Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2004, 18:21
elledc
elledc is offline
Zijn er nog mensen met dit probleem of komt dit niet zo frequent voor?

Mijn hond heeft last van vlooien. Ik heb hem grondig gewassen en tweemaal ingepoederd met anti-vlooien poeder maar dit bleek helemaal niet te helpen.
Nadien heb ik hem met een spray bespoten, ook zijn mand en de plaats waar hij het meest vertoeft. Hij heeft ook een vlooienband om de hals.
Ik vrees dat dit een ernstige plaag is want ook nu nog moet hij krabben.
En zelf krijg ik het gevoel dat het soms jeukt op mijn huid en in mijn haar. Damn zou het kunnen dat vlooien ook mensen bijten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 20:48
C'est moi
C'est moi is offline
weet je zeker dat het vlooien zijn??
Oud 04-12-2004, 21:30
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Ik denk niet dat het vlooien zijn, daar is het ook niet meer echt de tijd van het jaar voor. Heb je duidelijk vlooien gezien? Het lijkt me trouwens ook niet dat die vlooien al die was- en poeder beurten overleven.

Misschien heeft je hond last van een geirriteerde huid, en zou je eens andere voeding kunnen proberen of iets dergelijks.
Oud 04-12-2004, 21:55
C'est moi
C'est moi is offline
ga een keer de DA vervelen. die weet daar wel raad op. iedereen hier gaat nu proberen te zeggen wat het allemaal niet kan zijn.(mischien allemaal wel goed bedoelt hoor) maar het beste kan je ff de DA bezoeken dan weet je het zeker.
Oud 04-12-2004, 22:26
AngelLena
AngelLena is offline
DA niet nodig. Omgeving van hond behandelen. Niet vergeten dat die vlooien niet alleen op de hond zitten, maar ok in de vloerbedekking, in zijn mand, echt overal waar die hond komt. Dus hond behandelen, maar ook omgeving. Zijn spray's voor van exil. Daarnaast is een dubbele behandeling vaan verstandig, met bv program (maakt vlooien onvruchtbaar dus leggen geen eitjes meer) en daarnaast met shampoo of druppels die de levende vlooien doodmaakt.
Oud 05-12-2004, 09:36
elledc
elledc is offline
Jawel het zijn vlooien, ik heb ze zien springen, en ze zijn goed zichtbaar.
Vandaag ga ik een grote wasbeurt houden. Die spray is vrij hardnekkig dus als ze nu nog niet dood zijn dan weet ik het ook niet meer.
De dierenarts hou ik effe achterwege, het kost me soms onnodig veel geld.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij hadden altijd van die pipetjes die je leeg moet knijpen in de nek van je hond (of kat) en die werkten echt geweldig goed tegen vlooien. Onze hond was er allergisch voor dus als ie vlooien had dan zat ie helemaal te bijten en was heel zijn vacht en huid kapot maar dit spul werkte echt altijd geweldig goed. Ik weet alleen niet meer hoe het heette maar het is wel zo'n heel bekend merk.
Oud 05-12-2004, 17:42
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 05-12-2004 @ 10:36 :
Jawel het zijn vlooien, ik heb ze zien springen, en ze zijn goed zichtbaar.
Vandaag ga ik een grote wasbeurt houden. Die spray is vrij hardnekkig dus als ze nu nog niet dood zijn dan weet ik het ook niet meer.
De dierenarts hou ik effe achterwege, het kost me soms onnodig veel geld.
vergeet aub de omgeving niet, anders heeft het totaal geen nut.
Oud 05-12-2004, 19:07
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-12-2004 @ 17:58 :
Wij hadden altijd van die pipetjes die je leeg moet knijpen in de nek van je hond (of kat) en die werkten echt geweldig goed tegen vlooien. Onze hond was er allergisch voor dus als ie vlooien had dan zat ie helemaal te bijten en was heel zijn vacht en huid kapot maar dit spul werkte echt altijd geweldig goed. Ik weet alleen niet meer hoe het heette maar het is wel zo'n heel bekend merk.
frontline??????
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
light fighter schreef op 05-12-2004 @ 20:07 :
frontline??????
ja idd, dacht ik ook al aan, maar kon even niet op de naam komen.
Dat werkt idd erg goed, is geloof ik wel redelijk duur, maar dan ben je er wel vanaf. Wij gebruiken die spray altijd en werkt erg goed.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 08:50
elledc
elledc is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 05-12-2004 @ 21:28 :
ja idd, dacht ik ook al aan, maar kon even niet op de naam komen.
Dat werkt idd erg goed, is geloof ik wel redelijk duur, maar dan ben je er wel vanaf. Wij gebruiken die spray altijd en werkt erg goed.
Heb ik ook, werkt idd goed
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
light fighter schreef op 05-12-2004 @ 20:07 :
frontline??????
Nee, dat van ons heette anders. Volgens mij heette het Advantage maar dat weet ik niet heel zeker, is er iemand die dit herkend?
Oud 07-12-2004, 10:07
AngelLena
AngelLena is offline
Frontline is zeer zeker een prima middel, vooral in combinatie met program. Frontline maakt de vlooien af, program zorgt dat de eitjes die gelegd worden onvruchtbaar zijn, dan met exil nog even de omgeving, dan ben je er zo vanaf.
Reageren

Regels voor berichten