Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2002, 20:49
Missty
Missty is offline
Hoi Allemaal,

Ik heb misschien een hele stomme vraag, maar ik weet effe niet wat ik moet doen.

Ik zit op het moment in de 3e ( ga nu dus naar de 4e) en 'k ben dus 14.
Nu ben ik echt hartstikke verliefd geworden op een jongen. Alleen hij zit nog in groep 8. Hij gaat nu dan wel naar de brugklas en hij is 12. HIj is heel erg volwassen voor z'n leeftijd.

Ik heb zo het idee dat hij ook wel wat met mij wil, maar toch weet ik niet zo goed wat ik er mee aanmoet!

Iemand goede raad?

xxx Missty
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2002, 20:59
Verwijderd
Je weet het zelf waarschijnlijk het beste, maar ik vraag me af of het wel zo'n goed idee is.
Jij begint al een jonge vrouw te worden, terwijl hij eigenlijk nog maar een jochie is. Ik denk niet dat zoiets goed gaat.
Maar dat is hoe ik er over denk, jij zult waarschijnlijk toch beter weten of het wel of niet mogelijk is.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 21:00
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wat maakt de leeftijd nou uit??? Als hij volwassener overkomt, is dat toch echt geen probleem, als jullie elkaar maar leuk vinden!! Mijn beste vriend heeft ook met un brugwup gehad, dus ik vind het al nie so raar meer!!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 21:57
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
ABgirl schreef:
Jij begint al een jonge vrouw te worden, terwijl hij eigenlijk nog maar een jochie is.
Nou nou.. Ze zegt trouwens zelf dat hij voor zijn leeftijd heel volwassen is.

Als jullie elkaar leuk vinden dan zie ik het probleem niet. Leeftijd boeit mij dus echt niet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 23:30
morwen
morwen is offline
gewoon doen wat je zelf wil een schijt hebben aan wat de rest er op aan te merken heeft
Oud 30-06-2002, 08:27
Missty
Missty is offline
Bedankt allemaal!

Ik denk dat ik me maar niks aantrek van wat anderen zeggen, dit keer doe ik es wat ik zelf wil!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 12:14
Q
Q is offline
Jongentjes van 12 zijn totaal NIET volwassen.

[Dan krijg ik nu allemaal reacties van jullie van ECHT WEL want ik ken die en die]

Altijd het zelfde. Maar goed.

K zou zeggen doe maar niet, maar waarschijnlijk ben je eigenwijs en wil je er eerst zelf achterkomen waarom niet. Dus probeer maar wat, kom er zelf achter. Echt een beslissing die je zelf moet maken. Jonge meisjes zijn heel eigenwijs en luisteren vaak nie zo naar andere, dus k neem het je niet kwalijk.

Success.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 13:29
Verwijderd
als de gevoelens wederzijds zijn kun je het altijd proberen. misschien werkt het wel misschien ook niet, maar als je het nie probeert kom je er nooit achter
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 16:02
never mind
never mind is offline
uhmm moeilijke situatie, maar als jum verlief zijn... wie houd je tegen! Je moet je idd niets van andere mensen aantrekken en doen wat je zelf wil, .

Leeftijdsverschil maakt nix uit
Oud 30-06-2002, 20:17
ssjpan
ssjpan is offline
jaaa herkenning ik ben ook verliefd op iemand van 12 hij zit wel in de 1e
Oud 01-07-2002, 13:37
sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, dat moet je allemaal echt zelf weten. "Follow your heart"

Als je dat nou wil, moet je dat doen, maar vergeet niet dat er een hoop mensen commentaar op je zullen hebben. Jij gaat immers naar de 4e en hij naar de 1e. Mij boeit t niet, maar ik denk dat je toch wel verhalen zult krijgen op school. Jij bent immers toch een stukkie ouder.
(hoe kan je eig 14 in de 3e zijn? ik werd in de 3e 15, ben niet blijven zitten of whatever)

nou, succes ermee!
Oud 01-07-2002, 13:51
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
lol...ze heeft daar toch wel echt gelijk...12 jaar, dan moet zijn pubertijd nog beginne, terwijl jij dit jaar 15 wordt als je naart 4de gaat. Hij is nog een kind en jij al een jonge vrouw.

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 20:24.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 14:04
Dminor
Dminor is offline
Ik ga naar de 5e en heb ook gevoelens (!) voor een meisje uit de 1e. Same case, een jaartje later. Misschien dat je nog ff moet w88, want op de middelbare school doen de meeste mensen hun ogen pas open...
Maar ja, die jeugd van tegenwoordig...
Oud 01-07-2002, 16:36
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Dminor schreef:
Ik ga naar de 5e en heb ook gevoelens (!) voor een meisje uit de 1e. Same case, een jaartje later. Misschien dat je nog ff moet w88, want op de middelbare school doen de meeste mensen hun ogen pas open...
Maar ja, die jeugd van tegenwoordig...
Mijn vriend gaat naar de 6e en ik naar de 3e. Hij werd verliefd op mij toen hij net in de 5e zat. Zelfde situatie. En het gaat super goed dus go for it
Oud 01-07-2002, 16:55
blauwkapje
blauwkapje is offline
k snap niet waarom je er zo moeilijk over doet....
oké,
hij is wat jonger maar als je verliefd bent en hij wss ook op jouw... what the heck

go for it girl....

*smakkerd*
blauwkapie
Oud 01-07-2002, 17:56
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Wat rot de leeftijd nou

ik was ook met een bruggertje gegaan sowwhat

het leeftijdverschil was bijna 2 jaar dus wat boeit dat
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:00
Verwijderd
LoL Heeft-ie al haar op z'n brommer?

Neej ff serieus...ik zal je uitleggen waarom ik het niet vind kunnen.

Je zegt dat hij twaalf jaar oud is maar heel volwassen overkomt. Dan moet je je afvragen waar die volwassenheid vandaag komt. Over het algemeen zijn jongetjes in groep acht nog niet (goed) op de hoogte van een hoop elementaire zaken. Ze hebben gewoonweg minder algemene kennis, minder weet van hoe het er in het leven aan toe gaat. En dat is ook logisch...hij is net klaar met de basisschool!

Als iemand in groep 8 al hartstikke 'volwassen' op jou overkomt, dan denk ik niet dat dat het soort volwassenheid is wat men er in de regel onder verstaat. Ik ben bang dat je het verwart met 'streetwise' en dat is iets heel anders. Een knul uit groep 8 die dat soort wijsheid heeft, komt daar niet zomaar aan...wat is z'n achtergrond, welke dingen heeft hij meegemaakt, hoe kómt hij aan al die wijsheid? Ik zou me er niet zomaar mee inlaten...

En btw: 12 in groep 8? Ik zou me afvragen of-ie dan niet een leerachterstand heeft of anderszins dom is...toen ik twaalf was zat in de tweede klas middelbare school...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:05
Lindansje
Lindansje is offline
Citaat:
nare man schreef:
LoL Heeft-ie al haar op z'n brommer?

Neej ff serieus...ik zal je uitleggen waarom ik het niet vind kunnen.

Je zegt dat hij twaalf jaar oud is maar heel volwassen overkomt. Dan moet je je afvragen waar die volwassenheid vandaag komt. Over het algemeen zijn jongetjes in groep acht nog niet (goed) op de hoogte van een hoop elementaire zaken. Ze hebben gewoonweg minder algemene kennis, minder weet van hoe het er in het leven aan toe gaat. En dat is ook logisch...hij is net klaar met de basisschool!

Als iemand in groep 8 al hartstikke 'volwassen' op jou overkomt, dan denk ik niet dat dat het soort volwassenheid is wat men er in de regel onder verstaat. Ik ben bang dat je het verwart met 'streetwise' en dat is iets heel anders. Een knul uit groep 8 die dat soort wijsheid heeft, komt daar niet zomaar aan...wat is z'n achtergrond, welke dingen heeft hij meegemaakt, hoe kómt hij aan al die wijsheid? Ik zou me er niet zomaar mee inlaten...

En btw: 12 in groep 8? Ik zou me afvragen of-ie dan niet een leerachterstand heeft of anderszins dom is...toen ik twaalf was zat in de tweede klas middelbare school...
Helemaal mee eens. Ik vraag me alleen af hoeveel klassen jij over hebt geslagen, aangezien het normaal is om aan het eind van groep 8 twaalf jaar te zijn

Ik heb even gerekend, het zou net kunnen, mits je een vroege leerling bent. Hmm, 25 oktober, zou net kunnen
Oud 01-07-2002, 19:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k kan me moeilijk voorstellen dat een jongen in groep 8 volwassen is, genoeg voor iemand die in de derde zit in ieder geval. nu ga ik me dus ook sterk afvragen of jij niet een achterstand hebt, er zijn nog zat kinderen in de derde klas die even goed in groep 8 kunnen zitten.

ik zou het persoonlijk absoluut niet doen. jij moet zelf weten wat je wilt. waarom kan ik je niet uit leggen. ja, omdat ik vind dat deze kinderen kinderachtig zijn. maar daar ga jij natuurlijk tegen in.

ik kan je wel zeggen dat ik nog geen 1 jongen ben tegengekomen die 3 jaar jongeren is, maar wel net zo wijs denkt.

Laatst gewijzigd op 01-07-2002 om 19:19.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:17
Ninnoc
Ninnoc is offline
tja je moet er in ieder geval rekening mee houde dat je veel commentaar van je omgeving zal krijgen(oa van vriendinnen enzo).
Stel je daarop in, en bovendien het is nu vakantie dus heb je ff alle rust om beetje uit te vogelen hoe het tussen jullie zou gaan zonder gezeik van de hele school.
Go for it, wordt het nix heb je het in ieder geval geprobeert
Oud 02-07-2002, 16:34
sead-nbm
sead-nbm is offline
ja ik weet het niet hoor. ik zou het niet doen. leeftijds verschil boeit natuurlijk niet veel als jullie allebei verliefd zijn maar het is best een groot verschil helemaal op die leeftijd. maar doe maar waar je zin in hebt
Oud 02-07-2002, 18:17
Spyker
Spyker is offline
ik sluit me helemaal bij nare aan.

Doe ik niet zo vaak in dit soort situaties, maja seks is in dit geval niet echt een punt van discussie lijkt me
Oud 02-07-2002, 18:35
Missty
Missty is offline
Bedankt voor de reacties allemaal.

Al dat verschillend advies heeft me wel aan het denken gezet.

Thanks,

xxxx Missty
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 20:29
muckymouse
muckymouse is offline
Citaat:
Lindansje schreef:

Helemaal mee eens. Ik vraag me alleen af hoeveel klassen jij over hebt geslagen, aangezien het normaal is om aan het eind van groep 8 twaalf jaar te zijn

Ik heb even gerekend, het zou net kunnen, mits je een vroege leerling bent. Hmm, 25 oktober, zou net kunnen
ik ben van 26 oktober, en was dus ook 12 toen ik naar de 2e ging.

ok ontopic: het verschilt natuurlijk van persoon tot persoon, maar t lijkt mij niet echt een geweldige relatie. ik bedoel jongetjes van 14/15 gedragen zich meestal nog als babies, die beginnen dan net te puberen. Meisjes liggen gewoon een paar jaar voor.
En 12 is gewoon wel erg jong, dat zijn echt nog broekies.

maargoed verder moet ieder dat voor zichzelf bepalen
Oud 03-07-2002, 13:07
Dminor
Dminor is offline
(Hm, ik hou m'n mond maar met m'n 11 jaar toen ik naar de 2e ging)

Maar het kan best, hoor. Op papier lijkt dit veel erger dan het is. Laatst vertelde een meisje van 15 mij dat ze verliefd was op een jochie uit de 2e, van 12.

Als je dat zo leest lijkt dat een verschrikkelijk groot verschil, maar als je die gast dan ziet, dan is het bijna 'een van ons', ietsje kleiner.

Btw, ik zou nog wel raar opkijken als die twee iets kregen, want hier is juist het probleem dat híj niet naar meisjes van 14 kijkt.

(In tegenstelling tot ik op die leeftijd, maar goed.. de wereld zit raar in mekaar.)
Reageren

Regels voor berichten