![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet alle vrouwen zijn nymfomaan hè. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik ben geen schriftgeleerde dus of er meer redenen zijn weet ik niet. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
koffie is vies omdat het vies is.... Nee koffie is vies omdat ik de smaak te bitter vind en niet van bitter houd. Citaat:
||
Citaat:
op het moment ontbreekt echter nog elk spoor van argumenten daarvoor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
kom op zeg... Als je het niet weet best... maar niet met zulke argumenten aankomen
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Hoewel sommige mensen beweren dat de bek van een hond schoner is dazn de mond van een mens, blijkt ook dat de kwijl van een hond de giftigste is van alle dieren (daar reken ik giffen niet bij) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
my point exactly.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
klinkt niet bepaald zoals een god normaal gedefinieert wordt...
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
of staat de 'hogere macht' niet achter alles dat in de heilige boeken van de islam geschreven staat? dat zou me raar lijken.. Citaat:
en om deze post nog een serieus woord te gunnen: nee, dat denk ik niet.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En mocht ik ooit moslim worden ga ik het echt niet laten om hondjes te aaien hoor. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Mensen die niet overtuigd zijn van het Islamitisch monotheïsme, zien wel eens Moslims die hen de indruk geven, dat zij bang zijn voor honden en niet van honden houden.
1.) De plaats van de hond in het Westen is dat hij letterlijk gezien wordt als "een goede vriend". Deze honden worden gedragen, aangekleed, verzorgt, gekust en er wordt zelfs mee geslapen. Sommige mensen dragen zelfs hun hele erfenis over aan hen. Anderen geven hun liefde en genegenheid aan hen. Zij vervangen voor velen, de plaats van kinderen in. 2.) Culturele Moslims reageren uit onwetendheid vaak overdreven richting honden. Wanneer een hond hen aanraakt of likt, zijn ze daar helemaal van ontzet, denkend dat ze zich nu moeten wassen en dat de kleding zeven maal gewassen moet worden. Zij vermijden zelfs het aaien van honden angstvallig, waarbij zij ten onrechte ervan uit gaan dat het hondenhaar onrein is en dat het aanraken daarvan hen schend. Dit is echter niet het geval. 3.) Het Islamitische rechtssysteem schrijft voor dat de gereedschappen die de mensen gebruiken, waaruit honden hebben gegeten, worden verschoond. Profeet Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd: "Wanneer een hond voedsel eet of uit een kom drinkt, giet dan de inhoud eruit en was de kom zeven maal, waarvan eenmaal met aarde." Dit komt voort uit de overtuiging dat honden iets schadelijks dragen in hun speeksel. De aarde die gebruikt wordt is als zuivering, daar aarde volgens de moderne wetenschap, bekend staat als de beste bron voor antibioticum. Dit geldt echter alleen voor het eten of drinken uit kommen. Er is geen bewezen vereiste dat hetzelfde moet gebeuren wanneer de hond iemands hand likt, of zijn of haar kleding betast. Het volgende zijn enkele van de ziektes die heden ten dage geïdentificeerd zijn, welke vanaf de honden overgebracht worden op de mensen; De honden-lintworm, Dipylidium caninum, wordt zo nu en dan geconstateerd bij kinderen in Europa en Amerika.[1] Campylobacteriosis: Een infectie met Campylobacter vind zich het meeste plaats bij mensen met diaree. De meeste infecties worden opgelopen door de opname van water, melk of voedsel dat besmet is door huisdieren. Tot 11% van de honden die geen symptomen vertonen en bij 28% van de honden met diaree, is er ondervonden dat deze organismen zich van tijd tot tijd afscheidt. Campylobacter infectie wordt ook overgedragen door zieke puppies.[2] Leptospirosis is een dierlijke infectie dat komt van kuddes vee, huisdieren, en de levende natuur; veroorzaakt door de spirocheet (zeer kleine, schroefvormige bacterie) Leptospira interrogans. Ratten en honden spelen een belangrijke rol in de overdracht van deze ziekte. De organismen overleeft de filterende werking van de nieren bij honden, waardoor de urine besmettelijk kan zijn voor leven.[3] Rickettsia rickettsii: Rocky Mountain (hoge) koorts is een zwaar epidemische ziekte dat veroorzaakt wordt door Tickessia rickettsii, welke zowel honden als mensen mee besmet kunnen worden.[4] Cutaneous Larva Migrans: twee soorten van mijnwormen bij honden worden regelmatig geassocieerd met een soort larve op de huid, ancylostoma caninum.[4] Visceral Larva Migrains: Dit syndroom wordt meestal gevonden bij peuters. Toxocara canis is een worm welke in een wat mindere mate aanwezig is bij honden. Cystic Hydatid Disease: Deze ziekte wordt veroorzaakt door Echinococcus granulosus en Echinococcus multilocularis. Hondsdolheid is wat zich bij het hond bevind, en de menselijke variant volgt nadat de eieren, uit een besmette vochtige omgeving, zich hebben ingenesteld.[5] 4.) Het hebben van een hond als huisdier werd sterk afgeraden door de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, hij zei: "Engelen gaan geen huizen binnen waar afbeeldingen (van levende wezens) en honden zijn." Het onderhouden van een hond moedigt overdadig contact aan en doet de kans op ziekte door besmetting toenemen. Maar het hebben van een waakhond, een jachthond, een herdershond of een geleide hond is zeer toegestaan. 5.) De JAMA (Journal of the American Medical Association) beweerde in een artikel (Dog Bites Recognized as Public Health Problem) dat "ieder jaar er in de VS bijna 2% van de bevolking gebeten is door een hond. De Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in Atlanta, schat dat van die 4.5 miljoen beten, bijna 800.000 ernstig genoeg zijn om in aanmerking te komen voor medische aandacht. In extreme gevallen sterven er jaarlijks ongeveer 18 mensen aan een hondenbeet (Lediatrics 1996;97:891-895 en Injury Prev. 1996;2:52-54)."[6] Voetnoten: [1] Current Medical Diagnosis & Treatment 1982, p. 893 [2] Blaser MJ, Cravens J, Powers J, Wang WL. Campylobacter darmontsteking geassocieerd met hondsdolheid infectie. Lancet 1978;2:979-981 [3] Feigin RD, Lobes LAJ, Anderson D, Pickering L. Human leptospirosis bij geimmuniseerde honden. Ann Intern Med. 1973;79:777-785 [4] Comer KM. Rocky Mountain spotted fever. Vet Clin North Am Small Anim Pract. 1991;21:27-44 [5] Croese J, Loukas A, Opdebeeck J, Fairley S, Prociv P. Buiktyfus met hondsdolheidswormen. Ann Intern Med. 1994;120;369-374 [6] JAMA, Januari 22/29, 1997 Bron: http://islamitische.blogspot.com
Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 12:43. |
![]() |
|
![]() |
Mensen denken dat ze schoon zijn... Honden ja eten vieze dingen, en zijn idd niet schoner dan katten. Hoewel ook honden zichzelf schoonlikken.
Ik ben vaak genoeg met hondenspeeksel in aanraking gekomen, of gebeten (op een speelse maar toch pijnlijke manier) Heb er nooit iets aan over gehouden. maar het komt er dus op neer dat een hond dingen eet die in onze ogen vies zijn en dus onrein is?
||
Citaat:
Wel erg selectief gebruik van bronnen dan, want doorgaans worden de meeste mensen helemaal niet ziek van een hond. Hoeveel precies weet ik niet, maar ik ken niemand die ziek is geworden van een hond. Wel mensen die gebeten zijn door een hond. Kwestie van de juiste hond goed africhten. Dus dat geld alweer niet voor de meeste honden. En...wat betreft dat met die kinderen... voor de meeste mensen is het idd een soort maatje. soms een kind. Maar wat is daar dan erg aan? Die mensen hebben niet de illusie dat de hond een kind IS, alleen ze beschouwen het als een soort kindje van ze. Dus wat is het bezwaar?
|
honden veroorzaken helemaal geen ziektes, alleen als je zelf onhygienisch met ze om gaat dus als je zorgt dat ze heel erg vies en kleverig worden door ze niet goed te verzorgen. Alleen als een hond je bijt is dat gevaarlijk maar dat is je eigen schuld. Je moet je hond wel goed opvoeden natuurlijk, dan bijt hij echt niet (behalve als je het zelf uitlokt natuurlijk).
Verder is een hond helemaal niet vies hoor. Dus ik begrijp het probleem niet. als mensen honden al vies vinden, vrees ik voor de rest van de dieren... vraagje: is het zo dat veel islamitische mensen niet zo veel om dieren + natuur geven? want zo komen de meeste wel op mij over. Dat ze de baas zijn over de natuur enz. Het kan best zijn dat ik het mis heb maar dan wil ik wel graag verduidelijking daarover. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij vertelde dat een vrouw de hel had verdiend doordat zij haar poes liet verhongeren ![]() Ik snap trouwens niet hoe je op dat idee komt |
![]() |
||
Citaat:
redenen: 1) ik heb nog nooit gehoord van een natuurbeschermer die moslim is (maar dat kan ik natuurlijk verkeerd gezien hebben ofzo) 2) de meeste moslims die ik ken houden niet van dieren (goed m'n vriendin is er bang voor, maar ze vindt het wel erg als er bomen omgehakt worden in de buurt, maar dat kan ook zijn omdat ik het zo verschrikkelijk erg vind) en ik heb niet echt het idee dat ze erg ver zijn met natuurbescherming in islamitische landen. 3) omdat sommigen niets om honden geven, en ze gewoon aan de lijn buiten laten zitten in de stikkende hitte, waardoor de hond een zonnesteek oploopt. Dit is in Frankrijk het geval maar volgens mij gaan de andere Fransen ook niet zo aardig om met hun honden... 4) damn ik wist er nog een maar die ben ik alweer vergeten... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() lijkt mij net iets meer prioriteit hebben |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
hebben de moslims onder ons hier geen tegenargumenten meer voor ofzo? ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Weerleg ze maar dan als je het zo goed weet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klacht moslima omdat huisarts toegang weigerde Joostje | 500 | 23-02-2010 15:41 | |
Honden bij de moskee? Nee! De Veroorzaker | 64 | 02-04-2009 01:04 | |
Salafisme rukt op. AIVD en Kamer bezorgd. Terecht? Gatara | 156 | 09-10-2007 14:55 | |
Wilders: "Verbied koran" Donald Duck | 478 | 25-08-2007 20:57 | |
Schietpartij in Haagse school / steekpartij school Amsterdam Verwijderd | 254 | 31-01-2004 14:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 |