Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2004, 16:49
Parrhasis
Parrhasis is offline
Ik weet nu sinds half oktober dat ik Pfeiffer heb en daarom ga ik vaak extra slapen. Het gebeurt alleen vaak dat ik, als ik in mijn bed lig en echt moe ben, nog een hele poos niet kan slapen. Gisteravond ben ik om acht uur naar bed gegaan en om tien uur sliep ik nog niet...
Ik heb nooit eerder problemen met inslapen gehad en ik vind het best vreemd, zeker omdat ik nu met die pfeiffer echt wel moe ben als ik ga slapen. Ik weet niet zeker of het tegelijk met de pfeiffer begonnen is, ik besteedde er eerder niet echt aandacht aan maar ik vind het nu inmiddels toch wel behoorlijk vervelend. Herkent iemand dit of heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:55
Nijn*
Nijn* is offline
Zit je met veel dingen in je hoofd? Want vaak is het zo dat als je nog aan honderd dingen denkt in bed, dat je dan heel moeilijk in slaap komt. Omdat je lichaam dan wel moe is, maar je geest nog heel actief.

Wat mij altijd helpt om te ontspannen is eventjes te lezen voor je gaat slapen. Of wat warms drinken voor je je bed in gaat (thee, chocolademelk e.d.). En wat ook wel eens wil helpen, is een voor een al je spieren aanspannen en dan loslaten, zodat je helemaal ontspannen bent. Zo raakt niet alleen je lichaam moe, maar omdat je je daarop concentreert je geest ook.

Succes met in slaap komen, en ik hoop voor je dat je pfeiffer snel overgaat..!
Oud 06-12-2004, 17:09
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 06-12-2004 @ 17:55 :
Of wat warms drinken voor je je bed in gaat (thee, chocolademelk e.d.)
Juist geen chocolademelk, want van chocolade wordt je juist minder moe en krijg je wat meer 'energie' van. Thee of warme melk zijn wel ok. Ook geen koffie of cola drinken voordat je gaat slapen.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 17:20
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 06-12-2004 @ 18:09 :
Juist geen chocolademelk, want van chocolade wordt je juist minder moe en krijg je wat meer 'energie' van. Thee of warme melk zijn wel ok. Ook geen koffie of cola drinken voordat je gaat slapen.
Nou ja, zoiets dan
Oud 06-12-2004, 18:05
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 06-12-2004 @ 18:20 :
Nou ja, zoiets dan
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:05
ekki
ekki is offline
Is een bekend 'verschijnsel' bij Pfeiffer... wat niet betekent dat je later naar bed moet gaan.
Oud 06-12-2004, 19:10
Lorelei
Lorelei is offline
Het hoort erbij. Ik heb een andere vermoeidheidsziekte maar ik heb er ook last van. De laatste weken had ik het echt heel erg... ik slieg gemiddeld 2 uur per nacht. Gisteravond heb ik lavendel wierrook gebrand en een halfuur gelezen en daarna heb ik met een koptelefoon naar ontspannende new-age muziek geluisterd. Ik heb vannacht 6 uur geslapen.. 't is een begin. Maar goed, voor mij hielp dat dus wel.
Maar wen er maar aan. 't Zal nog wel vaker gebeuren.

Oh ja.. en als je overdag moe bent, ga dan wèl slapen. Blijf niet wakker omdat je denkt dat je dan 's avonds niet meer kan slapen. Dat is niet waar. Je zal 's avonds even goed (of slecht) kunnen slapen en soms zelfs beter omdat je die dag rustig bent geweest. Bovendien voel je je waarschijnlijk beter als je 's middags even slaapt of uitrust.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:12
Lorelei
Lorelei is offline
Oh.. en over dat warme thee en zo drinken. Voor sommige mensen helpt dat inderdaad.. maar wat nog beter schijnt te zijn (zelf niet geprobeerd) is te zorgen dat je zelf in een (echt) warme omgeving bent.. bijv. onder de dekens.. en dan iets kouds te drinken. Niet ijskoud.. je hoeft geen buikpijn te krijgen. Maar dus juist geen thee of melk.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 23:32
Denn-Mann
Denn-Mann is offline
ik heb dan wel geen pfeifer ofzo..

maar ik lig ook altijd lang wakker, ik denk gewoon aan te veel dingen..

wat daar tegen helpt:

ga gewoon ontspannen liggen(hoe jij het lekkerst ligt, ik doe het zo op me rug)

let gewoon op je adem haaling, daar word ik rustig van.. en gewoon alles van je af duwen en denken; dat komt mrogen wel..

misschien is dit iets
Oud 12-12-2004, 12:33
Glin
Glin is offline
Ik heb ook pfeiffer gehad, hoe moeier ik was hoe slechter ik sliep.. Als ik dan niet kon slapen ging ik naar beneden, maakte melk warm, deed er een beetje honing in en ging bij me ouders tv kijken, zodra ik me malk op had ging ik weer naar bed. Meestal was ik dan zo moe dat ik nog lag te draaien, maar dan moet je gewoon stil gaan liggen en tegen jezelf zeggen dat je wilt slapen.. slapen.. slapen!! dat deed ik iig altijd..

Verder moest ik altijd proberen niet te moe te worden. Hoe moeier ik was hoe slechter ik sliep. Maar je moet wel uit kijken dat je niet alleen maar op de bank ligt, dan word je nooit beter.. Zorg dat je grenzen steeds weer een beetje verlegt worden en maar zorg dat je niet te moe word..

Ik hoop voor je dat het snel over is, want het is echt niet fijn!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten