Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2002, 18:27
Oen
Oen is offline
Moet ik bij morpheus wel of niet het blokje aanvindken van do not function as supernode?
En wat houd het eigenlijk in?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2002, 18:31
Verwijderd
Ik weet niet wat het is, maar ik heb gehoord dat je het uit moet zetten...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:16
F10®!@n
F10®!@n is offline
supernodes zijn de kazaa servers, is dus alleen aan te raden als je een lekker snelle verbinding hebt (universiteits netwerk bv)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 19:30
@pie
@pie is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
supernodes zijn de kazaa servers, is dus alleen aan te raden als je een lekker snelle verbinding hebt (universiteits netwerk bv)
supernode = aanmeldpunt+doorgeefluik voor lijsten met shares van andere personen.. als mensen zich aanmelden op kazaa (bah bah spyware) /morpheus zoeken ze een supernode om zich te authenticeren, dat kun jij dus ook zijn..

punt is: als je supernode aanvinkt kijkt een andere supernode of je snel genoeg bent om als supernode te functioneren. met een upload van 16 of 32 kb/s (standaard kabel/adsl hier in nederland) word je dat dus nooit... verder nix mis mee dus
Oud 11-02-2002, 20:01
MmmaartennN
MmmaartennN is offline
Citaat:
@pie schreef:
supernode = aanmeldpunt+doorgeefluik voor lijsten met shares van andere personen.. als mensen zich aanmelden op kazaa (bah bah spyware) /morpheus zoeken ze een supernode om zich te authenticeren, dat kun jij dus ook zijn..

punt is: als je supernode aanvinkt kijkt een andere supernode of je snel genoeg bent om als supernode te functioneren. met een upload van 16 of 32 kb/s (standaard kabel/adsl hier in nederland) word je dat dus nooit... verder nix mis mee dus
Ik denk dat die servers naar je ping kijken, ik ben zelf ook wel is supernode geweest met een kabelverbinding..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 20:50
Oen
Oen is offline
Moet ik dan dat ding aanvinken of niet?
Ik heb weleens gehoort dat als je het aanvinkt het eigenlijk betekent dat je het niet aanvinkt en visa versa.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2002, 21:15
Verwijderd
WEL aanvinken lijkt mij zo... je weet maar nooit...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 16:33
Jozzy
Jozzy is offline
Citaat:
Oen schreef:
Ik heb weleens gehoort dat als je het aanvinkt het eigenlijk betekent dat je het niet aanvinkt en visa versa.
dat komt omdat er bij het vinkje staat "Do not blabla", dus als het vinke aan staat ben je geen supernode v.v.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 17:28
Oen
Oen is offline
En ik ben zo'n user die nix deelt, moet ik dan wel of niet supernode zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 17:35
The Fox
The Fox is offline
Zucht. Foei! Dat moet je zelf weten, als je T1 hebt kan je het aanzetten...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 18:48
@pie
@pie is offline
Citaat:
MmmaartennN schreef:
Ik denk dat die servers naar je ping kijken, ik ben zelf ook wel is supernode geweest met een kabelverbinding..
als je pijp niet breed genoeg is ben je gewoon geen supernode (je ping is dan veel te snel naar de knoppen.. en voor zover ik weet werkt morpheus niet met QoS).. hoe wist je trouwens dat je et was? kreeg je een rood bord met witte letters met: AHHAHAHAH JIJ BENT LEKKER EEN SUPERNODE NU op je scherm?

[Dit bericht is aangepast door @pie (12-02-2002).]
Oud 12-02-2002, 23:52
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
@pie schreef:
als je pijp niet breed genoeg is ben je gewoon geen supernode (je ping is dan veel te snel naar de knoppen.. en voor zover ik weet werkt morpheus niet met QoS).. hoe wist je trouwens dat je et was? kreeg je een rood bord met witte letters met: AHHAHAHAH JIJ BENT LEKKER EEN SUPERNODE NU op je scherm?
of een errormessage als "bind(): Not enough buffers available, too many connections!" door andere programma's?
Oud 13-02-2002, 17:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
The Fox schreef:
Zucht. Foei! Dat moet je zelf weten, als je T1 hebt kan je het aanzetten...
Dan heeft dus niemand in nederland 'em aanstaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten