Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2002, 12:50
makita
makita is offline
Stel : je hebt een ongeneeslijke ziekte en je hebt nog drie maanden te leven. Zou je dat willen weten of niet? Ik niet. Ik zou de hele tijd bezig zijn met uit te rekenen hoe lang ik nog zou leven en veel meer met de dood bezig zijn dan met genieten van de laatste maanden van mijn leven. Bovendien moet je dan van iedereen afscheid nemen en ik bij alles wat je doet zou ik denken : " dit is de laatste keer dat ik dit doe". Ik geniet zowiezo van mijn leven en leef per dag. Door zo'n ziekte zou ik niet opeens meer gaan genieten. En jullie ?????
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:04
Verwijderd
ik denk idd dat ik het ook niet zou willen. ik ben al zo'n typ dat ergens naar gaat leven

dus liever niet
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:35
Verwijderd
Ik zou het wél willen weten.
Ik zou bepaalde dingen nog willen meemaken, die ik anders echt nog lang zou uitstellen.....
En het is toch stom, als je in die maanden bijv alleen met school of een studie bezig bent, om een goeie toekomst te krijgen, terwijl je eigenlijk helemaal geen toekomst meer hebt!
Bovendien kan je op een goede manier afscheid van mensen nemen, terwijl je anders misschien op een heel rot moment doodgaat, terwijl er nog niet-uitgepraatte ruzies zijn, of misverstanden, etc.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:41
Verwijderd
ik zou het ook wel willen weten,
ik zou dingen gaan doen, die ik nog heel graag zou willen doen, ik zou niet meer naa school gaan, das namelijk toch nutteloos
Ja, misschien nog wel zo af en toe, om mn vriendinnen te zien enzo, en gewoon voor de gezelligheid
Ik zou dan gewoon rustig afscheid kunnen nemen van allemaal mensen
Eigenlijk wel hetzelfde verhaa als va Alicia Silverstone

Wat Makita zegt, dat ze zou uitrekenen van hoelang ze dan nog te leven heeft, zit ook wel wat in. Zou ik denk ik ook wel doen, maar toch zou ik het wel willen weten
Je weet dan gewoon waar je aan toen bent
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:53
Verwijderd
Ik zou het ook wel willen weten denk ik, dan kun je tenminste afscheid nemen en zo. En idd, waarom zou ik tijd verspillen aan school dan?!

Maar wat een kutonderwerp, zeg!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 13:55
makita
makita is offline
het is wel zo dat je dan inderdaad dingen kan gaan doen die je altijd al wilde doen en waar je altijd van gedroomd hebt. toch denk ik niet dat ik daar echt van zou kunnen genieten op zo'n moment. Liever mijn oude vertrouwde leventje zonder de angst en woede in je over je ziekte dan een leven waarin je je alles eruit haalt wat er in zit maar wel met continu zo'n angstgevoel over wat er gaat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:51
Markiex
Markiex is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Ik zou bepaalde dingen nog willen meemaken, die ik anders echt nog lang zou uitstellen.....
En het is toch stom, als je in die maanden bijv alleen met school of een studie bezig bent, om een goeie toekomst te krijgen, terwijl je eigenlijk helemaal geen toekomst meer hebt!
Bovendien kan je op een goede manier afscheid van mensen nemen, terwijl je anders misschien op een heel rot moment doodgaat, terwijl er nog niet-uitgepraatte ruzies zijn, of misverstanden, etc.
idem
Oud 03-07-2002, 17:03
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Ik zou het ook willen weten, om, zoals al is gezegd nog een hoop dingen te doen en afscheid van mensen te nemen, en ze erop voor te bereiden. Dan komt ( denk ik ) de klap minder hard aan. Dat hoop ik tenminste
Oud 03-07-2002, 17:05
Verwijderd
'k zou het ook willen weten, ivm afscheid nemen...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 17:51
Geraldine
Geraldine is offline
hmm, dat afscheid nemen en ruzies uitpraten/goedmaken, daar heb ik geen 3 maanden voor nodig hoor. als ze het me de 2 of 3 dagen van te voren willen vertellen zou ik dat wel handig vinden, en laat me verder maar gezellig doorleven hoor, ik zou er alleen maar zenuwachtig van worden, en dan zou ik me die laatste 3 maanden alleen maar heel beroerd voelen.
Oud 03-07-2002, 17:52
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef:
Heel veel mensen willen afscheid nemen. Maar van wie? Van je vrienden? Die zie ik liever onder vrolijke omstandigheden. Van familie? De familie waar ik afscheid van zou willen nemen zie ik minimaal elke 3 maanden wel. Van mensen die je anders ook nooit ziet? Dat vind ik dus verspilde moeite.
Van wie? Om te beginnen van m'n vriend. LMD Dan van m'n ouders en zusjes en oma's, lijkt me ook duidelijk. Verder heb ik familie en vrienden die ik niet vaak tot zelden zie, omdat we allemaal een druk leven hebben of omdat ze te ver weg wonen. En al zou ik ze zien binnen die drie maanden, dan neem je geen afscheid. Als je dan (zonder afscheid te nemen) overlijdt is het moeilijker, vind ik iig. Bovendien wil ik dat als ik sterf dat m'n vriend er bij is (als hij dat ook wil dan iig), en als je niet weet dat je gaat sterven dan kan dat niet. Snap je?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:08
Gothic
Gothic is offline
Absoluut weten, ik wil overal de waarheid over weten, zodat ik met alles rekening kan houden...
Oud 03-07-2002, 19:37
Roos
Roos is offline
Zou ik absoluut willen weten, zodat je die laatste maanden beter in kan plannen en je kan richten op dingen die op dat moment belangrijk zijn, zoals je vrienden, familie etc.
Oud 04-07-2002, 11:49
makita
makita is offline
Citaat:
*Fallen_Tear* schreef:
Ik zou het ook willen weten, om, zoals al is gezegd nog een hoop dingen te doen en afscheid van mensen te nemen, en ze erop voor te bereiden. Dan komt ( denk ik ) de klap minder hard aan. Dat hoop ik tenminste

jaa dat is waar. Als je het wel weet is het voor de omgeving wel makkelijker met verwerken enzo denk ik. Eigenlijk ben ik heel egoistisch omdat ik het niet wil weten. Dat is misschien wel makkelijker voor mij maar niet voor mijn omgeving

Laatst gewijzigd op 04-07-2002 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:04
Verwijderd
ik zouw het wel willen weten. kan je in die tijd allemaal leuke dingen doen enzo. niet dat je het nie weet en het te lang uit gaat stellen. en je kan nie eens normaal afscheid nemen van iedereen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 19:09
Desp
Desp is offline
Ik zou het wel willen weten. Ik ben nu voornamelijk bezig met toekomstplannen, wanneer ik er achter kom dat ik toch doodga over een paar maandjes, is er geen toekomst meer en dus ook geen plannen nodig. Ik zou gewoon lekker ergens in de zon willen liggen, genieten van wat ik nog heb. Niet echt super spectaculaire dingen dus... Lekker in de zon liggen, vriend erbij, broertjes, zusje, vader... Verder misschien nog eens veel plezier beleven aan een film ofzo... Iets kopen wat ik altijd al wilde hebben en er een paar dagen mee klooien, plezier van hebben...

Als ik het níet zou weten, zou ik het gevoel hebben iets gedaan te hebben wat onzinnig was...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 00:29
notbonefish
notbonefish is offline
Ik zou het wel willen weten. kan ik gaan voor de 3 maanden en 1 dag, 2 dagen, 3 dagen

maarja, het leven is op zich al een terminale ziekte, maar sommigen gaan gewoon wat eerder dood dan anderen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
Helemaal mee eens.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten