![]() |
|
Verwijderd
|
SAN JOSE - Zeker drie Amerikaanse platenmaatschappijen hebben een nieuw middel gevonden om de illegale uitwisseling van muziekbestanden op internet te bestrijden. Ze bestoken de uitwisseldiensten op het net, zoals Morpheus, Audiogalaxy en Kazaa, met miljoenen nepbestanden die helemaal geen muziek bevatten.
Ze hopen daarmee de gebruikers van de diensten te ontmoedigen. Dat meldt The San José Mercury News, een krant die in Silicon Valley uitkomt. In dit gebied in Californië zitten veel ICT-bedrijven. De krant zegt zich te baseren op bronnen bij drie platenmaatschappijen, zonder deze bij naam te noemen. De sabotage-actie wordt 'spoofing' genoemd. Door het stelen van bestanden lastiger te maken, hopen ze de consument over te halen de cd te kopen bij de platenwinkel. Minutenlang stilte De nep-bestanden lijken op het eerste gezicht normaal. Maar pas nadat deze zijn gedownload blijkt dat ze minuten lang stilte bevatten of bijvoorbeeld een loop van 30 seconden van een koortje. De Amerikaanse muziekindustrie vecht al geruime tijd tegen de kostenloze uitwisseling van muziekbestanden. Ze boekte een succes in de strijd tegen de dienst Napster, maar de muziekliefhebbers kunnen op het internet al bij vele alternatieve zogeheten 'peer-to-peer-netwerken' terecht. Bron: nu.nl -------------------------------------------------------------- Fijn, nu dat weer ![]() Laatst gewijzigd op 01-07-2002 om 18:19. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
maar mocht ik het vaker meemaken dat ik zo'n nummer download, denk ik wel dat ik het voortaan halverwege al ga controleren!
|
Sneue actie...
Maar als veel gebruikers een nummer hebben werkt het niet zo goed lijkt me, aangezien ik meestal de meest voorkomende versie download (KaZaA) , en ik niet aanneem dat ze zoveel valse nummers in omloop brengen...
|
![]() |
Naja, op zich is dit een grappige manier om aan te tonen hoe zwak de platenmaatschappijen wel niet zijn... Ik heb een dubbele ADSL verbinding en download ongeveer 150 MB per dag (MP3's etc) in 3 weken tijd ben ik 2 "nep" mp3'tjes tegengekomen... dwz, een mp3'tje wat als titel had "Slash and Axl - Without Patience" (was gewoon een andere band) EN zo'n lange stilte (wat overigens ook gewoon een opname fout kan zijn)
zo groot is die dreiging dus ook weer niet... Bas
||
Citaat:
|
Je kunt ook enkele mp3tjes op edonkey vinden en inderdaad: FTP
bv. www.filesearching.com (staat ook gemeld op: www.astalavista.com). Ps.: meestal is op edonkey overigens slechts spelletjes of films te vinden Wat je ook zou kunnen doen is deze "personen" die dergelijke mp3's versturen, onthouden en hun de huid volschelden dat hun cd's zo duur zijn en dat je daar echt geen geld voor hebt. ![]() (overigens kun je in bv. Joegoslavie dure cd's erg goedkoop kopen (voor 3 a 4 dm (er.. hoeveel euro is dat nu ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() 3 a 4 DM lijkt me ook heel legaal. ![]()
|
![]() |
|
![]() |
Alternatieven: 3rd party blacklists van users. Mensen die onzin sharen eraf kicken plus IP ban. FTPtjes gebruiken. Automatisch detectiesysteem dat checked of het zo'n onzin nummer is en die dan daar iets tegen doet. Andere programma's/protocollen gebruiken. Het leven is zo simpel
![]()
|
|