Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2004, 09:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 10-12-2004 @ 22:17 :

ontbijt
1 boterhammen
1 beschuitje
2 keer jam
2 keer thee

lunch
1 boterham
1 keer jam
2 appels
2 glazen water

avondeten
2 scheppen gebakken aardappelen
1 slavink
3 scheppen doperwtjes

tussendoor
2 handjes chips
1 bouillon
4 glazen water

mhh, zo iets beter??
onder die chips kom ik niet uit, dan gaan m'n ouders zeuren .
ik vind het te weinig... wat vindt je dokter of dietiste ervan?
Oud 11-12-2004, 13:16
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 10-12-2004 @ 21:23 :
Wat die vetzuren betreft.. jij MOET vegetarisch eten? Waarom dan wel precies, sommige stoffen uit vlees die je wel mag hebben kun je namelijk op een andere manier ook binnen krijgen. Omega vind je overigens niet in vlees maar in vis, misschien dat je dat wel mag?
(= Leonoor)

Ik WIL vegetarisch eten en omdat ik toch al geen vlees of vis ed at en ook niet van plan was (of ben) dat te gaan doen, hebben we ook niet verder uitgezocht of ik er wel of niet tegen kon.

Calorietabellen kan ik idd zelf wel vinden.
Oud 11-12-2004, 13:17
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
YPrue schreef op 11-12-2004 @ 07:31 :
Waarom zou je niet onder die chips uitkunnen? Eet ze gewoon niet of eet iets anders ervoor in de plaats, dan kom je eronder uit. En waarom zouden jouw ouders erover zeuren dat je geen chips eet?
dan krijg je dat, je doet toch niet aan de lijn he gezeur, en dan gaan ze dr de hele tijd grapjes over maken.

en trouwens, een beetje chips moet toch kunnen.
Oud 11-12-2004, 13:28
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 11-12-2004 @ 14:17 :
dan krijg je dat, je doet toch niet aan de lijn he gezeur, en dan gaan ze dr de hele tijd grapjes over maken.

en trouwens, een beetje chips moet toch kunnen.
niet als je daardoor opeens maar 2 boterhammen eet...
Oud 11-12-2004, 13:33
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-12-2004 @ 14:28 :
niet als je daardoor opeens maar 2 boterhammen eet...
ik eet normaal helemaal geen brood
alleen een hele grote lading chips, en koekjes, en dat soort dingen. chocola.
Oud 11-12-2004, 13:50
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-12-2004 @ 10:29 :
ik vind het te weinig... wat vindt je dokter of dietiste ervan?
lijkt mij dat ik niet afval als ik meer eet, (en dat is toch de bedoeling).

dokter, dietiste, mhh dat lijkt me een beetje overdreven, d'r hoeft maar een paar kilo vanaf. (6 kilo)
Oud 11-12-2004, 13:52
Mindfields
Mindfields is offline
Ik vind dat sommige mensen een beetje overdrijven. Ik drink bijvoorbeeld geen frisdranken meer (alleen water en bier), en val daardoor al heel erg af. Je hoeft niet alles om te gaan gooien. Een keer wat chips mag best, maar die zak hoeft niet op.

En tja, als je vriendje je verrast met Ben & Jerrys kun je natuurlijk geen nee zeggen..
Oud 11-12-2004, 14:08
Storm
Storm is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 11-12-2004 @ 14:52 :
Ik vind dat sommige mensen een beetje overdrijven. Ik drink bijvoorbeeld geen frisdranken meer (alleen water en bier), en val daardoor al heel erg af.
Dan heb je (heel veel) mazzel, 't gaat bij lang niet bij iedereen zo simpel..

Bier bevat btw erg veel kcal ed en kun je dus ook beter laten staan.
Oud 11-12-2004, 14:10
Storm
Storm is offline
@MD: Is er geen manier om dat vetpercentage zelf te meten?
Oud 11-12-2004, 14:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 11-12-2004 @ 14:33 :
ik eet normaal helemaal geen brood
alleen een hele grote lading chips, en koekjes, en dat soort dingen. chocola.
Dan wens ik je veel succes met je nieuwe eetziekte .
Oud 11-12-2004, 14:28
saartje 88
saartje 88 is offline
aha, over die aardappels en en slavink hoef ik me geen zorgen meer te maken, we eten namelijk brood vanavond.

mhh, is kruidenboter erg slecht?

anders dacht ik aan 2 boterhammen met kruidenboter als avondeten (jum)

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:47.
Oud 11-12-2004, 14:29
saartje 88
saartje 88 is offline
ontbijt
1 boterhammen
1 beschuitje
2 keer jam
2 keer thee

lunch
1 boterham
1 keer jam
2 appels
2 glazen water

avondeten
2 boterhammen met kruidenboter.

tussendoor
2 handjes chips
1 bouillon
4 glazen water [/B][/QUOTE]
Oud 11-12-2004, 14:35
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-12-2004 @ 15:25 :
jezus he, ik geloof dat dit toch gezonder is dan wat ik eerder at.

(sorry, klonk een beetje onaardig geloof ik. )
Oud 11-12-2004, 14:38
saartje 88
saartje 88 is offline
beetje overdreven reactie hierboven.
(sorry)
Oud 11-12-2004, 14:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 11-12-2004 @ 15:29 :
ontbijt
1 boterhammen
1 beschuitje
2 keer jam
2 keer thee

lunch
1 boterham
1 keer jam
2 appels
2 glazen water

avondeten
2 boterhammen met kruidenboter.

tussendoor
2 handjes chips
1 bouillon
4 glazen water
Ik mis de eiwitten en groenten in je dieet? Die doperwten leken me toch wel wat beter dan het kruidenboter wat je nu hebt.
Oud 11-12-2004, 17:09
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Storm schreef op 11-12-2004 @ 15:08 :
Dan heb je (heel veel) mazzel, 't gaat bij lang niet bij iedereen zo simpel..

Bier bevat btw erg veel kcal ed en kun je dus ook beter laten staan.
Ja, is zo. Maar als ik uitga, en dus bier drink, moet ik ook nog 2x 25 minuten fietsen, dus dan heb ik extra exercise. Verder dans ik het er dan ook een beetje af, én met een beetje pech, komt de rest van mijn eten er ook nog op een hele onsmakelijke manier uit.

Nouja, ik wil niet zeggen dat je daardoor alleen afvalt, maar voor mij was het normaal om elke dag een mars oid te eten, dat laat ik nu. Kijk, een krentebol is bijv. niet echt heel gezond, maar wel beter dan een mars. Ik noem maar wat. Je moet jezelf niet alle pleziertjes ontnemen.
Oud 11-12-2004, 17:10
Mindfields
Mindfields is offline
Saartje, hoeveel weeg je en hoelang ben je?
Oud 11-12-2004, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-12-2004 @ 15:25 :
Doe even normaal zeg.
Oud 11-12-2004, 18:29
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 11-12-2004 @ 18:48 :
Doe even normaal zeg.
Ik weet niet hoe vaak je hier komt, maar als mensen advies geven, wordt er bijna nooit naar geluisterd, ze zegt het zelf ook, dus misschien dat ze hierdoor door heeft dat ze écht slecht bezig is...
Oud 11-12-2004, 20:57
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Ingemar schreef op 11-12-2004 @ 14:16 :
(= Leonoor)

Ik WIL vegetarisch eten en omdat ik toch al geen vlees of vis ed at en ook niet van plan was (of ben) dat te gaan doen, hebben we ook niet verder uitgezocht of ik er wel of niet tegen kon.

Calorietabellen kan ik idd zelf wel vinden.
Als je het toch over gezondheid hebt.. het niet eten van vlees of vis is ook ongezond mag ik u daar op attenderen als ik jou moest begeleiden zou ik een punthoofd krijgen van al die eisen

Maja tis simpel genoeg, de juiste hoeveelheid caloriën in de juiste verhoudingen consumeren. Waar die uit komen doet er niet zo toe, hoewel je dieet tamelijk eentonig zal worden qua smaak en je evenwel moet opletten dat je voldoende micronutrienten binnen krijgt om gezond te blijven wanneer je zoveel producten niet mag of wenst te eten.

Wat je niet mag daar doe je weinig aan, wat je gewoon niet wil.. tja dat is dan jou zaak dan moet je ook niet klagen dat het verder eentonig word

@ Storm: Nee je kunt dat niet zelf meten. Een huidplooimeter heeft een foutmarge van maximaal 1,5% hoe groter het percentage, hoe meer kans dat het iets afwijkt. Desondanks blijft dat voor amateurs de meest toereikende methode, je kunt het zelf proberen maar ik vraag me af hoe je dan de vetlaag op je schouderblad wil meten

Alle andere berekeningen zijn nog minder accuraat en het heeft weinig nut een berekening uit te voeren terwijl je er bijv 5% naast zit, dat zou je complete schema verprutsen omdat je het dan maakt op verkeerde gegevens.

Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 21:01.
Oud 11-12-2004, 21:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 11-12-2004 @ 15:35 :
jezus he, ik geloof dat dit toch gezonder is dan wat ik eerder at.
Ik weet niet wat je eerst at, als je eerst geen brood at en nu wel, dan ben je op de goede weg, maar nog zeker niet waar je moet zijn...

Je valt af als je minder dan 2000 cal eet per dag. Ik haal de 2000 niet als ik 8 boterhammen eet en patat met mayo als avondeten. Dan kom ik op de 1700 oid. Kun je nagaan als je gezond avondeten eet en bv 5 of 6 boterhammen overdag. Dan heb je geen honger en kun je het veel beter volhouden. En je valt af als je af en toe ook sport of veel fietst of loopt.
Maar het belangrijkste, je hebt dan geen last van het jojoeffect. Want ooit zul je normaal moeten eten. Je kunt moeilijk altijd op 2 boterhammen blijven leven... En dan kom je weer aan.
Terwijl als je nu een goede eetstijl aanleert, dan hoef je niet te stoppen. Je hebt niet steeds honger en je valt zo langzaam af en geleidelijk af en je kunt af en toe prima wat chips eten ...

Het is toch heerlijk als je gewoon kunt eten, zonder steeds honger te hebben en dan ook nog af te vallen. Dan zo weinig eten dat je misschien wel iets afvalt, maar zodra jij straks normaal gaat eten, zit het er weer aan en waarscihjnlijk nog meer dan hiervoor (is vaak dat jojo mensen na het afvallen op een hoger gewicht zitten dan voordat ze begonnen)...
Oud 11-12-2004, 23:19
Mara
Mara is offline
1: Ongesteldheid is absoluut niet goed. Ik heb me gewoon misselijk gegeten. Gelukkig word ik maar 3 a 4 x per jaar ongesteld, dus het is te overzien

2: Saartje88, zet je hersens 's aan. Ten eerste, eet normaal brood. Ten 2e, als je ouders zeiken over chips dan moet jij het ze 's vragen of ze 't normaal vinden om elke dag chips te eten. In 't weekend een handje als je dat per sé wil, à la. Maar elke dag is zeker niet nodig. Mijn ouders zijn erg sceptisch over dieten, en vinden 't grote onzin, maar zelfs zij vinden 't niet erg als ik geen chips wil.

Als je zo dooreet krijg je niet genoeg vitaminen binnen. Je kan zelf wel bedenken dat dat niet verstandig is. Ook niet genoeg vezels, dus je darmen gaan helemaal naar de knoppen, diarree, bedenk 't maar.

Het is maar net wat je wilt he.
Oud 12-12-2004, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 11-12-2004 @ 19:29 :
Ik weet niet hoe vaak je hier komt, maar als mensen advies geven, wordt er bijna nooit naar geluisterd, ze zegt het zelf ook, dus misschien dat ze hierdoor door heeft dat ze écht slecht bezig is...

Ze geeft juist aan dat ze voorheen al helemaal ongezond at, dat ze dat nu gaat verbeteren. En dan doe jij alsof ze bezig is om anorexia te krijgen ofzo, beetje vreemd. Je kan haar beter nuttige tips geven dan zo'n rare opmerking maken, lijkt me.
(en dat doe je dan ook wel, maar laat zulke opmerkingen dan achterwege ofzo..)
Oud 12-12-2004, 00:57
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-12-2004 @ 00:19 :
1: Ongesteldheid is absoluut niet goed. Ik heb me gewoon misselijk gegeten. Gelukkig word ik maar 3 a 4 x per jaar ongesteld, dus het is te overzien

Hoe kan dat
Oud 12-12-2004, 08:26
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-12-2004 @ 21:57 :
Als je het toch over gezondheid hebt.. het niet eten van vlees of vis is ook ongezond mag ik u daar op attenderen als ik jou moest begeleiden zou ik een punthoofd krijgen van al die eisen
Daarover verschillen de meningen, er zijn genoeg mensen van mening dat je als vegetariër prima gezond kan eten.

Ik heb niet zoveel eisen, vegetarisch eten is eigenlijk de enige. De rest is een eis die 'van boven af' wordt opgelegd, ik had ook liever dat het anders was (lmd).

Citaat:
Wat je niet mag daar doe je weinig aan, wat je gewoon niet wil.. tja dat is dan jou zaak dan moet je ook niet klagen dat het verder eentonig word
De kans is erg groot dat ik ook de meeste soorten vlees en vis niet mag, dus ook wanneer ik het wel had willen eten was het probleem er zeer waarschijnlijk geweest.

Citaat:
Desondanks blijft dat voor amateurs de meest toereikende methode, je kunt het zelf proberen maar ik vraag me af hoe je dan de vetlaag op je schouderblad wil meten
Door een familielid ofzo misschien? Dan doe je het wel niet helamaal zelf, maar wat ik bedoelde was of je per se langs een sportschool moet.

Citaat:
Mindfields schreef op 11-12-2004 @ 18:09 :
Nouja, ik wil niet zeggen dat je daardoor alleen afvalt, maar voor mij was het normaal om elke dag een mars oid te eten, dat laat ik nu. Kijk, een krentebol is bijv. niet echt heel gezond, maar wel beter dan een mars. Ik noem maar wat. Je moet jezelf niet alle pleziertjes ontnemen.
En dat is dus voor lang niet iedereen normaal. Als je dat doet en dat achterwege laat en je frisdrank vervangt voor water, tja, ik kan me voorstellen dat je dan afvalt, maar dat heeft dan dus al meer redenen dan alleen die frisdrank vervangen.
Oud 12-12-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 12-12-2004 @ 01:57 :
Hoe kan dat
Misschien slikt ze de pil door?
Oud 12-12-2004, 08:49
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 12-12-2004 @ 01:56 :
Ze geeft juist aan dat ze voorheen al helemaal ongezond at, dat ze dat nu gaat verbeteren. En dan doe jij alsof ze bezig is om anorexia te krijgen ofzo, beetje vreemd. Je kan haar beter nuttige tips geven dan zo'n rare opmerking maken, lijkt me.
(en dat doe je dan ook wel, maar laat zulke opmerkingen dan achterwege ofzo..)
lieverd, als je gewoon goed leest, zie je dat ik ook goede tips geef , ik hou het echt niet bij zo'n opmerking, want daar wordt ze misschien wakker van, maar daardoor weet ze nog niet hoe ze anders zou moeten eten... maar misschien luistert ze dan wel beter.
Oud 12-12-2004, 10:01
saartje 88
saartje 88 is offline

mhh, dat lijnen ging niet bepaald goed gisteren.
het begon gezond, ontbijten met boterham en beschuitje met jam, toen paar uur later een appel, maar die appel was behoorlijk ranzig, dus toen wilde ik er niet nog een. toen kwam mijn zusje eraan lopen met een enorme zak chips. waren toen ook maar iets van drie handjes, dus dat was niet zo erg. maar toen kwam het avondeten. en toen at ik dus drie boterhammen met kruidenboter, en twee met soarma. (misselijk)
ik weet niet of dit te veel is of dat het nog meevalt, in ieder geval zal het wel niet erg gezond zijn.

dit werkt dus niet echt

het gaat mij niet eens echt om het afvallen, meer om het gezonder eten. (paar kilo zou wel leuk zijn)
ik heb nu wel een gezond gewicht, maar volgens mij ben ik wel behoorlijk aangekomen de afgelopen tijd.
ik weeg nu 61 kilo bij 1.73.

uhm, HELP, (tips?)
Oud 12-12-2004, 10:32
Verwijderd
@saartje 88: Misschien moet je wat meer eten? Pas een paar uur na je ontbijt één appel vind ik niet echt veel. Eet tussen de middag gewoon brood of desnoods muesli of cruesli of een krentenbol als je geen brood lust, maar eet iig iets. Doe je dat niet, dan is het logisch dat je je 'vergrijpt' aan dingen als chips: je lichaam heeft brandsstof (voeding) nodig.

Als ik het goed begrijp heb je dus gister alleen maar een boterham, een beschuitje met jam, een appel, drie handjes chips en dat 'avondeten' (wat ik niet echt avondeten vind btw) op? Dat vind ik erg weinig en bovendien niet echt gezond. Eet die appel om een uur of tien en dan rond 12/1 uur gewoon ook een lunch. En dan rond een uur of 2/3 weer wat en dan 's avonds avondeten. Zorg er dus idd voor dat je bv. om de twee/twee en half uur eet, de kans dat je dan dingen als chips gaat eten is dan minder groot.
Oud 12-12-2004, 10:35
saartje 88
saartje 88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 11:32 :
[B verhaal [/B]
en nog een boterham.

Dat vind ik erg weinig en bovendien niet echt gezond.

serieus! ik had het idee dat ik veel te veel had gegeten.
Oud 12-12-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 12-12-2004 @ 11:35 :
serieus! ik had het idee dat ik veel te veel had gegeten.
Voor jou is het misschien idd ook veel. En je hebt misschien vrij veel brood gegeten, maar geen avondeten, het totaal is dan dus niet echt heel veel, vind ik. Eet tussen de middag twee boterhammen en dan bv. om half drie weer twee en probeer 's avonds gewoon dingen als groente, aardappelen, rijst, vlees, enz. te eten...maar ik begrijp dat dat niet altijd kan als je moeder bv. een keer geen warm eten kookt omdat er brood gegeten wordt oid.
Oud 12-12-2004, 10:41
saartje 88
saartje 88 is offline
is het slecht om nou een boterham met kruidenboter te eten (jum)
Oud 12-12-2004, 10:42
saartje 88
saartje 88 is offline
bedankt voor de tips
Oud 12-12-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 12-12-2004 @ 11:41 :
is het slecht om nou een boterham met kruidenboter te eten (jum)
Kruidenboter lijkt me niet echt heel gezond...boter bevat vrij veel vet. Kun je zelf ook bekijken: je kunt het meestal terug vinden op de verpakking van voedingsmiddelen. (En vetten heb je natuurlijk ook gewoon nodig. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe dik je het smeert ed en aan wat je verder op een dag eet ed.)
Oud 12-12-2004, 10:49
saartje 88
saartje 88 is offline
mhh verder hebben we eigenlijk alleen chocoladepasta en pindakaas, ook niet bepaald gezond

en hele ranzige abrikozenjam, getver
Oud 12-12-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 12-12-2004 @ 11:49 :
mhh verder hebben we eigenlijk alleen chocoladepasta en pindakaas, ook niet bepaald gezond

en hele ranzige abrikozenjam, getver
Dan vraag je of je wat anders mag halen of je gaat een keer mee met boodschappen doen ofzo?
Oud 12-12-2004, 11:39
Mara
Mara is offline
@Freakjuh: Ik slik de pil door, omdat ik de dagen voor mijn menstruatie hartstikke ziek ben, zo erg dat ik gewoon thuis moet blijven. Hoofdpijn, misselijk, buikpijn, echt een wrak. Werd ik op een gegeven moment nogal zat
Oud 12-12-2004, 11:42
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-12-2004 @ 11:39 :
...en probeer 's avonds gewoon dingen als groente, aardappelen, rijst, vlees, enz. te eten...
Ik snap niet wat er zo goed is aan aardappelen en rijst. Het zijn lege calorieen. Geen vitamines, geen mineralen, geen vezels. Je kunt net zo goed een pot suiker eten.
Ik snap ook niet waarom iedereen gelijk 8 boterhammen op een dag moet eten. 4 is toch genoeg? Dan kun je de rest van koolhydraten toch wel uit gezondere etenswaren halen? Als je zoveel brood eet, blijft er geen plek meer over voor groenten en fruit, etc.
Ik weet nog dat de calorieen vroeger toen ik brood at eraan kwamen vliegen en ik niets meer mocht eten. Terwijl ik toen ik geen brood meer at veel meer kon eten. Nu eet ik wel weer brood (3 a 4 sneedjes per dag), maar ja.

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 11:48.
Oud 12-12-2004, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 12-12-2004 @ 09:49 :
lieverd, als je gewoon goed leest, zie je dat ik ook goede tips geef , ik hou het echt niet bij zo'n opmerking, want daar wordt ze misschien wakker van, maar daardoor weet ze nog niet hoe ze anders zou moeten eten... maar misschien luistert ze dan wel beter.
als jij goed leest zou je lezen dat ik dat ook zeg

maarja whatever. ik hou er niet van als mensen met eetstoornissen gooien. denk ook niet dat het helpt, zeker niet in dit geval.

@ ikkeleerlinge: in aardappelen en rijst zitten ook echt wel belangrijke voedingsstoffen. iig meer dan in suiker.

@MeelFriek: oh zo. ik dacht omdat je te weinig at ofzo, ik schrok al.
Oud 12-12-2004, 12:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-12-2004 @ 12:42 :
Ik weet nog dat de calorieen vroeger toen ik brood at eraan kwamen vliegen en ik niets meer mocht eten. Terwijl ik toen ik geen brood meer at veel meer kon eten. Nu eet ik wel weer brood (3 a 4 sneedjes per dag), maar ja.
Er zijn idd mensen bij wie dat gebeurt, Oprah heeft het hier ook wel eens over gehad, zij mag ook geen brood meer eten van haar dietiste of wat dan ook...

Vroeger werd er zelfs reclame gemaakt om af te vallen door brood te eten . Alleen begrepen mensen het verkeerd, want die gingen extra veel lekkere dingen op hun brood doen , en dan werkt het natuurlijk averechts...
Oud 12-12-2004, 12:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 12-12-2004 @ 12:51 :

@ ikkeleerlinge: in aardappelen en rijst zitten ook echt wel belangrijke voedingsstoffen. iig meer dan in suiker.
Oh ja? Laten we vergelijken.
We hebben het over witte rijst en geschilde aardappelen he?
Amount Per 1 potato, (2-1/2" dia, sphere)
Calories 116.1
Calories from Fat 1.22 % Daily Value *

Total Fat 0.135g 0%

Saturated Fat 0.0351g 0%
Polyunsaturated Fat 0.0581g
Monounsaturated Fat 0.0027g
Cholesterol 0mg 0%
Sodium 6.75mg 0%
Potassium 442.8mg 13%
Total Carbohydrate 27.01g 9%
Dietary Fiber 2.43g 10%
Protein 2.31g 5%
Alcohol 0g
Vitamin A 0 % Vitamin C 17 %
Calcium 1 % Iron 2 %
Vitamin D 0 % Vitamin E 0 %
Thiamin 7 % Riboflavin 1 %
Niacin 9 % Folate 3 %
Vitamin B-6 18 % Vitamin B-12 0 %
Phosphorus 5 % Magnesium 7 %
Zinc 2 % Copper 11 %

Nou dus het enige wat het heeft is vitamineb6. En maar 18% ADH. Als ik dieet, dus met weinig calorieen en zonder aardappelen, krijg ik daar sowieso al 200% van binnen. 17 procent vitamine C. Eet een sinaasappel. Ja de rest is zo weinig.

Rice, white, short-grain, cooked

Nutrition Facts
Amount Per 1 cup
Calories 241.8
Calories from Fat 3.18

% Daily Value *
Total Fat 0.353g 1%
Saturated Fat 0.0949g 0%
Polyunsaturated Fat 0.093g
Monounsaturated Fat 0.108g
Cholesterol 0mg 0%
Sodium 0mg 0%
Potassium 48.36mg 1%
Total Carbohydrate 53.44g 18%
Dietary Fiber 0g 0%
Protein 4.39g 9%
Alcohol 0g

Vitamin A 0 % Vitamin C 0 %
Calcium 0 % Iron 15 %
Vitamin D 0 % Vitamin E 0 %
Thiamin 15 % Riboflavin 1 %
Niacin 14 % Folate 27 %
Vitamin B-6 5 % Vitamin B-12 0 %
Phosphorus 6 % Magnesium 4 %
Zinc 5 % Copper 7 %

Nou ja, het heeft op zich best wel veel mineralen. Maar niet vergeleken met het aantal hoeveelheid calorieen. En er zit amper proteine in, helemaal geen vezels. Het wordt zo opgenomen en je bloedspiegel stijgt enorm ervan. Fucking veel calorieen. 1 cup = de volume van een tennisbal. En daar zitten 250 calorieen in.

Laten we vergelijken met broccoli:

Broccoli, raw

1 cup is maar 24 calorieen, dus ik doe 4 cups. En in 1 cup of rice zitten al 250 ofzo dus in verhouding zitten er nog x2.5 meer vitamines&mineralen in. Je kunt er ook meer van eten.

Nutrition Facts

Amount Per 4 cup, NFS
Calories 98.56
Calories from Fat 11.09 % Daily Value *
Total Fat 1.23g 2%
Saturated Fat 0.19g 1%
Polyunsaturated Fat 0.588g
Monounsaturated Fat 0.0845g
Cholesterol 0mg 0%
Sodium 95.04mg 4%
Potassium 1144mg 33%
Total Carbohydrate 18.44g 6%
Dietary Fiber 10.56g 42%
Protein 10.49g 21%
Alcohol 0g
Vitamin A 109 % Vitamin C 547 %
Calcium 17 % Iron 17 %
Vitamin D 0 % Vitamin E 13 %
Thiamin 11 % Riboflavin 21 %
Niacin 11 % Folate 62 %
Vitamin B-6 28 % Vitamin B-12 0 %
Phosphorus 23 % Magnesium 22 %
Zinc 9 % Copper 8 %

Nou dan... Waarom zouden we dan nog aardappelen en rijst eten? Zie je hoeveel vezels er in broccoli zitten. 10.56 van de 18.44 gram koolhydraten. En dit is maar een voorbeeld er zijn zoveel andere dingen te eten dan rijst. Bijvoorbeeld bonen en zo.

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 12:10.
Oud 12-12-2004, 12:09
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-12-2004 @ 13:06 :
bla
Je hebt het alleen over cal en koolhydraten, er zijn toch nog andere belangrijke voedingsstoffen als vitaminen? Ik denk dat freakjuh dat bedoelt.

Daarnaast vult broccoli niet en rijst en aardappels wel. Dus ik eet lekker rijst, zodat ik 's avonds me niet vol ga stoppen met chips of andere lekkernijen.
Oud 12-12-2004, 12:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 12-12-2004 @ 13:09 :
Je hebt het alleen over cal en koolhydraten, er zijn toch nog andere belangrijke voedingsstoffen als vitaminen?(leesproblemen?) Ik denk dat freakjuh dat bedoelt.

Daarnaast vult broccoli niet en rijst en aardappels wel. Dus ik eet lekker rijst, zodat ik 's avonds me niet vol ga stoppen met chips of andere lekkernijen.
Als je goed kijkt, zie je dat ik het aantal vitamines per calorieen vergelijk.
Bijv 547 % vitamine C per 100 cal broccoli. 0% per 100 kcal rijst. 17% per 120 kcal aardappelen.
Dus onzin wat je zegt.
Daarnaast zeg ik hoeveel je kan eten. Je kunt 10 keer zoveel broccoli eten dan rijst. En andere voedingswaren natuurlijk. Maar je kunt zoveel meer eten als je andere dingen eet. En dankzij de vezels houden ze je langer vol.
Ik vraag me af waar rijst dan nog goed voor is? Voor energie voordat of nadat je gaat sporten, okay. Maar wat doe je met zo'n enorme stijging van snelle energie?

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 12:20.
Oud 12-12-2004, 12:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-12-2004 @ 12:42 :
Ik snap niet wat er zo goed is aan aardappelen en rijst. Het zijn lege calorieen. Geen vitamines, geen mineralen, geen vezels. Je kunt net zo goed een pot suiker eten.
Ik snap ook niet waarom iedereen gelijk 8 boterhammen op een dag moet eten. 4 is toch genoeg? Dan kun je de rest van koolhydraten toch wel uit gezondere etenswaren halen? Als je zoveel brood eet, blijft er geen plek meer over voor groenten en fruit, etc.
Younglady nou doe je het weer. Nee, aardappels en rijst zijn geen lege caloriën. Toegegeven het is niet de aller allerbeste koolhydraatvorm vergeleken met andere varianten op de GI maar de GI is imo waardeloos, het gaat om het totaal van de maaltijden, vet en proteine speelt ook een rol.

Bovendien, wanneer jij langere tijd de alvleesklier buiten spel zet door geen koolhydraten te eten die een (matige) invloed hebben op het bloedsuiker verhoog je het risico op insuline inefficientie, dwz dat wanneer je stopt met je dieet en die producten wel weer gaat eten je een rebound effect krijgt en te gevoelig bent geworden voor koolhydraten. Per koolhydraataanvoer komt er meer insuline vrij wat er weer voor zorgt dat het lichaam de brandstof niet voldoende kan benutten en teveel opslaat in de reserves.

Zoals ik al zei, voor 1 of 2 dagen kun je dat wel doen, daar zal het metabolisme niet noemenswaardig van vertragen en zo snel ontstaan er ook geen afwijkingen in de insulingevoeligheid. Alleen de spieren raken dan meer gevoelig omdat ze een korte tijd geleegd zijn en dus zullen staan springen om glycogeen op te slaan. Voor langere tijd niet! Je alvleesklier raakt mogelijk ontregelt, het metabolisme versloomt teveel door het gebrek aan caloriën en de vetcellen worden te insulinegevoelig, het is dan 3 dubbel op. Nu kun je wel zeggen van "jaa maar proteine en vet werken ook op je bloed" en dat klopt ook wel. Maar het gaat dus om de gevoeligheid van de alvleesklier voor koolhydraten.

Dat fruit van jou met zn overload aan fructose, dat doet juist helemaal niets voor je bloed. Het gaat er om dmv brandstof je bloedglucosepeil anabool te houden zodat de stofwisseling niet vertraagt en er geen lichaamsweefsels worden afgebroken.

Daarom eet je koolhydraten uit die bronnen. Wat betreft dat veel brood eten, het gaat om het totaal aan kcal je weet dat je te laag depleteren niets oplevert wanneer je het over een langere periode doet, matig het aantal kcal maar overdrijf het niet. Als je de tabellen bekijkt zie je dat groenten en fruit zo weinig caloriën oplevert dat je daar echt geen 6 boterhammen voor hoeft te schrappen.

Laatste opmerking, focus je op het totaal, dit soort details zijn waar, maar niemand eet een product op zichzelf. Het is altijd een combinatie van de theorie van de GI klopt pas 100% wanneer je pakweg een uurtje of 6 niets zou eten en dan alléén dat éne product zou eten. Aangezien dat nooit gebeurt, hecht dan niet teveel waarde aan die theoriën. Gebruik het als richtlijn maar zie het wel in zn context, het effect van een voedingsmiddel hangt van meer factoren af.

Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 12:53.
Oud 12-12-2004, 14:34
:Madhatter:
:Madhatter: is offline
Citaat:
saartje 88 schreef op 12-12-2004 @ 11:01 :

ik weeg nu 61 kilo bij 1.73.

uhm, HELP, (tips?)
Dat is een normaal en gezond gewicht, ik zou echt stoppen met lijnen als ik jou was. Door te lijnen en de hele tijd na te denken bij wat je eet word je een beetje obsessief over eten wat weer kan leiden tot eetstoornissen etc.
Eet gewoon gezond en zorg dat je binnen krijgt wat je nodig hebt, want wat jij eet is echt véél te weinig.
Oud 12-12-2004, 14:43
iebke*
iebke* is offline
ik zou graag tegen nieuwjaar een plat buikje hebben, heeft iemand tips voor mij? Weet iemand ook hoe je dat "zijvet" wegkrijgt??

Ik ben 1m65 en weeg nu 60 kg, ben al 2 weken aan het lijnen en het gaat super ben al 4 kg afgevallen !!
Oud 12-12-2004, 15:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
iebke* schreef op 12-12-2004 @ 15:43 :
ik zou graag tegen nieuwjaar een plat buikje hebben, heeft iemand tips voor mij? Weet iemand ook hoe je dat "zijvet" wegkrijgt??

Ik ben 1m65 en weeg nu 60 kg, ben al 2 weken aan het lijnen en het gaat super ben al 4 kg afgevallen !!
Remember dat 2 a 3kg glycogeen en vochtretentie is dat in de 1e weken verdwijnt. Als het puur vet was zou het veel te snel gaan. En nee, je kunt niet plaatselijk afvallen. Ik weet niet hoe je er uit ziet maar ik denk dat het een onrealistische doelstelling is. Het is nl. nog maar 3 weken
Oud 12-12-2004, 15:33
FrantiC
FrantiC is offline
hey iedereen!
gister vierde ik mn verjaardag
maar de schade is gelood ik wel beperkt gebleven...

ik heb 2 boterhammen gegeten ( onbijt )
1 pistoletje brie en een broodje kaas ( lunch )
2 boterhammen ( zaterdagavond eten we altijd brood )
saafs ( toen ik dus mn vjaardag vierde ) heb ik 1 handje chips gegeten, 1 toastje brie en een stukje komkommer

vandaag:
1 knackerbrotje smeerkaas ( ontbijt )
1 broodje kroket
2 boterhammen ei
1 handje noten

( avondeten komt nog )
Oud 12-12-2004, 15:41
Verwijderd
Citaat:
FrantiC schreef op 12-12-2004 @ 16:33 :
hey iedereen!
gister vierde ik mn verjaardag
maar de schade is gelood ik wel beperkt gebleven...

ik heb 2 boterhammen gegeten ( onbijt )
1 pistoletje brie en een broodje kaas ( lunch )
2 boterhammen ( zaterdagavond eten we altijd brood )
saafs ( toen ik dus mn vjaardag vierde ) heb ik 1 handje chips gegeten, 1 toastje brie en een stukje komkommer

vandaag:
1 knackerbrotje smeerkaas ( ontbijt )
1 broodje kroket
2 boterhammen ei
1 handje noten

( avondeten komt nog )
Brie en kroket is natuurlijk heel vet. Als je echt wilt afvallen kan je beter wat minder vet broodbeleg eten... maar af en toe moet kunnen.
Voor de rest eet je volgens mij wel te weinig...zeker te weinig groenten en fruit. Misschien ga je vanavond wel een enorm gezonde maaltijd eten.. ik hoop het maar.
Oud 12-12-2004, 15:42
Verwijderd
Wat kan je ertegen doen als je lichaam gewend is aan weinig eten? Als ik aan een normaal aantal calorieen zit elke dag, kom ik volgens mij gigantisch aan.
Topic gesloten

Regels voor berichten