Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2004, 09:21
Verwijderd
Ik moet een betoog schrijven en als stelling heb ik gekozen;

Als iemand van het koningshuis dood gaat, moet er niet zoveel aandacht aan besteed worden.

Is dat een goede stelling? En wat zou ik voor argumenten voor en tegen kunnen bedenken?!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2004, 14:51
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
*-8-Maaike-8-* schreef op 10-12-2004 @ 10:21 :

Als iemand van het koningshuis dood gaat, moet er niet zoveel aandacht aan besteed worden.

Is dat een goede stelling? En wat zou ik voor argumenten voor en tegen kunnen bedenken?!
Op zich een goede stelling. Kan wel een argument tegen verzinnen: mensen hebben het nodig zo nu en dan alle pracht en praal van het sprookje wat "koningshuis" heet te zien.
Eerlijk gezegd zou ik een bredere stelling verzinnen, want hierover schrijf je niet zomaar een fatsoenlijk betoog.
Oud 10-12-2004, 15:34
PV
PV is offline
misschien kun je de doodsoorzaken zelf erbij betrekken.. als iemand op 30-jarige leeftijd overlijdt kan je dr meer aandacht aan besteden dan wanneer iemand op 90-jarige leeftijd overlijdt. Of diegene nou lid is van het koningshuis of niet.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 01:07
kirsten
kirsten is offline
Of dat koningshuizen toch veel voor het land betekenen waar ze regeren, dus dat het juist is dat men er veel tijd aan besteedt als ze doodgaan, zoals Winston Churchill toen hij stierf (staatsbegrafenis enzo...)
Oud 27-12-2004, 11:45
pino123
pino123 is offline
Citaat:
*-8-Maaike-8-* schreef op 10-12-2004 @ 10:21 :

eens, want ik vind dat de Oranjes ook een familie is --> je moet iemand in besloten kring vaarwel zeggen, niet met al die poeha erom heen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 16:34
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
op zich wel goed denk ik ja. en wanneer wordt er zoveel aandacht aan besteed? en hoe? en waarom?

en tegen, hoeveel betekent het koningshuis wel niet voor ons, die mensen zijn belangrijk, bevordert het nationalisme juist.. etc.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:58
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 27-12-2004 @ 17:34 :
(...) bevordert het nationalisme juist.. etc.
Lijkt me juist een argument voor.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 14:43
Verwijderd
Goede stelling, er moet minder over gesproken worden. En ook beter verdeelt worden, ik hoef niet en Rtl4 en Nederland 2 te zien met documentaires. En ik hoef ook niet overal een samenvatting te zien.
Daarnaast versterkt het het nationalisme natuurlijk wel, dat is denk ik best goed.
Maar het is ook een gewone familie. Natuurlijk is het mooi om te zien hoe die hele dienst gaat, en als het kon zouden de programma makers het liefste de grafkelder mee in gaan. Maar gun die mensen ook enige privacy.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 08:44
mcflem
mcflem is offline
van de ene kant denk ik 'laat die mensen gewoon in besloten kring afscheid nemen van hun familie' maar van de andere kant zijn ze dit wel verschuldigd aan 'het volk' als je dit niet wil dan moet je eruit stappen.
het hoort er gewoon bij
anyway, ik vind al dat gedoe maar onzin maar ze moeten er wel aandacht aan besteden. de oranjes hebben hun eigen tijd om afscheid te nemen in bijv. het ziekenhuis en dan natuurlijk nog in die grafkelder.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 23:27
Anaïs
Anaïs is offline
Vroeger kreeg een koning 2 begrafenissen. De eerste was een echte, in familieverband, de tweede met een lege kist voor de bevolking. (of in omgekeerde volgorde).
Het nadeel van zo'n koninklijke begrafenissen is inderdaad, dat het allemaal breed uitgesmeerd wordt in de pers. Het hoort er gewoon bij...mja als je van koninklijke bloede bent, dan kies je dat niet zelf.

'k Vind het een beetje moeilijk om echt een goed tegenargument te vinden. Ze moeten de begrafenis misschien wel niet op alle tv-zenders tegelijk tonen
Met citaat reageren
Oud 30-01-2005, 21:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Maaike schreef op 10-12-2004 @ 10:21 :

nee
welke argumenten heb je?
bovendien vind ik het een rare zin voor een stelling
Oud 31-01-2005, 21:48
Balance
Balance is offline
"niet zoveel" is nogal onduidelijk.
Oud 12-02-2005, 15:34
kirsten
kirsten is offline
Wel, zolang het niet zo ver komt zoals in Engeland waar je echt absioluut geen privacy meer kent, zal het nog meevallen, denk ik.
Als ik in het geval van Prince William was, zou ik emigreren naar een eiland in de Stille Oceaan, waar niemand kan aanmeren zonder dat iemand het gezien heeft. En als er toch iemand het probeert, die niet gewenst is, weg ermee...
Reageren

Regels voor berichten