![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik WIL vegetarisch eten en omdat ik toch al geen vlees of vis ed at en ook niet van plan was (of ben) dat te gaan doen, hebben we ook niet verder uitgezocht of ik er wel of niet tegen kon. Calorietabellen kan ik idd zelf wel vinden. ![]()
||
Citaat:
![]() en trouwens, een beetje chips moet toch kunnen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() alleen een hele grote lading chips, en koekjes, en dat soort dingen. chocola. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dokter, dietiste, mhh dat lijkt me een beetje overdreven, d'r hoeft maar een paar kilo vanaf. (6 kilo) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bier bevat btw erg veel kcal ed en kun je dus ook beter laten staan. ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
(sorry, klonk een beetje onaardig geloof ik. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Nouja, ik wil niet zeggen dat je daardoor alleen afvalt, maar voor mij was het normaal om elke dag een mars oid te eten, dat laat ik nu. Kijk, een krentebol is bijv. niet echt heel gezond, maar wel beter dan een mars. Ik noem maar wat. Je moet jezelf niet alle pleziertjes ontnemen. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Maja tis simpel genoeg, de juiste hoeveelheid caloriën in de juiste verhoudingen consumeren. Waar die uit komen doet er niet zo toe, hoewel je dieet tamelijk eentonig zal worden qua smaak en je evenwel moet opletten dat je voldoende micronutrienten binnen krijgt om gezond te blijven wanneer je zoveel producten niet mag of wenst te eten. Wat je niet mag daar doe je weinig aan, wat je gewoon niet wil.. tja dat is dan jou zaak dan moet je ook niet klagen dat het verder eentonig word ![]() @ Storm: Nee je kunt dat niet zelf meten. Een huidplooimeter heeft een foutmarge van maximaal 1,5% hoe groter het percentage, hoe meer kans dat het iets afwijkt. Desondanks blijft dat voor amateurs de meest toereikende methode, je kunt het zelf proberen maar ik vraag me af hoe je dan de vetlaag op je schouderblad wil meten ![]() Alle andere berekeningen zijn nog minder accuraat en het heeft weinig nut een berekening uit te voeren terwijl je er bijv 5% naast zit, dat zou je complete schema verprutsen omdat je het dan maakt op verkeerde gegevens.
Laatst gewijzigd op 11-12-2004 om 21:01. |
![]() |
||
Citaat:
Je valt af als je minder dan 2000 cal eet per dag. Ik haal de 2000 niet als ik 8 boterhammen eet en patat met mayo als avondeten. Dan kom ik op de 1700 oid. Kun je nagaan als je gezond avondeten eet en bv 5 of 6 boterhammen overdag. Dan heb je geen honger en kun je het veel beter volhouden. En je valt af als je af en toe ook sport of veel fietst of loopt. Maar het belangrijkste, je hebt dan geen last van het jojoeffect. Want ooit zul je normaal moeten eten. Je kunt moeilijk altijd op 2 boterhammen blijven leven... En dan kom je weer aan. Terwijl als je nu een goede eetstijl aanleert, dan hoef je niet te stoppen. Je hebt niet steeds honger en je valt zo langzaam af en geleidelijk af en je kunt af en toe prima wat chips eten ![]() Het is toch heerlijk als je gewoon kunt eten, zonder steeds honger te hebben en dan ook nog af te vallen. Dan zo weinig eten dat je misschien wel iets afvalt, maar zodra jij straks normaal gaat eten, zit het er weer aan en waarscihjnlijk nog meer dan hiervoor (is vaak dat jojo mensen na het afvallen op een hoger gewicht zitten dan voordat ze begonnen)...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze geeft juist aan dat ze voorheen al helemaal ongezond at, dat ze dat nu gaat verbeteren. En dan doe jij alsof ze bezig is om anorexia te krijgen ofzo, beetje vreemd. Je kan haar beter nuttige tips geven dan zo'n rare opmerking maken, lijkt me. ![]() (en dat doe je dan ook wel, maar laat zulke opmerkingen dan achterwege ofzo..) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb niet zoveel eisen, vegetarisch eten is eigenlijk de enige. De rest is een eis die 'van boven af' wordt opgelegd, ik had ook liever dat het anders was (lmd). Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dat vind ik erg weinig en bovendien niet echt gezond. serieus! ik had het idee dat ik veel te veel had gegeten. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik snap ook niet waarom iedereen gelijk 8 boterhammen op een dag moet eten. 4 is toch genoeg? Dan kun je de rest van koolhydraten toch wel uit gezondere etenswaren halen? Als je zoveel brood eet, blijft er geen plek meer over voor groenten en fruit, etc. ![]() Ik weet nog dat de calorieen vroeger toen ik brood at eraan kwamen vliegen en ik niets meer mocht eten. Terwijl ik toen ik geen brood meer at veel meer kon eten. Nu eet ik wel weer brood (3 a 4 sneedjes per dag), maar ja. Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 11:48. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() maarja whatever. ik hou er niet van als mensen met eetstoornissen gooien. denk ook niet dat het helpt, zeker niet in dit geval. @ ikkeleerlinge: in aardappelen en rijst zitten ook echt wel belangrijke voedingsstoffen. iig meer dan in suiker. ![]() @MeelFriek: oh zo. ik dacht omdat je te weinig at ofzo, ik schrok al. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vroeger werd er zelfs reclame gemaakt om af te vallen door brood te eten ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
We hebben het over witte rijst en geschilde aardappelen he? Amount Per 1 potato, (2-1/2" dia, sphere) Calories 116.1 Calories from Fat 1.22 % Daily Value * Total Fat 0.135g 0% Saturated Fat 0.0351g 0% Polyunsaturated Fat 0.0581g Monounsaturated Fat 0.0027g Cholesterol 0mg 0% Sodium 6.75mg 0% Potassium 442.8mg 13% Total Carbohydrate 27.01g 9% Dietary Fiber 2.43g 10% Protein 2.31g 5% Alcohol 0g Vitamin A 0 % Vitamin C 17 % Calcium 1 % Iron 2 % Vitamin D 0 % Vitamin E 0 % Thiamin 7 % Riboflavin 1 % Niacin 9 % Folate 3 % Vitamin B-6 18 % Vitamin B-12 0 % Phosphorus 5 % Magnesium 7 % Zinc 2 % Copper 11 % Nou dus het enige wat het heeft is vitamineb6. En maar 18% ADH. Als ik dieet, dus met weinig calorieen en zonder aardappelen, krijg ik daar sowieso al 200% van binnen. 17 procent vitamine C. Eet een sinaasappel. Ja de rest is zo weinig. Rice, white, short-grain, cooked Nutrition Facts Amount Per 1 cup Calories 241.8 Calories from Fat 3.18 % Daily Value * Total Fat 0.353g 1% Saturated Fat 0.0949g 0% Polyunsaturated Fat 0.093g Monounsaturated Fat 0.108g Cholesterol 0mg 0% Sodium 0mg 0% Potassium 48.36mg 1% Total Carbohydrate 53.44g 18% Dietary Fiber 0g 0% Protein 4.39g 9% Alcohol 0g Vitamin A 0 % Vitamin C 0 % Calcium 0 % Iron 15 % Vitamin D 0 % Vitamin E 0 % Thiamin 15 % Riboflavin 1 % Niacin 14 % Folate 27 % Vitamin B-6 5 % Vitamin B-12 0 % Phosphorus 6 % Magnesium 4 % Zinc 5 % Copper 7 % Nou ja, het heeft op zich best wel veel mineralen. Maar niet vergeleken met het aantal hoeveelheid calorieen. En er zit amper proteine in, helemaal geen vezels. Het wordt zo opgenomen en je bloedspiegel stijgt enorm ervan. Fucking veel calorieen. 1 cup = de volume van een tennisbal. En daar zitten 250 calorieen in. Laten we vergelijken met broccoli: Broccoli, raw 1 cup is maar 24 calorieen, dus ik doe 4 cups. En in 1 cup of rice zitten al 250 ofzo dus in verhouding zitten er nog x2.5 meer vitamines&mineralen in. Je kunt er ook meer van eten. Nutrition Facts Amount Per 4 cup, NFS Calories 98.56 Calories from Fat 11.09 % Daily Value * Total Fat 1.23g 2% Saturated Fat 0.19g 1% Polyunsaturated Fat 0.588g Monounsaturated Fat 0.0845g Cholesterol 0mg 0% Sodium 95.04mg 4% Potassium 1144mg 33% Total Carbohydrate 18.44g 6% Dietary Fiber 10.56g 42% Protein 10.49g 21% Alcohol 0g Vitamin A 109 % Vitamin C 547 % Calcium 17 % Iron 17 % Vitamin D 0 % Vitamin E 13 % Thiamin 11 % Riboflavin 21 % Niacin 11 % Folate 62 % Vitamin B-6 28 % Vitamin B-12 0 % Phosphorus 23 % Magnesium 22 % Zinc 9 % Copper 8 % Nou dan... Waarom zouden we dan nog aardappelen en rijst eten? Zie je hoeveel vezels er in broccoli zitten. 10.56 van de 18.44 gram koolhydraten. En dit is maar een voorbeeld er zijn zoveel andere dingen te eten dan rijst. Bijvoorbeeld bonen en zo. Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 12:10. |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast vult broccoli niet en rijst en aardappels wel. Dus ik eet lekker rijst, zodat ik 's avonds me niet vol ga stoppen met chips of andere lekkernijen.
||
![]() |
Citaat:
Bijv 547 % vitamine C per 100 cal broccoli. 0% per 100 kcal rijst. 17% per 120 kcal aardappelen. Dus onzin wat je zegt. Daarnaast zeg ik hoeveel je kan eten. Je kunt 10 keer zoveel broccoli eten dan rijst. En andere voedingswaren natuurlijk. Maar je kunt zoveel meer eten als je andere dingen eet. En dankzij de vezels houden ze je langer vol. Ik vraag me af waar rijst dan nog goed voor is? Voor energie voordat of nadat je gaat sporten, okay. Maar wat doe je met zo'n enorme stijging van snelle energie? Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 12:20. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien, wanneer jij langere tijd de alvleesklier buiten spel zet door geen koolhydraten te eten die een (matige) invloed hebben op het bloedsuiker verhoog je het risico op insuline inefficientie, dwz dat wanneer je stopt met je dieet en die producten wel weer gaat eten je een rebound effect krijgt en te gevoelig bent geworden voor koolhydraten. Per koolhydraataanvoer komt er meer insuline vrij wat er weer voor zorgt dat het lichaam de brandstof niet voldoende kan benutten en teveel opslaat in de reserves. Zoals ik al zei, voor 1 of 2 dagen kun je dat wel doen, daar zal het metabolisme niet noemenswaardig van vertragen en zo snel ontstaan er ook geen afwijkingen in de insulingevoeligheid. Alleen de spieren raken dan meer gevoelig omdat ze een korte tijd geleegd zijn en dus zullen staan springen om glycogeen op te slaan. Voor langere tijd niet! Je alvleesklier raakt mogelijk ontregelt, het metabolisme versloomt teveel door het gebrek aan caloriën en de vetcellen worden te insulinegevoelig, het is dan 3 dubbel op. Nu kun je wel zeggen van "jaa maar proteine en vet werken ook op je bloed" en dat klopt ook wel. Maar het gaat dus om de gevoeligheid van de alvleesklier voor koolhydraten. Dat fruit van jou met zn overload aan fructose, dat doet juist helemaal niets voor je bloed. Het gaat er om dmv brandstof je bloedglucosepeil anabool te houden zodat de stofwisseling niet vertraagt en er geen lichaamsweefsels worden afgebroken. Daarom eet je koolhydraten uit die bronnen. Wat betreft dat veel brood eten, het gaat om het totaal aan kcal je weet dat je te laag depleteren niets oplevert wanneer je het over een langere periode doet, matig het aantal kcal maar overdrijf het niet. Als je de tabellen bekijkt zie je dat groenten en fruit zo weinig caloriën oplevert dat je daar echt geen 6 boterhammen voor hoeft te schrappen. Laatste opmerking, focus je op het totaal, dit soort details zijn waar, maar niemand eet een product op zichzelf. Het is altijd een combinatie van de theorie van de GI klopt pas 100% wanneer je pakweg een uurtje of 6 niets zou eten en dan alléén dat éne product zou eten. Aangezien dat nooit gebeurt, hecht dan niet teveel waarde aan die theoriën. Gebruik het als richtlijn maar zie het wel in zn context, het effect van een voedingsmiddel hangt van meer factoren af. ![]()
Laatst gewijzigd op 12-12-2004 om 12:53. |
![]() |
||
Citaat:
Eet gewoon gezond en zorg dat je binnen krijgt wat je nodig hebt, want wat jij eet is echt véél te weinig. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voor de rest eet je volgens mij wel te weinig...zeker te weinig groenten en fruit. Misschien ga je vanavond wel een enorm gezonde maaltijd eten.. ik hoop het maar. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen lingua | 3 | 29-06-2003 19:45 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #10 Snufje | 390 | 08-05-2003 19:30 |