Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 08:04
aim
aim is offline
.

Laatst gewijzigd op 01-07-2010 om 18:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 08:24
Verwijderd
Ik hou niet van houten computer cases...
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 08:39
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
********** schreef op 30-11-2004 @ 09:24 :
Ik hou niet van houten computer cases...
waarom hardboard dat is echt ook gelijk t lelijkste hout dat er is
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 08:45
aim
aim is offline
het onderstel is van hout

de kast is van glas
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 08:47
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
aim schreef op 30-11-2004 @ 09:45 :
het onderstel is van hout

de kast is van glas
ja maar in je onderstel zitten dus wel je cd-rom&floppy
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 11:24
Jolt
Jolt is offline
jullie zeuren te veel.

Ben wel benieuwd.
ook hoe jullie het hitte probleem gaan oplossen.
Oud 30-11-2004, 12:08
plishing
plishing is offline
Zijn jullie ook van plan vissen in dat aquarium te stoppen?

Verder ben ik inderdaad ook benieuwd naar de warmteafvoer.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:38
Verwijderd
het hitte probleem lossen we als volgt op..

2 van de kubus poten gaan dienen voor bekabeling e.d
en de andere 2 voor een stabiele lucht aan/afvoer, verder zal de kou die het glas afgeeft ( door het water ) ook redelijk zijn dus de lucht zal niet zo gigantisch opwarmen daar binnen.

de luchtstroom gaat dus van de links voor poot d.m.v een Fan de kast in.. en rechts achter d.m.v een zuigende fan de kast uit.

hoe we dit exact aan gaan pakken weten we nog niet, waarschijnlijk zetten we een stofzuigerslang op beide fans die rechtstreeks op de pilaren komen te zitten. eerst eens even kijken hoe ernstig dit de luchtstroom veranderd.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 14:43
Jolt
Jolt is offline
Hebben de fans wel genoeg kracht daarvoor?
Hoeveel mm zijn ze?
Hoeveel lucht verplaatsen ze?

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:03
Engadin
Engadin is offline
Op got stelde iemand voor om je mobo enzo in transformatorolie te leggen. Dat spul geleid geen stroom, maar wel warmte. Heb je ookt niet het probleem dat het water je kast waar je mobo in zit kapot zal drukken.

Hebben jullie ff gekeken of het glas wel sterk genoeg is?

Wat voor hardware komt erin?

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 15:07.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:40
Verwijderd
ja dat idee voor tansformator olie las ik inderdaad ook.. het probleem hiermee is dat deze olie op een begeven moment vies word ( stof of weet ik veel wat er in terecht kan komen ).. waardoor het WEL geleidend word, en het glas is geen probleem, dat houd de waterdruk vrij makkelijk zelfs.. het is 4mm dik en op 3 vlakken gekit / gelijmt ( de lokale glasboer verzekerde ons dat 4 mm genoeg is hiervoor , de buitenste bak zal echter dikker moeten worden.. )

en wat de fans betreft , deze zijn 20 mm diameter , luchtverplaatsing zou ik zo gauw niet weten, maar zoals ik al zei gaan we eerst eens kijken hoe goed dit afkoelt.. als dit tegenvalt komen er OF nog 2 fans in de binnenste kast zelf.. of gaan we heatsinks tegen het glas plaatsen om zo de hardware af te koelen..

het glas word namelijk afgekoeld door het koude water er buiten, de heatsink kan daar dus mooi z'n warmte aan kwijt als je een goede geleider er op aanbrengt.

het systeem dat er in komt word VOORLOPIG een prut pctje uit 1800 dit omdat ik ( hoe zeer ik de constructie ook vertrouw ) toch eerst even wil kijken hoe praktisch de case zal zijn qua Cooling .. 1 druppeltje water erop ent is over met me nieuwe mobo =P.. dus voorlopig eerst even een simpel webservertje ofzo draaien zoals Robert ook gedaan heeft, daarna evt. mijn eigen pc derin.

maar zoals ik al zei hangt dit even af van hoe de case gaat presteren, als dit nou goed uitpakt dan zal de oude prut pc zoiezo nog overclocked worden en heatsinks tegen het glas om zo de pc af te koelen.

-edit-

en om ook gelijk even te reageren op :
Citaat:
Chilli Dude schreef op 30-11-2004 @ 09:39 :
waarom hardboard dat is echt ook gelijk t lelijkste hout dat er is
dat valt reuze mee, het staat nu netjes in zwarte verf, je ziet amper dat het uberhaupt hout is mooie glans erover, pics komen dr morgen aan..

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 15:55
Jolt
Jolt is offline
Als je nou eens zorgt dat het water stroomt. Dan gewoon een heatsink naar buiten plaatsen maar net een stukje binnen laten, waar je je core bevestigd, moet wel alles super water dicht zijn, maar je hebt een soort water koeling
Oud 30-11-2004, 16:12
Verwijderd
mja komt ongeveer op hetzelfde neer, alleen wat jij nu zegt is niet uitvoerbaar, je kan geen vierkante gaten uit een glasplaat snijden/boren.. ( als er een magische mogelijkheid zou zijn zoals bijvoorbeeld een tandartsboortje .. dan zou dit nooit zo recht kunnen zijn dat het netjes en waterdicht is ).. dus we houden et op een heatsink tegen het glas.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 16:15
Jolt
Jolt is offline
uhm, kit is er niet voor niks

Naja idd vrijwel onmogelijk.
Kan je beter gewone water koeling aanschaffen.
Oud 30-11-2004, 16:43
Verwijderd
ja ik snap dat je dat af kan kitten maar je ziet ALLES he door glas ik gooi dr liever niet een dikke plakaat kit tussen om et netjes dicht te houden .. daar komt nog bij dat je de structuur van het glas gigantisch verzwakt, waardoor daarna niemand je kan verzekeren of het de waterdruk nog aan kan =)
Met citaat reageren
Oud 30-11-2004, 18:03
Jolt
Jolt is offline
naja ik ben benieuwd hoe het gaat worden, ik hou het in de gaten

Post maar weer eens wat pics. Als je al wat verder bent.
Oud 30-11-2004, 23:48
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
J4zen schreef op 30-11-2004 @ 16:40 :
ja dat idee voor tansformator olie las ik inderdaad ook.. het probleem hiermee is dat deze olie op een begeven moment vies word ( stof of weet ik veel wat er in terecht kan komen ).. waardoor het WEL geleidend word
Dan mag je me dat probleem eens uitleggen. Waar wil dat vuil in hemelsnaam vandaan komen? En hoe wil het vuil voor geleiding gaan zorgen....
Oud 01-12-2004, 00:06
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Preaper schreef op 01-12-2004 @ 00:48 :
Dan mag je me dat probleem eens uitleggen. Waar wil dat vuil in hemelsnaam vandaan komen? En hoe wil het vuil voor geleiding gaan zorgen....

De fans die misschien stof aantrekken?
Oud 01-12-2004, 00:36
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Jolt schreef op 01-12-2004 @ 01:06 :
De fans die misschien stof aantrekken?
Geleidend stof?
Oud 01-12-2004, 11:40
Verwijderd
eh ja? stof geleid elektriciteit =) je wilt niet weten hoeveel mammaborden er al overleden zijn door het laagje stof erop dat kortsluiting veroorzaakte, persoonlijk is mijn videokaart deraan overleden =(
Met citaat reageren
Oud 01-12-2004, 12:30
Verwijderd
Ziet er wijs uit, mannen.. Voor zover ik weet de eerste serieuze casemod hier, dus die heb je al mee

Bookmark geplaatst!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 10:55
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
J4zen schreef op 01-12-2004 @ 12:40 :
eh ja? stof geleid elektriciteit =) je wilt niet weten hoeveel mammaborden er al overleden zijn door het laagje stof erop dat kortsluiting veroorzaakte, persoonlijk is mijn videokaart deraan overleden =(
Stof in olie die electriciteit geleid? Je hebt zojuist iets ondekt, hier is best wel markt voor hoor.

Maar even serieus. Waarom denk je uberhaupt dat dat zal geleiden?
Oud 02-12-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 02-12-2004 @ 11:55 :
Stof in olie die electriciteit geleid? Je hebt zojuist iets ondekt, hier is best wel markt voor hoor.

Maar even serieus. Waarom denk je uberhaupt dat dat zal geleiden?
Euh, dat is een redelijk algemeen bekend feit, hoor. Zuivere transformatorolie zal niets geleiden, maar wanneer er andere rotzooi in komt dwarrelen (op wat voor manier dan ook) houdt 't op een gegeven moment op, dan gaat 't weldegelijk electriciteit gaan geleiden.

Goed, in theorie heb je natuurlijk gelijk, olie bevat geen ionen zoals metalen of oplossingen van zouten. Maar de praktijk wijst vaak heel anders uit -- Er komen gaanderweg geleiders in, als ze er van nature al niet inzitten.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 12:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Gedestileerd water geleidt ook niet, het is het zout en andere mineralen in het water dat het geleidend maakt. Zegt althans Discovery.
Oud 02-12-2004, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-12-2004 @ 13:16 :
Gedestileerd water geleidt ook niet, het is het zout en andere mineralen in het water dat het geleidend maakt. Zegt althans Discovery.
True, true. Maar zie jij dat water maar 'ns gedemineraliseerd en schoon te houden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2004, 12:44
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-12-2004 @ 12:58 :
Euh, dat is een redelijk algemeen bekend feit, hoor. Zuivere transformatorolie zal niets geleiden, maar wanneer er andere rotzooi in komt dwarrelen (op wat voor manier dan ook) houdt 't op een gegeven moment op, dan gaat 't weldegelijk electriciteit gaan geleiden.

Goed, in theorie heb je natuurlijk gelijk, olie bevat geen ionen zoals metalen of oplossingen van zouten. Maar de praktijk wijst vaak heel anders uit -- Er komen gaanderweg geleiders in, als ze er van nature al niet inzitten.
Wanneer punt uberhaupt bereikt wordt is de olie ook meer dan zichtbaar vuil. Olie is niet dipolair, hij zal daarom inderdaad ook niet bijdragen aan ionvorming. Verder hebben transformator olie moleculen een stabiele kern waarbij de electronenwolk zeer moeizaam electronen loslaat.
Conclusie: Je hebt extreem veel vuil nodig om geleiding te kunnen laten opspelen. Daarnaast is dit ook nog betwijfelbaar, omdat het niet geleidende vuil het wel geleidende vuil in de weg zal gaan staan.
Oud 02-12-2004, 13:55
Verwijderd
tsja het klinkt allemaal aannemelijk en het is ook inderdaad bewezen dat het tot dusver niet geleid.. maar dit zal heus wel eerder getest zijn , kbedoel waarom zouden de grote hardware fabrikanten kloten met fans terwijl een beetje motorolie alles zou koelen, ik betwijfel dat dit een praktische oplossing is. en een computer is toch gemaakt om meerdere jaren mee te gaan, in een paar jaar tijd is die olie heus wel vuil genoeg.. ook komen er nog de onhandigheidjes van motorolie, ff een videokaart wisselen is er niet bij en wat gebeurt er als er condens ontstaat door de opgewarmde motorolie, dit zal wel degelijk voor kortsluiting gaan zorgen.

kortom in theorie heb je helemaal gelijk, maar ik denk dat de levensverwachting van een dergelijke PC niet lang zal zijn =).

kzal eens opzoeken of dit al eens getest is verder. ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 14:07
Verwijderd
ah kijk eens aan, zonnebloem olie ist geprobeerd, komt op hetzelfde principe neer =)

Citaat:
Zoals de vaste bezoekers hier weten stond hier een tijd terug een aantal posts van mij onder de naam "Brute Koel Mod".

Even voor de duidelijkheid, het ging hier om een PC waarvan het MOBO geheel in de zonnebloemolie lag. Hierdoor was het mogelijk om het dingetje op kamertemperatuur te krijgen > of eerder: schuurtemperatuur (ca 15C) .

Nu draaite het systeem een weekje of 2 toen het plotseling dood was . Na een tijd speculeren over de oorzaak bleek het een kwestie van stofdeeltjes te zijn (of ander spul dat uit de lucht komt dwarrelen). Aangezien onze olie in contact was met de buitenlucht om z'n warmte kwijt te kunnen.

het probleem was dus ( na een korte periode ) dat er stofdeeltjes een geleidende verbinding maakte tussen 2 pins waardoor kortsluiting ontstond.
nu is dit op te lossen door een oliefilter een een gesloten case te implementeren, maar dat wijkt mij net even te veel af van mijn orginele idee =D

hier de link naar het topic, voor geinteresseerde:

http://gathering.tweakers.net/forum/...53///motorolie
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 14:27
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
J4zen schreef op 02-12-2004 @ 14:55 :
kbedoel waarom zouden de grote hardware fabrikanten kloten met fans terwijl een beetje motorolie alles zou koelen.
Je geeft zelf het antwoord al.
Citaat:
J4zen schreef op 02-12-2004 @ 14:55 :
wat gebeurt er als er condens ontstaat door de opgewarmde motorolie, dit zal wel degelijk voor kortsluiting gaan zorgen.
Die zal er niet meer gevormd worden als dat er bij luchtkoeling het geval is. Een verwaarloosbaar aantal dus.

Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 14:29
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
J4zen schreef op 02-12-2004 @ 15:07 :
ah kijk eens aan, zonnebloem olie ist geprobeerd, komt op hetzelfde principe neer =)

het probleem was dus ( na een korte periode ) dat er stofdeeltjes een geleidende verbinding maakte tussen 2 pins waardoor kortsluiting ontstond.
nu is dit op te lossen door een oliefilter een een gesloten case te implementeren, maar dat wijkt mij net even te veel af van mijn orginele idee =D

hier de link naar het topic, voor geinteresseerde:

http://gathering.tweakers.net/forum/...53///motorolie
Zonnebloem olie is plantaardig, wat doorgaans niet zo stevige moleculen heeft. Di tomdat De olie voor de plant slechts een tijdelijke energieopslag is en deze dus ook weer makkelijk moet kunnen worden omgezet. Daarnaast betwijfel ik of de zonnebloemolie die je koopt zuiver is.
Oud 02-12-2004, 14:59
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 02-12-2004 @ 13:16 :
Nou, het zijn ionen die aan twee polen gaan zitten en zo een elektronenoverdacht veroorzaken, doordat bijvoorbeeld bij keukzenzout (ik zeg maar wat) na+ (positief geladen) een elektron "te weinig" heeft en cl- (negatief geladen) een elektron "te veel" heeft.

Nou is dat echter niet alleen zo bij zouten, ook zuren en basen kunnen elektronenoverdracht veroorzaken. Een zuur zal een H+ ion afstaan, die aan een van de polen zal gaan zitten en het zuur zelf is dan negatief geladen, waardoor het aan de andere pool gaat zitten.

Water is van zichzelf een "zwak zuur" (2H2O -> OH- + H3O+), met een evenwicht dat zeer links ligt, maar daardoor niet geheel onthoudend is van geleiding.

Gedestilleerd water echter kent voor zover ik weet geen evenwicht (door het verwijderen van letterlijk alle andere stoffen in water) en zal daarom uit zichzelf niet geleiden. Als daar echter bijvoorbeeld CO2 overheen blaast (wat zeer waarschijnlijk is), zou het op den duur een zure oplossing kunnen worden en daarom dus wel degelijk geleiden.

De enige mogelijke oplossing die ik kan bedenken met vloeistoffen is een gegarandeerd zuivere niet-geleidende oplossing of vloeistof gebruiken, geplaatst in een vacuum. Het mag dan geen enkel contact maken met een niet-vacuum, ook niet op den duur.
Oud 02-12-2004, 18:16
Verwijderd
kortom =D praktisch is het niet =D
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 10:41
Gimme more beer
Citaat:
J4zen schreef op 02-12-2004 @ 19:16 :
kortom =D praktisch is het niet =D
Ik zou zelfs durven stellen dat het onmogelijk is om je moederbord op een dergelijke manier langer dan 1 maand levend te houden.
Oud 04-12-2004, 13:28
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 04-12-2004 @ 11:41 :
Ik zou zelfs durven stellen dat het onmogelijk is om je moederbord op een dergelijke manier langer dan 1 maand levend te houden.
Want?..

Btw, Jaap is een stoere naam.
Oud 05-12-2004, 11:49
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 04-12-2004 @ 14:28 :
Want?..
Lees mijn post maar, je kunt een dergelijke glazen constructie niet vacuum trekken, zeker niet als je je ook nog eens bedenkt dat je af en toe wel eens wat wil prutsen aan je PC.

Citaat:
Btw, Jaap is een stoere naam.
Ik wou zeggen...

Btw, Blenderhead en Chaos vinden jaap meer een naam die je aan een hond geeft
Oud 05-12-2004, 12:46
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-12-2004 @ 12:49 :
Lees mijn post maar, je kunt een dergelijke glazen constructie niet vacuum trekken, zeker niet als je je ook nog eens bedenkt dat je af en toe wel eens wat wil prutsen aan je PC.
Hebben we het nu over olie of over water? Ik dacht dat we het over olie hadden. Met water moet ik je gelijk geven. Maar daar ging de hele discussie ook niet over.

Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-12-2004 @ 12:49 :
Ik wou zeggen...

Btw, Blenderhead en Chaos vinden jaap meer een naam die je aan een hond geeft
Nu ben ik door hun beledigd, want ik heet ook Jaap.
Oud 05-12-2004, 13:17
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 05-12-2004 @ 13:46 :
Hebben we het nu over olie of over water? Ik dacht dat we het over olie hadden. Met water moet ik je gelijk geven. Maar daar ging de hele discussie ook niet over.
Olie, gedestilleerd water, noem maar op. Op een gegeven moment kan olie ook bijvoorbeeld een verzuurde oplossing worden of als de boel vol zit met stofdeeltjes, krijg je kortsluiting.

Citaat:
Nu ben ik door hun beledigd, want ik heet ook Jaap.
Zover was ik al, maar samen staan we sterk
Oud 05-12-2004, 13:56
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-12-2004 @ 14:17 :
Olie, gedestilleerd water, noem maar op. Op een gegeven moment kan olie ook bijvoorbeeld een verzuurde oplossing worden of als de boel vol zit met stofdeeltjes, krijg je kortsluiting.

Zover was ik al, maar samen staan we sterk
Hoe wil je olie verzuurd krijgen? Laat staan zo ver verzuurd dat het geleiding mogelijk maakt.

En waar wonen ze?
Oud 05-12-2004, 15:18
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 05-12-2004 @ 14:56 :
Hoe wil je olie verzuurd krijgen? Laat staan zo ver verzuurd dat het geleiding mogelijk maakt.
Ooit van vocht in de lucht gehoord?

Daarnaast zullen de stofdeeltjes het belangrijkste werk wel doen

Citaat:
En waar wonen ze?
Blenderhead in nijmegen, chaos weet ik niet zeker
Oud 06-12-2004, 12:09
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 05-12-2004 @ 16:18 :
Ooit van vocht in de lucht gehoord?

Daarnaast zullen de stofdeeltjes het belangrijkste werk wel doen

Blenderhead in nijmegen, chaos weet ik niet zeker
Hoeveel vocht denk je in hemelsnaam in de olie te kunnen krijgen? Extreem weinig(dipolair en apolair hé). Bovendien geleidt stof niet en al helemaal niet in een oliemassa.
Maar ik heb dit allemaal al eerder verteld.
Oud 06-12-2004, 12:49
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 06-12-2004 @ 13:09 :
Hoeveel vocht denk je in hemelsnaam in de olie te kunnen krijgen? Extreem weinig(dipolair en apolair hé). Bovendien geleidt stof niet en al helemaal niet in een oliemassa.
Nou, okee, dat zoek ik nog wel eens uit, maar ik reageerde vooral op het idee van Enlightenment
Oud 07-12-2004, 07:47
Preaper
Preaper is offline
Heh jammer.
Oud 10-12-2004, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 06-12-2004 @ 13:09 :
Waarom zijn er dan al zoveel machines gesneuveld in testen met het onderdompelen in olie van 't hele zooitje?
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 20:57
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 10-12-2004 @ 20:33 :
Waarom zijn er dan al zoveel machines gesneuveld in testen met het onderdompelen in olie van 't hele zooitje?
Als je in wat meer details kan treden, dan kan ik je mijn argumenten ervoor geven.
Oud 10-12-2004, 22:24
siebolt
siebolt is offline
ik vind het lelijk heb je geen foto van als het af is?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 00:26
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
siebolt schreef op 10-12-2004 @ 23:24 :
ik vind het lelijk heb je geen foto van als het af is?
Zo zo kereltje.
Oud 11-12-2004, 14:07
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 10-12-2004 @ 21:57 :
Als je in wat meer details kan treden, dan kan ik je mijn argumenten ervoor geven.
Ik kan je zelfs een bewijs leveren, ik vraag mijn scheikundeleraar volgende week wel of hij me even gaat vertellen hoe het scheikundig zit, maar flink smerige motorolie geleidt stroom. Als je me niet gelooft, moet je het maar eens proberen.
Oud 11-12-2004, 16:15
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-12-2004 @ 15:07 :
Ik kan je zelfs een bewijs leveren, ik vraag mijn scheikundeleraar volgende week wel of hij me even gaat vertellen hoe het scheikundig zit, maar flink smerige motorolie geleidt stroom. Als je me niet gelooft, moet je het maar eens proberen.
Ik heb al eerder in dit topic verteld dat flink smerige olie stroom kan geleiden, dus daar geef ik je ook geen ongelijk in .
Oud 11-12-2004, 17:04
Gimme more beer
Citaat:
Preaper schreef op 11-12-2004 @ 17:15 :
Ik heb al eerder in dit topic verteld dat flink smerige olie stroom kan geleiden, dus daar geef ik je ook geen ongelijk in .
Dus het kan weldegelijk dat een beetje motorolie ineens heel eventjes stroom geleidt doordat er zooi in zit. Het spul hoeft niet geheel te geleiden, alleen even een fatale kortsluiting is genoeg...
Oud 11-12-2004, 18:01
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-12-2004 @ 18:04 :
Dus het kan weldegelijk dat een beetje motorolie ineens heel eventjes stroom geleidt doordat er zooi in zit. Het spul hoeft niet geheel te geleiden, alleen even een fatale kortsluiting is genoeg...
Zo'n fatale kortsluiting kan ook in de lucht ontstaan, maar tot nu toe heb ik nog nooit last van gehad...
Reageren

Regels voor berichten