Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2004, 22:30
Mo6
Mo6 is offline
ik heb een maand geleden ongeveer een meisje leren kennen waar het heel leuk mee was, maar opzich niet zo super serieus. we deden alles met elkaar en het was heerlijk, maar op een bepaald moment werd het toch wat serieuzer.

toen kwamen er alleen heel veel herinneringen op van een vorige relatie en dat maakte mij erg anstig. die vorige relatie was namelijk geëindigd met allerlei grote problemen. dus op een of andere manier had ik het gevoel van relatie verbonden met allerlei slechte gedachten ik kon er niet mee verder.

ik heb het aan haar uitgelegd en ik wilde er dus niet meer mee verder gaan, dit was ongeveer 1,5 week geleden. ik heb haar vrijdag nog weer gezien en ze had de dag daarvoor een jongen ontmoet die haar (vrijwel zeker) wel leuk vond. ik vroeg haar wat ze van hem vindt en ze vond hem wel ok. diezelfde avond was ze ook nog heel close met mij en had ik nog steeds het gevoel dat ze mij leuk vond. nu is ze dus vanavond met die jongen naar de bios en ik vind het toch een beetje een brak gevoel.

enerzijds gun ik het haar, want ik kan haar toch niets bieden omdat ik geen relatie wil. maar anderzijds wil ik echt niet dat ze wat met die jongen krijgt, omdat ik haar nog wel steeds een hele leuke meid vind. vervelend maar ben ik de enige met zo'n gevoel en hoe kan ik het voor mezelf een beetje relativeren?
Oud 07-12-2004, 22:39
Verwijderd
Ik ken het gevoel ook.

Je hebt toch wel enige sympathie voor dat meisje opgewekt in de tijd samen, en hoewel je het beter vond om het een tijdje te laten rusten, blijft dat gevoel wel bestaan.

Bij mij persoonlijk werkt andere dingen doen, chill uitgaan, biertje drinken, blowtje doen. Met zelfmedelijden mezelf opsluiten in een kamer (achter de computer) kan sowieso slechts in je nadeel werken.

De vraag die ik in mij opkomt is alleen: Wil je helemaal niets met haar?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:43
Mo6
Mo6 is offline
tjah ik heb ook voldoende afleiding, maar vanavond was het eigenlijk allemaal een beetje moeilijk. ik had mijn vrienden over de vloer maar toch denk je er af en toe aan... en nu zijn ze net weer weg, dus dan komt het weer opzetten.

en wat ik van haar wil, tjah t is een beetje egoīstisch wat ik wil waarschijnlijk. ik wil de leuke dingen van een relatie, intimiteit, knuffelen, zoenen, sex, haar liefde geven, maar verder wil ik altijd kunnen doen wat ik wil. dus ik wil niet aan verplichtingen vastzitten, ik wil niet het gevoel hebben dat ik een relatie heb... ik weet niet waarom niet, maar dat geeft mij gewoon een rot gevoel
Oud 07-12-2004, 22:52
Verwijderd
over jou: volgens mij ben jij gewoon nog niet toe aan iets vasts, en heb je bindingsangst? De leuke kanten zijn er maar minder leuke zijn er ook. Maar die verplichtingen, ja wat voor verplichtingen? Dingen doen, luisteren naar iemand, iemand steun geven? Dat lijken mij dingen die je voor elkaar over hebt en je wilt doen.
Over haar, wil je haar nu wel of niet? En zou zij jou willen of niet? Ik persoonlijk zou gewoon een stap zetten, keertje uit als een date, kijken hoe het verder gaat. Misschien word je wel verliefd en ontdek je dat je wel een relatie wil. Of juist niet, en moet je gewoon nog een tijdje wachten.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 22:59
Mo6
Mo6 is offline
ik heb al wat met haar gehad, gedate, ik heb zelfs het initiatief genomen om haar te leren kennen. in die tijd dat ik haar kende is ze mij ook leuk gaan vinden, ze zei zelfs vrijdag nog dat ze me zo'n lieve jongen vindt.

ik heb inderdaad gewoon bindingsangst, omdat mijn vorige (eerste serieuze) relatie in zo'n groot drama is afgelopen. maar toch voel ik wel wat voor haar, en dan is het jammer dat het zo loopt als ik denk dat het gaat lopen. ze vind mij wel leuk maar ik heb haar ook wel laten weten dat een relatie met mij momenteel niet mogelijk is, dus dat ze ook zeker niet erop moet wachten tot dat wel zover is. dus zij kijkt ook wel verder... maarjah... het voelt gewoon kut
Oud 07-12-2004, 23:14
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Hmm ik leef met je mee...
Oud 07-12-2004, 23:14
Verwijderd
het is ook kut

maar je moet haar echt wel duidelijk maken dat je niet wilt, of gewoon echt er helemaal voor gaan en het wel doen. Want onduidelijkheid heeft geen van julie twee wat aan.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 23:17
Mo6
Mo6 is offline
neej das waar, maar hoe kan ik haar nou iets duidelijk maken wat ik zelf niet eens begrijp?
Oud 07-12-2004, 23:30
Verwijderd
je hebt tijd nodig om je vorige relatie te verwerken, ondertussen blijven jullie gewoon vrienden... ?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 23:38
Mo6
Mo6 is offline
ja dat denk ik wel, alleen verandert de situatie nogal denk ik wanneer ze een ander vriendje krijgt... kan dan onmogelijk de dingen doen die ik nu met haar doe...

ik ga denk ik zo maar eens slapen trouwens, voel me namelijk op dit moment eigenlijk ook wel weer heel chill welterusten iedereen!
Oud 07-12-2004, 23:39
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Slaap ze.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 23:40
Verwijderd
weltrusten

maja zij een vriend is idd wel lastig.. en als dat je wat doet voel je tochwel wat voor haar..
grijp je kans
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 23:43
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Haha wat heb je gedaan? Jointje voor de pijn? Hehe mooizo en weltrusten
Oud 08-12-2004, 07:27
Mo6
Mo6 is offline
ik had niets gedaan hoor (geen jointje gisteravond), maar ik weet gewoon dat ik er niet voor moet gaan. ik ben echt nog lang niet toe aan een relatie, dus ik laat dat mooi zitten... vanavond komt ze bij me langs, dus dan hoor ik wel hoe de date gegaan was ik voel me momenteel ook niet meer zo vervelend, zo'n nachtje slapen helpt erg goed

maarja, t blijft vervelend als blijkt dat zij die andere gast heel leuk vindt en straks ook nog iets met em krijgt...
Oud 08-12-2004, 07:36
Sade
Sade is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 08-12-2004 @ 08:27 :
maarja, t blijft vervelend als blijkt dat zij die andere gast heel leuk vindt en straks ook nog iets met em krijgt...
Ja, maar aan de andere kant heb je hier natuurlijk alleen jezelf mee. Jij bent hier degene die het niet ziet zitten, zij wil wel, uit jouw verhaal af te leiden.

Ik snap wel je gevoel, het bindingsangst krijgen na een slechte ervaring. Toch zal dit niet van het ene op het andere moment verdwijnen; die bindingsangst blijft toch wel. Het enige wat er tegen helpt, is imo, een nieuwe relatie beginnen en dus een sprong in het diepe nemen. Een relatie beginnen is vrijwel nooit makkelijk.

Denk er nog eens goed over na. Succes ermee, en veel plezier vanavond.
Oud 08-12-2004, 07:45
Mo6
Mo6 is offline
hmmm, je zou gelijk kunnen hebben, maar die andere relatie is nog maar 3 maand geleden (het was een relatie van meer dan 2 jaar) en dus is het nog allemaal best wel recent. ik voel me momenteel ook heel gelukkig met alles wat ik doe, en wil ook echt niet dat een relatie daar weer verandering in gaat brengen

maartoch, ik vind haar wel leuk en weet niet goed wat ik ermee aan moet... maar het is mijn eigen schuld, dat weet ik. wat dat betreft zou ik ervoor moeten gaan, maar een relatie kan ik nu echt nog niet beginnen...

*zucht* wat een vervelende toestand toch eigenlijk
Oud 08-12-2004, 14:10
Verwijderd
volgens mij ben jij gewoon verliefd op dr.. het doet je anders niet zoveel.. en zoals eerder gezegd, bindingsangst gaat niet over. maar doe gewoon wat jij denkt dat goed voelt.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 14:23
Lorelei
Lorelei is offline
Mja.. je kan haar moeilijk gaan verbieden om iets met anderen te beginnen als jij hebt gezegd dat je toch niets wil (of kan, maakt in dit geval niet uit). Dat het kut is, zal iedereen begrijpen.. maar je moet toch duidelijk worden. Ōf je gaat het toch proberen, het beste ervan maken en je laat haar zo snel mogelijk weten dat je je vergist hebt en dat je haar hardstikke leuk vindt en, als jij dat ook nog wil, toch wel iets wil.. ōf je doet dat niet en dan zal je moeten aan zien hoe zij wel verder gaat.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:29
Mo6
Mo6 is offline
ok, ik doe het niet... ik kan echt nog geen relatie beginnen. ik wil haar ook zeker niet verbieden iets met een ander te beginnen, ik gun het haar zelfs en vind het heel begrijpelijk. ik vind haar alleen wel leuk, en daarom is het moeilijk... maja... ach ik praat er vanavond wel met haar over, ik hoop namelijk wel dat we gewoon normaal vriendschappelijk verder kunnen....
Oud 08-12-2004, 17:44
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
ik heb een maand geleden ongeveer een meisje leren kennen waar het heel leuk mee was, maar opzich niet zo super serieus. we deden alles met elkaar en het was heerlijk, maar op een bepaald moment werd het toch wat serieuzer.
Tja, dat bevestigt mijn vermoeden maar weer dat het gewoon makkelijker is om 'alles doen' te bewaren voor een echte relatie...

Maakt de zaken eenvoudiger!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:45
Mo6
Mo6 is offline
maar ik had nooit de intentie iets serieus te beginnen... alleen dat werd het ineens wel... dat maakte het moeilijk voor me...
Oud 08-12-2004, 17:47
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ja, dat begrijp ik. Lastig....
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 17:53
Mo6
Mo6 is offline
alhoewel ik natuurlijk haar wel versierd heb, ik had er gewoon nooit rekening mee gehouden dat het zo serieus zou kunnen worden...

maar ik ben het wel met je eens dat je eigenlijk dat soort dingen kunt bewaren voor een lange relatie, het is alleen zo moeilijk als je beide er heel gemakkelijk in bent en je heel erg aangetrokken voelt tot de ander
Oud 08-12-2004, 18:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ja...

En als je daar allebei eerlijk in bent. Zo het geen probleem moetne zijn. Zou ...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten