|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie van het dragen van rok vanwege het geloof? | |||
Goed! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 15.94% |
Maakt mij niet uit! |
27 | 39.13% |
Niet goed! |
4 | 5.80% |
Belachelijk! |
27 | 39.13% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
oftewel, ik mag geen stravestiet zijn. Er zijn mensen die dat erg overdrijven en dus geen broeken dragen maar dat slaat nergens op. ik weet niet precies waar het staat. Dat van je hoofd bedekken als je bid of Gods woord bestudeerd staat in 1 korinthe 11 geloof ik. Dat moest vroeger omdat het erg sletterig was om je hoofd te bedekken. Natuurlijk is dat nu niet meer zo dus van mij hoeft het niet. Het was vroeger eigenlijk net zo'n idee als dat je nu zonder T-shirt de kerk in zou komen lopen.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Sommige refoscholen vallen best mee, ik zit er zelf ook op. Ok, je moet een rok aan op school, maar dat is meer om iedereen gelijk te stellen, en de meer traditionelere mensen te vreden te stellen. Het merendeel van de meiden draagt buiten schooltijd ook gewoon een broek, daarom hebben we ook een 'omkleedhok', in tegenstelling tot iets strengere scholen, daar zou je je dan 'stiekem' omkleden in het fietsenhok. Ik vind het helemaal niet erg om een rok aan te moeten op school, het heeft eigenlijk wel iets ![]()
||
Citaat:
Ik zou er niet een andere school voor zoeken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
godsdienst bij ons op school is veel meer levensbeschouwing, behalve voor het schrijven van een werkstuk over Nietzsche heb ik voor het vak godsdienst sinds de eerste klas geen bijbel meer aan hoeven raken. het is te betwijfelen dat dat soort zaken bij deze conservatieve school ook zouden kunnen. ik weet niet of je een geloof aanhangt, maar stel je eens voor naar een school te gaan die uitgaan van een geloof dat in alles tegen wat jij gelooft is...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Pratend over onderdrukking door geloof, mja... daar kiezen ze als ware dan toch zelf voor? Onderdrukt te worden? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Refo-scholen kunnen best openstaan voor dingen. Net als miojn school, zogenaamd katholiek.. maar alleen voor de mensen die het wíllen. Mensen die het willlen kunnen naar een kerst viering oid. Maar je hoeft niet. Ik vind btw dat ze al die 'speciale'scholen moeten afschaffen. Christelijke scholen, Islamitische scholen ... Gewoon alleen maar openbare scholen die onderling dezelfde afspraak maken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
waarom.. tja, mischien is het mogelijk een andere mening te hebben.., ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() het is echt niet triest of zielig hoor, als het je eigen keuze is en jij denkt dat je het goed doet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ontopic: Hoewel de bijbelse onderbouwing voor verplicht rokken dragen minimaal is interesseert het me weinig of ze het doen of niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder heeft mooi/sexy kleden helemaal niks te maken met innerlijk/uiterlijkverhouding. Ik weet niet hoe jij eruit ziet, maar de meeste mensen willen zich mooi maken, dat is gewoon een innerlijke drang. Iedereen wil er goed uitzien. Het is fijn om aandacht te krijgen. Dat heeft echt niks te maken met zomaar een potje neuken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Klinkt haast wel alsof ik een of andere fundamentalistische imam hoor preken op Qatar tv..... ![]()
|
[QUOTE]T_ID schreef op 16-12-2004 @ 15:18 :
[B]Dus jij bestempelt al het denken aan seks tot zonder, en als klap op de vuurpijl zijn de vrouwen daar natuurlijk als enige schuldig aan? Hangt er dus weer vanaf hoe je over sex denkt. En vrouwen zijn daar helemaal niet als enigste schuldig aan want als mannen dus tot die gedachten overgaan zijn ze zelf net zo schuldig omdat ze die toelaten. Klinkt haast wel alsof ik een of andere fundamentalistische imam hoor preken op Qatar tv..... Ach wat zal ik daarop zeggen... Ik voel me in iedergeval niet zo want alles hoeft er niet met stokslagen ingeramd te worden ofzo Maar als een christen zich gewoon aan Gods wetten wil houden, so what? Ik vind netjes gekleed zijn nog niet zo dramatisch. Als je daarbij heel je persoonlijkheid moet verliezen zoals iin een burka ofzo wordt het wat anders. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
daarvoor ben ik dus voorstander van het afschaffen van 'speciaal onderwijs', wie wil geloven heeft genoeg vrije tijd om dat daarin te doen.
|
Dat is niet erg handig want bij godsdiensten zit dit door je hele leven heen. Een neutrale school kan niet bestaan. Want of de christenen of de moslims of de nergensaandoenden of de weetikwat voelen zich weer achtergesteld. Uiteindelijk ga je dan op 1 van de vele soorten van onderwijs over. Maargoed dat even tussendoor, hoort volgens mij niet echt bij dit onderwerp. sorry
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en verder hoor je er als refo dan ook gewoon zeer kuis bij te lopen en dat regel je op je eigen manier. maar dat je dat kuis er bij lopen combineert met het dragen van een rok, lijkt me raar. het lijkt me nog eerder andersom. |
![]() |
|
Tja, die rok heeft dáár idd niet mee te maken maar ik zei dat dat nog belangrijker is bij christenen. Ik vind dat het vrouwelijk zijn ook uit je houding moet spreken enzo niet persé een rok dr zijn genoeg meidenbroeken tenslotte... Maarja er zijn mensen die dat weer niet vinden en eiluk heb ik er niet zo'n heel erg probleem mee het moet alleen niet te overdreven worden.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|