs is offline
inderdaad, zorgen dat je 's morgens een grote hoeveelheid licht opdoet, veel meer dan 's avonds. Zo zal je lichaam in de vroege morgen al beginnen met de aanmaak van een stof (naam efkes kwijt) die dit winterdip-gevoel doet weggaan...

aldus mijn psychologie boek
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 23:35
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
ali_anoniem schreef op 24-11-2004 @ 20:46 :

Als ik huiswerk moet make lukt t me gewoon niet.. Ik stel alles uit tot savonds laat, ik moet nu om 9 uur nog een heel groot proefwerk gaan lere enzo..
is dat vreemd???? ik begin altijd pas om middernacht
Oud 24-11-2004, 23:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
ali_anoniem schreef op 24-11-2004 @ 20:46 :
bedankt,..

ik moet iedere dag naar school en terug fietsen (brrr).

met als gevolg dat je nog tot laat aan je huiswerk zit en de volgende morgen niet kan opstaan (te moe, te weinig geslapen). Vervolgens voel je je heel de dag brak omdat je zo moe bent en maak je dus geen huiswerk. 's Avonds denk je 'shit, m'n huiswerk' en ga je weer tot laat in de nacht huiswerk maken. De volgende dag weer moe enz enz.

En wat heb je d'r van geleerd? Voortaan op tijd je huiswerk maken waardoor je op tijd naar bed kan.
Ja, ik stam nog uit de meneer cactus periode
Oud 27-11-2004, 12:14
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Tsja wat jij hebt is volgens mij een typische winterdepressie. Licht kan inderdaad helpen. Er bestaan speciale lichtbakken waar de dagelijks een half uur voor moet gaan zitten
Dit is een bepaalde UV straling. Vroeger zag je ze alleen bij psychiaters en psychologen maar tegenwoordig ook te koop.
Laatste keer dat ik er een zag was op de elektotechnische afdeling van V&D.

Jou gevoelens komen veel voor en naarmate je noordelijker op het halfrond komt zijn er meer mensen met die klachten.
Dit bewijst dat het dus echt door een tekort aan bepaalde soort UVB straling komt.
Probeer het eens met dat licht. Het heeft al veel mensen geholpen.
Succes.

PS: Zoeken op Google naar winterdepressie zal ongetwijfeld opleveren om welke UVB straling het gaat
Oud 27-11-2004, 14:19
Luna
Luna is offline
in lichttherapie gaan

ik heb voor het eerst sinds jaren geen herfstdip.
Oud 27-11-2004, 14:28
Balance
Balance is offline
Ik kreeg vorige week in een college te horen dat idd veel mensen door een gebrek aan licht (of eigenlijk een tekort) in een dip of depressie kunnen raken. En lichtbakken waren hier idd de oplossing voor. Je zou dus ook gewoon een zonnebankkuurtje kunnen gaan doen.

Regels voor berichten