Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 15:59
Cookie
Cookie is offline
mee eens of niet.....waarom wel een waarom niet?
Oud 30-11-2004, 15:59
Verwijderd
Absoluut oneens, omdat één moord geen donder zegt over de tolerantie van een complete maatschappij.

Als ergens bij één of andere discotheek iemand in elkaar wordt geslagen, dan zeg je toch ook niet dat uitgaan 'in Nederland' niet meer veilig is?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:04
Verwijderd
het ging om een moord, niet de hele islamitisch bevolking heeft theo vermoord etc
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:04
Femic
Femic is offline
Ik vind Nederlanders sowieso niet zo tolerant als vaak trots geroepen wordt, maar dat terzijde.

Ik ben het met nare man eens, 1 moord zegt niets over de mentaliteit van een heel volk. Zeker als je bedenkt dat de moordenaar een allochtoon is en dus niet onze cultuur heeft.
Ik ben wel een beetje geschrokken - hoewel verwacht - van de reacties, al het geweld tegen moskeeën (en de Islamitische school natuurlijk) en tegen de kerken. Maar ik denk dat dit een schokgolf is, die snel weer verdwijnt, waarna we terug gaan naar de oude situatie: meestal rustig, met af en toe een schrikbarende gebeurtenis.
Oud 30-11-2004, 16:05
Verwijderd
Je hebt altijd al gekken gehad die iemand vermoordde wegens hun uitspraken of iets dergelijks, dat het nu op Theo van Gogh is geweest verandert in mijn opzicht niet de hele situatie van Nederland.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 16:59 :
Absoluut oneens, omdat één moord geen donder zegt over de tolerantie van een complete maatschappij.

Als ergens bij één of andere discotheek iemand in elkaar wordt geslagen, dan zeg je toch ook niet dat uitgaan 'in Nederland' niet meer veilig is?
ben ik helemaal mee eens
Oud 30-11-2004, 16:14
Cookie
Cookie is offline
ja ok....

we hadden dit als stelling bij het lagerhuis op school...zelf vind ik dat dit meer een breekpunt was...dat het al langer heerste (al die frustraties en woede) en dat het er nu uitkomt.
Oud 30-11-2004, 16:15
Cookie
Cookie is offline
kweet het eigelijk ook niet goed..vandaar dat ik m hier ff post
Oud 30-11-2004, 16:27
peace58
peace58 is offline
Theo is vermoord door zijn meningsuiting.. maar ja dat was natuurlijk niet zomaar een mening..
In de Nederlandse wet staat dat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting. Maar wat betekent dat eigenlijk? In veel makkelijkere woorden kun je zeggen dat iedereen recht heeft op het hebben van een eigen mening. Iedereen mag zijn eigen iedeeen hebben en die ook aan andere laten wete.! Maar betekent dat ook dat je alles mag zeggen wat je denkt? Zelfs als je daar iemand mee beledigt. NEE, dat mag dus niet. De Nederlandse wet zegt ook dat je niet zomaar allerlei beledigende dingen over iemand in het openbaar mag zeggen of schrijven. Dit kan zelfs strafbaar zijn. Je moet dus wel respect tonen voor anderen.........................!!!!!!!!!!!!!!!!! maar Theotje deed dat niet.. ik ben zelf een moslima.. en ik voel me sterk beledigt....Het was tog strafbaar.?????
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:30
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
MEE EENS! En dat is niet om de moord op Theo, wat maar door éen persoon is uitgevoerd. Maar om de reacties van velen op de moord van Theo is inderdaad gebleken dat dit geen tolerant land meer is!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:32
Verwijderd
Point being?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 17:32 :
Point being?
Tegen mij? Dat vele Nederlanders intolerant op de moord van Theo reageerden. (wat is oid' trouwens?)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:35
Verwijderd
IMHO is die niet het werk van 'een gek', dat lijkt me een beetje naief om te denken. Sowieso had Mohammed B. een aantal gelijkgestemde vriendjes + dat in de moslimwereld dergelijke praktijken niet nieuw zijn. Dit is meer een exponent van (extreme interpretatie van) de islam dan een madman oid
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
peace58 schreef op 30-11-2004 @ 17:27 :
Theo is vermoord door zijn meningsuiting.. maar ja dat was natuurlijk niet zomaar een mening..
In de Nederlandse wet staat dat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting. Maar wat betekent dat eigenlijk? In veel makkelijkere woorden kun je zeggen dat iedereen recht heeft op het hebben van een eigen mening. Iedereen mag zijn eigen iedeeen hebben en die ook aan andere laten wete.! Maar betekent dat ook dat je alles mag zeggen wat je denkt? Zelfs als je daar iemand mee beledigt. NEE, dat mag dus niet. De Nederlandse wet zegt ook dat je niet zomaar allerlei beledigende dingen over iemand in het openbaar mag zeggen of schrijven. Dit kan zelfs strafbaar zijn. Je moet dus wel respect tonen voor anderen.........................!!!!!!!!!!!!!!!!! maar Theotje deed dat niet.. ik ben zelf een moslima.. en ik voel me sterk beledigt....Het was tog strafbaar.?????
Ja inderdaad. Ben het met je eens en voel met je mee..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:36
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 17:35 :
Tegen mij? Dat vele Nederlanders intolerant op de moord van Theo reageerden. (wat is oid' trouwens?)
Dus we hadden de moord maar moeten tolereren?
Om de MSP aan te halen:

'If you tolerate this, then your children will be next'
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
peace58 schreef op 30-11-2004 @ 17:27 : [/B]
Voorzover ik weet is het uiten van meningen die door mensen als beledigend kunnen ervaren niet per definitie strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, tegen degene boven jou, ik snap weinig van d'r post.
Met citaat reageren
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 30-11-2004 @ 17:36 :
Dus we hadden de moord maar moeten tolereren?
Om de MSP aan te halen:

'If you tolerate this, then your children will be next'
Neeee, maar wat er intolerant aan was, was dat veel Nederlanders ineens alle moslims en de islam de schuld gaven. In plaats van alleen Mohammed B. (bijv. had je op dat nieuws gezien? Een zeikend wijf tegen zo'n surinamer: BLABLABLABLABLA GA TERUG NAAR MAROKKO!!) .
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 30-11-2004 @ 17:39 :
Voorzover ik weet is het uiten van meningen die door mensen als beledigend kunnen ervaren niet per definitie strafbaar.
Belediging is toch echt strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:44
Femic
Femic is offline
Citaat:
(wat is oid' trouwens?)
[off-topic]Of iets dergelijks[/off-topic]
Oud 30-11-2004, 16:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 17:41 :
Nee, tegen degene boven jou, ik snap weinig van d'r post.
Owww, ze heeft wel gelijk hoor. Wat ze bedoelt is dat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting. En dat je daar niet mensen mee moet beledigen, dat in de wet geschreven staat dat je niet zomaar beledigingen in het openbaar mag zeggen/schrijven. En dat dit strafbaar is. Je moet respect tonen voor je medemens.
Volgens mij is dit ook waar hoor. Je hebt toch ook een wet tegen discriminatie etc. Ja ik ken heel dat boekje niet uit mijn kop maar dat moet toch haast wel.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:47
peace58
peace58 is offline
HALLOO WE LEVEN IN NEDERLAND....
Hebben we geen respect meer tegenover elkaars geloof..??
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
peace58 schreef op 30-11-2004 @ 17:47 :
HALLOO WE LEVEN IN NEDERLAND....
Hebben we geen respect meer tegenover elkaars geloof..??
Idd, die mensen hier denken allemaal wel dat ik tegen het Christendom ben ofzo, maar de helft van mijn familie inclusief mijn moeder is Christenlijk, dus dat klopt niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:52
Verwijderd
mijn mening: natuurlijk heeft iedereen recht op vrijheid van meningsuiting...
Maar van Gogh ging wel erg ver..

Ik vind dat je vrijheid van meningsuiting beperkt moet zijn..in de zin dat je er geen anderen mee mag kwetsen...

(ook al was van Gogh soms een beetje vergaand in zijn meningen, hij verdiende t zeker niet om dood-geschoten/-gestoken te worden...)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
HowSoonIsNow schreef op 30-11-2004 @ 17:52 :

Ik vind dat je vrijheid van meningsuiting beperkt moet zijn..in de zin dat je er geen anderen mee mag kwetsen...

(ook al was van Gogh soms een beetje vergaand in zijn meningen, hij verdiende t zeker niet om dood-geschoten/-gestoken te worden...)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 16:54
peace58
peace58 is offline
Citaat:

Nou ik ben het 100% met je eens!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:55
Verwijderd
Van Gogh had gewoon vervolgd en veroordeeld kunnen worden voor zijn uitspraken, dat moge duidelijk zijn. Er is blijkbaar ook nooit een moslimorganisatie geweest die een klacht heeft ingediend, of andere stappen heeft ondernomen om hem te laten vervolgen.

Verder is Theo wel degelijk geprobeerd het zwijgen op te leggen. Die kerel heeft bij zo ongeveer elk Nederlands dagblad en actualiteitenmagazine het wel geprobeerd, maar overal is hij met ruzie weggegaan. Alleen bij Metro mocht hij uiteindelijk (tijdelijk) blijven.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 30-11-2004 @ 17:04 :
het ging om een moord, niet de hele islamitisch bevolking heeft theo vermoord etc
laten we nog voorzichtig stellen, dat slechts de helft het goedkeurde
Met citaat reageren
Joostje
Joostje is offline
waarom zet je er in godsnaam stelling voor
Oud 30-11-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:

de grens van kwetsen ligt bij iedereen verschillend en is dus onwerkzaam. Om die reden zou vrijheid van menignsuiting absoluut moeten zijn (en blijven), anders val je onherroepelijk in een dictatuur.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 17:56 :
de grens van kwetsen ligt bij iedereen verschillend en is dus onwerkzaam. Om die reden zou vrijheid van menignsuiting absoluut moeten zijn (en blijven), anders val je onherroepelijk in een dictatuur.
Wauw, ratio. En dat moet dus ook gelden voor Abdul-Jabbar van de Ven die Wilders wel dood wil zien?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 17:56 :
Inderdaad, maar ik vind dat je als individu, ook al staat het niet in de wet, niet zomaar mensen moet kwetsen. Maar waar hebben wij het nou weer over? Over Theo... Hij was gewoon een dronken randdebiel. Hij is toch geen normaal mens dus tuurlijk verwacht je niet van zo iemand rekening te houden met andermans gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 18:00 :
Wauw, ratio. En dat moet dus ook gelden voor Abdul-Jabbar van de Ven die Wilders wel dood wil zien?
nare man. Als jullie die regel zouden toepassen op Theo, zouden wij hetzelfde kunnen doen. Andersom zouden jullie toch nie thetzelfde doen. Dus ja, we moeten onszelf wel een beetje verdedigen hier hoor. Tegen racisme en zo.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 18:01 :
nare man. Als jullie die regel zouden toepassen op Theo, zouden wij hetzelfde kunnen doen. Andersom zouden jullie toch nie thetzelfde doen. Dus ja, we moeten onszelf wel een beetje verdedigen hier hoor. Tegen racisme en zo.
Ja, dat ontken ik toch ook niet?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:03
Verwijderd
Ik vind dat we moordenaars (en andere criminelen) niet moeten zien als "die Christen/Islamiet/Jood/Moslim etc etc die die misdaad heeft begaan" maar dat we ze simpel moeten zien als gewoon 'misdadigers.....
en niet zo neerbuigend moeten doen over het ras of geloof dat ze hebben... want het is niet het geloof of het ras dat die misdaad heeft begaan maar het is de persoon die de misdaad heeft begaan...

Als Nederland de situatie zo zou bekijken zou het land een stuk toleranter worden....
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:04
Verwijderd
Citaat:
HowSoonIsNow schreef op 30-11-2004 @ 18:03 :
Als Nederland de situatie zo zou bekijken zou het land een stuk toleranter worden....
Ja, maar dan veronderstel je dat de overgrote meerderheid van de mensen kan nadenken. En dát is nou juist niet het geval.
Met citaat reageren
Verwijderd
over mijn stukje tekst van net.....t is niej allemaal even duidelijk maar k hoop toch dat jullie enig idee krijgen van wat ik bedoel haha
Met citaat reageren
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
HowSoonIsNow schreef op 30-11-2004 @ 18:03 :
Ik vind dat we moordenaars (en andere criminelen) niet moeten zien als "die Christen/Islamiet/Jood/Moslim etc etc die die misdaad heeft begaan" maar dat we ze simpel moeten zien als gewoon 'misdadigers.....
en niet zo neerbuigend moeten doen over het ras of geloof dat ze hebben... want het is niet het geloof of het ras dat die misdaad heeft begaan maar het is de persoon die de misdaad heeft begaan...

Kijk, daar heb ik het nou over.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 18:04 :
Ja, maar dan veronderstel je dat de overgrote meerderheid van de mensen kan nadenken. En dát is nou juist niet het geval.
Inderdaad, de mensen op dit forum vind ik op zich nog wel redelijk. Maar dat komt omdat jullie nog een beetje over deze zaken nadenken. In het echt komt racisme echt wel heel vaak voor. Eigenlijk overal wel...behalve op multi-culturele plaatsen, waar allochtonen en Nederlanders goed met elkaar omgaan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:06
Verwijderd
Aaah, dank je wel. Ik denk inderdaad soms nog wel eens een beetje na over dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:07
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Joostje schreef op 30-11-2004 @ 17:55 :
waarom zet je er in godsnaam stelling voor
omdat ik graag wil weten hoe anderen hier over denken.....
Oud 30-11-2004, 17:26
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Waarom zou Nederland volledig tolerant moeten zijn als het maar uit één richting moet komen??
Oud 30-11-2004, 17:27
Outlaw
Outlaw is offline
nederland was voor de moord al niet tolerant.
Oud 30-11-2004, 17:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 30-11-2004 @ 18:26 :
Waarom zou Nederland volledig tolerant moeten zijn als het maar uit één richting moet komen??
Kijk dat bedoel ik. Jullie beweren dat wij allochtonen niet tolerant zijn. Omdat 1 persoon een randdebiel vermoord? Naahjah. Wij hebben dan tenminste nog redenen om ons gediscrimineerd te voelen (en ook al voel ik me gediscrimineerd, ik blijf tolerant). Maar jullie kletsen gewoon uit jullie nek.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 17:33
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 18:29 :
Kijk dat bedoel ik. Jullie beweren dat wij allochtonen niet tolerant zijn. Omdat 1 persoon een randdebiel vermoord? Naahjah. Wij hebben dan tenminste nog redenen om ons gediscrimineerd te voelen (en ook al voel ik me gediscrimineerd, ik blijf tolerant). Maar jullie kletsen gewoon uit jullie nek.
niet om je aan te vallen maar ik ken zat randdebielen die moorden enzovoort....ook autochtonen maar ik vidn allochtonen ook niet altijd tolerant.......
Oud 30-11-2004, 17:34
Cookie
Cookie is offline
^^^

kromme zin
Oud 30-11-2004, 17:43
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 18:29 :
Jullie jullie jullie......

Lieverd zelf ben ik ook een allogtoon dus doe ff normaal.

Je schiet nu meteen in defentie, maar je weet zelf wel dat ik gelijk heb. De Nederlandse overheid en de maatschappij moet constant tolerant zijn, maar van één bepaalde groep wordt niets verwacht. Dat klopt niet echt he?
Oud 30-11-2004, 17:49
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 18:06 :
Inderdaad, de mensen op dit forum vind ik op zich nog wel redelijk. Maar dat komt omdat jullie nog een beetje over deze zaken nadenken. In het echt komt racisme echt wel heel vaak voor. Eigenlijk overal wel...behalve op multi-culturele plaatsen, waar allochtonen en Nederlanders goed met elkaar omgaan.
Stel je eens niet zo aan man
Oud 30-11-2004, 17:50
peace58
peace58 is offline
dit onderwerp zal zich verder uitbreiden denk ik.....
altijd de problemen over de allochtonen en autochtonen.. (moslims ))
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 18:06 :
Is Nederland geen multiculturele samenleving?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten