Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2004, 13:03
Mara
Mara is offline
Nummer 27

Succes!
Oud 28-11-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Harmony schreef op 28-11-2004 @ 14:00 :
Ik neem niet aan dat je moet afvallen in gewicht, gewoon gezond eten(sporten doe je neem ik aan al). En altijd je gezondheid boven alles!
Ze danst, lijkt mij...en dat is in mijn ogen toch ook een soort van sporten, iig bewegen.

Ik zou het niet doen...of anders in overleg met huisarts/dietiste, maar niet alleen. (Een klasgenootje van mij heeft een keer de viva modellenwedstrijd (oid) gewonnen en toen zeiden ze ook dat ze eigenlijk een paar kilo af moest vallen, terwijl ze al behoorlijk mager is...zij heeft er gelukkig niet naar geluisterd ("ze moeten me maar nemen zoals ik ben").)
Oud 28-11-2004, 17:11
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vroeg me af hoeveel je gewicht ongeveer toeneemt tijdens je menstruatie week en wanneer de gewichtstoename merkbaar wordt en wanneer weer weg is. Of verschilt dit heel erg per persoon?
Oud 28-11-2004, 17:29
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 28-11-2004 @ 18:11 :
Ik vroeg me af hoeveel je gewicht ongeveer toeneemt tijdens je menstruatie week en wanneer de gewichtstoename merkbaar wordt en wanneer weer weg is. Of verschilt dit heel erg per persoon?
Verschilt per persoon. Vettoename is vrij minimaal wanneer je niet te extreme vreetbuien hebt is het voornamelijl gycogeen opslag.

Vochtretentie ( onderhuids ) is de grootste boosdoener van "aankomen" tijdens de menstruatie.
Oud 28-11-2004, 18:33
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 28-11-2004 @ 18:29 :
Verschilt per persoon. Vettoename is vrij minimaal wanneer je niet te extreme vreetbuien hebt is het voornamelijl gycogeen opslag.

Vochtretentie ( onderhuids ) is de grootste boosdoener van "aankomen" tijdens de menstruatie.
Ik bedoelde ook het vasthouden van vocht. Wanneer dat merkbaar is in je gewicht.
Oud 28-11-2004, 19:10
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 28-11-2004 @ 19:33 :
Ik bedoelde ook het vasthouden van vocht. Wanneer dat merkbaar is in je gewicht.
Bij mij soms wel 2-3 kilo.
Oud 28-11-2004, 19:36
5803
5803 is offline
pffff, het gaat bij mij al 2 dagen goed! En ik heb nu ook ontdekt waarom het elke keer misging. Dan ging ik namelijk iets eten, en zei dan tegen mezelf, om (bijv.) 4 uur mag ik weer wat eten. Nu doe ik dat ook niet meer, maar eet 3 keer per dag goed, en 2 of 3 keer per dag wat kleins. En dan maakt het niet uit wanneer.
En als ik trek krijg, (geen honger) ga ik zonder geld even naar winkelcentrum of bibliotheek...
Ook drink ik superveel thee. Ik denk dat ik het zo wel volhoud!

Het is natuurlijk erg logisch, en iedereen doet dit natuurlijk als ie probeert af te vallen, maar bij mij duurde het even voor ik ontdekte dat het zo beter werkte...

Vraagje: zijn zelfgebakken pannenkoeken erg vet?
Heb er als avondeten 3.5 op, met jam.
Heb daarentegen wel 4 km hardgelopen vanmiddag!
Oud 28-11-2004, 21:29
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 28-11-2004 @ 19:33 :
Ehmm, per direct Dat hangt er vanaf hoeveel vocht je vasthoud en wanneer je weegt. Als ik net gegeten heb ben ik toch ook meteen al zwaarder dan er voor
Oud 29-11-2004, 00:14
Verwijderd
Ik heb eindelijk door waarom ik het de laatste week zo moeilijk heb met zoetigheid (waar ik normaal niet verzot op ben) Tis weer eens zover, grrr hormonen.

Ik ben trouwens een tijdje gekapt met bijhouden wat ik eet, ik let er nog wel op, maar op dit moment heb ik het erg druk met school, werk vinden, weinig geld. etc. ik werd er meer depri van als het misging dan dat ik blij was als het wel goed ging.
Het lijkt wel of ze het leuk vinden om ons plat te gooien met proefwerken, en dan met twee week nog examens... fijn
Oud 30-11-2004, 17:40
steefos
steefos is offline
Ik heb jullie reply's gelezen en ik denk als ze dat adviseren dat ik dan zeg dat mijn gewicht al goed genoeg is (als ik op dat moment t lef heb om dat te zeggen,anders schrijf ik het op een briefje ) Ik merk wel dat als ik een week intensief dans dat ik niet te veel in gewicht schommel (0,2-0.3 kg.)en daar ben ik wel blij om. Straker in mn vel komen doe ik dan toch wel en dat begrijpen ze hopelijk ook.

Heel erg bedankt
Oud 30-11-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Kassandra schreef op 30-11-2004 @ 18:40 :
Ik heb jullie reply's gelezen en ik denk als ze dat adviseren dat ik dan zeg dat mijn gewicht al goed genoeg is (als ik op dat moment t lef heb om dat te zeggen,anders schrijf ik het op een briefje )
Je krijgt van mij alvast applaus.
Oud 01-12-2004, 14:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb besloten om ook maar weer te gaan lijnen, niet echt drastisch maar gewoon een paar kilo eraf zo voor de feestdagen. Ik heb alle ongezonde tussendoortjes geschrapt en vervangen door fruit, liga's, ontbijtkoek of crackers en mijn frisdrank vervangen door water, spuitwater of melk. Het is alleen wel lastig dat ik nu nog zoveel snoep in huis heb
Oud 01-12-2004, 17:21
Verwijderd
het gaat fantastisch slecht. ik eet niet veel, maar wat ik eet is ongezond. ik was wel weer een kilo afgevallen, maar hoe dat kan is me een raadsel (hij zal er waarschijnlijk ook alweer aanzitten, maar ja.). ik moet er gewoon weer op gaan letten, wil ook wel weer mooi de kerst in.
Oud 01-12-2004, 20:18
Mara
Mara is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-12-2004 @ 15:41 :
Ik heb besloten om ook maar weer te gaan lijnen, niet echt drastisch maar gewoon een paar kilo eraf zo voor de feestdagen. Ik heb alle ongezonde tussendoortjes geschrapt en vervangen door fruit, liga's, ontbijtkoek of crackers en mijn frisdrank vervangen door water, spuitwater of melk. Het is alleen wel lastig dat ik nu nog zoveel snoep in huis heb
Geef het aan anderen, dat snoep. Dat is de enige oplossing, tenminste voor mij. Als het er is, neem ik het, dus ik wil het niet bij me in de buurt hebben.
Oud 02-12-2004, 15:39
5803
5803 is offline
Gaat het net een beetje goed, mag ik een tijd niet meer sporten door beenvliesontsteking!
Oud 04-12-2004, 10:45
Nebel
Nebel is offline
Aan de mensen die al een tijdje lijnen, hebben jullie vaak honger en hoe lossen jullie dit op? Zijn er ook bepaalde voedingsstoffen waar je honger van krijgt? En moet je na het sporten iets eten, ook al is het 's avonds laat en ga je daarna slapen?
Oud 04-12-2004, 16:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 04-12-2004 @ 11:45 :
Aan de mensen die al een tijdje lijnen, hebben jullie vaak honger en hoe lossen jullie dit op? Zijn er ook bepaalde voedingsstoffen waar je honger van krijgt? En moet je na het sporten iets eten, ook al is het 's avonds laat en ga je daarna slapen?
je eet gezond als je 6 boterhammen per dag eet oa... als je die verspreid over de dag, krijg je helemaal geen honger. Anders kunt je ook nog 2 stukjes fruit inbouwen en het is zo prima vol te houden.
Oud 04-12-2004, 16:29
Nebel
Nebel is offline
Wij bakken zelf boterhammen, waardoor 1 zelfgebakken boterham veel meer weegt dan een gewone. Daarom eet ik er meestal maar 2. Ik denk erover om er 3 te gaan eten. Maar iig, het is erg moeilijk verdelen met die grote boterhammen. Ik vang het ook meestal op met fruit, maar hier krijg ik weer extra honger van .. Ook heb ik gigantische gewichtschommelingen terwijl een behoorlijk strak voedingspatroon heb...
Oud 04-12-2004, 17:23
Miracle
Miracle is offline
Whaa, één of andere idioot heeft aan het draaidingetje gezeten van de weegschaal. Dáárom was ik ineens niks meer afgevallen.
Nou ja, valt iig mee.
Met lijnen gaat het behoorlijk slecht. Ik lijn niet echt streng, maar ik probeer gewoon super gezond te eten. De laatste tijd heb ik daar niet zoveel zin in. Hopelijk komt dat na een tijdje weer... Ik vind dat het nu ook wel even mag.
Oud 04-12-2004, 17:37
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 04-12-2004 @ 11:45 :
Ik heb eigenlijk niet echt vaak honger. Als ik weg ben (naar de universiteit) zorg ik gewoon dat ik genoeg bij me heb. Dat is dan vooral veel fruit.
Ik heb er eigenlijk nog niet echt op gelet of ik van bepaalde voedingsstoffen honger krijg.
Direct na het sporten zou ik niet meteen iets eten. En ik zou ook een beetje ermee uitkijken met de zwaarte van het eten. Wat bedoel je met ' 's avonds laat'? 's Avonds laat zou ik niet al te veel koolhydraten meer eten, eerder voedingsmiddelen met eiwit.
Oud 04-12-2004, 18:40
Nebel
Nebel is offline
Nou, normaal eet ik ongeveer om half 7, we eten nooit zwaar. En dan ga ik 3-4 keer per week om een uur of half 9 hardlopen. Als ik dan terug kom ga ik douchen en meteen naar bed.Maar volgens een vriendin van mij moet je wat eten na het sporten omdat het anders geen effect heeft. Want eigenlijk eet ik na mijn avondeten nooit meer wat. (ik neem altijd meteen een dessert, yoghurt). Ik wil eigenlijk niet afvallen, maar gewoon niet aankomen.
Oud 04-12-2004, 18:53
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 04-12-2004 @ 19:40 :
Nou, normaal eet ik ongeveer om half 7, we eten nooit zwaar. En dan ga ik 3-4 keer per week om een uur of half 9 hardlopen. Als ik dan terug kom ga ik douchen en meteen naar bed.Maar volgens een vriendin van mij moet je wat eten na het sporten omdat het anders geen effect heeft. Want eigenlijk eet ik na mijn avondeten nooit meer wat. (ik neem altijd meteen een dessert, yoghurt). Ik wil eigenlijk niet afvallen, maar gewoon niet aankomen.
Hmm, als je na het sporten nog (erge) honger hebt, zou je eventueel iets kleins kunnen eten. Maar het hoeft natuurlijk niet.
Oud 04-12-2004, 22:41
Nebel
Nebel is offline
Mijn probleem is een beetje dat ik een jaar al weinig eet. Dit kwam eerst omdat ik ziek was, daarna omdat ik af wou vallen, en daarna omdat ik bang was aan te komen. Ik zie nu in dat ik fout bezig ben, dus ik wil graag eten wat ik nodig heb, maar niet aankomen. Ik geloof dat dat niet meteen kan, omdat mn lichaam dan alles op gaat slaan ofzo? Maarja ik weet dus niet hoe ik mn lichaam aan meer eten kan laten wennen
Oud 04-12-2004, 23:47
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 04-12-2004 @ 23:41 :
Mijn probleem is een beetje dat ik een jaar al weinig eet. Dit kwam eerst omdat ik ziek was, daarna omdat ik af wou vallen, en daarna omdat ik bang was aan te komen. Ik zie nu in dat ik fout bezig ben, dus ik wil graag eten wat ik nodig heb, maar niet aankomen. Ik geloof dat dat niet meteen kan, omdat mn lichaam dan alles op gaat slaan ofzo? Maarja ik weet dus niet hoe ik mn lichaam aan meer eten kan laten wennen
elke maand een boterham meer eten?

