Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 17:32
annetjuh
annetjuh is offline
van de tweede fase leerde je niets.
IK maakte minder dan in het "normale onderwijs in de derde".
Zelfs wanneer je lag te pitten in de les kreeg je de info nog mee.
Plannen was absoluut niet nodig.
Als je in de tweede fase wilt zorgen dat ze gaan plannen moet je per vak maar 1 uur les geven ofzo.
Want dat van nu dat bereikt niets.
Oud 10-11-2004, 16:42
Fantôme
Fantôme is offline
1e jaar MWD... Het bevalt me tot nu toe goed, maar idd, ik moet ook erg wennen aan het groepswerk (onze projectgroepen bestaan nu uit 9 (!!) personen!). Het is heel erg veel werk (oke, daar zullen de meningen over verdeeld zijn, maar iig als je het vergelijkt met de middelbare) maar omdat ik veel van de stof ook gewoon interessant vind, merk ik dat ik er niet meer zo tegenop zei als dat ik eerst deed. Er zijn overigens wel eens vakken die ik echt helemaal niets vind... (en uitgerekend zo'n vak moet ik in Januari gaan herkansen, de rest heb ik tot nu toe gehaald). xxx
Oud 10-11-2004, 16:51
sdekivit
sdekivit is offline
doe nu biomedische wetenschappen aan uu --> eerste blok onwijs leuk. 2e blok vind ik persoonlijk wat minder --> anatomie en embryologie enzo. Ook wel een paar wiskundige dingetjes, maar onwijs makkelijk. Medestudenten zijn onwijs cool --> heb dus echt wel de juiste keuze gemaakt alleen maar hopen dat ik mn eerste blok heb gehaald --> schijnt dat al meer dan 50% is gezakt terwijl nog niet alles is nagekeken

(snijpractica zijn coooooooooooool)

Laatst gewijzigd op 10-11-2004 om 16:55.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 22:12
Tsu
Tsu is offline
Ik studeer Creatieve Therapie (muziektherapie) aan de hvu in Amersfoort en ik vind het onwijs interessant en zit er ook echt op mijn plek No reason for quitting or whatsoever
Oud 10-11-2004, 22:41
Energie
Energie is offline
MER met mogelijkheid tot overstap in 2e jr na CE of BE

Ik moet zeggen, zoveel vrije tijd heb ik nog nooit gehad dit is nog erger dan op de Havo. Ik vind het echt jmmr dat we weinig "normaal" les hebben of uberhaubt een beetje veel. Ik heb het idee dat het niveau een beetje te laag is maar we zullen zien als ik het jaar haal.

Oud 11-11-2004, 00:02
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Roos schreef op 06-11-2004 @ 21:03 :
Wie is je mentor? (ik ben zelf ook mentor van 10 eerstejaars )
Ali, hij is derdejaars dacht ik .
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 09:57
Nannel
Nannel is offline
Ik ben eerstejaars studente toegepaste psychologie. op zich vind ik de studie super interessant, maar ik vind het niet heel uitdagend ofzo. Hoop na dit jaar door te stromen naar psy aan de UT. Het studentenleven bevalt prima :-D
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 17:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Bevalt op zich goed... Ik ben eerste jaars aan de hbo-opleiding dans/docent. Het is super zwaar, ik heb binnenkort ook mn eerste tentamenweek en ik weet niet zo goed wanneer ik het allemaal moet leren... verder ben ik bang voor mn praktijk gedeelte, hoe ik beoordeeld word... maar ja... Ik zie het wel. Ik hoop dat ze een beetje tevreden zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 17:52
ellen16
ellen16 is offline
Ik doe HBO-Verpleegkunde. Tot nu toe vind ik de studie vooral makkelijk, ik bedoel, ik ben geslaagd met een 6,3 voor Biologie en heb E&M gedaan, maar moeilijk? Nee.
We hebben het ook erg rustig: ongeveer 8 tot 10 lesuren per week, verder wat oefenuren waar de helft na een uurtje vertrekt.
Ik denk sowieso niet dat ik met deze studie verder ga: het is me vooral te verzorgend: ik dacht dat we in het eerste jaar wat meer medische basiskennis zouden krijgen maar we beginnen over een maandje al met wassen en op de po zetten etcetera. Ik weet na het tandenpoetsen en voeren dat dat niet mijn ding is en waarschijnlijk ga ik dus een paramedische opleiding doen volgend jaar: fysiotherapie, verloskunde of huidtherapie.
De theorie die we krijgen (anatomie e.d) vind ik wel heel interessant, dus daarom denk ik wel dat ik een andere opleiding binnen de gezondheidszorgopleidingen ga doen.
Oud 13-11-2004, 19:15
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
brugmansia schreef op 31-10-2004 @ 17:36 :
Eertejaars communicatie;

klas; kut.
Studie; kut.

Ik ga er ook mee ophouden.

haha, idd, alleen ik ben er al mee gestopt...na 4 weken. Al waren sommige mensen uit mijn klas in de buurt van oke. Nu doe ik IVM op het cibap in Zwolle, dit is dan wel een mbo ipv hbo opleiding, maar wel veeeeeel leuker! Ik zit ook gelijk al in de 2e
Oud 21-11-2004, 21:24
Verwijderd
Ben inmiddels tweedejaars student bouwkunde. Het is me altijd goed bevallen.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2004, 11:35
Annetje
Annetje is offline
Ik ben eerste jaars student lerarenopleiding Nederlands. Ik vind het heel erg leuk maar ook zwaar! Ik ben niet fantastisch goed in Nederlands, heb het gekozen omdat ik het leuk vind en dat is nu wel te merken. Bepaalde tentamens heb ik dusdanig laat gescoord dat ik ze net zo goed niet had kunnen maken.
Maar we gaan gewoon door en ik red het vanzelf wel! De klas is ook echt heel erg gezellig, iedereen steunt elkaar waar dat nodig is. Het gebouw waar ik zit is ook heel open en gezellig, er zit een hele grote sportfailisement aan en daardoor lopen er altijd wel wat mensen over de gang en is het sportcafé (onze aula, maar is erg klein) nooit leeg.
Het plannen kan ik ook nog steeds niet, na die jaren op de havo (lees: niets hoeven doen) is het erg moeilijk om nu weer wel zomaar uit mezelf thuis te gaan leren of huiswerk te maken.
Nog iets leuks trouwens! Ik heb donderdags en vrijdags vrij deze periode Dus dat is helemaal lekker.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2004, 18:41
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Maatschappelijk werk en dienstverlening.. bevalt me erg goed al is het nog een tikje saai, maar dat komt door de vele theorievakken die ik nu nog krijg, maar die later gelukkig meerendeels verdwijnen. Ook zijn de vele collegelessen erg saai en slaapverwekkend. Daar ga ik dan ook vrij weinig heen. Daarbij heb ik altijd nog 2 dagen in de week (ma en di) vrij dus ik vind het allemaal wel best zo.
Oud 27-11-2004, 19:07
Apomes
Apomes is offline
Okay, de klas is uiteengevallen...maar dat doet niets want ik heb 4 mega leuke vrienden , iedereen bekijkt ons raar want we zijn raar. de andere zijn Nerds, Nerds in Spe of Semi cool .
De docenten blijven goed.
De studie blijft gemakkelijk (4 proefexamen: 2x 16/20, 15/20 en 14/20)
Taken nemen af.

I like it
Oud 27-11-2004, 23:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Eerstejaars psychologie --> eerste blok was leuk, tweede wordt iets minder.
er zitten wel leuke mensen bij
Met citaat reageren
Oud 28-11-2004, 19:28
Verwijderd
sph in leiden.

klas leuk
studie zeker niet wat ik wil
ga wel eerste jaar afmaken, zodat ik mn P in ieder geval heb.
en dan ga ik verder kijken.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 19:16
just_be_jezelf
just_be_jezelf is offline
Bedrijfseconomie in Groninge!!!

Stad:Fantastisch gwoon(maar dat wist ik al )

Opleiding: Ze zeggen dat het zware opleiding is, van de 30 per klas halen gemiddeld 6 a 7 het in 4 jaar Maar kvin et nog meevalle , ksnap niet wat ik aan die havo heb gehad, kkrijg nu alles opnieuw Het is soms wel zwaar kut dat blackboard(uhm internet systeem waar alle info opstaat zulle we maar zegge ) telkens plat ligt/kaput is/bagger is

Klas: Heel vett, nah jah 3/4 dan , rest zijn van die econoompjes
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 21:30
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
just_be_jezelf schreef op 30-11-2004 @ 20:16 :
Opleiding: Ze zeggen dat het zware opleiding is, van de 30 per klas halen gemiddeld 6 a 7 het in 4 jaar Maar kvin et nog meevalle , ksnap niet wat ik aan die havo heb gehad, kkrijg nu alles opnieuw Het is soms wel zwaar kut dat blackboard(uhm internet systeem waar alle info opstaat zulle we maar zegge ) telkens plat ligt/kaput is/bagger is
Het feit dat niet veel mensen de studie in 4 jaar halen hoeft niet te betekenen dat het zo moeilijk is, vaak heeft het meer met luiheid te maken. Maar waarschijnlijk wordt het nog wel moeilijker, als je nu alleen nog maar herhaling hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:33
just_be_jezelf
tnx voor de waarschuwing

X

me
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:38
alpha
alpha is offline
Citaat:
alpha schreef op 31-10-2004 @ 23:21 :
Ik doe hogere informatica aan Windesheim in Zwolle.
Het is wel leuk maar ook heel moeilijk en zwaar op het moment. Mij is verteld dat het volgende blok makkelijker wordt, daar hoop ik maar op!
Edit: ik ben gestopt.
Omdat ik Pfeiffer blijk te hebben en dus het gehele tweede blok zou missen, het eerste zo goed als niks gehaald heb en ik dus dan zowiezo een BNS zou krijgen. Ik was er over aan het nadenken op te stappen naar Bedrijfskundige Informatica, maar door die Pfeiffer ben ik maar helemaal overal mee gestopt.

Dusss het bevalt me prima!
Oud 06-12-2004, 21:06
just_be_jezelf
oehh pfeiffer das n b'tje boel minder

btrschaps
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 14:35
stado
stado is offline
Zit in het eerste jaar van de MBO theaterschool, heel leuk wel druk je moet o.a. in het weekend vaak naar school, en bent laat uit om 5 uur, en als je doordeweeks stage hebt soms pas om 7uur. Je moet er dus wel wat voor over hebben, je bent elke dag laat thuis.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 01:33
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
1ejaars Psychologie aan de UU.
1e blok redelijk leuk (vak inleiding van psychologie), nu wat mij betreft teveel wiskunde en biologie (wat ik eigenlijk never heb gehad, blehh). Verder veeeeeeeeeeeeel vrouwen altijd leuk! En ik heb wel een leuk werkgroepje (als 3 meiden je uitnodigen om samen een spacechocoladetaart te gaan maken, bestempel ik dat als leuk )
Oud 31-12-2004, 20:41
juliettebinoche
juliettebinoche is offline
Engels en Nederlands in Utrecht. Engels inhoudelijk leuker (en makkelijker ), Nederlands droger en moeilijker. Veel. Druk. Maar wel leuk.
Eerste blok allemaal gehaald.
Oud 08-01-2005, 16:59
Adrenaline
Adrenaline is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 10-11-2004 @ 17:51 :
doe nu biomedische wetenschappen aan uu --> eerste blok onwijs leuk. 2e blok vind ik persoonlijk wat minder --> anatomie en embryologie enzo. Ook wel een paar wiskundige dingetjes, maar onwijs makkelijk. Medestudenten zijn onwijs cool --> heb dus echt wel de juiste keuze gemaakt alleen maar hopen dat ik mn eerste blok heb gehaald --> schijnt dat al meer dan 50% is gezakt terwijl nog niet alles is nagekeken

(snijpractica zijn coooooooooooool)
Wowie jij bent ook piepjong!

respect
Oud 09-01-2005, 12:07
Jarahh
Jarahh is offline
't gaat goeh... wel momenteel ff geen zin meer.
Oud 09-01-2005, 12:09
zeepkist
zeepkist is offline
Redelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:45
Rachel
Rachel is offline
Ik ben 1e jaars HBO Social Work {mix van sph, cmv en mwd} en het bevalt me wel
In het begin was het wel rommelig en niet logisch, maar dat komt voornamelijk omdat het een nieuwe opleiding is
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 17:54
Verwijderd
Ik doe eerste jaar SPH en het bevalt me heel erg goed de opleiding is erg interessant met leuke theorie en zeer veel (creatieve) praktijk. Erg leuk om te doen, alleen jammer van die miljoenen verslagen. Aan de tweede fase heb ik niks gehad, maar dat komt ook omdat er bij mij op school vrij weinig aan tweede fase werd gedaan.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 20:08
Verwijderd
1stejaars geschiedenis aan de VU en bevalt me uitstekend. Wat een verademing na het hbo zeg. Eerste periode helaas maar 1 van de 2 tentamens gehaald, wacht nog steeds op uitslag van tentamens van 2de periode. Heb weinig overstapproblemen van hbo - uni, alleen heb ik beetje moeite met het schrijven van een goed werkstuk, maar aangezien ik nu bezig ben met de eerste van het jaar ga ik er maar vanuit dat het allemaal wel goed komt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 13:33
Sprinkle
Sprinkle is offline
GLA, Grafisch vormgeven en wil er zeker weten niet meer stoppen, omdat ik dit diploma nodig heb voor wat ik hierna wil gaan doen. Wel jammer dat het tegenvalt, het is niet echt mindstimulating en dat vind ik wel jammer. Een beetje saai dus, weinig te doen op af en toe wat tekenen na dan
Reageren

Regels voor berichten