Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 02-11-2004 @ 23:30 :
als je zowat iedere dag sex hebt, ben je ook snel uitgegroeid tot een gigantisch volk

is ook nog leuker en lekkerder ook dan continu wachten

sorry ben een beetje dronken
Advertentie
Oud 03-11-2004, 12:08
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-11-2004 @ 23:30 :
als je zowat iedere dag sex hebt, ben je ook snel uitgegroeid tot een gigantisch volk

is ook nog leuker en lekkerder ook dan continu wachten

sorry ben een beetje dronken
gatara toch. dronken forummen, hoe durf je.

Niet alle vrouwen zijn nymfomaan hè. die hadden er ook lang niet altijd zin in. Zeker in de woestijn met al dat zand, maar ook dat werd opgelost door de wassing die aan de reinheid vooraf ging. Al met al was het (zeker in een tijd waarin vele volken nog dachten dat tijdens de menstruatie de vrouw het vruchtbaarst was) een practische wet. Evenals de voedselwetten trouwens. Als je voedsel niet zo goed kan verwarmen als we dat nu kunnen, is het inderdaad niet verstandig varken te gaan eten. Dan schijt je binnen de korste keren een heel leger wormen. Rund en schaap kan je bijna rauw eten (biefstuk in elk geval).
Oud 09-11-2004, 10:03
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Wat wel apart is, omdat veel moslims in Israel grote getalen honden bezitten.
Oud 09-11-2004, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 09-11-2004 @ 11:03 :
Wat wel apart is, omdat veel moslims in Israel grote getalen honden bezitten.
In sommige bergdorpjes gebruiken ze honden om de schapen te hoeden of voor bij de jacht. Maar dan slapen ze buiten en de moslim zal vermijden hem aan te raken. Dat in grote getallen waag ik te betwijfelen
Oud 10-11-2004, 09:39
Moonlight fairy
Moonlight fairy is offline
maar wat zit er nou achter het idee dat een hond onrein is?
Oud 10-11-2004, 09:48
deringmeester
deringmeester is offline
nou kan het zijn dat ik me vergis maar heeft het ook niet ies te maken met de (domme) gedacht dat de mense de hoogste levensvorm is die er bestaat? En dat als de mens een goed leven leid bij die god komt? en dat de hond een lagere levensvorm is en dat ze daar zo min mogelijk mee omgaan om inderdaad maar zo ''rein'' mogelijk te blijven. Er hang me zoiets bij maar zeker weten doe ik het ook niet. srry
Oud 10-11-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 10-11-2004 @ 10:48 :
nou kan het zijn dat ik me vergis maar heeft het ook niet ies te maken met de (domme) gedacht dat de mense de hoogste levensvorm is die er bestaat? En dat als de mens een goed leven leid bij die god komt? en dat de hond een lagere levensvorm is en dat ze daar zo min mogelijk mee omgaan om inderdaad maar zo ''rein'' mogelijk te blijven. Er hang me zoiets bij maar zeker weten doe ik het ook niet. srry
Nee het is puur gebaseerd op de koran honden zijn niejaas dus vermijd ze
Oud 10-11-2004, 11:27
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 02-11-2004 @ 20:04 :
Mijn ervaringen in openbare toiletten leren mij dat veel Nederlandse jongens en mannen hun handen niet wassen na hun bezoekje. Terwijl ik bij de wasbak mijn handen sta te wassen, lopen de meeste Nederlandse mannen linea recta het openbare toilet uit zonder hun handen te wassen. Systematische cijfers ontbreken natuurlijk, maar ik schat dat zo'n 75%, gezien mijn ervaringen, zijn handen niet wast. Wellicht dat de Nederlandse vrouw mijn ingecalculeerde cijfer naar benden haalt, maar toch vind ik de percentage behoorlijk aan de hoge kant.
Tis ook verstandiger om je handen te wassen voor je ermee aan je lul gaat zitten. Ik denk dat mijn handen gemiddeld smeriger zijn dan mijn lul.
Oud 10-11-2004, 11:29
De Veroorzaker
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 10-11-2004 @ 10:39 :
maar wat zit er nou achter het idee dat een hond onrein is?
Dat staat in het boek van de moslims, en dus is het zo, dan hoeft er geen idee achter te zitten. Logisch toch
Oud 10-11-2004, 11:39
Moonlight fairy
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 12:22 :
Nee het is puur gebaseerd op de koran honden zijn niejaas dus vermijd ze
uhm tja... En had de koran er geen gedachte achter? Of er staat gewoon opeens van, honden zijn onrein. Zo zonder aanleiding en zonder uitleg? Sorry hoor mar je neemt toch niet iets zomaar aan zonder te weten wat de reden er achter is?
Oud 10-11-2004, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 10-11-2004 @ 12:39 :
uhm tja... En had de koran er geen gedachte achter? Of er staat gewoon opeens van, honden zijn onrein. Zo zonder aanleiding en zonder uitleg? Sorry hoor mar je neemt toch niet iets zomaar aan zonder te weten wat de reden er achter is?
Dat ze onrein zijn is de reden opzich.

ik ben geen schriftgeleerde dus of er meer redenen zijn weet ik niet.
Oud 10-11-2004, 12:33
Moonlight fairy
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 12:53 :
nee... dat is zoiets van ze zijn onrein omdat ze onrein zijn.

koffie is vies omdat het vies is.... Nee koffie is vies omdat ik de smaak te bitter vind en niet van bitter houd.

Citaat:
ik ben geen schriftgeleerde dus of er meer redenen zijn weet ik niet.
jammer..
Oud 10-11-2004, 15:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 12:53 :
cirkelredenatie, 'onrein zijn' is een bewering die onderbouwd moet worden.

op het moment ontbreekt echter nog elk spoor van argumenten daarvoor.
Oud 10-11-2004, 15:58
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-11-2004 @ 16:57 :
cirkelredenatie, 'onrein zijn' is een bewering die onderbouwd moet worden.

op het moment ontbreekt echter nog elk spoor van argumenten daarvoor.
Niejaas is een sterk begrip
Oud 10-11-2004, 16:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 16:58 :
zou ik ook zeggen als mijn stelling ongelijk dreigde te krijgen, maar nu het argument aub...
Oud 10-11-2004, 16:20
Moonlight fairy
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 16:58 :
koffie is ook sterk....

kom op zeg... Als je het niet weet best... maar niet met zulke argumenten aankomen
Oud 10-11-2004, 17:46
Verwijderd
Ik bedoel dat een woord soms meer dan genoeg zegt
niejaas betekend letterlijk vertaald onrein maar het is ook afstotelijk is iets onverteerbaars beetje moeilijk uit te leggen.

Simpel gezegd twijfel ik er niet aan omdat het aan in de koran staat en waarom ik niet twijfel?Ja omdat ik nou eenmaal geloof
Oud 10-11-2004, 18:22
De Veroorzaker
Citaat:
makelville schreef op 10-11-2004 @ 18:46 :
Ik bedoel dat een woord soms meer dan genoeg zegt
niejaas betekend letterlijk vertaald onrein maar het is ook afstotelijk is iets onverteerbaars beetje moeilijk uit te leggen.

Simpel gezegd twijfel ik er niet aan omdat het aan in de koran staat en waarom ik niet twijfel?Ja omdat ik nou eenmaal geloof
Ja maar bij een varken is het duidelijk, omdat het niet herkauwt en iets met de klauwen. Konijnen idem. Dus wat heeft de hond misdaan? (hoef jij niet op te antwoorden als je het niet weet, mag ook een ander zijn)
Oud 10-11-2004, 19:22
yavanna
yavanna is offline
Toevallig dat ik nu dit topic zie:

m'n beste vriendin is een moslim en ze is als de dood voor honden... Ik hou heel veel van honden maar als we door de stad lopen en we komen een hond tegen loopt m'n vriendin er met een grote boog omheen. Dan zeg ik: "waarom ben je nou bang voor honden? ze doen echt helemaal niets! ze zijn hardstikke lief!!!" Maar dan zegt ze dat ze ze gewoon eng vind (ze houdt helemaal niet van dieren en ik wel heel erg...) en dan vraag ik: "heb je dan ooit iets ergs meegemaakt met honden? Ben je gebeten?" Ze zegt van niet en dan zeg ik dat er dan geen reden is waarom ze bang is voor honden en dan zegt ze dat ze toch iets heeft meegemaakt en ze wil niet zeggen wat...

Toen m'n opa en oma uit Frankrijk bij ons thuis logeerden hadden ze hun hond ook meegenomen en ik was rond die tijd jarig... Dus ik vertelde aan haar dat ik misschien m'n verjaardag ging vieren. Dan moest zij dus bij mij thuis komen, waar die hond dus zou zijn. Ik zei dat ze daarna nooit meer bang zou zijn voor honden omdat die hond echt hardstikke lief is. Hij doet helemaal niets! Maar m'n vriendin zei dat ze dan niet zou komen op m'n verjaardag..... Dat vond ik echt heel raar...
Uiteindelijk heb ik m'n verjaardag niet met al m'n vriendinnen gevierd maar dat was om een andere reden...
Oud 27-11-2004, 11:47
Eviellan
Eviellan is offline
Citaat:
Moonlight fairy schreef op 01-11-2004 @ 13:05 :
nee... hele groepjes die elkaar vasthouden en half gillend aan de kant gaan voor een pluizig beestje van nog geen 15 cm hoog....

Het kan zijn dat honden onrein zijn.... Maar waarom is een hond dan onrein? (behalve dan dat die van mij net poep heeft lopen vreten... gatver)
de reden is eigenlijk dat de profeet Mohammed(v.z.m.h) heeft gezegd dat als een hond uit een beker drinkt, je de beker zeven maal met water en een maal met aarde moet wassen. Daaruit blijkt dat het kwijl van een hond vreselijke derrie is.
Hoewel sommige mensen beweren dat de bek van een hond schoner is dazn de mond van een mens, blijkt ook dat de kwijl van een hond de giftigste is van alle dieren (daar reken ik giffen niet bij)
Oud 27-11-2004, 12:05
T_ID
T_ID is offline
origineel dus totaal niet spiritueel bedoelt, maar enkel praktisch: het is geen geloofsvoorschrift, maar een hygiene regel.

mensen die dat niet inzien nemen het te letterlijk en krijgen een aversie van honden.
Oud 28-11-2004, 02:11
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-11-2004 @ 13:05 :
het is geen geloofsvoorschrift, maar een hygiene regel.

Misschien wereldschokkend nieuws voor je maar geloofsvoorschriften en 'hygiene regels' kunnen gewoon samenvallen.
Oud 28-11-2004, 12:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 28-11-2004 @ 03:11 :
Misschien wereldschokkend nieuws voor je maar geloofsvoorschriften en 'hygiene regels' kunnen gewoon samenvallen.
dus de hele pretentie rond dat dat soort zaken 'het woord van god' zijn is dus gewoon gelogen...

my point exactly.
Oud 28-11-2004, 14:03
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2004 @ 13:35 :
dus de hele pretentie rond dat dat soort zaken 'het woord van god' zijn is dus gewoon gelogen...

my point exactly.
Weer zo'n bizarre hersenkronkel. De juiste conclusie trekken is kennelijk niet jouw sterkste kant.
Oud 28-11-2004, 14:12
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Honden zijn ook ranzig. Gaan altijd doggystyle doen bij voeten of bij andere honden van achter. Daar zal het wel van komen...
Oud 28-11-2004, 20:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 28-11-2004 @ 15:03 :
Weer zo'n bizarre hersenkronkel. De juiste conclusie trekken is kennelijk niet jouw sterkste kant.
god himself houdt zich dus bezig met de manier waarop we ons achterwerk af moeten vegen?

klinkt niet bepaald zoals een god normaal gedefinieert wordt...
Oud 28-11-2004, 21:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2004 @ 21:48 :
god himself houdt zich dus bezig met de manier waarop we ons achterwerk af moeten vegen?

Hallo, denk je niet dat het door hun vieze doggystyle bij mensen komt, en bij hetzelfde geslacht?
Oud 28-11-2004, 21:36
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 28-11-2004 @ 21:48 :

Waarom komt God in de 'hygienische regels' op het toneel bij jouw posting?
Oud 28-11-2004, 23:12
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 28-11-2004 @ 22:36 :
Waarom komt God in de 'hygienische regels' op het toneel bij jouw posting?
Aangezien de regel wordt aangetroffen in een boek waarover de beweringen verschillen van god die het eigenhandig maakt tot een boek dat in opdracht van god geschreven is leek het een logische stap.

of staat de 'hogere macht' niet achter alles dat in de heilige boeken van de islam geschreven staat? dat zou me raar lijken..

Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 28-11-2004 @ 22:34 :
en bij hetzelfde geslacht?
ach ende wee, die duivelsche homo's ook.

en om deze post nog een serieus woord te gunnen: nee, dat denk ik niet.
Oud 29-11-2004, 08:42
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 01-11-2004 @ 13:57 :
Deuteronomium 14

3 Gij zult geen gruwel eten.
4 Dit zijn de beesten, die gijlieden eten zult; een os, klein vee der schapen, en klein vee der geiten;
5 Een hert, en een ree, en een buffel, en een steenbok, en een das, en een wilde os, en een gems.
6 Alle beesten, die de klauwen verdelen, en de kloof in twee klauwen klieven, en herkauwen onder de beesten, die zult gij eten.
7 Maar deze zult gij niet eten, van degenen, die alleen herkauwen, of van degenen, die den gekloofden klauw alleen verdelen: den kemel, en den haas, en het konijn; want deze herkauwen wel, maar zij verdelen den klauw niet; onrein zullen zij ulieden zijn.
8 Ook het varken; want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; onrein zal het ulieden zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas zult gij niet aanroeren.
9 Dit zult gij eten van alles, wat in de wateren is; al wat vinnen en schubben heeft, zult gij eten.
10 Maar al wat geen vinnen en schubben heeft, zult gij niet eten; het zal ulieden onrein zijn.
11 Allen reinen vogel zult gij eten.
12 Maar deze zijn het, van dewelke gij niet zult eten: de arend, en de havik, en de zeearend;
13 En de wouw, en de kraai, en de gier naar haar aard;
14 En alle rave naar zijn aard;
15 En de struis, en de nachtuil, en de koekoek, en de sperwer naar zijn aard;
16 En de steenuil, en de schuifuit, en de kauw,
17 En de roerdomp, en de pelikaan, en het duikertje;
18 En de ooievaar, en de reiger naar zijn aard; en de hop, en de vledermuis;
19 Ook al het kruipend gevogelte zal ulieden onrein zijn; zij zullen niet gegeten worden.
20 Al het rein gevogelte zult gij eten.
21 Gij zult geen dood aas eten; den vreemdeling, die in uw poorten is, zult gij het geven, dat hij het ete, of verkoopt het den vreemde; want gij zijt een heilig volk den HEERE, uw God. Gij zult het bokje niet koken in de melk zijner moeder.

Zie hier, de joodse voedselwet. Volgens mij houden de islamieten zich er ook aan.
eten is wat anders dan tegenkomen op straat.
Oud 29-11-2004, 08:46
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-11-2004 @ 18:03 :
verhaal
Ik vind de islam ineens een stuk minder leuk.
En mocht ik ooit moslim worden ga ik het echt niet laten om hondjes te aaien hoor.
Oud 29-11-2004, 08:48
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 01-11-2004 @ 22:47 :
Waren vast en zeker communisten. Die mensen krijgen hiermee alles gedaan. Vooral die type moslims die uit Iran en Afghanistan komen. Zeer gewiekste lui. Hebben de villa in de buitenwijken voor het kiezen, als ze eenmaal in Nederland mogen blijven.

Je hoeft geen wetenschapper te zijn om er achter te komen dat onze trouwe viervoeters smerige beesten zijn. Ze snuffelen, kwijlen en likken aan zowat alles, van uitwerpselen tot aan de slipjes van een homo.
En in de Islam is reinheid nu eenmaal een belangrijke waarde, zowel lichamelijk als geestelijk. Daarom is handen wassen na een toiletbezoek ook een gebruik binnen de Islam, in tegenstelling tot de Nederlandse normen, als je ziet hoe weinig Nederlanders hun handen wassen na in het toilet te zijn geweest.
Ze doen vieze dingen ja, maar ze zijn ook heel erg lief.
Oud 29-11-2004, 08:51
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
makelville schreef op 09-11-2004 @ 12:10 :
In sommige bergdorpjes gebruiken ze honden om de schapen te hoeden of voor bij de jacht. Maar dan slapen ze buiten en de moslim zal vermijden hem aan te raken. Dat in grote getallen waag ik te betwijfelen
Als je een hond niet mag aanraken vraag ik me toch af hoe je dat beest gelukkig houdt.
Oud 29-11-2004, 18:01
adri1200
adri1200 is offline
Ik heb daar altijd last van dat moslims omlopen voor
mijn hond
Maar dat komt mischien door zijn opleiding.

Is een politie hond en als mensen alleen maar nijdig naar mij kijken
wil zij ze al aanvliegen.
Oud 30-11-2004, 06:33
Moonlight fairy
Ligt niet ens aan de opleiding... maar waarschijnlijk is het al wel enger als het een grotere hond is..

Maar ik denk niet dat de mensen in de bergen hun honden gelukkig willen houden, eten en onderdak is genoeg, net als het vee...
Oud 30-11-2004, 12:30
BiL@L
BiL@L is offline
Mensen die niet overtuigd zijn van het Islamitisch monotheïsme, zien wel eens Moslims die hen de indruk geven, dat zij bang zijn voor honden en niet van honden houden.

1.) De plaats van de hond in het Westen is dat hij letterlijk gezien wordt als "een goede vriend". Deze honden worden gedragen, aangekleed, verzorgt, gekust en er wordt zelfs mee geslapen. Sommige mensen dragen zelfs hun hele erfenis over aan hen. Anderen geven hun liefde en genegenheid aan hen. Zij vervangen voor velen, de plaats van kinderen in.

2.) Culturele Moslims reageren uit onwetendheid vaak overdreven richting honden. Wanneer een hond hen aanraakt of likt, zijn ze daar helemaal van ontzet, denkend dat ze zich nu moeten wassen en dat de kleding zeven maal gewassen moet worden. Zij vermijden zelfs het aaien van honden angstvallig, waarbij zij ten onrechte ervan uit gaan dat het hondenhaar onrein is en dat het aanraken daarvan hen schend. Dit is echter niet het geval.

3.) Het Islamitische rechtssysteem schrijft voor dat de gereedschappen die de mensen gebruiken, waaruit honden hebben gegeten, worden verschoond. Profeet Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd: "Wanneer een hond voedsel eet of uit een kom drinkt, giet dan de inhoud eruit en was de kom zeven maal, waarvan eenmaal met aarde." Dit komt voort uit de overtuiging dat honden iets schadelijks dragen in hun speeksel. De aarde die gebruikt wordt is als zuivering, daar aarde volgens de moderne wetenschap, bekend staat als de beste bron voor antibioticum. Dit geldt echter alleen voor het eten of drinken uit kommen. Er is geen bewezen vereiste dat hetzelfde moet gebeuren wanneer de hond iemands hand likt, of zijn of haar kleding betast. Het volgende zijn enkele van de ziektes die heden ten dage geïdentificeerd zijn, welke vanaf de honden overgebracht worden op de mensen; De honden-lintworm, Dipylidium caninum, wordt zo nu en dan geconstateerd bij kinderen in Europa en Amerika.[1] Campylobacteriosis: Een infectie met Campylobacter vind zich het meeste plaats bij mensen met diaree. De meeste infecties worden opgelopen door de opname van water, melk of voedsel dat besmet is door huisdieren. Tot 11% van de honden die geen symptomen vertonen en bij 28% van de honden met diaree, is er ondervonden dat deze organismen zich van tijd tot tijd afscheidt. Campylobacter infectie wordt ook overgedragen door zieke puppies.[2] Leptospirosis is een dierlijke infectie dat komt van kuddes vee, huisdieren, en de levende natuur; veroorzaakt door de spirocheet (zeer kleine, schroefvormige bacterie) Leptospira interrogans. Ratten en honden spelen een belangrijke rol in de overdracht van deze ziekte. De organismen overleeft de filterende werking van de nieren bij honden, waardoor de urine besmettelijk kan zijn voor leven.[3] Rickettsia rickettsii: Rocky Mountain (hoge) koorts is een zwaar epidemische ziekte dat veroorzaakt wordt door Tickessia rickettsii, welke zowel honden als mensen mee besmet kunnen worden.[4] Cutaneous Larva Migrans: twee soorten van mijnwormen bij honden worden regelmatig geassocieerd met een soort larve op de huid, ancylostoma caninum.[4] Visceral Larva Migrains: Dit syndroom wordt meestal gevonden bij peuters. Toxocara canis is een worm welke in een wat mindere mate aanwezig is bij honden. Cystic Hydatid Disease: Deze ziekte wordt veroorzaakt door Echinococcus granulosus en Echinococcus multilocularis. Hondsdolheid is wat zich bij het hond bevind, en de menselijke variant volgt nadat de eieren, uit een besmette vochtige omgeving, zich hebben ingenesteld.[5]

4.) Het hebben van een hond als huisdier werd sterk afgeraden door de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, hij zei: "Engelen gaan geen huizen binnen waar afbeeldingen (van levende wezens) en honden zijn." Het onderhouden van een hond moedigt overdadig contact aan en doet de kans op ziekte door besmetting toenemen. Maar het hebben van een waakhond, een jachthond, een herdershond of een geleide hond is zeer toegestaan.

5.) De JAMA (Journal of the American Medical Association) beweerde in een artikel (Dog Bites Recognized as Public Health Problem) dat "ieder jaar er in de VS bijna 2% van de bevolking gebeten is door een hond. De Centers for Disease Control and Prevention (CDC) in Atlanta, schat dat van die 4.5 miljoen beten, bijna 800.000 ernstig genoeg zijn om in aanmerking te komen voor medische aandacht. In extreme gevallen sterven er jaarlijks ongeveer 18 mensen aan een hondenbeet (Lediatrics 1996;97:891-895 en Injury Prev. 1996;2:52-54)."[6]

Voetnoten:

[1] Current Medical Diagnosis & Treatment 1982, p. 893

[2] Blaser MJ, Cravens J, Powers J, Wang WL. Campylobacter darmontsteking geassocieerd met hondsdolheid infectie. Lancet 1978;2:979-981

[3] Feigin RD, Lobes LAJ, Anderson D, Pickering L. Human leptospirosis bij geimmuniseerde honden. Ann Intern Med. 1973;79:777-785

[4] Comer KM. Rocky Mountain spotted fever. Vet Clin North Am Small Anim Pract. 1991;21:27-44

[5] Croese J, Loukas A, Opdebeeck J, Fairley S, Prociv P. Buiktyfus met hondsdolheidswormen. Ann Intern Med. 1994;120;369-374

[6] JAMA, Januari 22/29, 1997

Bron: http://islamitische.blogspot.com

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 12:43.
Oud 30-11-2004, 14:43
T_ID
T_ID is offline
@Bilal, wist je dat er duizenden schadelijke bacterieen in je voedsel kunnen zitten? als ik jou was zou ik vanwege deze catastrofale rampzalige gevolgen nooit meer iets eten...

voor de rest, heb je behalve copy&paste teksten van ronduit achterlijke bronnen nog meer te melden?
Oud 30-11-2004, 14:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
T_ID:
Citaat:
@Bilal, wist je dat er duizenden schadelijke bacterieen in je voedsel kunnen zitten? als ik jou was zou ik vanwege deze catastrofale rampzalige gevolgen nooit meer iets eten...

voor de rest, heb je behalve copy&paste teksten van ronduit achterlijke bronnen nog meer te melden?
Voor dat eten ben je immuun. voor ziektes die je kunt oplopen door hindenbeten zijn we pas een aantal jaar immuun. Ik denk dat de Islam nu geen problemen zou hebben met een hond thuis. Maar aan de andere kant zijn het meestal wel vieze stinkende beesten. En de Islam heeft hygiene hoog staan,

btw, ik vind zijn copy and paste replies heel erg handig en goed.
Oud 30-11-2004, 17:02
Moonlight fairy
Mensen denken dat ze schoon zijn... Honden ja eten vieze dingen, en zijn idd niet schoner dan katten. Hoewel ook honden zichzelf schoonlikken.
Ik ben vaak genoeg met hondenspeeksel in aanraking gekomen, of gebeten (op een speelse maar toch pijnlijke manier) Heb er nooit iets aan over gehouden.

maar het komt er dus op neer dat een hond dingen eet die in onze ogen vies zijn en dus onrein is?
Oud 30-11-2004, 17:16
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 30-11-2004 @ 13:30 :

4.) Het hebben van een hond als huisdier werd sterk afgeraden door de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, hij zei: "Engelen gaan geen huizen binnen waar afbeeldingen (van levende wezens) en honden zijn." Het onderhouden van een hond moedigt overdadig contact aan en doet de kans op ziekte door besmetting toenemen. Maar het hebben van een waakhond, een jachthond, een herdershond of een geleide hond is zeer toegestaan.

Bron: http://islamitische.blogspot.com [/B]
Moedigt overdadig contact aan en doet de kans op ziekte door besmetting toenemen?
Wel erg selectief gebruik van bronnen dan, want doorgaans worden de meeste mensen helemaal niet ziek van een hond. Hoeveel precies weet ik niet, maar ik ken niemand die ziek is geworden van een hond. Wel mensen die gebeten zijn door een hond. Kwestie van de juiste hond goed africhten.
Dus dat geld alweer niet voor de meeste honden.

En...wat betreft dat met die kinderen...
voor de meeste mensen is het idd een soort maatje. soms een kind.
Maar wat is daar dan erg aan?
Die mensen hebben niet de illusie dat de hond een kind IS, alleen ze beschouwen het als een soort kindje van ze.
Dus wat is het bezwaar?
Oud 30-11-2004, 18:28
yavanna
yavanna is offline
honden veroorzaken helemaal geen ziektes, alleen als je zelf onhygienisch met ze om gaat dus als je zorgt dat ze heel erg vies en kleverig worden door ze niet goed te verzorgen. Alleen als een hond je bijt is dat gevaarlijk maar dat is je eigen schuld. Je moet je hond wel goed opvoeden natuurlijk, dan bijt hij echt niet (behalve als je het zelf uitlokt natuurlijk).
Verder is een hond helemaal niet vies hoor. Dus ik begrijp het probleem niet. als mensen honden al vies vinden, vrees ik voor de rest van de dieren...

vraagje: is het zo dat veel islamitische mensen niet zo veel om dieren + natuur geven? want zo komen de meeste wel op mij over. Dat ze de baas zijn over de natuur enz. Het kan best zijn dat ik het mis heb maar dan wil ik wel graag verduidelijking daarover.
Oud 03-12-2004, 15:14
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
yavanna schreef op 30-11-2004 @ 19:28 :

vraagje: is het zo dat veel islamitische mensen niet zo veel om dieren + natuur geven? want zo komen de meeste wel op mij over. Dat ze de baas zijn over de natuur enz. Het kan best zijn dat ik het mis heb maar dan wil ik wel graag verduidelijking daarover.
Ik verwijs je naar deze oude thread http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=28782 , waar de relatie tussen mensen en de natuur volgens de Koran, zeer(!) uitgebreid besproken wordt.
Oud 03-12-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 30-11-2004 @ 19:28 :

Nee de profeet mohammed[vrede zij met hem] heeft gezegd dat je goed voor dieren moet zijn.

Hij vertelde dat een vrouw de hel had verdiend doordat zij haar poes liet verhongeren

Ik snap trouwens niet hoe je op dat idee komt
Oud 03-12-2004, 15:42
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
makelville schreef op 03-12-2004 @ 16:17 :
Nee de profeet mohammed[vrede zij met hem] heeft gezegd dat je goed voor dieren moet zijn.

Hij vertelde dat een vrouw de hel had verdiend doordat zij haar poes liet verhongeren

Ik snap trouwens niet hoe je op dat idee komt

redenen:

1) ik heb nog nooit gehoord van een natuurbeschermer die moslim is (maar dat kan ik natuurlijk verkeerd gezien hebben ofzo)

2) de meeste moslims die ik ken houden niet van dieren (goed m'n vriendin is er bang voor, maar ze vindt het wel erg als er bomen omgehakt worden in de buurt, maar dat kan ook zijn omdat ik het zo verschrikkelijk erg vind) en ik heb niet echt het idee dat ze erg ver zijn met natuurbescherming in islamitische landen.

3) omdat sommigen niets om honden geven, en ze gewoon aan de lijn buiten laten zitten in de stikkende hitte, waardoor de hond een zonnesteek oploopt.
Dit is in Frankrijk het geval maar volgens mij gaan de andere Fransen ook niet zo aardig om met hun honden...

4) damn ik wist er nog een maar die ben ik alweer vergeten...
Oud 04-12-2004, 23:51
brinta
brinta is offline
Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 16:42 :

ik heb niet echt het idee dat ze erg ver zijn met natuurbescherming in islamitische landen.

[/B]
ik heb niet echt het idee dat ze erg ver zijn met de mensenrechtensituatie cq armoedebestrijding in islamitische landen
lijkt mij net iets meer prioriteit hebben
Oud 05-12-2004, 00:03
brinta
brinta is offline
Citaat:
yavanna schreef op 03-12-2004 @ 16:42 :
redenen:
1) ik heb nog nooit gehoord van een natuurbeschermer die moslim is (maar dat kan ik natuurlijk verkeerd gezien hebben ofzo)
Dat zie je verkeerd, ik werk voor oa het Wereld Natuur Fonds
Oud 05-12-2004, 14:36
yavanna
yavanna is offline
Citaat:
brinta schreef op 05-12-2004 @ 01:03 :
Dat zie je verkeerd, ik werk voor oa het Wereld Natuur Fonds
mooi zow
Oud 05-12-2004, 15:05
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 30-11-2004 @ 18:16 :
Moedigt overdadig contact aan en doet de kans op ziekte door besmetting toenemen?
Wel erg selectief gebruik van bronnen dan, want doorgaans worden de meeste mensen helemaal niet ziek van een hond. Hoeveel precies weet ik niet, maar ik ken niemand die ziek is geworden van een hond. Wel mensen die gebeten zijn door een hond. Kwestie van de juiste hond goed africhten.
Dus dat geld alweer niet voor de meeste honden.

En...wat betreft dat met die kinderen...
voor de meeste mensen is het idd een soort maatje. soms een kind.
Maar wat is daar dan erg aan?
Die mensen hebben niet de illusie dat de hond een kind IS, alleen ze beschouwen het als een soort kindje van ze.
Dus wat is het bezwaar?

hebben de moslims onder ons hier geen tegenargumenten meer voor ofzo?
Oud 05-12-2004, 15:07
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 05-12-2004 @ 16:05 :
hebben de moslims onder ons hier geen tegenargumenten meer voor ofzo?
Voor het presenteren van tegenargumenten moet je eerst wel valide pro-argumenten gebruiken.
Oud 05-12-2004, 15:45
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 05-12-2004 @ 16:07 :
Voor het presenteren van tegenargumenten moet je eerst wel valide pro-argumenten gebruiken.
Mijn argumenten waren goed.
Weerleg ze maar dan als je het zo goed weet.

Regels voor berichten