![]() |
|
ik kreeg net een link van iemand:
http://www.liquidwd.freeserve.co.uk/ als je daarheen gaat ....naja.. zie je wel wat er gebeurd... maar volgens mij kan je daar best sicko dingen mee doen.
|
![]() |
|
![]() |
Whahaha
Check the advisory ![]() Workaround/Solution: Disable Active Scripting and never turn it on. Better, do not use IE in hostile environments such as the internet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog een saillant detail, de meeste échte hackers hebben totaal geen kaas gegeten van Windows systemen omdat ze het (deels ten onrechte) verachten, en dus niet gebruiken. Blijft de groep wannabe's over; en die kunnen alleen met trojans aan de gang. Met andere woorden, men installeert een virusscanner en misschien een firewall en knappe jongen die bij jou binnenkomt. Máár, degene *DIE* binnenkomt dan, was toch wel binnengekomen. Tot zover het relativeren van de zogenaamde 'hete hangijzers'. Comfortabel browsen vind ik bovengeschikt aan veilig browsen. Zoals ik al zei; die exploit die boven genoemd werd deed het niet bij mij. Derhalve ga ik me dus totaal geen zorgen maken, en al helemaal niet met Netscape/Mozilla browsen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind Internet Explorer gewoon een gevaar wat de veiligheid aangaat, met Windows 2000 ben ik over het algemeen redelijk tevreden. Ook begrijp ik wel dat dit 'gevaar' afhankelijk is van het surfgedrag van de gebruiker, waarmee men tot de conclusie kan komen dat men bij het surfen op legitieme sites in principe gewoon veilig is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ten eerste: het begrip hacker. Een hacker is iemand die zoveel mogelijk leren wil en kennis heeft van zoveel mogelijk verschillende systemen en software. Dit is *niet* per definitie iemand die bij anderen inbreekt. Als ik morgen voor de lol meewerk aan opensource projecten en daar code voor schrijf, ben ik ook een hacker ![]() Ten tweede: netwerkstandaards Een goede hacker / cracker heeft diepere kennis van TCP/IP. Het gebruikte systeem maakt daarbij hartelijk weinig uit. Misbruik van exploits die voorkomen bij FTP, SMTP en DNS servers bijvoorbeeld, is op alle systemen even eenvoudig te bereiken. (even toevoeging: bij een FTP server maakt het bijvoorbeeld dus weinig uit of dit een Windows of Linux machine is, hoe veilig deze machine is hangt af van de FTP daemon die deze service verleent) Oftewel: Windows mag veilig zijn, IIS niet ![]() De problemen met Internet Explorer hier, hebben in feite zeer weinig te maken met hacken / cracken. 't is gewoon lame scripts schrijven en misbruik maken van Microsoft's leuke features als VBScript en JavaScript ![]() Groetjes, Marc |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() [source] '***windows/system32/cmd.exe', '***winnt/system32/cmd.exe', '***cmd.exe' [/source] 98 heeft COMMAND.COM toch? ![]() [Dit bericht is aangepast door Conan the Librarian (20-02-2002).] |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Misschien dat in 2k of XP de IE's nog wat meer mogelijkheden hebben dan in 9x? ![]() De optie om per site te beslissen of je JS aan wilt hebben zal wel niet bestaan, of wel? |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
IIS is niet veilig. Vast niet. Maar, hoeveel exploits zullen er wel niet zijn voor Apache? -- Alles is in principe te hacken. Kun jij je poortjes allemaal dichtgooien; wanneer een kwaadwillend iemand fysiek toegang heeft tot jouw bakkie, ben je alsnog de pisang.
Overigens ben ik bekend met het begrip 'hackers', dus voor mij had je die uitleg niet hoeven geven. Ik bedoelde ook mensen die bijvoorbeeld bij Hit2000 zitten. Feit is ook dat MSIE veruit de meest gebruikte browser is. Stel dat iedereen MSIE overstapt op Netscape. Hoe snel denk je dat daar koeien van gaten ineens blijken te zitten? -- Ik ben overigens niet pro-MS. Wel anti clueless MS-gezeur. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben daan ook geen voorstander van de webdesktop. Want ik zie het nu al fout gaan, ook bij Linux. Als ik me aan 1 ding irriteren kan, dan is het dat alles via 1 programma loopt. Dat vormt qua veiligheid altijd een probleem. Daarbij maakt het dan weinig uit of we over de Explorer, Konqueror of Nautilus spreken. Ik mag ze in principe alledrie niet. |
![]() |
|
![]() |
Dobermann: het geile van o.a. Linux (waar je dus een paal van krijgt) is dat het ontzettend buigzaa is. Ik patch die kolerekernel met wat security patches enzo en wanneer er dan een exploit uitkomt ben ik secure, of heb ik kans dat ik eer secure ben. Ik vind een systeem als: Debian, FreeBSD, OpenBSD makkelijker secure te houden dan een systee als Windows ME of Windows XP of QNX
Openwall en GrSecurity zijn 2 goede patches maar er is nog veel meer..
|
Verwijderd
|
Marc_S:
True, ik ben ook geen voorstander van het feit dat IE zo verweven zit in Windows. Maar hoe je 't draait of keert; alles wat door mensenhanden is gemaakt kan worden nagemaakt, en vaak nog beter ook. Je zult altijd houden dat software niet 100% dicht is. Altijd. Dat MSIE 'fraude'-gevoeliger is weet ik. Maar MSIE daarop aanpakken vind ik niet fair vanwege het feit dat het een kwestie was/is van vraag en aanbod. De grijze massa wil snel & simpel, en dat gaat ten koste (in dit geval) van een iets minder (relatief) veilig systeem. Echter, het moet niet zo zijn dat mensen het idee hebben dat IE per definitie een bak vol met gaten is, en daar de enige in is. Overigens ben ik ook van mening dat de algehele kwaliteit van MSIE tot nu toe dusdanig is, dat er geen sprake van serieuze concurrentie is. M.i. zijn er geen fatsoenlijke alternatieven voor IE. En ik heb ze zelf geprobeerd hoor, Mozilla, Netscape, Opera. Maar niets kan tippen aan IE. -- En ik zal daar vast niet de enige in zijn die daar zo over denkt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Marc S: Alternatieven kunnen veiliger zijn, maar kwalitatief is het om te huilen. Stabiliteit vind ik ook redelijk belangrijk. PS. Op IRC geweest lately? -- Je plaatst een @ voor m'n naam? (Na zoveel quasiserieus gezeur mag het bést even offtopic, ja!) |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Ik kom wel eens op IRC ja. Dat met die @ heb ik echter uit een discussie op Slashdot waar ik aan mee deed. Die hele thread werd echt een zooitje ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|