![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien kennen miljoenen moslims de gehele koran uit hun hoofd, iets wat vanaf het ontstaan van de koran geleerd werd en nu nog steeds, waarschijnlijk zal de koran dus ook nooit verloren kunnen gaan.
|||
Citaat:
alles afdoen met "da's een kwestie van geloven" is een behoorlijke dooddoener van de discussie. ik kan ook alles af doen met rotzinnen als "de koran is dus gewoon onzin, dat weet iedereen dus dat tegenspreken is onwaar" Citaat:
tevens gaan mensen dood, dus het feit dat mensen het uit hun hoofd kennen is geen argument.
||
Citaat:
dan leef je volgens regels... wat in koran staat klopt helemaal.....wat er instaat...komt overeen met het dagelijkse leven....er staat bijvoorbeeld dat er een dag komt dat moslims onderdrukt worden enzo..dat klopt etc...zo zijn er miljoenen dingen die steeds gaan gebeuren..of gebeurd zijn in het dagelijkse leven...! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het punt is dat de man levenslang krijgt en ZELF moet bewijzen dat hij onschuldig is. Dus in feite kan ik jou aanklagen voor het verbranden van de Koran, zonder enige bewijslast te hoeven doen. En jij moet dan maar bewijzen dat je het niet hebt gedaan. |
![]() |
||
Citaat:
oké...een levenslang straf vind ik ook niet goed...maar dat staat niet in de Koran ofzo...dat je levenslang gestraft moet worden...het is alleen zo dát je gestraft moet worden....en natuurlijk het moet bewezen zijn dat je het gedaan hebt....zonder bewijs word je natuurlijk niet bestraft...maar als hij geen bewijs heeft dat hij het niet gedaan heeft...wat moeten ze dan??? als hij kan bewijzen dat hij onschuldig is...dan wordt hij zeker niet gestraft.... maar ik begrijp niet in het algemeen....als je iets gedaan hebt en je zegt dat je onschuldig bent....dan moet je het toch ook bewijzen of niet??? zonder bewijs kom je niet verder..... |
![]() |
||
Citaat:
mischien als je islamiet bent (en daarmee impliciet aangeeft de regels van de islam te zullen volgen) maar dit opleggen aan niet-islamieten is weinig anders dan het opdringen van een religie. -- een antwoord op de vraag waarom de sharia rechtvaardig is zie ik trouwens nog niet, voor zover ik kon lezen herhaalde je slechts "het is rechtvaardig", dus mischien kan je even een hint geven waar ik dat bewijs dan kan vinden?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Niet alleen qua religie is het Hindoeisme erg belangrijk, maar ook de kennis van het heelal die in de Geschriften staan klopt, want wetenschappers hebben er onderzoek naar gedaan en de visies over het heelal blijken te kloppen met de huidige visies over het heelal, waar wetenschappers nog maar net achter zijn gekomen na vele onderzoeken. En dat terwijl die kennis al duizenden jaren beschreven staan in in de Hindoe Geschriften. btw: in de Hindoe Geschriften had men de komst van Jezus, Mohammed en Boeddha op aarde al voorspelt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
google biedt ook uitkomst.
||
Citaat:
![]() mij lukt het al 8 jaar niet
||
Citaat:
Maar goed-> je legt een verband waar een ander persoon een heel ander verband legt. Bovendien wil dat je bidt tot God en je een 6 krijgt niet zeggen dat God dat heeft gedaan. Je doet het nog altijd zelf + kan net zo goed zijn dat je jezelf extra motivatie hebt gegeven. + Ik vraag me af of God zich bemoeit met dat soort dingen.
||
Citaat:
En ik vraag me persoonlijk ook af hoe vaak God rspct zijn gebeden NIET heeft verhoord?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
De mormonen geloven NAAST de bijbel ook in Het boek van Mormon, alhoewel ze deze doorgaans belangrijker achten dan de bijbel. Hierin staan toch wel een aantal dingen die zeer verschillen van de bijbel. Wat precies weet ik niet uit mijn hoofd, maar da;s zo op te zoeken. En met name na de dood is het verschillend, want je hebt allerlei 'lagen', en men gelooft dat het nog altijd beter is dan hier op aarde (de laagste laag), en dat je de kans hebt om alsnog te bekeren en 'hogerop te komen'. Mensen kunnen dan ook nog op de aarde voor je bidden of zichzelf laten dopen in jouw naam en dan kun je vanuit jouw laag dat aannemen of niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat sluit niet uit dat alle andere religies onrechtvaardig zijn. Hoogstens dat deze het rechtvaardigst van allemaal is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als ik zie dat mensen moeten bewijzen dat ze onschuldig zijn, dan heb ik m'n vraagtekens bij de rechtvaardigheid van de islam |
![]() |
||
Verwijderd
|
Discordianisme is de beste.
in het heilig boek staat namelijk de heilige pentabarf. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Lucky Luciano:
Citaat:
|
![]() |
|
In dat voorbeeldje dat jij noemde, over iemand die de Kuran verbrandde en levenslang kreeg, zie ik weinig overeenkomsten met de wetten van de Islam.
Ik herinner me heel vaag een verhaal van heel vroeger, waarin mensen ook Kurans in de brand staken, in een toen nog niet Islamitisch land. Een herder die dit hoorde, wou de mensen die dat deden te lijf gaan. Op de een of andere manier ging het verhaal verder dat een aantal schapen van de herder werden opgegeten door wolfen. Een profeet werd toen boos op hem. De herder verweerde zich door te zeggen dat hij het voor de Islam deed, maar de profeet zei, dat de Kuran van Allah is, en hij de enige is om hem te beschermen. Jij had jouw schapen moeten verdedigen. (Correct me if I am wrong, ik weet zeker dat het verhaal niet zo ging, maar de essentie klopt wel). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Jesusfreak16:
Citaat:
Wat moslims doen, moet je hen persoonlijk verantwoordelijk voor stellen, niet het geloof. En trouwens, JIJ moet je geloof nog ontdekken, je doet net alsof de Islam alle onheil op deze wereld heeft veroorzaakt, en Christenen allemaal engelen zijn. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
*bekeerd zich*
||
Citaat:
"Een ijverig God en een wreker is de HEERE, een wreker is de HEERE, en zeer grimmig; een wreker is de HEERE aan Zijn wederpartijders, en Hij behoudt den toorn Zijn vijanden." "Stel een goddeloze over hem, en de satan sta aan zijn rechterhand. Als hij gericht wordt, zo ga hij schuldig uit, en zijn gebed zij tot zonde. Dat zijn dagen weinig zijn.." jouw God is rechtvaardig, jochie ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheďsten Verwijderd | 500 | 12-07-2012 16:48 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wat is de moslim? Lemar | 2 | 18-11-2010 16:22 | |
Lezingen: "Religie: tussen wonder en wetenschap" Bart Klink | 49 | 15-02-2006 15:20 | |
veranderen van geloof Futurist | 66 | 08-11-2004 15:16 | |
Beleidszaken |
Religie LaResistance | 54 | 26-10-2004 17:18 |