Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2004, 12:13
Endomychus
Endomychus is offline
Wat is bij jou in de supermarkt een normaal kassaverschil? hihi ben ik wel benieuwd naar aangezien die van mij altijd aanzienlijk hoog is
Oud 28-11-2004, 12:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Onder de 5 euro is acceptabel maar meestal is het bij ons tussen de +2.00 en -2.00 euro
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 12:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-11-2004 @ 13:33 :
Onder de 5 euro is acceptabel maar meestal is het bij ons tussen de +2.00 en -2.00 euro
5 euro vind ik nog best veel

Bij ons in de winkel (geen supermarkt) was onder de 1 euro acceptabel. Daarboven was teveel.
Oud 28-11-2004, 13:59
Darko
Darko is offline
tis mss geen supermarkt, maar bij ons is ongeveer 10 euro het max..
Oud 28-11-2004, 14:10
tandenborstel
tandenborstel is offline
Ik werkte in een AH en daar was het meestal ca. 3-5 euro op een kassa waar de hele dag op gedraaid werd.

Maar ook mensen met een kassaverschil van 500 euri gehad
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 14:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Als je kasverschil "aanzienelijk" hoog is wat is hoog dan bij jou?
Misschien moet je dan tpoch eens nadenken of je wel goed wisselgeld terug geeft.
Bij osn dacht i kdat het 2 was dan was het goed 4 redelijk en daarboven SLECHT maar weet het niet zeker
Oud 28-11-2004, 16:09
Verwijderd
+/-5 is het maximum..

maar ik haal meestal -/-1.70-2.30 op een dag van 10.00 tot 18.00.

En op een halve dag soms 0,50, 0,01 . Of helemaal geen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:32
Nobucta
Nobucta is offline
Ik zat altijd onde de euro, op 1 keer na, maar toen had ik per ongeluk iets te veel aangeslagen wat dus gewoon niet in de kassa beland is.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:47
WishfulDreaming
Citaat:
Balance schreef op 28-11-2004 @ 13:51 :
5 euro vind ik nog best veel

Bij ons in de winkel (geen supermarkt) was onder de 1 euro acceptabel. Daarboven was teveel.
ach over een hele dag.. wij krijgen gewoon een briefje als we hoger hebben dan 5 euro kasverschil, daaronder is het niet erg.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:51
esprit-chick
esprit-chick is offline
meestal onder de 2 euro, maar er zijn wel uitzonderingen, sommige mensen hebben bv wel eens een verschil van 20 euro, maar dan is er meestral iets met het aanslaan vewrkeerd gegaan, een emballage bon te veel of zo
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 16:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-11-2004 @ 17:47 :
ach over een hele dag.. wij krijgen gewoon een briefje als we hoger hebben dan 5 euro kasverschil, daaronder is het niet erg.
bij ons is 't ook over een hele dag.
maar wat houdt zo'n briefje in dan?
Oud 28-11-2004, 20:42
ikbenschipper1
Citaat:
Balance schreef op 28-11-2004 @ 17:53 :
bij ons is 't ook over een hele dag.
maar wat houdt zo'n briefje in dan?
waarschijnlijk dat je er op moet letten en meer niet.

Maar bij ons is het zowiezo moeilijk na te gaan WIE het is geweest omdat je niet een eigen lade hebt, hoe zit dat dan bij andere?
Oud 28-11-2004, 20:44
11568
11568 is offline
Wordt het nou van je salaris afgehaald als je teveel kassaverschil hebt?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 20:51
Endomychus
Endomychus is offline
Bij ons is het niet moeilijk na te gaan van wie het verschil is, want de volgende dag staat het op het bord met je naam er achter.
Bij ons is het maximum denk ik ook wel 5 euro. gister had ik kassaverschil van 15 cent!
Oud 28-11-2004, 21:04
WishfulDreaming
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-11-2004 @ 21:42 :
waarschijnlijk dat je er op moet letten en meer niet.

Maar bij ons is het zowiezo moeilijk na te gaan WIE het is geweest omdat je niet een eigen lade hebt, hoe zit dat dan bij andere?
Bij ons heeft iedereen een eigen la en daar hoort niemand anders op te draaien. (Alleen als het niet anders kan, omdat je met pauze even overgenomen moet worden)
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 21:06
WishfulDreaming
Citaat:
11568 schreef op 28-11-2004 @ 21:44 :
Wordt het nou van je salaris afgehaald als je teveel kassaverschil hebt?
Nee gelukkig niet zeg.

(kassaverschil is trouwens ook niet te vermijden, door afrondingen. (hoe dat precies zit weet ik niet, maar is me verteld))

Als je het teveel dan ook erbij, krijgt gaat iedereen te weinig teruggeven
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 22:38
ikbenschipper1
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-11-2004 @ 22:06 :
Nee gelukkig niet zeg.

(kassaverschil is trouwens ook niet te vermijden, door afrondingen. (hoe dat precies zit weet ik niet, maar is me verteld))

Als je het teveel dan ook erbij, krijgt gaat iedereen te weinig teruggeven
De afrondingen worden gewoon verwerkt in het kassa systeem.
Kijk daar zeg je al wat wij hebben 9 kassa's 2 daarvan (nummer 1 en 2) zijn normaliteer voor het "winkelpersoneel" die dus bijdraaien als het druk is dit kunnen er op een dag best meer dan 1/2 zijn dus niet te controleren.
Op een dag zijn er 's middags zo'n 6 kassa's open. Bemant(vrouwt) door denk ik wel 12 verschillende cassaires, ofwel er draaien al snel 2 mensen op een dag op 1 kassa, van wie van de 2 is dan het kasverschil
De klantenservice heeft ook 2 kassa's. En ook daar word door ongeveer 4 verschillende mensen gedraaid, zelfde probleem dus
Oud 28-11-2004, 22:49
WishfulDreaming
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-11-2004 @ 23:38 :
De afrondingen worden gewoon verwerkt in het kassa systeem.
Kijk daar zeg je al wat wij hebben 9 kassa's 2 daarvan (nummer 1 en 2) zijn normaliteer voor het "winkelpersoneel" die dus bijdraaien als het druk is dit kunnen er op een dag best meer dan 1/2 zijn dus niet te controleren.
Op een dag zijn er 's middags zo'n 6 kassa's open. Bemant(vrouwt) door denk ik wel 12 verschillende cassaires, ofwel er draaien al snel 2 mensen op een dag op 1 kassa, van wie van de 2 is dan het kasverschil
De klantenservice heeft ook 2 kassa's. En ook daar word door ongeveer 4 verschillende mensen gedraaid, zelfde probleem dus
bij ons heb je gewoon een eigen kassa en als je klaar bent en wordt overgenomen neemt die haar eigen kassa mee.. misschien wat meer werk aan afromen maar er is wel meer zekerheid.
er is namelijk bij ons wel es gejat door een caissiere. (400 gulden)
zo'n extra kassa hebben wij niet. alleen savonds misschien een kwartiertje.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 23:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 28-11-2004 @ 21:42 :
Bij ons waren er 2 vaste kassa (nog wel een andere kassa, maar die werd minder gebruikt). Je stond daar met 2 mensen op en je mocht niet op de andere kassa draaien (ook niet om bij te draaien).
Als er grote kasverschillen waren werd er gekeken welke 2 personen daarop hadden gedraaid. Dat wordt in de gaten gehouden en als het vaker voorkomt dan draai je gewoon een keer in je eentje op een kassa. Dan kunnen ze wél exact zien of de kasverschillen aan jou te danken zijn.

Ook hebben ze eens een camera opgehangen om te zien wie er voor de grote kasverschillen zorgde. Maar dat ging om iemand die binnen korte tijd duizenden guldens wist te jatten.
Oud 29-11-2004, 07:36
LoeLoe
LoeLoe is offline
Zo tussen de -1,00 en +1,00 is normaal bij ons
Oud 29-11-2004, 09:05
cyntha
cyntha is offline
Bij ons had iedereen een eigen kassa. Ik had bijna altijd teveel geld in mijn kassa zitten, omdat de fooi er ook in moest (we mochten dat niet houden). We mochten maximaal een kasverschil van -5 euro hebben anders werd het van je loon afgehouden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 15:05
Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
sensual schreef op 29-11-2004 @ 10:05 :
Bij ons had iedereen een eigen kassa. Ik had bijna altijd teveel geld in mijn kassa zitten, omdat de fooi er ook in moest (we mochten dat niet houden). We mochten maximaal een kasverschil van -5 euro hebben anders werd het van je loon afgehouden.
Fooi?!! wou dat ik dat kreeg bij de supermarkt! Of bedoel je zo van ''laat de rest maar zitten'' daar heb ik altijd zo'n hekel aan want ze zijn al weg voordat je kunt zeggen nee meneer dat kunnen wij niet aan nemen
Oud 29-11-2004, 15:13
Verwijderd
de eerste dag dat ik werkte had ik heel veel verschil (maar als ik dit hier zo lees valt dat best mee) : 30 euro
en nu heb ik ongeveer meestal rond de -20 cent of +20 cent niet meer. bij ons is er niet echt een limiet gelukkig, maar natuurlijk mag het verschil niet groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 16:39
WishfulDreaming
Citaat:
Endomychus schreef op 29-11-2004 @ 16:05 :
Fooi?!! wou dat ik dat kreeg bij de supermarkt! Of bedoel je zo van ''laat de rest maar zitten'' daar heb ik altijd zo'n hekel aan want ze zijn al weg voordat je kunt zeggen nee meneer dat kunnen wij niet aan nemen
boeiend neem het gewoon aan en stop het desnoods in je eigen zak
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 17:19
ikbenschipper1
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-11-2004 @ 23:49 :
bij ons heb je gewoon een eigen kassa en als je klaar bent en wordt overgenomen neemt die haar eigen kassa mee.. misschien wat meer werk aan afromen maar er is wel meer zekerheid.
er is namelijk bij ons wel es gejat door een caissiere. (400 gulden)
zo'n extra kassa hebben wij niet. alleen savonds misschien een kwartiertje.
ik vraag me altijd af hoe dat dan zit heb je een eigen lade, of hoe zit dat dan precies?

grtz
ivo

Citaat:
Balance schreef op 29-11-2004 @ 00:03 :
Bij ons waren er 2 vaste kassa (nog wel een andere kassa, maar die werd minder gebruikt). Je stond daar met 2 mensen op en je mocht niet op de andere kassa draaien (ook niet om bij te draaien).
Als er grote kasverschillen waren werd er gekeken welke 2 personen daarop hadden gedraaid. Dat wordt in de gaten gehouden en als het vaker voorkomt dan draai je gewoon een keer in je eentje op een kassa. Dan kunnen ze wél exact zien of de kasverschillen aan jou te danken zijn.

Ook hebben ze eens een camera opgehangen om te zien wie er voor de grote kasverschillen zorgde. Maar dat ging om iemand die binnen korte tijd duizenden guldens wist te jatten.
Klopt deze trucs worden bij ons ook toegepast, bij ons zijn (helaas) verschillende keren mensen ontslagen wegens farude.
De camera truc en de JIJ alleen op een kassa truc hebben toen ook uitkomst geboden. Maar dat word natuurlijk alleen toegepast als er zeer vermoedelijk fraude gepleegd word.

Ik mag als BIJDRAAITEAM in princiepe overal draaien maar met voorkeur kassa 1 en 2 maar bij extreme drukte gewoon op alle kassa's, of effe een pauze overnemen ook op de kassa van diegene.
Het was eens druk en toen draaide ik op kassa 7 bleek dat ze die kassa in de gaten hielde, die dag kon dat door mij dus niet :$, dan voel je je wel schuldig maar jah, les 1: de klant gaat voor alles en dat heb ik toen dus toegepast
Oud 29-11-2004, 18:25
WishfulDreaming
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-11-2004 @ 18:19 :
ik vraag me altijd af hoe dat dan zit heb je een eigen lade, of hoe zit dat dan precies?

grtz
ivo
Nouja je hebt geen eigen lade maar een eigen kaartje met je naam erop. Er wordt gewoon een lade gepakt met en dat kaartje wordt erbij gevoegd, je meldt de kassa aan onder je eigen nummer en dan gaat het gewoon automatisch. Als je je dan weer afmeldt en de lade terugbrengt zien ze op welke la (hebben nummers) jij hebt gedraaid en op welke kassa. dan kunnen ze gewoon afromen en dergelijke en daarna gaat je kaartje eruit en komt een kaartje van een nieuw persoon erin.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 18:33
Verwijderd
Bij ons was het een heus record toen ze in 1 week een verschil van 0,07 cent hadden.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 19:16
ikbenschipper1
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 29-11-2004 @ 19:25 :
Nouja je hebt geen eigen lade maar een eigen kaartje met je naam erop. Er wordt gewoon een lade gepakt met en dat kaartje wordt erbij gevoegd, je meldt de kassa aan onder je eigen nummer en dan gaat het gewoon automatisch. Als je je dan weer afmeldt en de lade terugbrengt zien ze op welke la (hebben nummers) jij hebt gedraaid en op welke kassa. dan kunnen ze gewoon afromen en dergelijke en daarna gaat je kaartje eruit en komt een kaartje van een nieuw persoon erin.
klinkt voor mij wel heel erg vaag :$
je hebt geen la maar een la met een kaartje :-s Ze tellen het dan meteen ofzo dat een ander er snel op verder kan ofzo
Oud 29-11-2004, 19:29
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-11-2004 @ 18:19 :
Klopt deze trucs worden bij ons ook toegepast, bij ons zijn (helaas) verschillende keren mensen ontslagen wegens farude.
De camera truc en de JIJ alleen op een kassa truc hebben toen ook uitkomst geboden. Maar dat word natuurlijk alleen toegepast als er zeer vermoedelijk fraude gepleegd word.

Ik mag als BIJDRAAITEAM in princiepe overal draaien maar met voorkeur kassa 1 en 2 maar bij extreme drukte gewoon op alle kassa's, of effe een pauze overnemen ook op de kassa van diegene.
Het was eens druk en toen draaide ik op kassa 7 bleek dat ze die kassa in de gaten hielde, die dag kon dat door mij dus niet :$, dan voel je je wel schuldig maar jah, les 1: de klant gaat voor alles en dat heb ik toen dus toegepast
bij ons is het ook alleen als er een groot vermoeden van fraude is. En een speciaal bedrijf bekijkt de videobeelden dus niet de baas of iemand anders. Wel zo aardig ook voor je privacy.

En wij mogen als we moeten bijdraaien alleen op onze eigen kassa (waar je die dag op draait) of op kassa 3 (een irritante afgelegen kassa) draaien. Dit om er voor te zorgen dat je niet op allebei de vaste kassa's hebt gedraaid op één dag.
Oud 29-11-2004, 19:35
Gadje
Gadje is offline
ik heb een x kasverschil hegad van 50 euro, maar gelukkig zat ik die dag met meerdere o[p dezelfde kassa, anders had ik een probleem, maar dat was in een camping supermarkt

wat het nu is (ergens anders) geen idee
Met citaat reageren
Oud 29-11-2004, 20:18
Miracle
Miracle is offline
Ik werk in een biologische supermarkt en daar is vaak een vrij hoog kasverschil. We werken de hele dag met drie verschillende mensen per kassa, dus het is niet te achterhalen. Geen idee waar die fouten vandaan komen eigenlijk, het verschil is toch wel regelmatig 10-15 euro. Laatst hadden we honderd euro teveel en de dag erna honderd euro te weinig.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 09:18
da leentjuh
da leentjuh is offline
Kweet niet wat nog kon en wat niet, maar ik kreeg zelfs een keer voor 60 cent een brief in mn postvak. Waar ze vervolgens nog een hele tijd ove doorzeurden
Oud 30-11-2004, 09:48
marrel
marrel is offline
k werk niet in een supermarkt maar *slik* kassaverschil is bij ons best vaak iets van 10 euro k snap niet hoe maar goed
Pas had ik 50 euro te weinig... k denk dat er dan toch wat fout is gegaan met de kassaopmaak want daar maak je toch geen fout in
Oud 30-11-2004, 09:59
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-11-2004 @ 20:16 :
je hebt geen la maar een la met een kaartje :-s Ze tellen het dan meteen ofzo dat een ander er snel op verder kan ofzo
ja dat doen wij ook.
Je krijgt een la, je onthoud welke la van jou is en die stop je in een kassa hok. Dan draai je de hele dag op die la en als je klaar bent ga je met de la naar de baas en wordt ie geteld en dan isie weer klaar voor de ander.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 10:15
WishfulDreaming
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 29-11-2004 @ 20:16 :
we hebben heel veel lades, dus het is niet nodig dat de volgende meteen op die lade gaat. Maar dan pakken ze gewoon een nieuwe.

Als die oude la dan opgemaakt is gaat ie weer in de kluis zodat een volgende persoon(de volgende dag) erop kan draaien en zijn kaartje erin kan

Er staat gewoon een naam op de la, dat is alles .
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 12:27
Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-11-2004 @ 21:18 :
Ik werk in een biologische supermarkt en daar is vaak een vrij hoog kasverschil. We werken de hele dag met drie verschillende mensen per kassa, dus het is niet te achterhalen. Geen idee waar die fouten vandaan komen eigenlijk, het verschil is toch wel regelmatig 10-15 euro. Laatst hadden we honderd euro teveel en de dag erna honderd euro te weinig.
Woh! dan wordt er misschien toch wel wat in eigen zak gestoken door die cassieres daar. Niet zo slim van die supermarkt om iedereen op dezelfde la te laten draaien
Oud 30-11-2004, 12:53
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 30-11-2004 @ 13:27 :
Woh! dan wordt er misschien toch wel wat in eigen zak gestoken door die cassieres daar. Niet zo slim van die supermarkt om iedereen op dezelfde la te laten draaien
Tja, dat kan niet om praktische redenen. Maar als hij echt heel erg verlies zou draaien zou er wel wat veranderen hoor. Ik denk dat het over een jaar tijd wel meevalt.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:04
June bug
June bug is offline
Bij ons (plusmarkt) heeft ook iedereen een eigen kassalade. En we hebben dan 1 reserve-la waar eventueel een standby-er of iemand uit de winkel op kan draaien in geval van drukte.
Meestal is mijn kasverschil onder de 1 euro. Als iemand meer dan 10 euro kasverschil heeft krijgt hij/zij een waarschuwing. (wat er bij meer waarschuwingen gebeurt weet ik zo ff niet meer precies, volgens mij moet je daarna ieder kasverschil boven 10 euro zelf vergoeden oid)
Oud 01-12-2004, 12:26
Verwijderd
Wij (Xenos) hebben niet vaak van die megagrote kasverschillen. Zodra ze erg in de min zitten wordt er geld uit de fooienpot gehaald, alle plus wordt daar in gedaan.
Als we meer als 10 euro plussen, dan wordt er gebak gehaald.

Onze vakantiehulp jatte uit de la, en toen hadden we vaak verschillen tot 20 / 25 euro. Zij heeft mindering op haar salaris gehad geloof ik, en natuurlijk ontslag.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:41
Mara
Mara is offline
Bij ons heeft iedereen een week lang een eigen la, deze wordt aan 't eind van de week 'opgemaakt' of iets eerder als hij vol zit met briefjes van 50/100/200.

Als je begint met werken en je neemt iemand over neemt diegene zijn la mee, en jij stopt je la erin en gaat daarop draaien. Iedereen heeft ook een eigen nummer waaronder hij/zij zich aanmeld. In principe draai je dus de hele tijd op je eigen la. Alleen als er pauze's overgenomen worden draait iemand anders op jouw la, dat is een 'risico'.

Op 'het front' oftewel slijterij. kiosk en drogisterij zijn drie laden. Hierop draaien wel verschillende mensen, daar kun je dus niet zien wie het kasverschil gemaakt heeft. Soms vrij vervelend trouwens dat je samen op een la draait, sommige mensen koppen 't geld niet

Ik weet niet wat bij ons een acceptabel kassaverschil is. Op het kassakantoor hangt soms een briefje met het kasverschil. Bij mij was het hoogste ooit 3 euro, alhoewel ik écht niet weet hoe dat komt, aangezien ik al 't geld heel precies terugtel en dus meteen zie of ik een fout maak.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 19:18
soultodeny
soultodeny is offline
ik heb eigenlijk nooit een kassaverschil..
als je gewoon goed terugtelt en ervoor zorgt dat er niemand anders op je kassa draait is er geen probleem
Oud 01-12-2004, 20:25
knijtert!
knijtert! is offline
Bij ons is het meestal centen werk...

heeeeeeeeeel af en toe een uitschieter... foutjes met brief geld... 20 of 50 euro...

Ik heb een keer 50 euro kassa verschil gehad...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 22:37
ikbenschipper1
ik las vandaag op me werk dat we weer "hoge kasverschillen" hebben, dit betekdn aanscherping van de procedures (bijdraaiteam alleen op kassa 1 en 2, wat wij dan ook alleen nog maar willen ivm onze eigen "veiligheid") extra kassa controles en verdachten laten draaien op 1 kassa de hele dag en alleen ZIJ/HIJ die erop zit.
Het geeft altijd extra spanningen ookaal weet je dat je niks gedaan hebt toch voel je je er niet prettig onder.
Erg jammer dat dit soort mensen er zijn ze verzieken de sfeer voior andere
TRIESTE FIGUREN DIE "IK KAN ME HANDEN NIET THUIS HOUDEN VAN HET GELD VAN EEN ANDER FIGUREN"
Oud 01-12-2004, 23:37
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-12-2004 @ 23:37 :
ik las vandaag op me werk dat we weer "hoge kasverschillen" hebben, dit betekdn aanscherping van de procedures (bijdraaiteam alleen op kassa 1 en 2, wat wij dan ook alleen nog maar willen ivm onze eigen "veiligheid") extra kassa controles en verdachten laten draaien op 1 kassa de hele dag en alleen ZIJ/HIJ die erop zit.
Het geeft altijd extra spanningen ookaal weet je dat je niks gedaan hebt toch voel je je er niet prettig onder.
TRIESTE FIGUREN DIE "IK KAN ME HANDEN NIET THUIS HOUDEN VAN HET GELD VAN EEN ANDER FIGUREN"
bij ons is dat nog niet gebeurd...

Als er een groot kassa verschil is krijg je een gesprek waarin gezegt word dat je echt moet oppassenmet wat je terug geeft....
en als je verdacht word van stelen, gaan ze je volgen met de camera (zo zagen ze bij mij dat iemand briefjes op de grond gooide met het schoonmaken van de kassa's... die werd meegnomen naar het kantoor...
Ze zijn erachter gekomen dat ze in totaal 1300 euro hadf gestolen
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 23:46
Balance
Balance is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-12-2004 @ 23:37 :
bij ons wordt dat niet meegedeeld. Ik vind het ook niet zo handig, want áls er al iemand opzettelijk met geld knoeit, dan doet ie dat natuurlijk niet op het moment dat ie in de gaten wordt gehouden.
Oud 02-12-2004, 12:49
ikbenschipper1
Citaat:
Balance schreef op 02-12-2004 @ 00:46 :
bij ons wordt dat niet meegedeeld. Ik vind het ook niet zo handig, want áls er al iemand opzettelijk met geld knoeit, dan doet ie dat natuurlijk niet op het moment dat ie in de gaten wordt gehouden.
DBA (dienst beveiliging Albert Heijn) heeft tot nu toe 100% score gehad bij ons.
Eerst probeerd het kader het op te lossen lukt dit niet word DBA erbij gehaald. Er word ook meestal een tijdje gegeven waarin je je zelf kan aangeven, er volgen dan geen verdere consequenties (behalve ontslag) en de politie en DBA word er buiten gehouden.
Leuke optie vind ik maar het werkt niet altijd. Of het slim is? ach je weet denk ik ook vanzelf wel dat ze het kasverschil zien dus je in de gaten gaan houden, dus denk niet dat het echt verschil zal maken
Oud 02-12-2004, 18:03
Wammus
Wammus is offline
Ik werk ook in een supermarkt. Een normaal kasverschil voor mij is ergens tussen de -1 euro en +1 euro. Maar ik heb ook wel verschillen gehad van 20 euro en soms nog wel meer ook.

We hebben een keer een cassiere gehad die het heeft weten te presteren om in de eerste week dat ze er werkte zo rond de 100 euro per dag kasverschil te hebben. Die heeft het niet lang volgehouden .

Bij ons heeft iedereen een eigen kassa. Dwz: Je begint met een startbedrag (200 euro). En als je klaar bent of overgenomen word door iemand anders word je kassa geteld en afgeroomd en begint degene na je weer met hetzelfde startbedrag. Kost 5 minuten maar je hebt wel zekerheid over de kasverschillen en de kassamedewerkers zelf weten dan ook hoe ze het doen.
Oud 02-12-2004, 20:09
LittleLucille
LittleLucille is offline
bij 15,- of meer moesten we er melding van maken, ma het gebeurde eigenlijk nooit tot bijna nooit.. anders was er gewoon een foutje gemaakt bij een retour of zo..
Oud 03-12-2004, 23:30
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
wammus schreef op 02-12-2004 @ 19:03 :
Ik werk ook in een supermarkt. Een normaal kasverschil voor mij is ergens tussen de -1 euro en +1 euro. Maar ik heb ook wel verschillen gehad van 20 euro en soms nog wel meer ook.

We hebben een keer een cassiere gehad die het heeft weten te presteren om in de eerste week dat ze er werkte zo rond de 100 euro per dag kasverschil te hebben. Die heeft het niet lang volgehouden .

Bij ons heeft iedereen een eigen kassa. Dwz: Je begint met een startbedrag (200 euro). En als je klaar bent of overgenomen word door iemand anders word je kassa geteld en afgeroomd en begint degene na je weer met hetzelfde startbedrag. Kost 5 minuten maar je hebt wel zekerheid over de kasverschillen en de kassamedewerkers zelf weten dan ook hoe ze het doen.
Bij ons gaat dat niet zo strikt...

Iedereen heeft in princiepe een eigen kassa... Maar der zijn er een paar die in de pauzes andere kassa's overnemen, meestal zijn dat mensen die er al een tijdje werken. Er word 1 of 2 x per dag tussendoor afgeroomd, maar niet bij iedere kassa wisseling.

Iedereen moet trouwens ook inloggen met een gebruikerscode en wachtwoord. Alle artikels die we scannen worden geregistreerd dus op onze naam. Wat ze daar mee kunnen weet ik ook niet, ik weet wel dat ze op een computer bij de info balie kunnen zien wat we scannen als ze willen (als ze vermoeden dat iemand kratjes bier vergeet aan te slaan ofzo). Maat volgens mij is dat nog nooit gebruikt
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 18:29
Naru
Naru is offline
nou ik vind 1 euro kasverschil echt veel hoor... het meeste wat ik ooit heb gehad (in 3 jaar) is -15 eurocent. bij ons ligt het gemiddelde van een hele dag draaien op 40 cent ofzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten