Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 18:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 18:29 :
Kijk dat bedoel ik. Jullie beweren dat wij allochtonen niet tolerant zijn. Omdat 1 persoon een randdebiel vermoord? Naahjah. Wij hebben dan tenminste nog redenen om ons gediscrimineerd te voelen (en ook al voel ik me gediscrimineerd, ik blijf tolerant). Maar jullie kletsen gewoon uit jullie nek.
je wil dus in feite een soort spreekverbod over de zaak? zo reageer je namelijk wel iedere keer dat het onderwerp ter sprak kom...

Wat de moord op Theo Van Gogh bewees is dat er debielen rondlopen die beinvloed zijn op een manier dat hun godsbeleving hen tot moord dreef, of zelfs erger, en dat er mensen rondlopen die op het punt staan eenzelfde stadium te bereiken.

Dat is wat bestreden moet worden, en los gelul in de ruimte over tolerantie en verharding gaat daar bitter weinig voor betekenen..
Oud 30-11-2004, 18:26
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Mortification schreef op 30-11-2004 @ 19:00 :
Is Nederland geen multiculturele samenleving?
In grote lijnen niet, nee.
Oud 30-11-2004, 18:28
Verwijderd
Domme mensen zullen er altijd in Nederland blijven. Trouwens, zelfs die zijn nog vrij tolerant, want ze lopen achter een relnicht aan.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:51
faan
faan is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 19:28 :
Domme mensen zullen er altijd in Nederland blijven. Trouwens, zelfs die zijn nog vrij tolerant, want ze lopen achter een relnicht aan.
pim of theo?
Oud 30-11-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
faen schreef op 30-11-2004 @ 19:51 :
pim of theo?
Theo was niet eens een relnicht, alleen maar een schreeuwende big.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:56
faan
faan is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 19:54 :
Theo was niet eens een relnicht, alleen maar een schreeuwende big.
maar wel n nicht.. -> vandaar
Oud 30-11-2004, 18:59
juno
juno is offline
ontopic: Inderdaad, omdat Nederland tegenwoordig intolerante gefrustreerde fundamentalisten huisvest.

Schelden mag, schieten niet.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:25
Verwijderd
Onzin
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:38
peace58
peace58 is offline
Citaat:
Mortification schreef op 30-11-2004 @ 19:00 :
Is Nederland geen multiculturele samenleving?

ja.. althans dat lijkt zo..Maar ik vind dat Nederland geen tolerant land meer is vergeleken met de jaren 70-80.. al dat praatjes over moslims ben ik een beetje zat..zijn der geen andere problemen in Nederland.. waarom moslims? Der is een mogool die theo heeft vermoord.. en is opgepakt en zal gestraft worden.. wat willen we nog... Der is een klein oorlogje ontstaan tussen de moslims en niet-moslims.. Dat is toch belagelijk voor woorden..
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:39
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Oud 30-11-2004, 19:45
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
peace58 schreef op 30-11-2004 @ 20:38 :
ja.. althans dat lijkt zo..Maar ik vind dat Nederland geen tolerant land meer is vergeleken met de jaren 70-80.. al dat praatjes over moslims ben ik een beetje zat..zijn der geen andere problemen in Nederland.. waarom moslims? Der is een mogool die theo heeft vermoord.. en is opgepakt en zal gestraft worden.. wat willen we nog... Der is een klein oorlogje ontstaan tussen de moslims en niet-moslims.. Dat is toch belagelijk voor woorden..
omdat de laatste tijd moslims nogal vaak stoute dingen doen... en nederland is helemaal niet minder tolerant dan in de jaren 70-80, hoe kom je daar bij ?
kijk, niet alle moslims zijn terroristen. maar bijna alle terroristen zijn moslims.
Oud 30-11-2004, 20:01
Verwijderd
Nederland was in vroeger jaren helemaal niet tolerant. Wel onverschillig. Dat zijn fundamenteel verschillende begrippen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:34
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 21:01 :
Nederland was in vroeger jaren helemaal niet tolerant. Wel onverschillig. Dat zijn fundamenteel verschillende begrippen.
Is bijv. Marokko net zo tolerant tegenover grote groepen werkeloze Nederlanders??
Oud 30-11-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 30-11-2004 @ 21:34 :
Is bijv. Marokko net zo tolerant tegenover grote groepen werkeloze Nederlanders??
Och...

In Iran is 5% van de bevolking heroïneverslaafd en leeft op straat. Die worden toch ook niet afgeslacht?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 20:37
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 21:36 :
Och...

In Iran is 5% van de bevolking heroïneverslaafd en leeft op straat. Die worden toch ook niet afgeslacht?
Die zijn ook niet van buitenlandse afkomst.
Oud 30-11-2004, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 30-11-2004 @ 21:34 :
Geen idee. Is dat van belang?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:17
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 22:15 :
Geen idee. Is dat van belang?
Nee, maar zo'n idee moet wel meegenomen worden bij het nemen van besluiten.
Oud 30-11-2004, 21:19
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ja, je hoort ze er niet over zeiken.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 30-11-2004 @ 22:17 :
Nee, maar zo'n idee moet wel meegenomen worden bij het nemen van besluiten.
Waarom? Bestaat er een ongeschreven regel dat wij het beleid van Marokko moeten betrekken in een afweging over ons eigen beleid, ofzo?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 22:08
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
peace58 schreef op 30-11-2004 @ 17:27 :
Theo is vermoord door zijn meningsuiting.. maar ja dat was natuurlijk niet zomaar een mening..
In de Nederlandse wet staat dat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting. Maar wat betekent dat eigenlijk? In veel makkelijkere woorden kun je zeggen dat iedereen recht heeft op het hebben van een eigen mening. Iedereen mag zijn eigen iedeeen hebben en die ook aan andere laten wete.! Maar betekent dat ook dat je alles mag zeggen wat je denkt? Zelfs als je daar iemand mee beledigt. NEE, dat mag dus niet. De Nederlandse wet zegt ook dat je niet zomaar allerlei beledigende dingen over iemand in het openbaar mag zeggen of schrijven. Dit kan zelfs strafbaar zijn. Je moet dus wel respect tonen voor anderen.........................!!!!!!!!!!!!!!!!! maar Theotje deed dat niet.. ik ben zelf een moslima.. en ik voel me sterk beledigt....Het was tog strafbaar.?????
Wat een onzin. Hoeveel beledigende teksten staan er wel niet in de islam? En waarom is er een verschil tussen "Een geloof" en wat iemand geloofd? Theo Van Gogh geloofde niet in die Islam rotzooi. Andere mensen wel. Mogen mensen die niet in de islam geloven op basis van dat feit islamieten neerschieten? Nooit. Het is nu zo makkelijk om iemand te vermoorden. 7 jaar cel als je geluk hebt.
Oud 30-11-2004, 22:11
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
peace58 schreef op 30-11-2004 @ 20:38 :
...Der is een klein oorlogje ontstaan tussen de moslims en niet-moslims..
het heerst toch echt over de hele wereld.
Oud 30-11-2004, 22:31
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 30-11-2004 @ 23:11 :
het heerst toch echt over de hele wereld.
1 dode in 100 jaar in Nederland is inderdaad wel een oorlog te noemen.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 23:25
CellMate
CellMate is offline
Je bent als cultuur wat je als cultuur wilt zijn. Ik denk dat, hoewel er inderdaad in de jaren '90 tegen tolerantie als een groot goed werd aangekeken, we als nederlandse cultuur helemaal niet meer tolerant willen. Tolerantie tegenover andere culturen is prima, maar zodra dat gepaard gaat met een beperking van je eigen dagelijkse leefervaringen, wil je het ook zo snel mogelijk kwijtraken. In hoeverre dit juist door de moord op Theo komt weet ik niet, de discussie die hij wist los te maken in o.a. de metro (brievenrubriek ook altijd) was duidelijk genoeg.
Oud 01-12-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 23:31 :
1 dode in 100 jaar in Nederland is inderdaad wel een oorlog te noemen.
Het is statistisch gezien nog altijd veiliger om in een tijdschrift te schrijven dat moslims geitenneukers zijn, dan op een mooie zondagmiddag in de auto te stappen en een eindje te gaan rijden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:03
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-12-2004 @ 11:01 :
Het is statistisch gezien nog altijd veiliger om in een tijdschrift te schrijven dat moslims geitenneukers zijn, dan op een mooie zondagmiddag in de auto te stappen en een eindje te gaan rijden.
Heb je daar cijfers van?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:31
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Het is in iedergeval niet toleranter geworden.
Oud 01-12-2004, 10:33
Verwijderd
Nee, door de moord op Theo is alleen maar weer gebleken wat een mafkezen godsdienst kan voortbrengen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:37
Verwijderd
Ik ben juist sinds de moord op Theo van Gogh toleranter geworden tegenover allochtonen. Natuurlijk is het een Marrokaan die Van Gogh heeft omgelegd en in zekere zin vind ik het ook logisch dat het iemand uit Islamitische hoek is die Theo van Gogh heeft vermoord, aangezien hij de laatste jaren veel kritiek had op de Islam. Na de moord van Theo van Gogh heb ik echter op de tv ook veel moslims gezien die die moord sterk veroordeelden. In zekere zin heeft dat bij mij bijgedragen aan een positiever beeld van moslims.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 01-12-2004 @ 11:37 :
Ik ben juist sinds de moord op Theo van Gogh toleranter geworden tegenover allochtonen. Na de moord van Theo van Gogh heb ik echter op de tv ook veel moslims gezien die die moord sterk veroordeelden. In zekere zin heeft dat bij mij bijgedragen aan een positiever beeld van moslims.

Ik heb het iig gemerkt
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:07
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Reverend schreef op 01-12-2004 @ 11:33 :
Nee, door de moord op Theo is alleen maar weer gebleken wat een mafkezen godsdienst kan voortbrengen.

Maar als er geen godsdiensten waren, zouden de mensen toch wel weer een reden vinden om elkaar te vermoorden...
Oud 01-12-2004, 11:55
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 30-11-2004 @ 23:08 :
Wat een onzin. Hoeveel beledigende teksten staan er wel niet in de islam? En waarom is er een verschil tussen "Een geloof" en wat iemand geloofd? Theo Van Gogh geloofde niet in die Islam rotzooi. Andere mensen wel. Mogen mensen die niet in de islam geloven op basis van dat feit islamieten neerschieten?
Geen.

Een religie is wat anders dan dingen aannemen

Citaat:
Het is nu zo makkelijk om iemand te vermoorden. 7 jaar cel als je geluk hebt.
Als jij echt denkt dat het zo simpel ligt is het vrij triest
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 01-12-2004 @ 11:33 :
......ow dit was weer een van je pogingen tot humor

Hoe pijnlijk
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:41
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Theo is vermoord door zijn meningsuiting.. maar ja dat was natuurlijk niet zomaar een mening..
In de Nederlandse wet staat dat iedereen recht heeft op vrijheid van meningsuiting. Maar wat betekent dat eigenlijk? In veel makkelijkere woorden kun je zeggen dat iedereen recht heeft op het hebben van een eigen mening. Iedereen mag zijn eigen iedeeen hebben en die ook aan andere laten wete.! Maar betekent dat ook dat je alles mag zeggen wat je denkt? Zelfs als je daar iemand mee beledigt. NEE, dat mag dus niet. De Nederlandse wet zegt ook dat je niet zomaar allerlei beledigende dingen over iemand in het openbaar mag zeggen of schrijven. Dit kan zelfs strafbaar zijn. Je moet dus wel respect tonen voor anderen.........................!!!!!!!!!!!!!!!!! maar Theotje deed dat niet.. ik ben zelf een moslima.. en ik voel me sterk beledigt....Het was tog strafbaar.?????
ja hij was misschien strafbaar....maar dat is nog geen reden om het recht maar in eigen hand te nemen en m neer te knallen..... (keej hij zou idd niet gestraft zijn )
ik kan begrijpen dat je je beledigt voelt maar voel je je dan ook niet beledigt door je geloof (dat je onder de man staat etc?)
Oud 01-12-2004, 13:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dit kan zelfs strafbaar zijn. Je moet dus wel respect tonen voor anderen.........................!!!!!!!!!!!!!!!!! maar Theotje deed dat niet.. ik ben zelf een moslima.. en ik voel me sterk beledigt....Het was tog strafbaar.?????
nee, en dan beweren dat het recht in eigen hand nemen iets goeds is effent de weg voor chaos en anarchie...
Oud 01-12-2004, 14:13
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 01-12-2004 @ 12:56 :
......ow dit was weer een van je pogingen tot humor

Hoe pijnlijk
Ik was heel serieus.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:32
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 01-12-2004 @ 11:37 :
Ik ben juist sinds de moord op Theo van Gogh toleranter geworden tegenover allochtonen. Natuurlijk is het een Marrokaan die Van Gogh heeft omgelegd en in zekere zin vind ik het ook logisch dat het iemand uit Islamitische hoek is die Theo van Gogh heeft vermoord, aangezien hij de laatste jaren veel kritiek had op de Islam. Na de moord van Theo van Gogh heb ik echter op de tv ook veel moslims gezien die die moord sterk veroordeelden. In zekere zin heeft dat bij mij bijgedragen aan een positiever beeld van moslims.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 01-12-2004 @ 15:13 :
Ik was heel serieus.
Dus religie heeft hem het laatste zetje gegeven?

De islam(en andere religies)predikt geen haat maar juist vrede en verdraagzaamheid. Hoe mensen die interprenteren hangt volledig van die persoon af, en hierbij speelden wel meer factoren een rol.Zoals frutstaties onder allochtonen die het gevoel hebben gestigmatiseerd te worden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:52
Verwijderd
Dat die idioot het verkeerd interpreteert is inderdaad zijn fout, maar indirect is het wederom het geloof wat hem tot zijn daad heeft aangezet.

Zou het geloof er niet geweest zijn, had deze man uberhaupt geen aanleiding gehad om theo om te leggen.

Zijn geloof heeft hem niet het laatste zetje gegeven, maar het eerste.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
..
en wat nou als mijn mening nou eenmaal misschien wat kwetsend is voor mensen zoals jij? (geen linken met vG, svp )

schiet me dood, dit was de grens. en jouw grens bestaat niet, die kunnen we vervagen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 01-12-2004 @ 15:52 :
Dat die idioot het verkeerd interpreteert is inderdaad zijn fout, maar indirect is het wederom het geloof wat hem tot zijn daad heeft aangezet.

Zou het geloof er niet geweest zijn, had deze man uberhaupt geen aanleiding gehad om theo om te leggen.

Zijn geloof heeft hem niet het laatste zetje gegeven, maar het eerste.
Denk jij. Maar er zijn nog wel meerdere redenen om mensen te vermoorden. Was het niet Theo dan wel iemand anders.

Het lag meer aan zijn sociale positie. Hij is hoogopgeleid maar toch komt hij nergens aan de bak. Die frutstaties vind je steeds vaker bij hoogopgeleiden allochtonen. Dat speelde in zekere zin ook een groot rol waardoor hij vatbaarder was voor radicalen die hem gebruikten.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:58
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
makelville schreef op 01-12-2004 @ 15:57 :
Denk jij. Maar er zijn nog wel meerdere redenen om mensen te vermoorden. Was het niet Theo dan wel iemand anders.

Het lag meer aan zijn sociale positie. Hij is hoogopgeleid maar toch komt hij nergens aan de bak. Die frutstaties vind je steeds vaker bij hoogopgeleiden allochtonen. Dat speelde in zekere zin ook een groot rol waardoor hij vatbaarder was voor radicalen die hem gebruikten.
ik begin bijna in je te geloven
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 01-12-2004 @ 15:58 :
ik begin bijna in je te geloven
?
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 15:01
Verwijderd
Juist.

En die radicalen zijn geen radicale studenten, geen radicale brandweermannen, maar radicale moslims.

offtopic:

Ik kom soms wat hard over als het gaat over religie, maar late het duidelijk zijn dat ik dit in geen geval persoonlijk bedoel tegen wie dan ook, en dan doel ik ook op het forum.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:11
Jolt
Jolt is offline
Maar in de Koran staat toch dat alleen Allah mensen mag dood maken, en niet een moslim zelf. Dus dan doen ze het tegen de wil van de godsdienst in...

toch?
Oud 01-12-2004, 16:15
joelnvt
joelnvt is offline
Jah ze weten gewoon niet wat ze willen
Oud 01-12-2004, 16:24
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-12-2004 @ 17:11 :
Maar in de Koran staat toch dat alleen Allah mensen mag dood maken, en niet een moslim zelf. Dus dan doen ze het tegen de wil van de godsdienst in...

toch?
Ja, dat zeggen die moslims bij mij op school ook.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 01-12-2004 @ 16:01 :
Juist.

En die radicalen zijn geen radicale studenten, geen radicale brandweermannen, maar radicale moslims.
Daarmee is geenszins gezegd dat er een causaal verband tussen zit.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 17:41 :
Belediging is toch echt strafbaar.
Echt? En wat is dan belediging. Ik kan wel door van alles beledigd zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 01-12-2004 @ 11:03 :
Heb je daar cijfers van?
Aantal mensen door moslims vermoord omdat ze geitenneukers genoemd werden in Nederland de laatste 100 jaar: 1.

Aantal mensen gestorven in het verkeer op zondagmiddagen in Nederland de afgelopen 100 jaar: duizenden.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 18:04
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 01-12-2004 @ 18:48 :
Echt? En wat is dan belediging. Ik kan wel door van alles beledigd zijn.
Yup. De rechter gaat voor jou dus vaststellen wat een belediging is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten