![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens heb je simpelweg geen gelijk. Verkeersslachtoffers staan altijd nog hoog op de lijst van belangrijkste doodsoorzaken. Moorden om beledigingen absoluut niet, waar je ook bent. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
daarnaast zou het meer zeggen wanneer een nederlander een allochtoon ombrengt (over de tolerantie van nederland) dan nu; de tolerantie van moslims naar sommige nederlanders toe is nogal laag, niet andersom. (Van Gogh was een nederlander, maar dat wist je al)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
ontopic dan maar weer: Citaat:
als dit verkeerd wordt opgevat als een persoonlijke aanval dan is de auteur van het stuk dat verdraaid wordt niet degene waarbij het probleem ligt...
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik hoef maar te kijken naar de mensen in mijn leefomgeving. Ik zal het even een beetje generaliseren: het zijn over het algemeen keurige en vooral hele aardige middenklassers met een fatsoenlijke baan en dito inkomen, dus geen Tokkiefiguren. Het zijn doorgaans natuurlijk geen intellectuelen en van politiek hebben ze de ballen verstand, dus de kans dat velen van hen gevoelig zijn voor populisme is groot. Sterker nog, het is gewoon zo. Echter als je dan door gaat vragen over bijvoorbeeld de vrijheid van godsdienst/meningsuiting, de multiculturele samenleving, importhuwelijken, het strenge asielbeleid, de nieuwste plannen van minster Verdonk en wat ze vinden van de schrijnende verhalen over en van asielzoekers dan merk je gewoon dat er veel meer compassie en solidariteit is dan je zou verwachten op basis van je onderbuikgevoelens. Veel meer dan wat sommige extreem paranoïde allochtonen en verknipte Xenofielen je proberen voor te schotelen. En dit geldt eigenlijk voor alle aspecten van beladen onderwerpen zoals immigratie en integratie, ze moeten alleen eens leren dat politici zoals Wilders in de eerste plaats voor zichzelf bezig zijn. En dat ze door op hem te stemmen alleen maar meer terechte en tegelijkertijd onterechte hoon ten deel zal vallen van het weldenkende deel van de bevolking.
|
Verwijderd
|
@Dinalfos
Precies. Dit is ook de reden dat D'66 zo slecht scoort in de peilingen, en toch de populairste partij is bij de stemwijzer. Als ik mensen vertel waar D'66 globaal voor staat zijn ze het over het algemeen wel met me eens dat het goede plannen zijn, maar ja D'66 heeft een stoffig imago, en daar gaat het om. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
trouwens: Als geloof werkelijk zo'n verpletterende waarheid is, en alle hypothetische goden zo machtig als hun volgers beweren, sta ik ervan te kijken dat er kritiek mogelijk is, of dat de goden er niet in slagen de critici hoogstpersoonlijk tot zwijgen te brengen...
|||
Citaat:
![]() ik begrijp niet hoe mijn geloofbelijdenis, een belediging voor jouw kan vormen. En als dat al zo was, kan je die 2 dingen niet met mekaar vergelijken. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
idem geld voor mij als er weer iemand komt met g/a/j/etc brengt verlossing, verlicht de pijn, spreekt de waarheid, etc etc... Het feit dat je twijfelt aan de vergelijking geeft al aan dat ik religieuze uitingen niet persoonlijk zou mogen oppakken. ik neem die stelling, draai het om, en stel op mijn beurt dat dit ook voor gelovigen geld.. Als niemand zich beledigd zou voelen is er geen probleem, en dan wijst de (on)macht van de beweerde goden op den duur wel uit wie gelijk heeft.
||
Citaat:
Dit is echt te waardeloos om serieus op te reageren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als ik ga roepen dat er knikkerende blauwe vogelbekdieren zijn op Pluto (ja, daar zijn ze weer) ga ik toch ook niet zeuren over "geen respect" als ik niet serieus word genomen? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg dat wat ik zei, alleen tegen de meest stompzinnige opmerkingen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb begrepen dat jullie geloven dat allah het niet leuk vindt als je hem/haar/het beledigt. Nou, prima dan toch? Dan straft allah wel degene die hem/haar/het beledigt. Wat maakt het uit voor jou? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Wat het voor mij uitmaakt heb ik eerder op dit topic uitgelegd, ga ik niet nog een keer doen. En beledigen van de Islam is meer dan alleen Allah beledigen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Oh, en het is onmogelijk om 'de islam' de beledigen. Een religie is een abstract begrip dat dingen niet leuk of stom kan vinden. |
![]() |
|||
Citaat:
En van de Islam moeten wij een dialoog vormen met andersdenkenden. En sommige mensn nemn de beledigingen serieus, en beoordelen ons daarop. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar het ligt aan de persoon of hij/zij er wat van aantrekt. Edit: Misschien mis ik het helemaal, maar hoe wordt jij dan persoonlijk beledigt?
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Jij hoeft toch niet iets te verdedigen wat al ik weet niet hoelang bestaat? Ik vraag me toch af hoe zoiets persoonlijk kan zijn. Maar dat zal wel een gevoel zijn, en niet uit te drukken in woorden. Volgens mij zijn we weer off topic. ![]()
||
Citaat:
Aangezien alle gevallen hier gelijk moeten worden behandeld moeten we kijken naar de jurisprudentie op dit gebied, en gezien zaken als El-Moumni en de commotie rond het boek 'de weg vd Moslim' durf ik te stellen dat beledigende uitingen met een religieuze link toegestaan zijn. het is dan onmogelijk wel te vallen over anti-religieuze uitingen..
||
Citaat:
![]() Edit: Heb nog zitten bedenken of ik iets toe kan voegen aan dit bericht, maar verdere aanvulling was niet noodzakelijk. ![]()
Laatst gewijzigd op 06-12-2004 om 13:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|