Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Wat is jouw mening ivm allochtonen?
Ik heb er geen last van 12 54.55%
Ik heb er last van maar wij, autochtonen, moeten ze gewoon laten doen 0 0%
Ik heb er last van en wij, autochtonen, moeten maatregelen nemen 3 13.64%
Ik heb er last van, ik betaal liever hun vliegticket dan hun werkloosheidsuitkering 7 31.82%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2004, 13:13
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 14:11 :
het bewijst dus dat jij hier alleen maar van vooroordelen uitgaat
ookal wil je dat niet toegeven
Nee hoor, het bewijst dat ik jullie vooroordelen verdraai zodat ze op jullie zelf slaan. Zie je wat jullie de allochtonen aandoen?
Advertentie
Oud 28-11-2004, 13:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:13 :
Nee hoor, het bewijst dat ik jullie vooroordelen verdraai zodat ze op jullie zelf slaan. Zie je wat jullie de allochtonen aandoen?
Het Calimero-syndroom.

*Waarom zit hier nog geen slotje op?*
Oud 28-11-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
wat doe ik de allochtonen aan?
Oud 28-11-2004, 13:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-11-2004 @ 14:14 :
Het Calimero-syndroom.
En dat is?
Oud 28-11-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:15 :
En dat is?
Calimero is een tekenfilmfiguur: een klein zwart kuiken, met op zijn kop een halve eierdop (met een barst). Hij werd in 1963 voor het eerst getekend door de Italiaanse tekenaar Toni Pagot. De naam Calimero is ontleend aan de kerk in Milaan waar Pagot was getrouwd: San Calimero. De serie werd in Nederland voor het eerst in 1972 uitgezonden.

Calimero staat bekend om zijn beteuterde uitspraak: "Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk".

Wanneer een partij (persoon, organisatie, land) het gevoel heeft door zijn kleine omvang ten opzichte van een andere partij niet serieus te worden genomen, dan wordt dit wel het Calimero-effect of een Calimerocomplex genoemd.
Oud 28-11-2004, 13:17
1scarface1
1scarface1 is offline
Citaat:
ik ben er zelf een maari k heb er niet echt last van, ik heb meer last van de autochtonen als de allochtonen hier
Lijkt mij nogal redelijk logisch. Het merendeel in jouw buurt zijn allochtonen, en de oorspronkelijke autochtonen zijn hier niet echt mee opgezet.
Oud 28-11-2004, 13:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 14:14 :
wat doe ik de allochtonen aan?
Als individu niets. Maar je behoort wel tot de meerderheid dat het niet makkelijk voor ons maakt. Trouwens, jij begon gelijk met je ´rot op´ wat ook nergens op sloeg. Maar ja, ik weet wat ik bedoelde met de dingen die ik quote en heb dat ook gezegd, en wat jij erin leest. Dat moet je zelf maar weten.
Oud 28-11-2004, 13:18
professor2
professor2 is offline
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:17 :
Als individu niets. Maar je behoort wel tot de meerderheid dat het niet makkelijk voor ons maakt. Trouwens, jij begon gelijk met je ´rot op´ wat ook nergens op sloeg. Maar ja, ik weet wat ik bedoelde met de dingen die ik quote en heb dat ook gezegd, en wat jij erin leest. Dat moet je zelf maar weten.
dat rot op sloeg op wat jij tegen brabanders had
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
L-to-the-E schreef op 28-11-2004 @ 14:17 :
Lijkt mij nogal redelijk logisch. Het merendeel in jouw buurt zijn allochtonen, en de oorspronkelijke autochtonen zijn hier niet echt mee opgezet.
Waarom niet? We zijn ook maar mensen. Accepteer het gewoon.
Oud 28-11-2004, 13:19
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
koekjes schreef op 28-11-2004 @ 14:11 :
ik ben er zelf een maari k heb er niet echt last van, ik heb meer last van de autochtonen als de allochtonen hier
ik wordt zowel door veel allochtonen als veel autochtonen gediscrimeneerd
Spleet ogen aan de macht
Oud 28-11-2004, 13:20
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 14:18 :
dat rot op sloeg op wat jij tegen brabanders had
En daarna met je beledigingen over Turken.
En zoals ik zei, dat wat ik over brabanders zei. Dat was omdat jullie allochtonen vaak dom vinden als ze Nederlands met een accentje spreken. Terwijl veel autochtonen zelf geen eens ABN spreken.
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:20 :
En daarna met je beledigingen over Turken.

