Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2002, 18:16
Verwijderd
SAN JOSE - Zeker drie Amerikaanse platenmaatschappijen hebben een nieuw middel gevonden om de illegale uitwisseling van muziekbestanden op internet te bestrijden. Ze bestoken de uitwisseldiensten op het net, zoals Morpheus, Audiogalaxy en Kazaa, met miljoenen nepbestanden die helemaal geen muziek bevatten.

Ze hopen daarmee de gebruikers van de diensten te ontmoedigen. Dat meldt The San José Mercury News, een krant die in Silicon Valley uitkomt. In dit gebied in Californië zitten veel ICT-bedrijven. De krant zegt zich te baseren op bronnen bij drie platenmaatschappijen, zonder deze bij naam te noemen. De sabotage-actie wordt 'spoofing' genoemd.

Door het stelen van bestanden lastiger te maken, hopen ze de consument over te halen de cd te kopen bij de platenwinkel.

Minutenlang stilte

De nep-bestanden lijken op het eerste gezicht normaal. Maar pas nadat deze zijn gedownload blijkt dat ze minuten lang stilte bevatten of bijvoorbeeld een loop van 30 seconden van een koortje.

De Amerikaanse muziekindustrie vecht al geruime tijd tegen de kostenloze uitwisseling van muziekbestanden. Ze boekte een succes in de strijd tegen de dienst Napster, maar de muziekliefhebbers kunnen op het internet al bij vele alternatieve zogeheten 'peer-to-peer-netwerken' terecht.

Bron: nu.nl
--------------------------------------------------------------

Fijn, nu dat weer

Laatst gewijzigd op 01-07-2002 om 18:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2002, 18:18
Floef
Floef is offline
Ik d8 al: wat een stomme nummers tegenwoordig/
Oud 01-07-2002, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Floef schreef:
Ik d8 al: wat een stomme nummers tegenwoordig/
hehehe
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 18:36
Verwijderd
Dat heb je toch zo in de gaten...zodra je een nummer een klein stukje hebt gedownload, kies je toch ff voor 'Preview' om te kijken of het wel de goede versie, kwaliteit, bitrate e.d. is...als het dan een fake-nummer is kom je daar snel genoeg achter en breek je je download af
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 18:49
DirkJan
DirkJan is offline
Met programma's als Audiogalaxy - dat helaas down is nu - kijk ik pas na het bestand als het volledig gedownload is. Dan merk je het dus niet. Ik heb nog weinig last van fake-bestanden, al kom ik de laatste tijd wel steeds vaker radio-rips tegen. En met die belabberde kwaliteit schiet je weinig op.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Dat heb je toch zo in de gaten...zodra je een nummer een klein stukje hebt gedownload, kies je toch ff voor 'Preview' om te kijken of het wel de goede versie, kwaliteit, bitrate e.d. is...als het dan een fake-nummer is kom je daar snel genoeg achter en breek je je download af
Duh

Die files helpen maar even, men krijgt het geintje na een tijdje door...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2002, 19:38
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
nare man schreef:
doe ik ook altijd, als het dan bagger is ben ik er meestal snel genoeg achter en haal ik een andere versie.
Oud 01-07-2002, 19:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
nare man schreef:
doe ik normaal nooit, aangezien ik een hele snelle verbinding heb, en het dus niet zo erg is als ik een keertje een mp3tje download met een mindere kwaliteit...
maar mocht ik het vaker meemaken dat ik zo'n nummer download, denk ik wel dat ik het voortaan halverwege al ga controleren!
Oud 01-07-2002, 20:35
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Mwah, dan heb je een kans van 0,2% als je op Shakira zoekt, dat je dan een nepfile tegenkomt. Niet zo belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:45
John Simon
John Simon is offline
hebben die gasten daar toch hersens... als ze slim zijn bomben ze gewoon alle peer2peer programma's...
Oud 03-07-2002, 16:32
Verwijderd
Citaat:
John Simon schreef:
hebben die gasten daar toch hersens... als ze slim zijn bomben ze gewoon alle peer2peer programma's...

gelukkig zijn ze dat niet Amerikanen weer hé...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 18:04
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
dit is een een goedmiddel voor hun bijvbeeld op Kazaa, zij kunnen oook precies dezelfde naam gaan geven!

ik had 1,5 maand terug er al last van

de klootzakken, moeten ze de cd's maar goedkoper maken
Oud 03-07-2002, 18:23
Rhinus
Rhinus is offline
Een slim plan van ze . In theorie dan. Hopelijk doen ze 't niet bij de wat onbekendere bands .
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Een slim plan van ze . In theorie dan. Hopelijk doen ze 't niet bij de wat onbekendere bands .

Dat zou weinig effect hebben...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 09:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
John Simon schreef:
Da's ook niet illegaal ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 11:08
Verwijderd
Da's net zoiets als het hoofdkwartier van de Hells Angels alvast even platbranden omdat ze misschién delicten gaan plegen
Met citaat reageren
Oud 04-07-2002, 11:55
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Sneue actie...

Maar als veel gebruikers een nummer hebben werkt het niet zo goed lijkt me, aangezien ik meestal de meest voorkomende versie download (KaZaA) , en ik niet aanneem dat ze zoveel valse nummers in omloop brengen...
Oud 04-07-2002, 12:04
ZonerX
ZonerX is offline
Het interesseert mij eigenlijk geen fluit wat ze verspreiden. Die nummers die ik download wil toch niemand verspreiden. And besides. Ken genoeg mensen die ftp's vol me t mp3 hebben. Dus ik vind ze toch wel.
Oud 04-07-2002, 12:48
Verwijderd
FTP's zijn maar schijt, vind ik. Meestal gerund door irritante kiddo's die denken dat ze The Man zijn door te pronken met hun collectie MP3's en DivX'jes, maar door een belachelijke up/down ratio niks willen delen...fuck ze
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 09:32
onesickbastard
onesickbastard is offline
Naja, op zich is dit een grappige manier om aan te tonen hoe zwak de platenmaatschappijen wel niet zijn... Ik heb een dubbele ADSL verbinding en download ongeveer 150 MB per dag (MP3's etc) in 3 weken tijd ben ik 2 "nep" mp3'tjes tegengekomen... dwz, een mp3'tje wat als titel had "Slash and Axl - Without Patience" (was gewoon een andere band) EN zo'n lange stilte (wat overigens ook gewoon een opname fout kan zijn)
zo groot is die dreiging dus ook weer niet...
Bas
Oud 06-07-2002, 12:04
Tampert
Tampert is offline
een paar miljoen MP3's op een paar miljard die er nu zijn... dat is hooguit 10%!!
Oud 15-07-2002, 21:48
Tox
Tox is offline
Citaat:
Tampert schreef:
een paar miljoen MP3's op een paar miljard die er nu zijn... dat is hooguit 10%!!
is toch weer 10% en dan waarschijnlijke via de snellere lijnen, dus zit je voortaan met je eerste tien hits die vals zijn, nog effectief dus.
Oud 15-07-2002, 22:37
Gatara
Gatara is offline
Je kunt ook enkele mp3tjes op edonkey vinden en inderdaad: FTP
bv. www.filesearching.com (staat ook gemeld op: www.astalavista.com).

Ps.: meestal is op edonkey overigens slechts spelletjes of films te vinden

Wat je ook zou kunnen doen is deze "personen" die dergelijke mp3's versturen, onthouden en hun de huid volschelden dat hun cd's zo duur zijn en dat je daar echt geen geld voor hebt.

(overigens kun je in bv. Joegoslavie dure cd's erg goedkoop kopen (voor 3 a 4 dm (er.. hoeveel euro is dat nu ))
Met citaat reageren
Oud 15-07-2002, 22:53
Verwijderd
Tduurt ca 1.5 min om te downloaden dus meh.. boeit niej echt
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 00:57
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Gatara schreef:

(overigens kun je in bv. Joegoslavie dure cd's erg goedkoop kopen (voor 3 a 4 dm (er.. hoeveel euro is dat nu ))
DM? Deutsch Marks? Nu heb je daar daar ook zoveel meer aan.

3 a 4 DM lijkt me ook heel legaal.
Oud 16-07-2002, 02:36
Vice
Vice is offline
nog niet megemaakt
maar wel dat m'n mp3's in leesbestanden veranderde
Met citaat reageren
Oud 16-07-2002, 03:14
dystopia
dystopia is offline
Alternatieven: 3rd party blacklists van users. Mensen die onzin sharen eraf kicken plus IP ban. FTPtjes gebruiken. Automatisch detectiesysteem dat checked of het zo'n onzin nummer is en die dan daar iets tegen doet. Andere programma's/protocollen gebruiken. Het leven is zo simpel
Oud 16-07-2002, 08:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef:
FTP's zijn maar schijt, vind ik.
Dan heb jij de verkeerde accounts Ik heb een account bij een Trance en DivX verzamelaar. Eat yer heart out
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten