Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 01:26
A*
A* is offline
Ik heb een heeeeeeeele tijd geleden een keer hier iets gelezen over wat er kon gebeuren als je de 'verkeerde' pil had.
Dat je dan gewoon 2 maanden ongesteld kon worden.

Nou.
Ik heb dus de hele tijd dat ik de pil slik, + de stopweek dat ik ongesteld ben en daarna een week of 2 a 3 niet en dan begint het ge-etter weer. Nou vraag ik me dus af of dit echt aan de pil kan liggen of aan mijn iet wat abnormale eetgewoontes?
En in hoeverre is het schadelijk de je de 'verkeerde' pil slikt?
Oud 07-12-2004, 10:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
A* schreef op 07-12-2004 @ 02:26 :
Ik heb een heeeeeeeele tijd geleden een keer hier iets gelezen over wat er kon gebeuren als je de 'verkeerde' pil had.
Dat je dan gewoon 2 maanden ongesteld kon worden.

Nou.
Ik heb dus de hele tijd dat ik de pil slik, + de stopweek dat ik ongesteld ben en daarna een week of 2 a 3 niet en dan begint het ge-etter weer. Nou vraag ik me dus af of dit echt aan de pil kan liggen of aan mijn iet wat abnormale eetgewoontes?
Ik snap 'm niet helemaal...

Je slikt de pil een 'hele tijd' (dus langer dan 1 strip?) en hebt dan je stopweek. In je stopweek wordt je ongesteld en dan ...?
En wat bedoel je met 'abnormale eetgewoontes'. Is dat teveel of te weinig eten?
En welke pil slik je?
Oud 07-12-2004, 11:09
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
A* schreef op 07-12-2004 @ 02:26 :
Nou.
Je slikt al een tijdje de pil en in de stopweek word je ongesteld. (dat is normaal).
2/3 weken later word je weer ongesteld. 2 weken is wel erg vroeg? 3 weken later is normaal. want je slikt 21 pillen = 3 weken, dan een week niet = stopweek.
misschien kun je een keer een stopweek overslaan, zodat je meteen verder gaat met je nieuwe strip, dan word je als het goed is niet ongesteld.
Oud 07-12-2004, 17:04
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
ALs je de pil doorslikt is het dan zeker dat je doorbraakbloedingen krijgt? Of verschilt dat per persoon?
Oud 07-12-2004, 17:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 07-12-2004 @ 18:04 :
ALs je de pil doorslikt is het dan zeker dat je doorbraakbloedingen krijgt? Of verschilt dat per persoon?
Dat is niet zeker. Ik slik zeker een paar keer per jaar de pil door en ik slik die nu al een jaar of vijf en heb nog maar een keer een doorbraakbloeding gehad.
Oud 08-12-2004, 00:11
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ok, danku!
Oud 08-12-2004, 17:14
Oompa
Oompa is offline
Mijn vriendin is 4 dagen voor d'r menstruatie begonnen met de pil, eerste keer dat ze slikt.. erg om dan 10 dagen daarna zonder condoom te vrijen?
Oud 08-12-2004, 18:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Oompa schreef op 08-12-2004 @ 18:14 :
Mijn vriendin is 4 dagen voor d'r menstruatie begonnen met de pil, eerste keer dat ze slikt.. erg om dan 10 dagen daarna zonder condoom te vrijen?
Ja, je moet nu wachten tot ze met de tweede strip begint voordat ie veilig is.
Oud 09-12-2004, 20:17
Mariekje*
Mariekje* is offline
Nu ben ik door omstandigheden tijdelijk gestopt met het slikken van de pil, maar.. moet ik dan gewoon weer beginnen op de 1ste dag van m'n eerstvolgende menstruatie? twijfel namelijk..
Oud 09-12-2004, 20:40
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 09-12-2004 @ 21:17 :
Nu ben ik door omstandigheden tijdelijk gestopt met het slikken van de pil, maar.. moet ik dan gewoon weer beginnen op de 1ste dag van m'n eerstvolgende menstruatie? twijfel namelijk..
als je wil dat-ie meteen veilig is wel
maar het kan zijn dat het een paar maanden duurt voor je weer ongesteld bent; als je daar niet op wilt wachten dan kun je ook gewoon zo beginnen; bij de 2e strip is-ie dan veilig.
Oud 10-12-2004, 14:40
LittleLucille
LittleLucille is offline
laatst had ik keer een gevraagd of er mensen af gevallen waren van de yasmin..
misschien leuk voor jullie om te weten dat ik nu aan de tweede strip begonnen ben en 5 kilo afgevallen ben..
Oud 10-12-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef op 10-12-2004 @ 15:40 :
misschien leuk voor jullie om te weten dat ik nu aan de tweede strip begonnen ben en 5 kilo afgevallen ben..
Wauw, jeetje, dat is veel..
Oud 10-12-2004, 18:19
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-12-2004 @ 16:08 :
Wauw, jeetje, dat is veel..
ja ik dacht van ja als ik 2 a 3 kilo maximaal kwijt ben..
dan vind ik dat al veel.. maar echt 5 kilo..
mijn lichaam is echt veranderd..
zit veel beter in mijn vel..
Oud 10-12-2004, 19:48
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Wauw!! Dat wil ik ook! Maarre, Yasmin is toch nu in plaats van Diane-35 en een van lichtere pillen of zit ik nou helemaal fout?
En als ik die pil wel zou willen gebruiken, kan ik gewoon naar de dokter gaan en zeggen dat ik die pil graag wil gaan gebruiken? Dat klinkt wel een beetje stom.

Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 17:19.
Oud 10-12-2004, 22:20
lso
lso is offline
Voor diegenen die de pil pakken..

Hoeveel dagen nadat je de stopweek begon heb jij je maandstonden?

Is dat 'altijd' dezelfde dag?
Oud 10-12-2004, 23:45
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
lso schreef op 10-12-2004 @ 23:20 :

ehmm meestal 3de/4de dag
Oud 11-12-2004, 09:51
cyntha
cyntha is offline
Citaat:

Ja, dat is bij mij bijna altijd dezelfde dag. Ik slik op dinsdag mijn laatste pil en wordt op vrijdag ongesteld, dus 3 dagen later.
Oud 11-12-2004, 12:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:

Ik slik op zondagavond mijn laatste pil en ik wordt donderdagochtend ongesteld, vroeger was dat vrijdagmiddag maar nu al een hele poos vrijdagochtend.
Oud 11-12-2004, 17:19
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
WPWW schreef op 10-12-2004 @ 20:48 :
Wauw!! Dat wil ik ook! Maarre, Yasmin is toch nu in plaats van Diane-35 en een van lichtere pillen of zit ik nou helemaal fout?
En als ik die pil wel zou willen gebruiken, kan ik gewoon naar de dokter gaan en zeggen dat ik die pil graag wil gaan gebruiken? Dat klinkt wel een beetje stom.
Oud 11-12-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef op 10-12-2004 @ 15:40 :
Welke slikte je eerst dan? Als je eerst Diane ofzo slikte dan verbaast het me niets.

Ik ben overgestapt van Mercilon op Yasmin maar ik ben niets afgevallen volgens mij. Het is niet eerlijk!
Oud 12-12-2004, 11:41
Balance
Balance is offline
Citaat:

Als ik op zaterdag de laatste pil pak dan ben ik op woensdag ongesteld. Meestal 's ochtends, maar doordat ik niet altijd even trouw op hetzelfde tijdstip mijn pil neem is het ook wel eens de avond ervoor/erna.
Oud 12-12-2004, 13:20
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
je hoeft geen afspraak te maken (kan wel als je dat fijner vind)
maar je zou het ook via het telefonisch spreek uur kunnen doen..
Oud 12-12-2004, 13:21
LittleLucille
LittleLucille is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 11-12-2004 @ 18:50 :
Welke slikte je eerst dan? Als je eerst Diane ofzo slikte dan verbaast het me niets.

Ik ben overgestapt van Mercilon op Yasmin maar ik ben niets afgevallen volgens mij. Het is niet eerlijk!
ik ben van microgonon 30 overgestapt naar yasmin..
Oud 12-12-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
LittleLucille schreef op 12-12-2004 @ 14:20 :
Verschilt per arts; ik moet altijd wel een afspraak maken.
Oud 12-12-2004, 22:10
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
LittleLucille schreef op 12-12-2004 @ 14:20 :
Ik heb geen idee wanneer het telefonisch spreekuur is...
Dan zal ik dat eerst maar eens even uitzoeken!
Zijn er nog meer mensen die Yasmin gebruiken? Zo ja, wat zijn voor jou de voor en nadelen??
Oud 13-12-2004, 18:13
lso
lso is offline
In de week zit ik op kot. In het weekend ben ik thuis. Normaal moest ik vandaag opnieuw beginnen met een nieuwe strip van mijn pil. Ik heb mijn pil vrijdag express op kot laten liggen omdat ik hem dit weekend toch niet moest innemen. Nu ben ik echter ziek vandaag en thuisgebleven. Als ik morgenochtend terug op mijn kot ben, zal ik hem zeker terug innemen. Waarvoor dien ik de komende maand op te letten als ik en mijn vriend vrijen..? Wanneer kan dit een gevaar zijn..?
Oud 13-12-2004, 18:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
lso schreef op 13-12-2004 @ 19:13 :
In de week zit ik op kot. In het weekend ben ik thuis. Normaal moest ik vandaag opnieuw beginnen met een nieuwe strip van mijn pil. Ik heb mijn pil vrijdag express op kot laten liggen omdat ik hem dit weekend toch niet moest innemen. Nu ben ik echter ziek vandaag en thuisgebleven. Als ik morgenochtend terug op mijn kot ben, zal ik hem zeker terug innemen. Waarvoor dien ik de komende maand op te letten als ik en mijn vriend vrijen..? Wanneer kan dit een gevaar zijn..?
Je bent dus de eerste pil van je strip vergeten? In dat geval moet je volgens mij de eerste zeven dagen een condoom gebruiken maar ik ben niet honderd procent beter. Misschien een tip voor de toekomst: leg thuis en op kot een reservestrip neer zodat je overal wat hebt liggen.
Oud 13-12-2004, 19:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 12-12-2004 @ 23:10 :
Ik heb geen idee wanneer het telefonisch spreekuur is...
Dan zal ik dat eerst maar eens even uitzoeken!
Zijn er nog meer mensen die Yasmin gebruiken? Zo ja, wat zijn voor jou de voor en nadelen??
Ik slik ook Yasmin. Ik slikte eerst microgynon maar daar kreeg ik buikpijn en hoofdpijn van als ik ongesteld was en was ik vreselijk misselijk voor ik ongesteld moest worden. Ook werd ik heel misselijk als ik twee pillen minder dan 12 uur na elkaar innam, zeker als ik er twee tegelijk innam en eigenlijk ook als ik niet gelijk ging slapen nadat ik mijn pil ingenomen had. Ik vermoed ook dat ik van die pil last heb gehad van stemmingswisselingen, deprigevoelens en minder zin in seks maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Met Yasmin heb ik eigenlijk alleen nog buikkrampen als ik ongesteld ben en de laatste keer was ik wel heel hevig ongesteld maar de twee keren ervoor juist heel licht dus echt veel nadelen heb ik niet en de nadelen van mijn vorige pil heb ik ook niet meer dus ik ben wel tevreden.
Oud 13-12-2004, 21:29
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik Yasmin wel moet nemen want ik slik nu microgynon 30 en dat bevalt ook wel goed eigenlijk en straks valt Yasmin tegen.... Ik denk er nog ff goed over na!

@ Iso: Je moet idd de eerste 7 dagen een condoom gebruiken en als je in de week voor je bent vergeten sex hebt gehad is de kans er dat je zwanger bent dus ik zou de dokter ff bellen als dat wel zo is!

En nu nog een vraag van mezelf : Ik was vorige maand de pil vergeten in de derde week en toen heb ik de vergeten pil ingenomen en geen stopweek gehouden maar als ik na deze strip wel een stopweek houd dan is dat met oud & nieuw dus daar zit ik niet echt op te wachten.... Ik weet dat het geen kwaad kan om de pil nog een keer door te slikken maar omdat ik hem de vorige maand vergeten was weet ik het niet zeker. Dus heeft iemand een idee daarover? Alvast bedankt!
Oud 13-12-2004, 21:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WPWW schreef op 13-12-2004 @ 22:29 :
Ik zit nu namelijk te twijfelen of ik Yasmin wel moet nemen want ik slik nu microgynon 30 en dat bevalt ook wel goed eigenlijk en straks valt Yasmin tegen.... Ik denk er nog ff goed over na!
Als microgynon goed bevalt zou ik niet overstappen. Artsen schrijven meestal eerst microgynon voor en als dat niet bevalt pas Yasmin of een andere pil omdat (in het geval van Yasmin) de kans op trombose iets groter is dan bij microgynon. Ook moet je voor Yasmin sowieso, ongeacht je leeftijd 22,50 per zes maanden betalen terwijl microgynon onder de 21 gratis is.
Oud 14-12-2004, 09:19
Mir-idiotA
Ik heb twee foutjes gehad in het gebruiken van de pil, iemand een idee of dit echt fout kan zijn of dat het nog mee valt?

Vorige maand eindigde ik de strip van stediril 30 een dag eerder dan normaal.. dus ineens moest ik de volgende strip ook een dag eerder beginnen...

In deze laatste strip heb ik zegmaar wel sex gehad tijdens en de dag nadat ik gestopt was met de strip (gewoon helemaal afgemaakt die strip, dat wel)

Nou moest ik dus maandag weer beginnen maar ineens bedenk ik dat de pil op is.. met me domme kop.

Maar nou is de kans toch, als ik zelf probeer na te denken hehe, zeer klein toch.. net zo klein als eigenlijk normaal gesproken?
Oud 14-12-2004, 13:25
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
WPWW schreef op 13-12-2004 @ 22:29 :
Ik was vorige maand de pil vergeten in de derde week en toen heb ik de vergeten pil ingenomen en geen stopweek gehouden maar als ik na deze strip wel een stopweek houd dan is dat met oud & nieuw dus daar zit ik niet echt op te wachten.... Ik weet dat het geen kwaad kan om de pil nog een keer door te slikken maar omdat ik hem de vorige maand vergeten was weet ik het niet zeker. Dus heeft iemand een idee daarover? Alvast bedankt!
Oud 14-12-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Niet ipv, ik slik Diane-35. Lijkt me ook stug dat ie ipv komt, Diane-35 is in eerste instantie nl tegen acné en dat is Yasmin niet.

Verder: even geduld kan soms geen kwaad. Kijk ff in het announcement hoe het zit met de pil vergeten in de derde week (ik dacht dat je dan idd een strip door moest slikken - dan is het daarna denk ik dus weer in orde en kun je dus best nog een strip doorslikken, lijkt me , maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet - wil je echt zekerheid, bel dan je huisarts ff op en vraag het hem/haar).

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 13:32.
Oud 14-12-2004, 14:54
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Mir-idiotA schreef op 14-12-2004 @ 10:19 :Vorige maand eindigde ik de strip van stediril 30 een dag eerder dan normaal.. dus ineens moest ik de volgende strip ook een dag eerder beginnen...

In deze laatste strip heb ik zegmaar wel sex gehad tijdens en de dag nadat ik gestopt was met de strip (gewoon helemaal afgemaakt die strip, dat wel)

Nou moest ik dus maandag weer beginnen maar ineens bedenk ik dat de pil op is.. met me domme kop.
Je hoort/moet de pil 21 dagen achtereenvolgens slikken en je
stopweek mag korter dan 7 dagen zijn maar nooit langer.

Over de volgende strip, dat weet ik even niet zeker.

Zorg voor een voorraadje pillen.
Oud 14-12-2004, 17:43
Mysterons
Mysterons is offline
Heeft iemand hier ervaring met Lovette?
Ik heb drie strippen Microgynon 30 gebruikt en ik kreeg er acne van en last van stemmingswisselingen.
Nu gebruik ik Lovette, heb je dan minder bijwerkingen? Ik merk wel dat ik een beetje down ben sinds ik hem gebruik, maar dat kan ook door de winter komen
Oud 14-12-2004, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Mysterons schreef op 14-12-2004 @ 18:43 :
Heeft iemand hier ervaring met Lovette?
Ik heb drie strippen Microgynon 30 gebruikt en ik kreeg er acne van en last van stemmingswisselingen.
Nu gebruik ik Lovette, heb je dan minder bijwerkingen? Ik merk wel dat ik een beetje down ben sinds ik hem gebruik, maar dat kan ook door de winter komen
Lovette is héél licht, ik heb hem ook gehad. Bij mij veranderde er niets, hij was dan ook té licht voor mij. (M'n cyclus ging gewoon verder op de oude manier, ik werd midden in een strip ongesteld etc. ) Kijk het zelf even aan, probeer hem in ieder geval 3 maanden, als je dan nog steeds last hebt van mogelijke bijwerkingen, misschien kan je dan nog een andere pil proberen.
Oud 14-12-2004, 21:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 14-12-2004 @ 22:07 :
Lovette is héél licht, ik heb hem ook gehad. Bij mij veranderde er niets, hij was dan ook té licht voor mij. (M'n cyclus ging gewoon verder op de oude manier, ik werd midden in een strip ongesteld etc. ) Kijk het zelf even aan, probeer hem in ieder geval 3 maanden, als je dan nog steeds last hebt van mogelijke bijwerkingen, misschien kan je dan nog een andere pil proberen.
Yasmin is toch nog lichter dan Lovette of heb ik het nou mis?
Oud 14-12-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-12-2004 @ 22:17 :
Yasmin is toch nog lichter dan Lovette of heb ik het nou mis?
Geen idee...
Oud 14-12-2004, 21:55
Verwijderd
lovette is lichter dan yasmin
yasmin is gemiddeld qua zwaarte, maar bevat wel weinig progesteronvervanger (de zwaarte wordt gemeten naar de oestrogeenvervanger)
Oud 15-12-2004, 18:05
Mysterons
Mysterons is offline
oke bedankt
Oud 15-12-2004, 20:34
soophiej
soophiej is offline
ff paar vraagjes..

ik ben een maand geleden aan de pil begonnen, ik zit nu in de 4e week(de stopweek dus) mar is het nu al veilig om met iemand naar bed te gaan, en je hoeft toch niet elke maand opnieuw 7 dagen te w88 daarvoor.. mss hele domme vragen mar kweet t echt niet... help me plies..!!
Oud 15-12-2004, 20:39
Verwijderd
ik begrijp niet precies je vragen, maar even op een rijtje:
- als je op de eerste dag van je menstruatie begint, is de pil meteen veilig
- als je op de 2e-5e dag begint, is-ie na 7 dagen veilig
- als je op een andere dag begint, is-ie officieel ook na 7 dagen veilig maar veel artsen houden dan liever een marje van 28 dagen aan
- als je steeds minimaal 21 dagen achtereen de pil slikt en maximaal 7 dagen achtereen niet, dan blijft de pil voortdurend veilig, ook in de stopweek
Oud 15-12-2004, 20:43
soophiej
soophiej is offline
oke.. ja de eerste keer begon ik dus de 4e dag dus w88 ik idd zoiezo al 7 dagen.. maar nu ben ik dus de 4e week.. de stopweek..ik ben nu ongesteld en zaterdag ga ik de pil weer slikken.. dat was ook de eerste dag dat ik begon met mn eerste strip.. ma rik ebn nu al ongesteld en zaterdag is mijn 5e dag ongesteld.. mar ik d8 dat t mss anders was na de eerste strip... mar ook al ben je 5 jaar aan de pil en dan nog begin je de 4e of 5e dag ofzo van ej ongesteldheid opnieuw,...moet je dan nog 7 dagen w88..?? das toch wazig...??

ik hoop dat je me begrijpt..
Oud 15-12-2004, 20:45
soophiej
soophiej is offline
en de eerste dag van je ongesteldheid slikken snap ik nie.. je moet toch 7 dagen stoppen met de pil om ongesteld te worden... ???
Oud 15-12-2004, 20:46
soophiej
soophiej is offline
en moet je steeds op dezelfde dag opnieuw beginnen steeds de 4e dag ofzo weer slikken? nee toch..?
Oud 15-12-2004, 20:52
Verwijderd
de eerste dag van je ongesteldheid beginnen (of de 2e-5e) geldt voor de allereerste keer dat je de pil slikt
vanaf dan is het niet zo dat je steeds 'stopt' en 'begint', zo werkt de stopweek niet, het is meer een pauze.

Dus ja, je bent nu veilig, en op dit moment, in je stopweek, ook, en als je dan met een nieuwe strip begint ben je ook ngo steeds veilig, want je bent nog steeds bezig met het pilgebruik

Laatst gewijzigd op 15-12-2004 om 20:56.
Oud 15-12-2004, 21:27
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-12-2004 @ 14:29 :
Kijk ff in het announcement hoe het zit met de pil vergeten in de derde week (ik dacht dat je dan idd een strip door moest slikken - dan is het daarna denk ik dus weer in orde en kun je dus best nog een strip doorslikken, lijkt me , maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet - wil je echt zekerheid, bel dan je huisarts ff op en vraag het hem/haar).
Ik denk zelf ook dat het wel kan maar ik maak me nogal snel zorgen dus vandaar.....Dus is er hier iemand die zeker weet of het kan?
Oud 15-12-2004, 21:39
Mir-idiotA
Citaat:
*Juliah* schreef op 14-12-2004 @ 15:54 :
en je stopweek mag korter dan 7 dagen zijn maar nooit langer.
en bij mij was ie dus langer, dinsdag heb ik direct de eerste pil van die maandag genomen en die avond de pil van de dinsdag zelf...
maarja.. en dus die eerste dag nadat ik met de vorige strip was gestopt heb ik nog wel sex gehad...

he gatverdamme wat irritant..
Oud 15-12-2004, 21:51
soophiej
soophiej is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-12-2004 @ 21:52 :
de eerste dag van je ongesteldheid beginnen (of de 2e-5e) geldt voor de allereerste keer dat je de pil slikt
vanaf dan is het niet zo dat je steeds 'stopt' en 'begint', zo werkt de stopweek niet, het is meer een pauze.

Dus ja, je bent nu veilig, en op dit moment, in je stopweek, ook, en als je dan met een nieuwe strip begint ben je ook ngo steeds veilig, want je bent nog steeds bezig met het pilgebruik
okee heel erg bedankt !! xx mij.. =)
Oud 16-12-2004, 09:20
Drez
Drez is offline
Hoii ik weet niet of dit hier hoort maargoed, ik ben ongeveer een maand geleden gestopt met de pil en ondertussen al 3x ongesteld geweest . Dat is toch niet goed?

Regels voor berichten