ik heb geen turk beledigd in dit topic behalve jou
1scarface1
1scarface1 is offline
Citaat:
Waarom niet? We zijn ook maar mensen. Accepteer het gewoon.
Nu nog wel, maar ik ben er zeker van dat de toekomst meer iets in de richting van poll-keuze nr 3 zal zijn.

Accepteren jullie dat dan maar
Oud 28-11-2004, 13:21
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Zie je nu in hoe hypocriet dit topic van jou is
Oud 28-11-2004, 13:22
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
L-to-the-E schreef op 28-11-2004 @ 14:20 :
Nu nog wel, maar ik ben er zeker van dat de toekomst meer iets in de richting van poll-keuze nr 3 zal zijn.

Waarom hebben jullie last van ons? De meeste allochtonen zijn gewoon beschaafd.
Oud 28-11-2004, 13:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 14:07 :
aaaaaraerearaeraeraeraeggghhh
Oud 28-11-2004, 13:24
1scarface1
1scarface1 is offline
Beschaafd??? Wat noem jij beschaafd.
Allochtoon zijn en niet eens de moeite doen om "goed" nederlands te spreken en niet bereid zijn te werken.

Dit is nogmaals geen veralgemening, maar zo zijn er. En aan deze erger ik mij
Oud 28-11-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
L-to-the-E schreef op 28-11-2004 @ 14:20 :

Hmm.. de 'tijdelijke' uitslag v/d poll geeft toch iets anders weer..

Met dergelijke polls creeer je trouwens alleen maar een grotere kloof tussen allochtonen en autochtonen.
Bewust of onbewust.
Oud 28-11-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
L-to-the-E schreef op 28-11-2004 @ 14:24 :
Allochtoon zijn en niet eens de moeite doen om "goed" nederlands te spreken en niet bereid zijn te werken.

nee maar als Nederlander op je luie reet zitten en niet werken noem ik ook niet beschaafd
Oud 28-11-2004, 13:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
L-to-the-E schreef op 28-11-2004 @ 14:24 :

Platte Brabanders nemen ook niet eens de moeite om goed Nederlanders te spreken. En wie zegt dat allochtonen het niet proberen? Als ze pas in Nederland wonen, willen ze natuurlijk de taal spreken. Hoe overleef je deze wereld anders. Maar het is moeilijk om ineens uit het niets een nieuwe taal te moeten leren spreken. Mijn vader bijv. was te oud toen hij hier kwam wonen, en kan ook geen goed Nederlands. Maar hij baalt er wel van en heeft ook geprobeerd het te leren. En daarnaast zijn de meesten sociaal tegenover jullie, ook al hebben ze somsnog een accentje en moeite met spreken.
Oud 28-11-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:26 :
Platte Brabanders nemen ook niet eens de moeite om goed Nederlanders te spreken. En wie zegt dat allochtonen het niet proberen? Als ze pas in Nederland wonen, willen ze natuurlijk de taal spreken. Hoe overleef je deze wereld anders. Maar het is moeilijk om ineens uit het niets een nieuwe taal te moeten leren spreken. Mijn vader bijv. was te oud toen hij hier kwam wonen, en kan ook geen goed Nederlands. Maar hij baalt er wel van en heeft ook geprobeerd het te leren. En daarnaast zijn de meesten sociaal tegenover jullie, ook al hebben ze somsnog een accentje en moeite met spreken.
niet de moeite doen om goed Nederlands te spreken als Brabander er zijn ook nog Friezen, Twentenaren, Limburgers weet ik het die ook een accent hebben. Als Nederlander heb ik daar nog nooit om gezeurd. Om een allochtoon die niet goed Nederlands spreekt ook niet.

En als jouw vader niet goed Nl's spreekt zou ik dat goed kunnen begrijpen en ik denk een beschaafde Nederlander moet dat ook kunnen begrijpen
Oud 28-11-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-11-2004 @ 14:07 :
aaaaaraerearaeraeraeraeggghhh
Oud 28-11-2004, 13:31
Verwijderd
Slotje?
Oud 28-11-2004, 13:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 14:29 :
niet de moeite doen om goed Nederlands te spreken als Brabander er zijn ook nog Friezen, Twentenaren, Limburgers weet ik het die ook een accent hebben. Als Nederlander heb ik daar nog nooit om gezeurd. Om een allochtoon die niet goed Nederlands spreekt ook niet.

En als jouw vader niet goed Nl's spreekt zou ik dat goed kunnen begrijpen en ik denk een beschaafde Nederlander moet dat ook kunnen
Ik zeg ook niet dat ik er wat op tegen heb (al komt het best wel dom over, aangezien ze hier zijn geboren). Maar ik geef een voorbeeld dat het niet alleen allochtonen zijn die moeite hebben met de taal. En dat als je hun daardoor onbeschaafd vind, je een groot deel van de Nederlands ook daarop zou moeten beoordelen. En allochtonen hebben nog een goede reden ook.
Oud 28-11-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:31 :
Ik zeg ook niet dat ik er wat op tegen heb (al komt het best wel dom over, aangezien ze hier zijn geboren). Maar ik geef een voorbeeld dat het niet alleen allochtonen zijn die moeite hebben met de taal. En dat als je hun daardoor onbeschaafd vind, je een groot deel van de Nederlands ook daarop zou moeten beoordelen. En allochtonen hebben nog een goede reden ook.
die Nl'ers die zo'n accent hebben van hun streek kunnen overigens wel beschaafd Nederlands
Ik neem aan dat als jij op bezoek gaat bij je oma in Istanbul, ik noem maar iets, en zij praat plat turks of weet ik het, dat jij je aanpast aan haar accent, dat jij ook haar accent een beetje overneemt. Ik heb dat iig wel als ik met vrienden spreek die plat brabants praten
Oud 28-11-2004, 13:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 14:35 :
die Nl'ers die zo'n accent hebben van hun streek kunnen overigens wel beschaafd Nederlands
Ik neem aan dat als jij op bezoek gaat bij je oma in Istanbul, ik noem maar iets, en zij praat plat turks of weet ik het, dat jij je aanpast aan haar accent, dat jij ook haar accent een beetje overneemt. Ik heb dat iig wel als ik met vrienden spreek die plat brabants praten
Mijn Turkse oma is allang dood. Jaren voordat ik geboren was. Maar ik neem het allochtone accentje van mijn vrienden in ieder geval niet over. Wel het taalgebruik misschien een beetje, ik merk dat mn Nederlands een klein beetje achteruit is gegaan sinds ik van een witte, naar een allochtone school ben geswitcht. Maar daar zit ik niet mee, en het blijft ABN (qua accent iig).
Oud 28-11-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:37 :
Mijn Turkse oma is allang dood. Jaren voordat ik geboren was. Maar ik neem het allochtone accentje van mijn vrienden in ieder geval niet over. Wel het taalgebruik misschien een beetje, ik merk dat mn Nederlands een klein beetje achteruit is gegaan sinds ik van een witte, naar een allochtone school ben geswitcht. Maar daar zit ik niet mee, en het blijft ABN (qua accent iig).

ik had het niet over allochtone accentjes, maar ook in Turkije hebben ze accenten die bij een streek horen, die maak jij toch ook niet belachelijk of wel?
Oud 28-11-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
dat is gelul, er wonen hier meer autochtonen als allochtonen en ik ga meer met autochtonen om...
Oud 28-11-2004, 13:41
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 14:38 :
ik had het niet over allochtone accentjes, maar ook in Turkije hebben ze accenten die bij een streek horen, die maak jij toch ook niet belachelijk of wel?
Nee maar ik spreek ook niet zo goed Turks. Ben maar kwart turks, en ben hier geboren dus.
Oud 28-11-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:41 :
Nee maar ik spreek ook niet zo goed Turks. Ben maar kwart turks, en ben hier geboren dus.

dat betekent dus dat je vader of moeder maar half turks is en jij ziet jezelf toch als allochtoon?
Oud 28-11-2004, 13:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 13:38 :
En Istanbul (waar mijn familie vandaan komt) is anders wel een super moderne wereldstad. Niets boers aan.
mischien moet je Al-Sahaf inhuren om te bewerend dat Turkije geen achterland heeft en vooral geen landbouwgebieden, en al helemaal geen achterlopende gebieden.
Oud 28-11-2004, 13:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
per piacere schreef op 28-11-2004 @ 14:44 :
dat betekent dus dat je vader of moeder maar half turks is en jij ziet jezelf toch als allochtoon?
Ja, want naast turks is de rest ook allochtoon. 0% blank.
Oud 28-11-2004, 13:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2004 @ 14:45 :
mischien moet je Al-Sahaf inhuren om te bewerend dat Turkije geen achterland heeft en vooral geen landbouwgebieden, en al helemaal geen achterlopende gebieden.
"There are no farmers in the beautiful country of Turkey!"
Oud 28-11-2004, 13:50
professor2
professor2 is offline
McCaine style

Oud 28-11-2004, 13:51
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 28-11-2004 @ 14:50 :
McCaine style

[afbeelding]
oeh
Oud 28-11-2004, 13:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
professor2 schreef op 28-11-2004 @ 14:50 :
McCaine style

[afbeelding]
Waar moet dat nou weer voor?
Oud 28-11-2004, 13:57
PGWR
PGWR is offline
Ik heb niets tegen allochtonen. Ik zie ieder mens als gelijkwaardig. Zo ook allochtonen.

Maar een multiculturele samenleving vind ik niet iets om naar te streven. Een multiculturele samenleving zorgt voor veel conflictpotentieel. Mensen kunnen zich niet met elkaar identificeren en vergelijken. In een multiculturele samenleving kunnen bepaalde visies en waarden met elkaar in strijd zijn, of zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan. Dit zorgt voor wij/zij-verhouidingen. Multiculturalisme is slecht voor de sociale cohesie.

Ook betekent een multiculturele samenleving dat er culturen bestaan waarin onze westerse verworvenheden niet worden geaccepteerd.
Oud 28-11-2004, 13:57
HC4L
HC4L is offline
allochtonen zijn kut
Oud 28-11-2004, 13:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
PGWR schreef op 28-11-2004 @ 14:57 :
Ik heb niets tegen allochtonen. Ik zie ieder mens als gelijkwaardig. Zo ook allochtonen.

Maar een multiculturele samenleving vind ik niet iets om naar te streven. Een multiculturele samenleving zorgt voor veel conflictpotentieel. Mensen kunnen zich niet met elkaar identificeren en vergelijken. In een multiculturele samenleving kunnen bepaalde visies en waarden met elkaar in strijd zijn, of zelfs lijnrecht tegenover elkaar staan. Dit zorgt voor wij/zij-verhouidingen. Multiculturalisme is slecht voor de sociale cohesie.

Ook betekent een multiculturele samenleving dat er culturen bestaan waarin onze westerse verworvenheden niet worden geaccepteerd.
Mensen moeten elkaar gewoon leren accepteren, ook al zijn ze anders. Dat sommigen van jullie dat nou zo moeilijk vinden...
Oud 28-11-2004, 13:58
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 14:26 :
Platte Brabanders nemen ook niet eens de moeite om goed Nederlanders te spreken.
Platte brabanders? Die overreden zijn door een vrachwagen ofzo?

En jij als importnederlander gaat zitten zeiken op tradities van honderden jaren oud? Hahahaha ga tegen Allah mekkeren i.p.v. op een forum te verkondigen dat een oud accent dat er vanaf het begin was, ook niet goed Nederlands is.

Citaat:

Jij bent echt dom dom dom.... 'jullie'
Oud 28-11-2004, 14:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
HC4L schreef op 28-11-2004 @ 14:57 :
allochtonen zijn kut
fuck you
Oud 28-11-2004, 14:02
McCaine
McCaine is offline
Citaat: