![]() |
|
Verwijderd
|
toen ik 11 was ben ik naar de kaakchirurg geweest (ik moest een beugel en m'n kaak was te klein voor al m'n tanden/kiezen zeg maar, dus daarom moest er een hoop uit
![]() Maargoed, toen ik klein was had ik nogal veel lef (meer dan nu ![]() ![]() Dus ik ging gewoon zitten en liet alles maar gebeuren. Waarschijnlijk zou ik nu ook veel moeilijker zijn, toen ik laatst bloed moest afgeven ging ik helemaal trillen ![]() Tip: kijk niet naar die naald, hou je ogen dicht......zeg vantevoren dat je die naald niet wil zien ofzo, zodat je 'm ook niet te zien krijgt....... Misschien dat dat helpt? ![]() |
![]() |
|
Ik heb laatst een programma gezien over hypnose (schrijf ik dit zo goed??!)..
Die man was echt heel bang voor de tandarts en toen heeft hij zichzelf onder narcose gebracht en hij voelde de pijn niet, maar kon alles wel gewoon volgen enzo.. Ik heb het zelf nog nooit gedaan ofzo (geen behoefte aan), maar het lijkt me wel een goede manier.. Oh ennuh, ik ben niet aansprakelijk voor eventuele (negatieve) gevolgen.. ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik kreeg verdoving toen m'n tandarts ging boren (gaatje), omdat ik dat wilde. Ik ben niet zo bang voor naalden (gelukkig). 't Enige wat ik echt smerig vond was de smaak van de verdoving. Verder viel het wel mee. Ik heb geen idee hoe je je hier overheen kunt zetten. "Think happy thoughts" misschien. Gewoon ogen dicht en denken aan hele leuke dingen.
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een keer een flink gat in m'n kiezen zonder verdoving laten vullen, omdat ik banger ben voor zo'n naald dan voor de pijn. Ik had mezelf ook voor ongeveer de helft 'onder narcose', ik voelde de helft niet, was in een soort trance...
||
Citaat:
||
Citaat:
ik denk dat ik daardoor weg ben gelopen...
|
![]() |
ik moest toen ik11 was ook naar de kaakchirurg. Om tandvlees weg te laten snijden omdat 2 hoektanden niet door wilden komen. Zo konden die 2 tanden '' blootgelegd'' worden.
De eerste keer dat ik daar kwam heb ik zo zitten janken dat de kaakchirurg besloot om de '' operatie'' nog maar niet te doen. Ik zag hem al met zijn spuit zwaaien, maar daar kan ik dus echt niet tegen. Het was ook een lul, want hij wilde het eerst eglijk doen, zonder met de orthodontist te overleggen, maar doordat ik ging janker deed ie het toch maar niet. Later heb ik een andere kaakchirurg gehad en die stelde me heel erg op me gemak en toen voelde ik ook niks van de spuit. Probeer je te ontspannen en aaan leuke dingen te denken. |
![]() |
|
ontspannen schijnt te helpen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je daar zit
![]() Ik heb ooit verdoving gekregen toen ik kiezen moest laten trekken, ik was ook wel bang. Uiteindelijk viel het erg mee. De verdoving doet wel wat pijn, maar daarna voel je ook niets meer van de rest (gelukkig).
||
Citaat:
en ook dat ze verder nix hebbe uitgelegt over die kaakchirurg.....niet van dat en dat gaan we doen,neej geklijk hoppa die spuit in me mond.....,dan ben je bij mij an het verkeerde adress.....
|
![]() |
Als je echt heel bang bent kan een angsttandarts je helpen. (heeft ie bij mij ook gedaan). Zet een muziekje op, vraag aan de tandartsassistente of ze een mop/verhaaltje vertelt om je af te leiden, en visualiseer een fijne plek om te zijn, doe ademhalingsoefeningen. En er zijn verschillende soorten verdovingen dus daar zou je even over kunnen praten. De een voelt anders dan de ander.
|
![]() |
|
bah bah
![]() ik moet 24 augustus ofzow. bij de tandarts heeft het wel een half uur geduurud voordat de verdoving wilde werken. hmzzz dat zg ik ook maar tegen de kaakchirurg... ik denk dat ik inderdaadwel een bandje mee neem,misschien ben ik dan rustiger ![]()
||
Citaat:
|
|