Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 13:25
sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 30-11-2004 @ 13:23 :
Waar ik een hekel aan heb zijn mensen die extreem overdreven gaan praten als ze ergens zijn waar ook andere mensen zijn (stoer ofzo?!). Ook aan mensen die in een supermarkt gaan bellen over welke kip ze willen hebben bijv. (waar zijn de boodschappenlijstjes gebleven?!).
stel je bent iets vergeten, dan wil je toch ookw el ff kunenn bellen als je in de supermarkt staat ofzo?
Oud 30-11-2004, 13:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 29-11-2004 @ 23:24 :
Voordelen zijn dus:
mindering van verkeersongelukken.
Sociaal gedrag agat erop vooruit aangezien ze niet meer de hele tijd door hun tel. tetteren?\
Tevredenheid onder de klagende mensen

Nadelen:
Je bent moeilijk berijkbaar...
In noodgevallen kan je alleen maar 112 bellen. Ook al gaat het om t feit dat je belt vanuit ene supermarkt omdat je je portemonnee bent vergeten....

Nog iemand aanvulling? Of iets nieuws om erbij te zetten...
Poging 2 (m'n vorige post gaf een foutmelding :/)

Hoezo minder verkeersongelukken?!

Sociaal gedrag is veranderlijk, en discutabel. Tevens zijn er altijd mensen die zich wel, en die zich níet aan de fatsoensnormen houden. Is het niet op de ene dan wel op de andere manier.

En nog veel meer ontevredenheid bij de mensen die nu niet klagen. Tevens kan je er vanuit gaan dat de mensen die nu hard klagen, straks degene zijn die het hardste klagen dat ze niet kunnen bellen. Niks mis met een klacht onderzoeken, maar een sterke reden vind ik dit niet.

Grootste nadeel: De overheid dient zich niet met zulke zaken te bemoeien. Het opgeheven vingertje kan wel achterwege laten. Er word geen schade aangericht, noch is het zo dat beschaafd bellen ontoelaatbare overlast veroorzaakt.
Oud 30-11-2004, 13:43
Jolt
Jolt is offline
Naja er zijn genoeg showers met hun telefoon, die steeds harder gaan praten, etc.

Maar stel ik ga naar de appie hein en ik ben wat vergeten, dan ga ik toch gewoon terug. De mens is zo f*cking lui tegen woordig.

Ik zelf heb ook zo een domme mobiel, maar ik heb een hekel als mensen mij bellen, vooral als ik thuis zit zit dan met een belgish netwerk en het kost mij klauwen vol geld.

Ik neem ook niet vaak ook, of jah ik voel nooit mijn telefoon, heb hem niet op geluid staan vind ik zo iritant.

En als een famillie lid op sterven ligt, wil ik heb of haar dan wel zo zien?Wil ik dat wel?
Wil ik niet dat ik alleen maar de goede heriningen aan hem of haar hebt, bewaren en niet hoe hij of zij zijn laatste zucht eruit blaast.
Oud 30-11-2004, 13:46
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dan kan je er dus zelf voor kiezen om geen mobiel te nemen
Oud 30-11-2004, 14:15
Jolt
Jolt is offline
Tja, het is wel handig dat moet ik toegeven, af en toe.

Maar jah, moet je altijd bereikbaar zijn....
Oud 30-11-2004, 14:18
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 30-11-2004 @ 14:25 :
stel je bent iets vergeten, dan wil je toch ookw el ff kunenn bellen als je in de supermarkt staat ofzo?
Dat is iets anders dan 10 min. HEEL HARD en overduidelijk praten over de hamlapjes diein de aanbieding zijn .
Anders had je gewoon een góed boodschappenlijstje moeten maken.
Oud 30-11-2004, 14:23
Jolt
Jolt is offline
Dat is natuurlijk nog beter.

Een boodschappen lijstje
Oud 30-11-2004, 14:24
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Jolt schreef op 30-11-2004 @ 15:23 :

Een boodschappen lijstje
Oud 30-11-2004, 14:48
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Als plaatsen waar stilte belangrijk is (bijvoorbeeld bioscoopketenzalen of bibliotheken) gebruik zouden maken van cell phone jammers, zou ik daar weinig problemen mee hebben.

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-11-2004 @ 15:48 :
Als plaatsen waar stilte belangrijk is (bijvoorbeeld bioscoopketenzalen of bibliotheken) gebruik zouden maken van cell phone jammers, zou ik daar weinig problemen mee hebben.
Oh ik ook niet, maar het ging hier over vanuit de overheid
Oud 30-11-2004, 14:56
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 30-11-2004 @ 15:51 :
Oh ik ook niet, maar het ging hier over vanuit de overheid
Weet ik, maar "openbare ruimtes" is nogal vaag, ik zou graag eerst willen weten wat de plannen precies zijn. Het klinkt veel te breed, naar mijn mening.
Oud 02-12-2004, 06:26
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Nee vind ik niet nodig en een beetje té.
Wat heb je dan nog aan een mobiel.
Oud 02-12-2004, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 02-12-2004 @ 07:26 :
Nee vind ik niet nodig en een beetje té.
Wat heb je dan nog aan een mobiel.
Haha, net of het merendeel van de mensen met een mobiel het ding ook werkelijk nodig hebben, voor werk ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 13:32
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-12-2004 @ 12:52 :
Haha, net of het merendeel van de mensen met een mobiel het ding ook werkelijk nodig hebben, voor werk ofzo.
nee maar heel sommigen wel en wat als de fik uitbreekt in een openbaar gebouw en je KAN NIET DE BRANDWEER BELLEN!
Oud 02-12-2004, 14:16
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik vind het beetje onzin om ze te verbieden. Ze zijn nuttig en handig. Typisch weer zo'n geval dat de goeie moeten lijden onder de kwade.

Als de overheid nou eerst eens een pakkende reclame campagne maakt, nee niet het eentje waarvan je denkt dat je nog steeds Lingo aan het kijken bent, maar een goede leuke reclame waarin duidelijk word gemaakt dat het irritant is als men overlast bezorgt met een mobiele telefoon.

Dan zou je er meer aanhebben als dat je ineens het signaal gescrambled. Ik vind dergelijk verbod, belemmering van de vrijheid en zal supermarkten e.d. die dat verbod handhaven boycotten. Ik denk niet dat ik voor mijzelf alleen spreek.
Oud 02-12-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 02-12-2004 @ 14:32 :
nee maar heel sommigen wel en wat als de fik uitbreekt in een openbaar gebouw en je KAN NIET DE BRANDWEER BELLEN!
in een fatsoenlijk openbaar gebouw hangt op elke verdieping zo'n ding dat je kan inslaan bij brand.

Van mij hoeft het niet verboden te worden, ik stoor me er niet aan. Van mij mag het ook best verboden worden, ik bel toch alleen als ik thuis ben (ik heb geen vaste telefoon).
Tot zover de egoistische afwegingen.

Het lijkt me overbodig om het overal te verbieden; de meeste mensen voeren in openbare ruimtes korte gesprekken op normale toon; wie zich daar al aan ergert kan maar beter altijd thuis blijven. In alle openbare ruimtes is wel een vage regel dat óverlast niet toegestaan is'; die kan dus worden toegepast als mensen op een vervelende manier bellen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:27
juno
juno is offline
Ik erger me alleen aan de debiele en veel te luide ringtones. Net zoals ik me aan het gesjingeleboem erger waarvan je door het koptelefoontje van een walkman kunt meegenieten.

Tegen het gesprek op zich kan ik moeilijk bezwaar maken: ik kwek ook in te trein en de bus en bij de bakker en de slager vrolijk tegen alles en iedereen.

Misschien ergeren omstanders zich wel omdat ze niet het hele gesprek van beide deelnemers kunnen meeluisteren?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:42
Verwijderd
Niet slim van Albert Heijn. Hoeveel mensen moeten niet even hun partner bellen om te vragen of er nog rijst in huis was oid.

Maargoed.

Ook ik kan me ergeren aan het mobiel belgedrag van andere mensen, vooral als men zo'n stentorstem opzet alsof men in een hevige storm verkeert. Maar om dat te verbieden puur omdat anderen zich eraan 'storen' gaat te ver.
Alleen wanneer iemand aantoonbare schade aanricht dient deze persoon compensatie te betalen aan slachtoffers.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 18:49
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-12-2004 @ 16:13 :
in een fatsoenlijk openbaar gebouw hangt op elke verdieping zo'n ding dat je kan inslaan bij brand.

Van mij hoeft het niet verboden te worden, ik stoor me er niet aan. Van mij mag het ook best verboden worden, ik bel toch alleen als ik thuis ben (ik heb geen vaste telefoon).
Tot zover de egoistische afwegingen.

Het lijkt me overbodig om het overal te verbieden; de meeste mensen voeren in openbare ruimtes korte gesprekken op normale toon; wie zich daar al aan ergert kan maar beter altijd thuis blijven. In alle openbare ruimtes is wel een vage regel dat óverlast niet toegestaan is'; die kan dus worden toegepast als mensen op een vervelende manier bellen.
en als je gegijzeld wordt of verkracht of beroofd er kan nog wel meer gebeuren hoor
Oud 03-12-2004, 20:28
juno
juno is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 02-12-2004 @ 19:49 :
en als je gegijzeld wordt of verkracht of beroofd er kan nog wel meer gebeuren hoor
Als je gegijzeld word is je mobiele het eerste wat ze afpakken. Als je beroofd word is je mobiele de reden waarom ze je beroven, die willen ze hebben! En als je verkracht wordt heb jij wel wat anders aan je hoofd dan 112 bellen, dus daar heb je echt geen tijd voor.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 02-12-2004 @ 19:49 :
Ik ben beroofd, en als ik een mobiele telefoon gehad zou hebben, was ik die kwijt geweest.

Maar jij gaat natuurlijk vrolijk bellen als er iemand met een bus pepperspray voor je staat.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 20:55
perfectme
perfectme is offline
Zijn die zogenaamde 'signal jammers' niet illegaal bevonden door de Europese Unie?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 21:33
Slobber
Slobber is offline
Heel terecht die 'jammers' (eigenlijk heet het gewoon verstoorders, toch?).

Ik erger me mateloos aan mobiele telefoons. Sta je met iemand te praten, gaat zijn of haar mobiele telefoon. Dan wordt het mobieltje niet weggedrukt, maar míjn gesprek afgekapt! Is het telefoongesprek per defenitie belangrijker dan mijn woorden?! Volgens mij wordt ík altijd afgekapt omdat een mobiel altijd een irritant geluid maakt. De zogenoemde 'ringtone' (eigenlijk heet het gewoon beltoon, toch?). Ik adviseer iedereen om, als je gesprek wordt afgekapt door een mobiel, door het mobiel gesprek heen heel hard een melodietje te tetteren.
Daarbij probeer ik gesprekken met mensen die een mobiel aan hebben staan zo veel mogelijk te vermijden.

Stelling: de mobiele telefoon belemmert het sociaal contact.
Oud 04-12-2004, 21:36
Vice
Vice is offline
Dat zegt meer wat over de mensen met wie je omgaat dan de mobieltjes zelf.
Oud 04-12-2004, 21:44
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
Vice schreef op 04-12-2004 @ 22:36 :
Dat zegt meer wat over de mensen met wie je omgaat dan de mobieltjes zelf.
Heb jij wel eens gehad dat iemand het mobieltje wegklikte om verder te gaan met praten met jou?
Oud 04-12-2004, 21:50
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Slobber schreef op 04-12-2004 @ 22:44 :
Heb jij wel eens gehad dat iemand het mobieltje wegklikte om verder te gaan met praten met jou?
Ja en als ze het niet doen, wacht ik geduldig Misschien is dat telefoongesprek belangrijk/noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 22:01
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-12-2004 @ 22:50 :
Ja en als ze het niet doen, wacht ik geduldig Misschien is dat telefoongesprek belangrijk/noodzakelijk.
Ja:
"Waar ben je?"
"Daar en daar."
"Kijk dan eens om het hoekje.."
"Oké!"
"Nu zie je miiiijjjj!"
"HOOOOOI!"

(dit is gebaseerd op een waargebeurde ervaring)
Oud 04-12-2004, 22:12
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Slobber schreef op 04-12-2004 @ 23:01 :
Ja:
"Waar ben je?"
"Daar en daar."
"Kijk dan eens om het hoekje.."
"Oké!"
"Nu zie je miiiijjjj!"
"HOOOOOI!"

(dit is gebaseerd op een waargebeurde ervaring)
Kan je toch gewoon afkomen?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 23:06
MB
MB is offline
wat een ongeloofelijke klinklare ooooonzin

mensen kunnen tegenwoordig niks meer van elkaar hebben, zwaar ernstig. Als je wil bellen met je foontje en je vind het niet ongepat dan moet dat gewoon kunnen.

ZEKER in de trein of supermarkt, in de trein om paps te bellen dat je vertyraging hebt en in de supermarkt om mams of vriendin te bellen of ze toevallig ook nog wat nodig heeft
Oud 05-12-2004, 00:36
snoodaard
snoodaard is offline
Volgens mij wordt dat al reeds op een aantal plaatsen gedaan.

Ik ben verdeeld en hypocriet. Als ik wil bellen zal ik dit zeker niet schuwen maar heb ook een tering hekel aan gestoord worden door zinloos telefoon gebrabbel van andere in bepaalde situaties.
Oud 05-12-2004, 01:30
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 05-12-2004 @ 00:06 :
wat een ongeloofelijke klinklare ooooonzin

mensen kunnen tegenwoordig niks meer van elkaar hebben, zwaar ernstig. Als je wil bellen met je foontje en je vind het niet ongepat dan moet dat gewoon kunnen.

ZEKER in de trein of supermarkt, in de trein om paps te bellen dat je vertyraging hebt en in de supermarkt om mams of vriendin te bellen of ze toevallig ook nog wat nodig heeft
En je had van te voren niet kunnen vragen of ze wat nodig hebben? En moet dat altijd gepaard gaan met hard praten, veel lachen en nog eens een keer in de weg blijven staan, omdat je zo bezig bent met het gesprek?
Of kun je in de trein niet ff naar de wc gaan, of het gedeelte tussen de 2 wagons?
En ga mij nou niet vertellen dat elk gesprek over vertraging gaat. Ik schat dat misschien 1% daarover gaat. En wat is er mis met een SMS sturen dat je te laat bent. Daar hoef je geen lange gesprekken te voeren.
Wat een onzin kraam jij uit.
Oud 05-12-2004, 11:02
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-12-2004 @ 21:58 :
Ik ben beroofd, en als ik een mobiele telefoon gehad zou hebben, was ik die kwijt geweest.

Maar jij gaat natuurlijk vrolijk bellen als er iemand met een bus pepperspray voor je staat.
er kan ook iemand anders beroofd worden
dan is het toch wel handig als je 112 kan bellen he?
Oud 05-12-2004, 13:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 05-12-2004 @ 12:02 :
er kan ook iemand anders beroofd worden
dan is het toch wel handig als je 112 kan bellen he?
hoeveel berovingen vinden plaats midden in een supermarkt of op de universiteit?

bovendien, onze voorouders leefden in een tijdperk zonder mobieltjes, en toen waren er ook berovingen, en om nu te stellen dat het eind van de wereld daar is als je niet kunt bellen, of dat het reeel is dat de politie die je opbelt tijdens een beroving op tijd is om een dader te pakken die twee minuten later al in rook is opgegaan is niet echt een goed punt..
Oud 05-12-2004, 13:49
Troopa
Troopa is offline
vind het wel goed dat ze er een verbod doen op redelijk kleine openbare plaatsen waar je dus vlug uit kan mocht je bellen, maar niet in grote gebouwen als scholen
Oud 05-12-2004, 15:17
MB
MB is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 05-12-2004 @ 02:30 :
En je had van te voren niet kunnen vragen of ze wat nodig hebben? En moet dat altijd gepaard gaan met hard praten, veel lachen en nog eens een keer in de weg blijven staan, omdat je zo bezig bent met het gesprek?
Of kun je in de trein niet ff naar de wc gaan, of het gedeelte tussen de 2 wagons?
En ga mij nou niet vertellen dat elk gesprek over vertraging gaat. Ik schat dat misschien 1% daarover gaat. En wat is er mis met een SMS sturen dat je te laat bent. Daar hoef je geen lange gesprekken te voeren.
Wat een onzin kraam jij uit.
Jij kraamt onzin uit, aangezien je weleens dingetjes vergeet (of ben jij een supermens die nooit iets vergeet). Als je in de trein opstaat en je bagage meeneemt is het opgestaan-plaats vergaan, als je je bagage laat liggen dan is het dadelijk nog gejat ook, niet leuk. Ik sta niet te schreeuwen/hard te lachen door de telefoon ik praat gewoon rustig en mijn beltoon staat ook uit in de trein, dus waar je dat vandaan haalt weet ik ook niet. Ook sta ik niet in de weg als ik gewoon op mijn plekkie zit of voor een rek met boodschappen ofzo sta, als iemand er dan bij wil moet hij me gewoon even op mijn schouder tikken ofzo, als je dat niet durft ofzo dan ligt dat niet aan mij.

Mijn moeder snapt sms niet en volgens mij kan haar mobieltje dat ook helemaal niet, bovendien als het signaal gebklokkeerd wordt dan kun je ook geen sms versturen, slimbo

Laatst gewijzigd op 05-12-2004 om 15:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten