Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2002, 18:49
W1ZZ
W1ZZ is offline
als ik een hele string heb, hoe kan ik er dan twee dingen uitpikken met alles wat ertussen staat?

stel, ik heb een string:

$string = "Expressions are the most important building stones of PHP. In PHP, almost anything [link]www.clanbase.com,label,did=130[/link] you write is an expression. The simplest yet most accurate way to define an expression is "anything that has a value";

en ik wil het vetgedrukte gedeelte ertussenuit halen en in een string zetten, hoe doe ik dat dan?

Het moet met regular expressions maar als ik iets niet snap zijn het reg.expressions

Het liefst een kant-en-klaar stukje code...
TIA!
Oud 24-02-2002, 18:54
^AmArU^
^AmArU^ is offline
Ik kan verder geen PHP, alleen Perl, maar je gaat er natuurlijk vanuit dat het een variabele string is, waar je een stukje uit wil halen dat aan standaard voorwaarden voldoet en dan ligt het er aan welke dat zijn
wil je [link]...[/link] eruit halen?
of http:// tot spatie?...?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 18:58
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
^AmArU^ schreef:
Ik kan verder geen PHP, alleen Perl, maar je gaat er natuurlijk vanuit dat het een variabele string is, waar je een stukje uit wil halen dat aan standaard voorwaarden voldoet en dan ligt het er aan welke dat zijn
wil je [link]...[/link] eruit halen?
of http:// tot spatie?...?
ik wil het hele stuk ertussenuit halen, dus [link]...[/link] met alles ertussenin (ivm met veiligheid moeten links naar andere sites eerst door een script dat alle logininfo weghaalt, omdat anders evt. de serveradmin van de andere server in z'n logs kan kijken en zo de logininfo van degene die via mijn site zijn site bezoekt kan fetchen

Oud 24-02-2002, 19:19
F10®!@n
F10®!@n is offline
Zie.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:25
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
F10®!@n schreef:
Zie.

thx... sluit deze dan maar lijkt me