Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2004, 17:50
*ABC*
*ABC* is offline
Ik vind het eigenlijk wel goed wat hij zegt. Het schijnt te werken. Maar ja, in een behandelkamer zal het waarschijnlijk wel anders overkomen dan in zijn show ja.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2004, 17:55
Shitonya
Shitonya is offline
nee en nee. Het is gewoon om kjkcijfers te trekken van hersenloze bouwvakkers en huisvrouwtjes
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 19-11-2004 @ 13:13 :
Wat Phill doet is een spiegel voor de mensen zetten. Daar hoef je niet slim voor te zijn, je moet er alleen even zélf op kunnen komen..

Dr Phill laat de mensen het zélf doen, en gebruikt hierbij een beetje de cognitieve methode. Ik ben er zelf zeer over te spreken. Maar het ligt eraan hoe je naar die man kijkt. Je kunt geen wonderen van hem verwachten, je moet zelf iets doen met de handvaten die hij de mensen geven kan.

Of het goed is wat hij doet? Zolang het mensen tot denken zet? JA! Zolang er hier een topic over hém wordt geopend?! Dan zal hij de mensen wel verbazen...

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 18:54
Madfet
Madfet is offline
Dr Phil is fake, net als die andere zelfverklaarde Amerikaanse goeroe's/gekken zoals Oprah en Ricki Lake.

Bovendien steunt Phil de Amerikaanse agressie in Irak.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:25
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 19-11-2004 @ 18:55 :
nee en nee. Het is gewoon om kjkcijfers te trekken van hersenloze bouwvakkers en huisvrouwtjes
Met zo'n uitspraken zeg je meer over jezelf.

Verder heb ik het nog maar een tweetal keer een stukje gezien en ik vond het in momenten wel interessant, maar soms gewoon supersaai en langdradig.

't Komt ook zo fake over.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-11-2004 @ 16:29 :
Je zag ook welles van die mensen die terugkwamen en dan zeiden ze: tijdens de show vond ik het maar niets en vond ik dat u maar wat zat te babbelen, alles ging ook langs me heen, maar thuis ben ik nog ff goed na gaan denken en oohh u heeft mn leven veranderd
Oh ok Dat heb ik nog nooit gezien
Met citaat reageren
Oud 20-11-2004, 21:01
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-11-2004 @ 13:51 :
Het schijnt dat de tactiek die dr. Phil in zijn show gebruikt, vooral zo goed werkt omdat hij hem in een show gebruikt. Je schrijft je in voor de show dus je bent al gemotiveerd, je wordt uitgekozen dus je voelt je bevoorrecht, je bent fan van dr. Phil en beschouwt hem dus als autoriteit, een volledig publiek ziet en hoort jou beloven dat je je leven zult beteren, evenals miljoenen tv-kijkers, dus dan moet je wel, en daarna blijken andere gasten een soortgelijk probleem te hebben, dus je voelt je gesteund. In een behandelkamer krijg je dat niet zo makkelijk voor elkaar.
You're brilliant
Oud 20-11-2004, 21:26
Nona
Nona is offline
Op zich is de tactiek die Sarah beschrijft natuurlijk heel effectief, maar er zijn toch aspecten die ik niet leuk vind aan hem.
Ten eerste vindt hij zichzelf wel erg enorm slim. Hij beweert regelmatig dingen waar ik het niet mee eens ben, en om mensen te overtuigen van zijn mening gebruikt hij me iets te vaak drogredenen (zoals: iedereen weet toch dat...) Dat stoot me enigzins tegen het hoofd.
Ten tweede druisen zijn ideeën tegen mijn nuchtere Nederlandse gevoel van vrijheid in. Zo zag ik laatst een show waarin hij vertelde dat een meisje van zeventien geen seks mocht hebben, want haar lichaam was nog van haar ouders zolang ze niet op eigen benen stond en haar ouders financiëel voor haar (en eventuele kinderen) verantwoordelijk waren. Aanraden geen seks te hebben is één ding, maar onkennen dat het haar eigen lichaam was vond ik te ver gaan.
Daarnaast luistert hij naar mijn gevoel te weinig. Hij bekijkt een situatie en geeft meteen, heel kort daarop, advies. En adviezen moeten in mijn ogen vooraf gegaan zijn door meerdere gesprekken.
En... Ik vind hem te veel aandringen. Als iemand zijn leven niet WIL veranderen, blijf dan niet zo lang mekkeren tot diegene op internationale tv toegeeft. Kun je er zelf nog zo achter staan, ik vind niet dat je mensen op die manier moet dwingen hun leven op jouw manier te leiden.
Oud 21-11-2004, 11:48
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik denk dat hij zich wel degelijk verdiept heeft in zijn 'cliënten.' Hij zal voorafgaand de show echt wel gesprekken met ze hebben gehad. Wat hij doet is op een OBJECTIEVE manier kijken. Dat kan heel gunstig zijn. Je moet je bedenken dat mensen neit zomaar daar Phill gaan. Vaak hebben ze dan al heel wat dingen achter de rug, en willen ze een soort second opinion. Dankzij de objectieve manier waarop Phill te werk gaat kan dat veel succes boeken.

Grtjs.
Oud 28-11-2004, 02:23
AngelLena
AngelLena is offline
Wat ik van Dr. Phill vind... Hmz... Ik moet zeggen dat ik graag naar zijn programma mag kijken, maar meer omdat ik het domweg humor vind, dan om iets van hem te leren wat betreft hulpverlening. Op zich, wat hij zegt, hij heeft vaak gewoon domweg gelijk, hij zegt precies waar het op staat. Maar in de tegenwoordige visie op hulpverlening is dit niet afdoende.
Tegenwoordig is men helemaal weg van het zogenoemde vraaggestuurde hulpverlenen en eigen initiatief model. Wat inhoudt dat de antwoorden en oplossingen vanuit de clienten zelf komen, dat de hulpverlener slechts middels technieken de clienten de goede kant op drukt, maar de hulpverlener zal niets voorschotelen. Uit onderzoeken is gebleken dat deze aanpak vaak doeltreffender werkt dan een kale man met een stropdas die je verhaal aanhoort en je vertelt wat je moet doen. Het mag dan misschien wel werken, maar als client bestaat het gevaar dat je te veel afhankelijk wordt van die man en zelf maar over weinig vaardigheden gaat beschikken tot reflecteren en onderzoeken waar je probleem ligt en hoe deze opgelost kan worden.
Oud 04-12-2004, 13:43
tjerk
tjerk is offline
Is jullie wel eens opgevallen dat hij voor driekwart van de gevallen de problemen weet terug te leiden tot egoïsme?

Tjerk
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
tjerk schreef op 04-12-2004 @ 14:43 :
Is jullie wel eens opgevallen dat hij voor driekwart van de gevallen de problemen weet terug te leiden tot egoïsme?

Tjerk
Misschien heeft hij ook alleen maar verstand van egoïsme en laat hij alleen maar mensen in zijn uitzending die hier problemen mee hebben

Het blijft natuurlijk Amerika
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:38
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Dukko schreef op 04-12-2004 @ 15:16 :
Misschien heeft hij ook alleen maar verstand van egoïsme en laat hij alleen maar mensen in zijn uitzending die hier problemen mee hebben

Het blijft natuurlijk Amerika
schijnt ie zelf vrij weinig over in te brengen te hebben Krijgt ineens opdracht van programma makers dat ze dat en dat soort gasten hebben uitgenodigd, en hij ziet zich er maar mee te redden.
Oud 04-12-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 04-12-2004 @ 15:38 :
schijnt ie zelf vrij weinig over in te brengen te hebben Krijgt ineens opdracht van programma makers dat ze dat en dat soort gasten hebben uitgenodigd, en hij ziet zich er maar mee te redden.
Maar over het algemeen krijgt hij alleen te maken met dagelijkse irritatie's. Die een alleen wat groter dan de andere.

Die Dr Phil families zijn het ergst, zoiets vind je ook alleen maar in Amerika
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 15:14
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Dukko schreef op 04-12-2004 @ 15:41 :
Die Dr Phil families zijn het ergst, zoiets vind je ook alleen maar in Amerika
...Ooit gehoord van gezinsgesprekken? Die vind je helaas niet alleen in Amerkia hoor. Amerkia zend ze alleen wat vaker uit op tv. In Nederland ligt dat net ff wat anders...Alhoewel; hier heb je ook wel van die gezinnen op tv, maar waarschijnlijk heeft dat programma niet zo'n groot imago waardoor het minder opvallend is.

Grtjs.
Oud 04-12-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 04-12-2004 @ 16:14 :
...Ooit gehoord van gezinsgesprekken? Die vind je helaas niet alleen in Amerkia hoor. Amerkia zend ze alleen wat vaker uit op tv. In Nederland ligt dat net ff wat anders...Alhoewel; hier heb je ook wel van die gezinnen op tv, maar waarschijnlijk heeft dat programma niet zo'n groot imago waardoor het minder opvallend is.

Grtjs.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat ze in Amerika meer vraag naar psychologen hebben dan hier in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 19:49
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Hmmm...verklaard dat dan ook de wachtlijsten van een tenminste een half jaar voor therapiën e.d in Nederland? Misschien is het aanbod gewoon iets minder in Amerika, al betwijfel ik dat eveneens...

Hoe dan ook; het doet er vrij weinig toe.

Grtjs en een fijn weekend!
Oud 04-12-2004, 20:24
Verwijderd
De beste persoonlijke psycholoog is niet een psycholoog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten