Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2002, 15:37
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Nou kijk, ik heb dus net Mandrake Linux 8.1 op een p1 233 MhZ geinstalleerd, nu werkt alles wel maar dat ding is dus echt enorm traag! kan het eraan liggen dat ik een hd van 4 GB heb en dat ik maar 31 MB ram geheugen heb? zoniet... wat kan ik er dan aan doen? heb GNOME en KDE geinstalleerd
Oud 05-02-2002, 15:42
NG
NG is offline
X achterwege laten
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:48
Verwijderd
31Mb ram?
weet ej zeker dat het niet ala 32 MB ram is?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 15:51
Chimera
Chimera is offline
1MB voor de videokaart is vrij normaal bij mobos met onboard video.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:05
Koen
Koen is offline
Logisch dat 't traag gaat. Op een 233 KDE of Gnome draaien werkt gewoon niet. Als je toch per sé een grafisch gedeelte wilt, installeer dan iets van IceWM, Blackbox of Windowmaker. Dat draait er wel redelijk op.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:13
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Citaat:
Koen schreef:
Logisch dat 't traag gaat. Op een 233 KDE of Gnome draaien werkt gewoon niet. Als je toch per sé een grafisch gedeelte wilt, installeer dan iets van IceWM, Blackbox of Windowmaker. Dat draait er wel redelijk op.
en hoe kom im aan blackbox ofzow? en hoe uninstall ik KDE?(zal wel dom zijn dat ik het vraag enzow maar ik weet dus echt niks van linux af )
Oud 05-02-2002, 16:26
Koen
Koen is offline
Citaat:
Th@ Wolf schreef:
en hoe kom im aan blackbox ofzow? en hoe uninstall ik KDE?(zal wel dom zijn dat ik het vraag enzow maar ik weet dus echt niks van linux af )
Even een tarball downloaden op www.icewm.org en die installeren. Is overigens wel een heel gedoe, als 't met de standaard install al niet lukt, kan je beter meteen goed beginnen met het installeren van bijvoorbeeld Debian.

Is veel minder zwaar, makkelijker te installeren en draait ook prima zodra je 't eenmaal doorhebt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 16:48
pietje63
pietje63 is offline
was ook mijn eerste conclusie na het installeren van linux, dat de snelheid tegenviel

windows is bij mij sneller, en sinds win2k ook redelijk stabiel. Verder vind ik windows gebruiksvriendelijker, daarom heb ik linux er nu af gegooid
Oud 05-02-2002, 20:41
Koen
Koen is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
was ook mijn eerste conclusie na het installeren van linux, dat de snelheid tegenviel

windows is bij mij sneller, en sinds win2k ook redelijk stabiel. Verder vind ik windows gebruiksvriendelijker, daarom heb ik linux er nu af gegooid

Ten eerste wijs ik je weer op de veelgemaakte fout: Linux is niet waar jij tegenaan kijkt. Misschien is KDE / Gnome traag, maar Linux (de kernel zelf) is absoluut niet traag en ik durf te wedden dat ie velen malen sneller boot dan jouw Windows.

Verder is Linux zo snel als jij 't maakt. Als je 'm goed tuned, een kernel zonder overbodige zooi bakt en een snelle Window Manager gebruikt, is Linux heel snel. KDE kán idd trager zijn dan Windows, maar ook dat ligt wederom aan de instellingen.

Gooi dus Linux niet meteen weg als je 't even niet ziet zitten, maar ga kijken naar instellingen ed. Dan vind je vanzelf de weg naar een sneller en bruikbaarder OS.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 21:14
The Iceman
The Iceman is offline
Kan je bij Mandrake aan uw log in scherm nie kiezen welke window manager je wil? Ik dacht toch dat mandrake IceWm, Blackbox en heel die zooi standaar erop zette.
The Iceman - Je hebt 0 nieuw(e) bericht(en) sinds je laatste bezoek (07-09-2002 23:09). (c) 20/03/2005 - Terug van weggeweest :)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 11:19
Th@ Wolf
Th@ Wolf is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ten eerste wijs ik je weer op de veelgemaakte fout: Linux is niet waar jij tegenaan kijkt. Misschien is KDE / Gnome traag, maar Linux (de kernel zelf) is absoluut niet traag en ik durf te wedden dat ie velen malen sneller boot dan jouw Windows.

Verder is Linux zo snel als jij 't maakt. Als je 'm goed tuned, een kernel zonder overbodige zooi bakt en een snelle Window Manager gebruikt, is Linux heel snel. KDE kán idd trager zijn dan Windows, maar ook dat ligt wederom aan de instellingen.

Gooi dus Linux niet meteen weg als je 't even niet ziet zitten, maar ga kijken naar instellingen ed. Dan vind je vanzelf de weg naar een sneller en bruikbaarder OS.
nou ik heb hem er toch eraf geflikkerd omdat dat en van mn vader moest en omdat je gewoon letterlijk een kop koffie kon gaan drinken als je de muis van de ene naar de andere kant wou bewegen misschien dat ik het later eens ga proberen op deze computer en dan kijken wat ie doet maar voorlopig hou ik me bij windows misschien eens gaan kloten in de grote vakantie ow en opstarte duurde ook enorm lang trouwens. hij ging steeds allerlei dingen controleren
Reageren

Regels voor berichten