Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2004, 21:58
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 22:56 :
Wowwwwwwww gaan we dapper doen
En umm.. mijn moeder is surinaams, en toen ze naar Nederland kwam was dat nog van Nederland. Dus ik ben eigenlijk een beetje autochtoon.
En het is niet beleefd om mij een geitenneuker te noemen.
Lekkarah Dushi! Zo beleefder?
Oud 24-11-2004, 21:59
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 22:57 :
Als één dominee iets vindt, vinden alle christenen dat.
Nee kerel, maar hij vertegenwoordigt wel een bepaalde groep.
Oud 24-11-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 22:59 :
Nee kerel, maar hij vertegenwoordigt wel een bepaalde groep.
Welke groep dan?
Oud 24-11-2004, 22:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 22:53 :
Daarom wordt er ook een Nederlander vermoord omdat hij gebruik maakt van zijn grondrechten, daarom behandelen imams Nederlanders minachtend, daarom hopen moslims dat bepaalde Nederlanders zomaar mogen sterven.

Onder moslims is er wel degelijk meer haat tegen onze samenleving te vinden dan andersom.
Nee hoor. Moslims worden nou eenmaal meer gediscrimineerd. En ja, als een kleine groep moslims een paar RACISTEN (=/= Nederlander, alhoewel...) doodwensen. Tsja, daar moet je niet heel de moslimse samenleving op afrekenen. Maar het is wel zo, dat bijna elke Nederlander. En dat zijn er heel veel, neerkijken op allochtonen, met name op moslims. Al weten sommigen niet eens van zichzelf dat ze racistisch zijn. Omdat ze ze niet extreem haten. Onderscheid wordt zeker gemaakt en veel (de meeste) Nederlanders voelen zich superieur tegenover moslims. Daarom was niemand het er laatst mee eens, dat de Ramadan (een erg belangrijke dag voor de moslims!!!) ingeruild zou worden in plaats van zoiets doms als Hemelvaart of Pinksteren. Wie geeft daar tegenwoordig nog om? Kerst zouden we nooit afschaffen natuurlijk. Dat is begrijpelijk. Als een officiele vrije feestdag bedoel ik.
Oud 24-11-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:00 :
Nee hoor. Moslims worden nou eenmaal meer gediscrimineerd. En ja, als een kleine groep moslims een paar RACISTEN (=/= Nederlander, alhoewel...) doodwensen. Tsja, daar moet je niet heel de moslimse samenleving op afrekenen. Maar het is wel zo, dat bijna elke Nederlander. En dat zijn er heel veel, neerkijken op allochtonen, met name op moslims. Al weten sommigen niet eens van zichzelf dat ze racistisch zijn. Omdat ze ze niet extreem haten. Onderscheid wordt zeker gemaakt en veel (de meeste) Nederlanders voelen zich superieur tegenover moslims. Daarom was niemand het er laatst mee eens, dat de Ramadan (een erg belangrijke dag voor de moslims!!!) ingeruild zou worden door zoiets doms als Hemelvaart of Pinksteren. Wie geeft daar tegenwoordig nog om? Kerst zouden we nooit afschaffen natuurlijk. Dat is begrijpelijk.
Tip: gebruik feiten om je beweringen te ondersteunen, vooral als ze nogal belachelijk overkomen, zoals "een meerderheid van de Nederlanders is racistisch".
Oud 24-11-2004, 22:02
Love & Peace
Love & Peace is offline
DEADLOCKED:
Citaat:
Een imam vertegenwoordigt het gedachte goed van een bepaalde groep moslims en is niet af te doen als zo maar een imam. Feiten waar ik het over heb worden wel degelijk gepleegt met een motivatie vanuit de islam waar heel veel moslims zich verwant mee voelen en waarschijnlijk ook stilzwijgend goedkeuren.
Als moslims iets goedkeuren, zullen ze het niet stilzwijgen, maar er recht voor uit komen. Voorbeelden genoeg.
Oud 24-11-2004, 22:02
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Heb jij last van een Moslim die naast je woont, of een Moslima die boodschappen doet in dezelfde winkel als jij?
nee, en ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dat vinden, helaas wel zo
Oud 24-11-2004, 22:03
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 24-11-2004 @ 23:02 :
DEADLOCKED:

Als moslims iets goedkeuren, zullen ze het niet stilzwijgen, maar er recht voor uit komen. Voorbeelden genoeg.
Had het er vooral over dat als ze iets afkeuren, zoals datgene wat de laatste dagen gebeurt is ze dat goed weten te verbergen.
Oud 24-11-2004, 22:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 22:57 :
Een imam vertegenwoordigt het gedachte goed van een bepaalde groep moslims en is niet af te doen als zo maar een imam. Feiten waar ik het over heb worden wel degelijk gepleegt met een motivatie vanuit de islam waar heel veel moslims zich verwant mee voelen en waarschijnlijk ook stilzwijgend goedkeuren.
Nogmaals, één imam kan wel dénken dat hij alle moslims uit zijn moskee vertegenwoordigt, maar dat hoeft niet zo te zijn. Daarbij is de ene imam de andere niet. Als er nou één imam uit bijv. Amsterdam haat predikt, wil niet zeggen dat alle imams dat doen.

Ow ja, en jij kan het weten want jij kent al die moslims persoonlijk en weet wat hen beweegt?

Maar waar maak ik me nog druk om? Jij hebt net als Bluesman, je mening al klaar, moslimhater!
Oud 24-11-2004, 22:04
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:00 :
Nee hoor. Moslims worden nou eenmaal meer gediscrimineerd. En ja, als een kleine groep moslims een paar RACISTEN (=/= Nederlander, alhoewel...) doodwensen. Tsja, daar moet je niet heel de moslimse samenleving op afrekenen. Maar het is wel zo, dat bijna elke Nederlander. En dat zijn er heel veel, neerkijken op allochtonen, met name op moslims. Al weten sommigen niet eens van zichzelf dat ze racistisch zijn. Omdat ze ze niet extreem haten. Onderscheid wordt zeker gemaakt en veel (de meeste) Nederlanders voelen zich superieur tegenover moslims. Daarom was niemand het er laatst mee eens, dat de Ramadan (een erg belangrijke dag voor de moslims!!!) ingeruild zou worden in plaats van zoiets doms als Hemelvaart of Pinksteren. Wie geeft daar tegenwoordig nog om? Kerst zouden we nooit afschaffen natuurlijk. Dat is begrijpelijk. Als een officiele vrije feestdag bedoel ik.
Denk dat de meeste mensen het met mij eens zijn dat ik niet inhoudelijk inga op deze belachelijke ontzettend foute post.
Oud 24-11-2004, 22:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:01 :
Tip: gebruik feiten om je beweringen te ondersteunen, vooral als ze nogal belachelijk overkomen, zoals "een meerderheid van de Nederlanders is racistisch".
Als je een allochtoon was, en daar ervaring mee had zou je het weten. Niet alleen ik, de meeste allochtonen die ik ken worden hierop benadeeld. Het is gewoon zo. Bijvoorbeeld dat Nederlanders vaak naar de volgende klas worden gestemd als ze erg zware onvoldoendes hebben. Een voorbeeld is een meisje en jongen uit mijn klas met 6 verliespunten. Echter, 3 allochtone vriendinnen met maar 3 verliespunten bleven zitten. En er zijn heel veel gevallen die dit alsmaar blijken. Let er maar eens op.
Oud 24-11-2004, 22:05
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 23:03 :
Had het er vooral over dat als ze iets afkeuren, zoals datgene wat de laatste dagen gebeurt is ze dat goed weten te verbergen.
Als iedereen zijn mening van de daken moet gaan schreeuwen wordt het onrustig op straat.
Oud 24-11-2004, 22:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 24-11-2004 @ 23:02 :
nee, en ik kan me ook maar moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dat vinden, helaas wel zo
Yup, helaas is de meerderheid van de Nederlanders zo. Ik weet nog een Nederlandse vriendin die tegen mij klaagte over marokkanen in haar straat.
Oud 24-11-2004, 22:07
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-11-2004 @ 23:04 :

Maar waar maak ik me nog druk om? Jij hebt net als Bluesman, je mening al klaar, moslimhater!
Ik durf er gewoon voor uit te komen dat ik de islam als een groot gevaar zie voor de westerse samenleving (onze), maar dat maakt mij nog geen moslimhater. De islam is (nog) niet geschikt voor een land als Nederland.
Oud 24-11-2004, 22:08
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:05 :
Als je een allochtoon was, en daar ervaring mee had zou je het weten. Niet alleen ik, de meeste allochtonen die ik ken worden hierop benadeeld. Het is gewoon zo. Bijvoorbeeld dat Nederlanders vaak naar de volgende klas worden gestemd als ze erg zware onvoldoendes hebben. Een voorbeeld is een meisje en jongen uit mijn klas met 6 verliespunten. Echter, 3 allochtone vriendinnen met maar 3 verliespunten bleven zitten. En er zijn heel veel gevallen die dit alsmaar blijken. Let er maar eens op.
Wat zei ik nu net over die feiten?

Met simpele suggestieve beweringen zul je mij niet overtuigen. Ik kan net zo makkelijk zeggen dat niemand in mijn directe vrienden- of kennissenkring racistisch is, en dat dus geen enkele autochtoon dat is, maar dat is evengoed bullshit.
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:07 :
Yup, helaas is de meerderheid van de Nederlanders zo. Ik weet nog een Nederlandse vriendin die tegen mij klaagte over marokkanen in haar straat.
Misschien komt het omdat die marokkanen problemen veroorzaakten, iets waar ze erg bedreven in zijn?
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 23:07 :
Ik durf er gewoon voor uit te komen dat ik de islam als een groot gevaar zie voor de westerse samenleving (onze), maar dat maakt mij nog geen moslimhater. De islam is (nog) niet geschikt voor een land als Nederland.
Woowwww wat ben jij voor persoon!
Ik denk dat de wereld nog niet klaar is voor mensen zoals jij!!
Oud 24-11-2004, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan precies het gevaar?
Oud 24-11-2004, 22:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Je scheert anders wel alle moslims over één kam, je hebt altijd iets op ze te kankeren, je bent hypocriet wat betreft vrijheid van meningsuiting; Theo mocht die wel hebben en imams niet etc. etc.

Ikzelf zie extreem-rechts tuig dat moskeeën en Islamitische scholen in brand steekt als de grootste bedreiging van Nederland, en niet de Islam. De islam is een vredelievende Godsdienst. Dat er enkele idioten zijn die die religie misbruiken, is treurig. Maar van iemand met jouw IQ is het natuurlijk teveel gevraagd om dat onderscheid tussen een meerderheid van brave en enkele slechte moslims te maken.
Oud 24-11-2004, 22:10
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:09 :
Wat is dan precies het gevaar?
Steeds groter wordende kloof tussen de heersende cultuur en de islamitische cultuur die tot ernstige conflicten gaat leiden.
Oud 24-11-2004, 22:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:08 :

Met simpele suggestieve beweringen zul je mij niet overtuigen. Ik kan net zo makkelijk zeggen dat niemand in mijn directe vrienden- of kennissenkring racistisch is, en dat dus geen enkele autochtoon dat is, maar dat is evengoed bullshit.
Hoe kan jij, als autochtoon, weten dat hun racistisch zijn? Dat merk je niet. Je bent een onwetende Nederlander die niet weet hoe het is om allochtoon te zijn.

Wil je weten hoe het voelt...
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 23:10 :
Steeds groter wordende kloof tussen de heersende cultuur en de islamitische cultuur die tot ernstige conflicten gaat leiden.
Opeens, na 40 jaar?

Bovendien, hoe zou je dat oplossen door het te laten escaleren?
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:08 :

Dus je zegt dat er geen racisme is? Nou... daar merk ik veel van!!
En tuurlijk merk jij er niets van. Je bent gewoon een witje.
Oud 24-11-2004, 22:13
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-11-2004 @ 23:10 :
Je scheert anders wel alle moslims over één kam, je hebt altijd iets op ze te kankeren, je bent hypocriet wat betreft vrijheid van meningsuiting; Theo mocht die wel hebben en imams niet etc. etc.

Ikzelf zie extreem-rechts tuig dat moskeeën en Islamitische scholen in brand steekt als de grootste bedreiging van Nederland, en niet de Islam. De islam is een vredelievende Godsdienst. Dat er enkele idioten zijn die die religie misbruiken, is treurig. Maar van iemand met jouw IQ is het natuurlijk teveel gevraagd om dat onderscheid tussen een meerderheid van brave en enkele slechte moslims te maken.
Vredelievend? Doe je ogen open en kijk om je heen, kijk naar wat er in de wereld gebeurt en welke rol de islam daarin speelt. Noem het dan nog eens een vredelievende religie.

De reactie van het domme extreem-rechtse tuig is slecht een reactie op de recente gebeurtenissen, erg vervelend maar geen groot gevaar voor de samenleving.
Oud 24-11-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:11 :
Hoe kan jij, als autochtoon, weten dat hun racistisch zijn? Dat merk je niet. Je bent een onwetende Nederlander die niet weet hoe het is om allochtoon te zijn.

Wil je weten hoe het voelt...
Doordat ik de mensen in mijn directe vrienden- en kennissenkring ken, en weet dat ze niet racistisch zijn. Immers, anders waren het niet mijn vrienden. Nogal wiedes.
Oud 24-11-2004, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Leer begrijpend lezen.

Niet iedere autochtoon is racistisch != er is geen racisme.
Oud 24-11-2004, 22:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:13 :
Doordat ik de mensen in mijn directe vrienden- en kennissenkring ken, en weet dat ze niet racistisch zijn. Immers, anders waren het niet mijn vrienden. Nogal wiedes.
Want je hebt als allochtoon geen slechte ervaringen met ze gehad. En ze accepteren je als gelijke en het maakt ze niet uit of je allochtoon bent of niet... ?

Maar ik ben het wel met je eens wat je tegen die DEADLOCKED zegt.
Hij is gewoon een bok kafa.
Oud 24-11-2004, 22:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 23:13 :
Vredelievend? Doe je ogen open en kijk om je heen, kijk naar wat er in de wereld gebeurd en welke rol de islam daarin speelt. Noem het dan nog eens een vredelievende religie.

De reactie van het domme extreem-rechtse tuig is slecht een reactie op de recente gebeurtenissen, erg vervelend maar geen groot gevaar voor de samenleving.
Dit is mijn laatste reactie en daarna hou ike rmee op. Tegen zoveel domheid kan ik niet op:

Nogmaals *God, wat word ik hier moe van*: dat er idioten zijn die de Islam als dekmantel gebruiken voor terroristische activiteiten, maakt de Islam an sich nog niet slecht.

In de Middeleeuwen zijn er kruistochten ondernomen uit naam van het Christendom. Miljoenen mensen zijn gewelddadig afgeslacht, omdat ze als 'heiden' beschouwd werden. Dat die idioten dat toen gedaan hebben, maakt het Christendom an sich toch niet slecht?
Oud 24-11-2004, 22:16
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:14 :
Leer begrijpend lezen.

Niet iedere autochtoon is racistisch != er is geen racisme.
Dus ik overdrijf een beetje om mijn punt te maken. Je reactie?
Oud 24-11-2004, 22:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-11-2004 @ 23:15 :
Dit is mijn laatste reactie en daarna hou ike rmee op. Tegen zoveel domheid kan ik niet op:

Nogmaals *God, wat word ik hier moe van*: dat er idioten zijn die de Islam als dekmantel gebruiken voor terroristische activiteiten, maakt de Islam an sich nog niet slecht.

In de Middeleeuwen zijn er kruistochten ondernomen uit naam van het Christendom. Miljoenen mensen zijn gewelddadig afgeslacht, omdat ze als 'heiden' beschouwd werden. Dat die idioten dat toen gedaan hebben, maakt het Christendom an sich toch niet slecht?
Yup, en die Christenen waren nog veel erger.
Oud 24-11-2004, 22:17
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:14 :
Leer begrijpend lezen.
Dat probeer ik dat micro-brein ook al de hele tijd aan d'r verstand te peuteren.
Oud 24-11-2004, 22:18
Samaris
Samaris is offline
Citaat:

Kijk! Racisme!

Ik ga je even beoordelen op je posts, dit gaat niet om je huidskleur, dus ik discrimineer je op je IQ, oke?

Achterlijke sufkut, hou alsjeblieft op met posten, je begrijpt duidelijk nergens iets van.

Danku voor uw aandacht.
Oud 24-11-2004, 22:19
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:16 :
Dus ik overdrijf een beetje om mijn punt te maken. Je reactie?
Ik snap ook wel dat er racisme is. Dat hoef je mij niet uit te leggen. Echter, als een 'meerderheid' racistisch geweest zou zijn was de Groep Xenofobie nu een stuk groter in de peilingen.
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:17 :
Yup, en die Christenen waren nog veel erger.
Omdat...? Laat me raden: omdat het Christenen waren en geen moslims.

Aan joúw soort moslim heb ik dus wél een hekel. Calimero-syndroom altijd.
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Samaris schreef op 24-11-2004 @ 23:18 :
Kijk! Racisme!

Ik ga je even beoordelen op je posts, dit gaat niet om je huidskleur, dus ik discrimineer je op je IQ, oke?

Achterlijke sufkut, hou alsjeblieft op met posten, je begrijpt duidelijk nergens iets van.

Danku voor uw aandacht.
Nee hoor. Ik bedoel witje niet als scheldwoord. Ik bedoel het als iemand die geen idee heeft hoe het voelt om allochtoon te zijn, omdat die er geen ervaringen mee kan hebben.
Oud 24-11-2004, 22:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-11-2004 @ 23:19 :
Omdat...? Laat me raden: omdat het Christenen waren en geen moslims.

Aan joúw soort moslim heb ik dus wél een hekel. Calimero-syndroom altijd.
Mijn soort moslims?? Wahahah! Ik ben geen eens moslim!
Oud 24-11-2004, 22:21
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
dat er idioten zijn die de Islam als dekmantel gebruiken voor terroristische activiteiten, maakt de Islam an sich nog niet slecht.

Dat in de Islam op zo een duidelijke manier minachting tegenover niet-moslims is opgenomen maakt het een voedingsbrond voor geweld tegen niet-moslims, het feit dat de islam dit zo goed als "predikt" maakt het voor mij een gevaarlijk boek en een gevaarlijke religie.

Wat betreft de kruistochten, die waren slechts bedoeld om Jeruzalem te ontzetten van de Saracenen niet zozeer om het christendom te verspreiden, dat daar miljoenen mensen bij zijn afgeslacht is absurd en niet op feiten gebaseerd. Het christendom is wel degelijk een vredelievende religie, lees er het nieuwe testatment maar op na, all peace & love.
Oud 24-11-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:19 :
Nee hoor. Ik bedoel witje niet als scheldwoord. Ik bedoel het als iemand die geen idee heeft hoe het voelt om allochtoon te zijn, omdat die er geen ervaringen mee kan hebben.
Ach, we wonen allemaal op dezelfde aardkloot.

Trouwens, ik ben ook regelmatig gediscrimineerd vanwege mijn kapsel, maar ik ga daarom niet gelijk moord en brand schreeuwen.
Oud 24-11-2004, 22:22
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:20 :
Mijn soort moslims?? Wahahah! Ik ben geen eens moslim!
Waarom loop je dan überhaupt zo te janken hier?
Oud 24-11-2004, 22:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:19 :
Ik snap ook wel dat er racisme is. Dat hoef je mij niet uit te leggen. Echter, als een 'meerderheid' racistisch geweest zou zijn was de Groep Xenofobie nu een stuk groter in de peilingen.
Het zijn ook geen hardcore racisten. Gewoon een beetje. Ze kunnen zelfs wel aardig zijn tegen moslims en ze mogen. Maar toch kijken ze anders, en misschien wel zelfs minderwaardig naar ze.
Oud 24-11-2004, 22:24
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 23:21 :
Dat in de Islam op zo een duidelijke manier minachting tegenover niet-moslims is opgenomen maakt het een voedingsbrond voor geweld tegen niet-moslims, het feit dat de islam dit zo goed als "predikt" maakt het voor mij een gevaarlijk boek en een gevaarlijke religie.

Wat betreft de kruistochten, die waren slechts bedoeld om Jeruzalem te ontzetten van de Saracenen niet zozeer om het christendom te verspreiden, dat daar miljoenen mensen bij zijn afgeslacht is absurd en niet op feiten gebaseerd. Het christendom is wel degelijk een vredelievende religie, lees er het nieuwe testatment maar op na, all peace & love.
Gelukkig staat er niks in de bijbel dat aan zou kunnen zetten tot haat tegen bijvoorbeeld homo's of 'heksen'. Vooral niet in Leviticus 20:13 en Exodus 22:18.
Oud 24-11-2004, 22:24
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Laf, en als je student geschiedenis mag je je wel wat meer op feiten beroepen dan zinloze niet-waarheden verkondigen.
Oud 24-11-2004, 22:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 24-11-2004 @ 23:22 :
Waarom loop je dan überhaupt zo te janken hier?
Omdat ik tegen jullie soort anti-moslims ben!! Ik neem het op voor mijn familie en vrienden!!! En de rest van de moslims behalve extremisten. Ze zijn okay!!
De meeste moslims zijn ook tegen extremisten hoor. Kijk maar naar Turkije. Die helpt de Verenigde Staten ook. Was vroeger zelfs een burger oorlog tussen moslims en extreme moslims. De relaxedte moslims hebben gewonnen en nu is het daar gewoon rustig. Op het platteland heb je nog wel strenge moslims, maar in het algemeen is iedereen daar nogal een vrij liberale moslim. Vooral in Istanbul.
Oud 24-11-2004, 22:25
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:22 :
Het zijn ook geen hardcore racisten. Gewoon een beetje. Ze kunnen zelfs wel aardig zijn tegen moslims en ze mogen. Maar toch kijken ze anders, en misschien wel zelfs minderwaardig naar ze.
Ja, lekker boeiend. Ik heb geen hoge achting van de gemiddelde VMBO'er. Nu ben ik ook een 'racist' of niet?
Oud 24-11-2004, 22:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:24 :
Gelukkig staat er niks in de bijbel dat aan zou kunnen zetten tot haat tegen bijvoorbeeld homo's of 'heksen'. Vooral niet in Leviticus 20:13 en Exodus 22:18.
Yup ik was laatst zo op een board ergens in het Engels. Zegt zo iemand even dat hij homo is. Gelijk alle Amerikanen (die katholiek zijn dus) schelden en zeggen dat hij in de hel komt.
Oud 24-11-2004, 22:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 23:21 :

Ik moet er toch op ingaan, want het is slecht gesteld met je feitenkennis. Ook in de Bijbel wordt haat gepredikt tegenover ongelovigen -nee, ik ken uit mijn hoofd geen citaten- maar daar hoor ik je niet over.

Is het niet zo dat daar verschrikkelijk veel mensen zijn omgebracht? Allemaal uit naam van het Christendom en tegen de heidenen. De Bijbel is helemaal niet alleen maar vredeleivend: Kaïn sloeg zijn broer Abel dood, er wordt opgeroepen om homo's dood te slaan etc. etc.
Oud 24-11-2004, 22:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:25 :
Ja, lekker boeiend. Ik heb geen hoge achting van de gemiddelde VMBO'er. Nu ben ik ook een 'racist' of niet?
Nee, want dat is niet op geloof of huidskleur gebaseerd.
Oud 24-11-2004, 22:28
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 24-11-2004 @ 23:24 :
Laf, en als je student geschiedenis mag je je wel wat meer op feiten beroepen dan zinloze niet-waarheden verkondigen.
*kuch*pot*kuch*ketel*kuch*

Niet laf, ik weet gewoon wanneer een persoon te dom voor rede is.
Oud 24-11-2004, 22:29
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 24-11-2004 @ 23:28 :
Nee, want dat is niet op geloof of huidskleur gebaseerd.
Wel op domheid, en dat is (deels) erfelijk bepaald.
Oud 24-11-2004, 22:29
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-11-2004 @ 23:24 :
Aha, interessant ja:

Exodus 22:18
De toveres zult gij niet laten leven.

Leviticus 20:13
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Vermeld moet worden dat dit het oude testament is en dat het christendom vooral gebaseerd is op het nieuwe testament, vind daar maar eens zulke dingen in.

Regels voor berichten