Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2004, 10:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-12-2004 @ 04:05 :
Israeliers hebben al 70% van het Palestijnse grondgebied gestolen van de Palestijnen. De nederzettingen en militaire posts die op de overgebleven 30% zitten kan er ook wel bij, geen probleem
zucht
Oud 05-12-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 11:23 :
zucht
wanneer kom je uit de ontkenningsfase?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 10:24
Gatara
Gatara is offline
Mmm,... sinds Arafat dood is, hoor je toch t ene positieve na het andere:

- verkiezingen bij de PA
- Hamas wil het op een deal gooien ( )
- Egypte wil weer een ambassadeur van hun in Israel

Denk dat Arafat ook veel Arabieren dwars lag

nahja, alleen dat van de Hamas is een vage stap die ik wat met wantrouwen bekijk
Oud 05-12-2004, 10:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-12-2004 @ 11:24 :
wanneer kom je uit de ontkenningsfase?
nooit want er valt weinig te ontkennen. Er zal vast wel iets gejat zijn, maar dan is dat particullier op particulier. Het is allemaal via de politiek gegaan.

Resolutie 181
Oud 05-12-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 11:25 :
nooit want er valt weinig te ontkennen. Er zal vast wel iets gejat zijn, maar dan is dat particullier op particulier. Het is allemaal via de politiek gegaan.

Resolutie 181
Illusie alom
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 10:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-12-2004 @ 11:27 :
Illusie alom
sure

UN Meeting

At the emergency meeting of the UN regarding another conflict in the Middle East, the floor has been given to the Israeli Consul.

The Israeli Consul began, "Ladies and gentlemen before I commence with my speech, I wanted to relay an old story to all of you... ...When Moses was leading the Jews out of Egypt he had to go through deserts, and prairies, and even more deserts... The people became thirsty and needed water.

So Moses struck the side of a mountain with his cane and at the sight of that mountain a pond appeared with crystal clean, cool water. And the people rejoiced and drank to their hearts' content. Moses wished to cleanse his whole body, so he went over to the other side of the pond, took all of his clothes off and dove into the cool waters.

Only when Moses came out of the water he discovered that all his clothes had been stolen... And I have reasons to believe that the Palestinians stole his clothes."

Yassir Arafat, hearing this accusation, jumps out of his seat and screams, "This is a travesty...It's A lie ! It is widely known that there were no Palestinians there at the time!!!"

"And in agreement with Chairman Arafat," said the Israeli Consul, "let me begin my speech..."
Oud 05-12-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 11:27 :
sure

UN Meeting

At the emergency meeting of the UN regarding another conflict in the Middle East, the floor has been given to the Israeli Consul.

The Israeli Consul began, "Ladies and gentlemen before I commence with my speech, I wanted to relay an old story to all of you... ...When Moses was leading the Jews out of Egypt he had to go through deserts, and prairies, and even more deserts... The people became thirsty and needed water.

So Moses struck the side of a mountain with his cane and at the sight of that mountain a pond appeared with crystal clean, cool water. And the people rejoiced and drank to their hearts' content. Moses wished to cleanse his whole body, so he went over to the other side of the pond, took all of his clothes off and dove into the cool waters.

Only when Moses came out of the water he discovered that all his clothes had been stolen... And I have reasons to believe that the Palestinians stole his clothes."

Yassir Arafat, hearing this accusation, jumps out of his seat and screams, "This is a travesty...It's A lie ! It is widely known that there were no Palestinians there at the time!!!"

"And in agreement with Chairman Arafat," said the Israeli Consul, "let me begin my speech..."
*
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 10:33
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 11:25 :

Resolutie 181
1) Een rechtsstaat als Israel (Nouja, een rechtsstaat als Zwitserland is misschien eebn beter voorbeeld) zou deze massale particuliere roof allang rechgezet moeten hebben
2) Particuliere roof betekent niet dat je de grenzen zoals vastgelegd in 181 niet moet respecteren; die joden zouden allang in een vrije arabische staat moeten wonen.
Oud 05-12-2004, 10:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-12-2004 @ 11:33 :
1) Een rechtsstaat als Israel (Nouja, een rechtsstaat als Zwitserland is misschien eebn beter voorbeeld) zou deze massale particuliere roof allang rechgezet moeten hebben
2) Particuliere roof betekent niet dat je de grenzen zoals vastgelegd in 181 niet moet respecteren; die joden zouden allang in een vrije arabische staat moeten wonen.
Israel accepteerde de grenzen van 181 vanaf het begin, de Arabieren echter niet. Uiteindelijk lapte Israel die grenzen ook aan zn laars.

En in het eerste punt heb je het over roof, terwijl dat nog maar de vraag is.
Oud 05-12-2004, 10:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 11:35 :
Israel accepteerde de grenzen van 181 vanaf het begin, de Arabieren echter niet. Uiteindelijk lapte Israel die grenzen ook aan zn laars.
Waarom denk je dat rechtsovertreding van de ene kant de andere kant ook recht geeft om de wet te overtreden? (En nee, recht opo zelfverdediging is iets anders)

Citaat:
En in het eerste punt heb je het over roof, terwijl dat nog maar de vraag is.
Huizen van joden die voor de Tweede Wereldoorlog vluchten mochten natuurlijk zonder pardon worden ingenomen.
Oud 05-12-2004, 10:40
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-12-2004 @ 11:39 :
Waarom denk je dat rechtsovertreding van de ene kant de andere kant ook recht geeft om de wet te overtreden? (En nee, recht opo zelfverdediging is iets anders)

Omdat Israel werd aangevallen door de ARabieren en ze in oorlog kwamen

Citaat:

Huizen van joden die voor de Tweede Wereldoorlog vluchten mochten natuurlijk zonder pardon worden ingenomen.

t was heel wat makkelijker geweest als men joden eens geaccepteerd hadden (overal ter wereld).
Oud 05-12-2004, 10:42
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 11:40 :
Omdat Israel werd aangevallen door de ARabieren en ze in oorlog kwamen
Die oorlog werd in 1949 afgesloten met een wapenstilstand he

Citaat:

t was heel wat makkelijker geweest als men joden eens geaccepteerd hadden (overal ter wereld).
Natuurlijk was dat makkelijker geweest, maar dat neemt niet weg dat mensen die door staatsgeweld moeten vluchten hun rcht op hun eigendom niet zomaar verliezen.
Oud 05-12-2004, 10:50
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-12-2004 @ 11:42 :
Die oorlog werd in 1949 afgesloten met een wapenstilstand he

Waarbij de grenzen opeens anders kwamen te liggen.
Dus.

Citaat:

Natuurlijk was dat makkelijker geweest, maar dat neemt niet weg dat mensen die door staatsgeweld moeten vluchten hun rcht op hun eigendom niet zomaar verliezen.
Staatsgeweld?
Er was nog geen staat.
Oud 05-12-2004, 10:54
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 11:50 :
Waarbij de grenzen opeens anders kwamen te liggen.
Dus.
Enigzins; natuurlijk moet er wel gewezen worden dat vredesbesprekingen nooit geschieden op voet van gelijkwaardigheid.

Citaat:
Staatsgeweld?
Er was nog geen staat.
mierenneuker
Hoe zou je het dan willen omschrijven?
Oud 05-12-2004, 11:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-12-2004 @ 11:54 :
Enigzins; natuurlijk moet er wel gewezen worden dat vredesbesprekingen nooit geschieden op voet van gelijkwaardigheid.

Israel had de oorlog gewonnen. Simple. (Nouja, gewonnen,.. een oorlog kent eerder verliezers (doden bv)).

Citaat:

mierenneuker
Hoe zou je het dan willen omschrijven?
individuen die individuen wegjoegen.

En compensatie a la Kadhafi aan de joden zullen de Palestijnen nooit accepteren. Ze willen gewoon alles. Het hele land.

Ik hoopte op een compromis, maar in de kern mondt het toch steeds op hetzelfde uit van hun kant: het hele land of blijven leven met geweld.

Tsja.

Sorry, maar ik heb gewoon geen hoop meer door de vele discussies met Pal. en Arabieren

Niet helemaal waar dat ik mijn hoop verloren heb... sinds Arafat dood is heb ik weer wat hoop
Oud 05-12-2004, 11:05
Verwijderd
doe niet zo creepy gatara over iemands dood verheugd zijn
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 11:50 :
Staatsgeweld?
Er was nog geen staat.

Dit geeft echt het niveau aan. Sorry hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:08
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-12-2004 @ 12:05 :
doe niet zo creepy gatara over iemands dood verheugd zijn
mm

de 1 zn dood is de ander zn brood
in dit geval heeft zijn dood veel positieve geluiden tot nu toe gebracht in het Midden-Oosten. Over die positieve geluiden ben ik verheugd.
Oud 05-12-2004, 11:09
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-12-2004 @ 12:07 :

Dit geeft echt het niveau aan. Sorry hoor.
Oud 05-12-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 12:08 :
mm

de 1 zn dood is de ander zn brood
in dit geval heeft zijn dood veel positieve geluiden tot nu toe gebracht in het Midden-Oosten. Over die positieve geluiden ben ik verheugd.
Sinds de omzwaai van Sharon en de opstapping van de Likudpartij gaat het veel beter zijn dood had er niet veel aan afgedaan. Israel had toch niet lang op deze weg kunnen doorgaan en ze nemen nu tenminste notitie van goedwillende palestijnen
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 11:28
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 12:04 :
Israel had de oorlog gewonnen. Simple. (Nouja, gewonnen,.. een oorlog kent eerder verliezers (doden bv)).
Tuurlijk had Israel de oorlog gewonnen; het lijkt me alleen niet logisch dat dit betekent dat het ene land gebied krijgt van het andere land.

Citaat:
individuen die individuen wegjoegen.
De Israeliers hadden ook zeker geen leger he. Net als de Arabische staten.

Citaat:
En compensatie a la Kadhafi aan de joden zullen de Palestijnen nooit accepteren. Ze willen gewoon alles. Het hele land.

Ik hoopte op een compromis, maar in de kern mondt het toch steeds op hetzelfde uit van hun kant: het hele land of blijven leven met geweld.

Tsja.
De eigendommen van gevluchte palestijnen zijn in handen gekomen van Israelische eigenaars. Lijkt me logisch dat ze die als persoon gewoon terug kunnen krijgen.

Citaat:
Sorry, maar ik heb gewoon geen hoop meer door de vele discussies met Pal. en Arabieren
Gelukkig geven de berichten uit Israel mij een veel positiever beeld

Citaat:
Niet helemaal waar dat ik mijn hoop verloren heb... sinds Arafat dood is heb ik weer wat hoop
Lijkt me sterk dat er echt iets gaat veranderen, de macht lag sowieso niet al te stevig in de handen van de PA.
Oud 05-12-2004, 11:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-12-2004 @ 12:18 :
Sinds de omzwaai van Sharon en de opstapping van de Likudpartij gaat het veel beter zijn dood had er niet veel aan afgedaan. Israel had toch niet lang op deze weg kunnen doorgaan en ze nemen nu tenminste notitie van goedwillende palestijnen
de omzwaai van Sharon was voor zijn dood, toch bleef het vredesproces zwaar stagneren,..
Maar idd ook de andere houding van Sharon heeft bijgedragen aan mijn ietsiepietsie hoop.

En ik doelde meer op de Arabische zijde (zie de drie punten hierboven die ik genoemd had).

Overigens was de algemene stemming in Israel hoopvol.
Oud 05-12-2004, 11:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-12-2004 @ 12:28 :

De Israeliers hadden ook zeker geen leger he. Net als de Arabische staten.

je hebt t over een andere tijdsperiode.

Citaat:

De eigendommen van gevluchte palestijnen zijn in handen gekomen van Israelische eigenaars. Lijkt me logisch dat ze die als persoon gewoon terug kunnen krijgen.

dude dat is niet haalbaar.
Oud 05-12-2004, 11:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 12:32 :
je hebt t over een andere tijdsperiode.
nietes

Citaat:
dude dat is niet haalbaar.
Natuurlijk is dat niet haalbaar, maar je zou in ieder geval moeite kunnen doen om het zo ver mogelijk kunnen oplossen
Oud 05-12-2004, 11:37
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-12-2004 @ 12:34 :
nietes

wel

Citaat:

Natuurlijk is dat niet haalbaar, maar je zou in ieder geval moeite kunnen doen om het zo ver mogelijk kunnen oplossen
ja, ik opperde al geldcompensatie op zn minst a la kadhafi, maar dat willen de palestijnen niet
Oud 05-12-2004, 11:41
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 12:37 :
wel
Nietes!

Citaat:
ja, ik opperde al geldcompensatie op zn minst a la kadhafi, maar dat willen de palestijnen niet
Ja, maar de kans dat jij ook echt dat geld gaat geven is nihil
Oud 05-12-2004, 11:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-12-2004 @ 12:41 :

Ja, maar de kans dat jij ook echt dat geld gaat geven is nihil
want ik heb t geld niet

maar stel ik had wel t geld
(ik denk overigens dat de EU en de VS best zouden willen sponsoren)
Oud 05-12-2004, 11:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 12:43 :
want ik heb t geld niet

maar stel ik had wel t geld
(ik denk overigens dat de EU en de VS best zouden willen sponsoren)
Dan moet Israel dat eens voorstellen
Oud 05-12-2004, 11:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 05-12-2004 @ 12:57 :
Dan moet Israel dat eens voorstellen
de idee werd geopperd als ik me niet vergis nadat kadhafi dat gebaar had gemaakt.
Oud 05-12-2004, 12:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 12:59 :
de idee werd geopperd als ik me niet vergis nadat kadhafi dat gebaar had gemaakt.
een idee opperen is iets anders dan het daadwerkelijk met details en al voorstellen
Oud 05-12-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-12-2004 @ 12:09 :
eerlijk waar je bent uit vorm de laatste tijd
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 13:38
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 05-12-2004 @ 14:21 :
eerlijk waar je bent uit vorm de laatste tijd
1. ik heb er gewoon geen zin meer in, maar voel wel de noodzaak om mee te doen en;
2. ik ben ziek en dat is niet bevordelijk voor mijn mentale capaciteiten , en;
3. ik heb heel wat onzin van de andere "partij" gehoord waardoor ik wat verbitterd ben geraakt
Oud 05-12-2004, 19:23
Gatara
Gatara is offline
check out ned 1: netwerk, nu
Oud 06-12-2004, 20:54
Verwijderd

Onderwerp: Dood in Gaza

Uitzenddatum: Zo. 5 december 2004, 20.15u

Generatie na generatie in het Midden-Oosten groeit op in een cultuur van haat. De vaak onderscheiden James Miller en Saira Shah maakten begin 2003 de documentaire Death in Gaza. Ze filmden het leven van drie Palestijnse kinderen die opgroeien in de onrustige Gaza-strook. Tijdens de productie werd Miller doodgeschoten door Israëli’s.

Volgende generatie
Hoe kan iemand zó intens haten dat hij bereid is zelf te sterven, als hij zo zijn vijanden kan doden? Dat is de vraag die Miller en Shah centraal stellen in hun documentaire. Zij gingen op zoek naar de volgende generatie in Israël en de bezette gebieden: kunnen de kinderen van nu de situatie straks veranderen?

Gewone kinderen
In de documentaire maken we kennis met Ahmed (12), Mohammed (12) en Najla (16). Het zijn gewone kinderen, die op straat spelen en dromen over de toekomst. Ze wonen alleen in Rafah, een grensstad in de Gaza-strook.

Reactie
Ahmed zag hoe een vriendje in zijn hoofd werd geraakt door een Israëlische scherpschutter en stierf. Als reactie sluit Ahmed zich als boodschapper aan bij paramilitairen en hij gaat voor hen op de uitkijk staan. Zijn vriendje Mohammed volgt hem uit loyaliteit.

Rekrutering
Najla woont op de plek waar de Israëli’s een veilige zone willen instellen. Ze slopen daarom de Palestijnse huizen die daar staan. Acht van Najla’s familieleden zijn gedood. Als haar jonge neef wordt doodgeschoten, grijpen de Palestijnen de gelegenheid aan om meer kinderen te rekruteren.

Dramatische wending
Dan krijgt de film van Miller en Shah ongewild een dramatische wending. Miller wil ’s nachts tijdens het filmen een huis verlaten. Zwaaiend met een witte vlag wordt hij doodgeschoten door een Israëlische soldaat. Zo wordt hij slachtoffer van het conflict dat hij in kaart bracht.

Israëlische kinderen
Miller wilde met Death in Gaza vooral de hopeloze situatie van de kinderen benadrukken. Hij wilde een soortgelijke documentaire maken over Israëlische kinderen. Doordat hij werd doodgeschoten, zijn die plannen van de baan.

Emmy
James Miller en Saira Shah werkten eerder samen aan de documentaires Beneath the veil, over Afghanistan onder de Taliban, en Unholy war, over de bombardementen op dat land. Beide documentaires wonnen een Emmy in 2002

http://www.hbo.com/docs/programs/dea...aza/index.html

http://www.justice4jamesmiller.com/home.htm
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:57
Gatara
Gatara is offline
Het was niet de gehele documentaire die getoond werd, maar slechts een gedeelte ervan
Reageren

Regels voor berichten