En dat met dat gewicht van de zelf gebakken boterham geloof ik niet heel erg in. Dan neem je toch gewoon een halve per keer zodat je het kunt verspreiden en minder honger krijgen?

Als je sport verbrand je als het goed is. Men zou van gezond eten niet aan moeten komen, dus als jij gewoon het 'standaardlijstje' aan houdt, zou er niets aan de hand moeten zijn, als je dat gewoon normaal opbouwt. Zolang je niet op eens chips en vet enzo gaat eten, zal dit gewoon goedkomen...
Oud 05-12-2004, 11:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-12-2004 @ 00:47 :
elke maand een boterham meer eten?

En dat met dat gewicht van de zelf gebakken boterham geloof ik niet heel erg in. Dan neem je toch gewoon een halve per keer zodat je het kunt verspreiden en minder honger krijgen?

Als je sport verbrand je als het goed is. Men zou van gezond eten niet aan moeten komen, dus als jij gewoon het 'standaardlijstje' aan houdt, zou er niets aan de hand moeten zijn, als je dat gewoon normaal opbouwt. Zolang je niet op eens chips en vet enzo gaat eten, zal dit gewoon goedkomen...
Van die kleine beetjes past het lichaam het metabolisme niet aan dus op de lange duur kom je waarschijnlijk toch aan. Gewoon frequenter kleine porties eten. Eet maar eens een week om elk uur íets dan zul je zien dat je daarna bergen kunt eten zonder aan te komen.
Oud 05-12-2004, 16:38
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 05-12-2004 @ 12:30 :
Van die kleine beetjes past het lichaam het metabolisme niet aan dus op de lange duur kom je waarschijnlijk toch aan. Gewoon frequenter kleine porties eten. Eet maar eens een week om elk uur íets dan zul je zien dat je daarna bergen kunt eten zonder aan te komen.
hoe komt dat dan? En is zo'n iets ook bijvoorbeeld een mandarijntje? Want ik kan niet zo goed meer veel eten
Oud 05-12-2004, 17:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 05-12-2004 @ 12:30 :
Als ze te licht is, komt ze toch wel aan... ik ben op deze manier van een halve boterham per dag naar 6 tot 7 gegaan en niet aangekomen. En volgens mij minder dan een maand...
Oud 05-12-2004, 18:53
Nebel
Nebel is offline
Ik weeg niet te weinig, ik heb een bmi van ongeveer 18,5. Dus das net geen ondergewicht. Ik wil hoogstens 3 kg aankomen... maar het liefst nix omdat ik dit gewicht van mezelf kan accepteren.
Oud 05-12-2004, 19:47
alguien
alguien is offline
Heeft er iemand ervaring met het Atkins Dieet?
Zo ja, helpt het daadwerkelijk?
Oud 05-12-2004, 20:13
Mara
Mara is offline
Zelf geen ervaringen, maar ik weet hoe het werkt.

Idee is dat je helemaal geen of zo min mogelijk koolhydraten eet. Dit betekent dat je in de eerst helemaal geen fruit mag eten, hier ben ik niet echt een voorstander van. Daar komt bij dat je vet mag eten 'zoveel je wil' maar ik zou er liever op letten dat je mager vlees eet, en gezonde vetten.

Ook zijn de gevolgen op de lange termijn nog niet bekend, en verwacht men dat het niet ál te gezond is.

Ik denk dat het verstandiger is om een combinatie Atkins/Low GI te doen. Wél minder koolhydraten, maar niet volledig schrappen. De producten mét koolhydraten nemen volgens het Low GI.
Oud 05-12-2004, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan, 61,4 dat zou betekenen dat ik bijna vijf kilo afgevallen was Dus ik naar beneden en ik zei tegen mijn vader dat hij een leuke weegschaal heeft zegt ie 'je had hem zeker op het badmatje staan' ja idd en dan ben je dus vijf kilo lichter dan als je met de weegschaal op een harde ondergrond staat Later nog eens gewogen (met kleren aan) en toen woog ik 66.4. Nou is mijn vraag: hoeveel wegen je kleren ongeveer, mijn vader dacht ongeveer 2 kilo, kan dat kloppen? Ik had gewoon ondergoed, sokken, een shirtje en een spijkerbroek aan, geen schoenen.
Oud 05-12-2004, 20:43
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-12-2004 @ 21:40 :
Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan, 61,4 dat zou betekenen dat ik bijna vijf kilo afgevallen was Dus ik naar beneden en ik zei tegen mijn vader dat hij een leuke weegschaal heeft zegt ie 'je had hem zeker op het badmatje staan' ja idd en dan ben je dus vijf kilo lichter dan als je met de weegschaal op een harde ondergrond staat Later nog eens gewogen (met kleren aan) en toen woog ik 66.4. Nou is mijn vraag: hoeveel wegen je kleren ongeveer, mijn vader dacht ongeveer 2 kilo, kan dat kloppen? Ik had gewoon ondergoed, sokken, een shirtje en een spijkerbroek aan, geen schoenen.
Als je wilt weten hoeveel je kleren wegen, kun je misschien het beste eerst een of twee keer met kleren aan op de weegschaal gaan staan en daarna een of twee keer zonder kleren.
Oud 06-12-2004, 03:09
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 05-12-2004 @ 21:43 :
Als je wilt weten hoeveel je kleren wegen, kun je misschien het beste eerst een of twee keer met kleren aan op de weegschaal gaan staan en daarna een of twee keer zonder kleren.
Ik weeg mezelf meestal naakt, wel zo simpel.
Oud 06-12-2004, 09:01
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 06-12-2004 @ 04:09 :
Ik weeg mezelf meestal naakt, wel zo simpel.
Ja, ik ook.
Oud 06-12-2004, 10:23
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-12-2004 @ 18:27 :
Als ze te licht is, komt ze toch wel aan... ik ben op deze manier van een halve boterham per dag naar 6 tot 7 gegaan en niet aangekomen. En volgens mij minder dan een maand...
Nou het hóeft niet, stel dat ze een ectomorfe structuur heeft dan kan ze nog eten wat ze wil. Individueel afgestemde dieeten zouden dan de enige optie zijn om aan te komen ( zonder meteen ook hart en bloedvaten te verpesten )

Ander antwoord : Om het kort en beknopt uit te leggen ( hee ik ben ook pas net wakker ) : het komt gewoon door de frequentie waardoor het lichaam zich realiseert dat er voeding in overvloed is en went aan een constante aanvoer van voeding en derhalve guller word met energieverbruik. Er hoeft immers niet zuinig gedaan te worden.
Oud 06-12-2004, 12:36
MieX
MieX is offline
Citaat:
alguien schreef op 05-12-2004 @ 20:47 :
Heeft er iemand ervaring met het Atkins Dieet?
Zo ja, helpt het daadwerkelijk?
Meelfriek heeft al uitgelegd hoe het werkt, dan kan ik nog wel kort iets zeggen over ervaringen. Ik heb het zelf 3 dagen geprobeerd maar ik kreeg er echt enorm last van mn maag van en toen ik ermee stopte had ik nergens meer last van dus voor mij was het geen succes. Mn moeder heeft het ook nog geprobeerd en 3 weken volgehouden maar in die 3 weken is ze helemaal niets afgevallen.
Oud 06-12-2004, 14:39
rare kwast
rare kwast is offline
fucking emotionele vreetbui
doe je zo je best..
*kreeg op verjaardag wel 10 keer de vraag of ik afgevallen was en hoeveel wel niet*
rot op ken jullie amper
Oud 06-12-2004, 15:35
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 06-12-2004 @ 11:23 :
Nou het hóeft niet, stel dat ze een ectomorfe structuur heeft dan kan ze nog eten wat ze wil. Individueel afgestemde dieeten zouden dan de enige optie zijn om aan te komen ( zonder meteen ook hart en bloedvaten te verpesten )

Ander antwoord : Om het kort en beknopt uit te leggen ( hee ik ben ook pas net wakker ) : het komt gewoon door de frequentie waardoor het lichaam zich realiseert dat er voeding in overvloed is en went aan een constante aanvoer van voeding en derhalve guller word met energieverbruik. Er hoeft immers niet zuinig gedaan te worden.
Een wat voor structuur? Overgewicht zit bij ons in de familie, we komen allemaal snel aan, en zijn groot en breed
Oud 06-12-2004, 17:59
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 06-12-2004 @ 16:35 :
Een wat voor structuur? Overgewicht zit bij ons in de familie, we komen allemaal snel aan, en zijn groot en breed
Hoe kun je dan te licht zijn, heb jij een eetprobleem gehad ofzo. In dat geval is het helemaal af te raden om op te bouwen. Ectomorf betekend - niet/licht gespierd, lichte/smalle botstructuur <8% bf zeer hoog metabolisme, echte ectomorfen kennen ook wel schildklierproblemen.

Bij jou dus niet het geval, wanneer je je calorie inname wil opvoeren moet je eerst maar eens heel frequent gaan eten om te zorgen dat je dat het lichaam zich daar ook op aan past ipv het gewoonweg op te gaan slaan. Hoe je dat doet heb ik al uitgelegd in 1 van mn vorige posts
Oud 06-12-2004, 18:14
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 06-12-2004 @ 18:59 :
Hoe kun je dan te licht zijn, heb jij een eetprobleem gehad ofzo. In dat geval is het helemaal af te raden om op te bouwen. Ectomorf betekend - niet/licht gespierd, lichte/smalle botstructuur <8% bf zeer hoog metabolisme, echte ectomorfen kennen ook wel schildklierproblemen.

Bij jou dus niet het geval, wanneer je je calorie inname wil opvoeren moet je eerst maar eens heel frequent gaan eten om te zorgen dat je dat het lichaam zich daar ook op aan past ipv het gewoonweg op te gaan slaan. Hoe je dat doet heb ik al uitgelegd in 1 van mn vorige posts
Ik ben naar mijn mening niet echt te licht... 64 kg bij 1.86 m.. Maar ik eet veel te weinig. Dit omdat ik vorig jaar een ernstige ziekte heb gehad, en daarna bang werd aan te komen, en ja toen kreeg ik dus een soort van eetprobleem...
Oud 06-12-2004, 18:50
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-12-2004 @ 21:40 :
Nou is mijn vraag: hoeveel wegen je kleren ongeveer, mijn vader dacht ongeveer 2 kilo, kan dat kloppen? Ik had gewoon ondergoed, sokken, een shirtje en een spijkerbroek aan, geen schoenen.
Geen twee kilo in ieder geval, ga maar na: ondergoed en sokken wegen sowieso praktisch niets, dus ik denk hooguit een pond ofzo.

maar ik zou zeggen: gooi je kleren op de weegschaal
Oud 06-12-2004, 21:55
freakje
freakje is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 06-12-2004 @ 19:14 :
Ik ben naar mijn mening niet echt te licht... 64 kg bij 1.86 m.. Maar ik eet veel te weinig. Dit omdat ik vorig jaar een ernstige ziekte heb gehad, en daarna bang werd aan te komen, en ja toen kreeg ik dus een soort van eetprobleem...
64 bij 1.86m is echt wel licht volgens mij, ik zelf ben ongeveer 64 bij 1.75m en hier zeggen ze al dat ik te mager ben (oké, in vergelijking met vroeger wel, maar dan nog). Je mag met die lengte toch wel 68 à 70 kg wegen volgens mij, maar ik ken er wel niet echt veel van
Oud 07-12-2004, 07:06
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
freakje schreef op 06-12-2004 @ 22:55 :
64 bij 1.86m is echt wel licht volgens mij, ik zelf ben ongeveer 64 bij 1.75m en hier zeggen ze al dat ik te mager ben (oké, in vergelijking met vroeger wel, maar dan nog). Je mag met die lengte toch wel 68 à 70 kg wegen volgens mij, maar ik ken er wel niet echt veel van
Bij 64 kg heb je een bmi van 18,5 dus das precies goed, bij 70 eentje van 20. Ik mag ook eigenlijk van mn ouders niet onder de 68. 68 vind ik juist weer het uiterste, ik wil niet daarboven...
Oud 07-12-2004, 08:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-12-2004 @ 08:06 :
Bij 64 kg heb je een bmi van 18,5 dus das precies goed, bij 70 eentje van 20. Ik mag ook eigenlijk van mn ouders niet onder de 68. 68 vind ik juist weer het uiterste, ik wil niet daarboven...
18,5 is niet precies goed. 18,5 is bijna ondergewicht, dus zeker niet precies goed.
Oud 07-12-2004, 09:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-12-2004 @ 09:19 :
18,5 is niet precies goed. 18,5 is bijna ondergewicht, dus zeker niet precies goed.
Idd, tussen de 20 en 24/25 is precies goed.
Oud 07-12-2004, 10:43
Verwijderd
18,5 is 'nog net acceptabel'
Oud 07-12-2004, 12:17
Mindfields
Mindfields is offline
Krentenbollen zonder beleg zijn prima toch?
andere tips ook welkom
Oud 07-12-2004, 12:30
kellytje
kellytje is offline
Als 64 kilo bij een lengte van 1m 75 precies goed is zou ik dus niet mogen afvallen ... Dan vraag ik mij toch af of alle mensen die ik ken nu echt zo een ondergewicht hebben ... De meeste wegen iets van een 58kilo ... Ik zou graag terug naar 58 -60 gaan .
Oud 07-12-2004, 13:06
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 07-12-2004 @ 13:17 :
Krentenbollen zonder beleg zijn prima toch?
andere tips ook welkom
Ik denk dat je dan beter gewone boterhammen kunt eten dan krentenbollen, ook al zit er niks op.
Oud 07-12-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 07-12-2004 @ 13:30 :
Als 64 kilo bij een lengte van 1m 75 precies goed is zou ik dus niet mogen afvallen ... Dan vraag ik mij toch af of alle mensen die ik ken nu echt zo een ondergewicht hebben ... De meeste wegen iets van een 58kilo ... Ik zou graag terug naar 58 -60 gaan .
64 kilo is heel goed bij 1.75 meter... je mag op zich wel afvallen tot 60 kilo zonder dat het ongezond wordt, als je je daar beter bij voelt, maar voor je gezondheid is het niet nodig. 60 kilo bij 1.75 meter is ook heel goed trouwens.
Topic gesloten

Regels voor berichten