Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-11-2004, 09:49
Gothic
Gothic is offline
Vandaag ben ik voor de 3e keer in paar jaar flauw gevallen, waarna ik vervolgens ontzettende buikkramp krijg, waarschijnlijk ergens in m'n darmen ofzo. Ik word dan wakker 's nachts en val flauw en vervolgens moet ik naar de wc en lijkt het net alsof m'n lichaam alles eruit duwt, dit samen met ontzettende kramp en samentrekkingen oid...

Wat kan dit zijn? Zou er iets in m'n darmen niet goed werken waardoor ze verstoppen en blijft dat net zolang doorgaan totdat m'n lichaam alles eruit duwt onder hevige pijn?

ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar gister en eergister had ik diaree ...
Oud 25-11-2004, 10:14
Verwijderd
Ondanks dat je niks van dokters moet hebben, zou ik daar toch even langs gaan, lijkt me wel zo verstandig.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 10:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-11-2004 @ 11:14 :
Ondanks dat je niks van dokters moet hebben, zou ik daar toch even langs gaan, lijkt me wel zo verstandig.
... dat zei m'n papa ookal. Als je een darmonderzoek oid gaan doen, dan kunnen ze iig iets nuttigs doen. Normaal zeggen ze dat ze het niet weten en niets kunnen...

Maar ik ben hier al een keer eerder voor naar de dokter geweest. Toen dacht ze aan verstoppig of irritatie in m'n darm en toen heeft ze verder ook niets gedaan...

Misschien maar een van mn ouders meenemen, misschien zal ze dan wel verder kijken...
Oud 25-11-2004, 16:59
_mar
_mar is offline
Hmm, ik heb ook heel soms dat ik 's nachts wakker word en dan flauwval. Maar ik moet dan spugen. Ook heb ik dan heel erg last van m'n maag (wat logisch is dan natuurlijk ) Ik ben er niet mee naar de dokter geweest, zo vaak gebeurt het niet dus.

Sterkte in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2004, 19:42
Verwijderd
Heeft het niks met je mensturatie te maken?
Ik had dit soort verschijnselen namelijk altijd voordat ik ongesteld moest worden. Dan dacht ik ook altijd dat ik heel nodig naar de wc moest, en vervolgens viel ik flauw op de trap (op de een of andere manier was het altijd snachts).
En daarna altijd HEEL erge buikkramp, trekkend naar mijn anus..
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 20:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 25-11-2004 @ 20:42 :
Heeft het niks met je mensturatie te maken?
Ik had dit soort verschijnselen namelijk altijd voordat ik ongesteld moest worden. Dan dacht ik ook altijd dat ik heel nodig naar de wc moest, en vervolgens viel ik flauw op de trap (op de een of andere manier was het altijd snachts).
En daarna altijd HEEL erge buikkramp, trekkend naar mijn anus..
hmz... het was tijdens de menstruatie... ik heb dit wel al eerder gehad en volgens mij was ik toen niet ongesteld, maar dat kan ik me niet meer herinneren eigenlijk...
Oud 28-11-2004, 13:08
Harmony
Harmony is offline
Heb je nog meer klachten? Misschien moet je meer drinken?
Oud 03-12-2004, 15:46
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-11-2004 @ 11:28 :
... dat zei m'n papa ookal. Als je een darmonderzoek oid gaan doen, dan kunnen ze iig iets nuttigs doen. Normaal zeggen ze dat ze het niet weten en niets kunnen... Als ik jou was zou ik dat darm onderzoek zo lang mogelijk uitstellen. Ik heb dat namelijk ook gehad en dat is echt VRESELIJK!!!
Ze stoppen gewoon een slang van een halve meter d'r in zegmaar

Maar ik ben hier al een keer eerder voor naar de dokter geweest. Toen dacht ze aan verstoppig of irritatie in m'n darm en toen heeft ze verder ook niets gedaan...

Misschien maar een van mn ouders meenemen, misschien zal ze dan wel verder kijken...
Ik had wel een beetje dezelfde soort klachten als jij, diaree (met bloed) verschikkelijke buikpijn, en ook een paar keer flauwgevallen, daarnaast was ik heel sterk vermagerd.
Bij mij bleek het colitus ulcerosa te zijn, soort ziekte van Crohn. (niet om je bang te maken hoor)
Het heeft bij mij wel heel lang geduurt voordat ze er achter kwamen, eerst werd ik afgewimpeld met een darmontsteking enz.
Iig sterkte ermee
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 03-12-2004 @ 16:46 :
Ik had wel een beetje dezelfde soort klachten als jij, diaree (met bloed) verschikkelijke buikpijn, en ook een paar keer flauwgevallen, daarnaast was ik heel sterk vermagerd.
Bij mij bleek het colitus ulcerosa te zijn, soort ziekte van Crohn. (niet om je bang te maken hoor)
Het heeft bij mij wel heel lang geduurt voordat ze er achter kwamen, eerst werd ik afgewimpeld met een darmontsteking enz.
Iig sterkte ermee
ok, dan wacht ik ff met het onderzoek ...

Wat houdt die ziekte precies in, hoe kom je er vanaf en wat zijn de officiele symptomen??
Oud 03-12-2004, 17:51
gekkie:D
gekkie:D is offline
Ik heb zelf ook wel es zoiets gehad. Het komt waarschijnlijk door spanningen. Ben je ergens erg zenuwachtig voor?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 18:19
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gekkie schreef op 03-12-2004 @ 18:51 :
Ik heb zelf ook wel es zoiets gehad. Het komt waarschijnlijk door spanningen. Ben je ergens erg zenuwachtig voor?
Nee .
Oud 06-12-2004, 15:09
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-12-2004 @ 18:47 :
ok, dan wacht ik ff met het onderzoek ...

Wat houdt die ziekte precies in, hoe kom je er vanaf en wat zijn de officiele symptomen??
Het is een soort ziekte van crohn.
Het bevind zich in je darmen.
Mijn darmen maken zegmaar stoffen aan tegen het lichaam waardoor ik onstekingen krijg.
Bij het eten van bepaald voedsel wordt het erger.
Het houd in dat je vaak buikpijn hebt, vooral als je iets " verkeerds" hebt gegeten ook ben ik sneller moe en val ik in mindere periodes heel snel af. De impact is voor de rest niet super groot.
Het is een chronische ziekte, ik slik nu elke dag 13 pillen maar voel me op zich verder wel goed.
Je hebt altijd beter en mindere periodes

En inderdaad, die onderzoeken zou ik echt zo lang mogelijk uitstellen! (niet om je bang te maken hoor maar eerder om je een heel vreselijk onderzoek te besparen)
Als je toch het onderzoek moet doen zou ik vragen om een roesje.
De tweede keer heb ik die ook gekregen en dat scheelt echt een stuk, in principe doen ze dat niet zowiso niet bij de eerste keer maar als je er om vraagt..
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten