Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 13:12
Verwijderd
De laatste tijd heb ik met deze monitor wat last van verkeerde kleur- en helderheid/contrast instellingen.
Ik merkte op dat bij maximale brightness het scherm alsnog te donker was, waardoor details op foto's onzichtbaar werden.

Ik heb toen gekeken bij de advanced settings van mijn monitor, en daar kon ik een LS902UT color profile (*.icm) laden. Dat was een stuk helderder, maar nu heb ik het idee dat het nog steeds niet is zoals het hoort.

Ik heb al verschillende monitor calibratie testjes gedaan, maar het contrast is de ene keer te flets, de andere keer is het te sterk (windowsgroen wordt cyaan-achtig )

Hoe ik nu de normale instellingen terug kan krijgen die perfect beeld en kleurweergave hadden, is me een compleet raadsel.

Iemand ervaring ermee of tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 14:50
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
(Gefeliciteerd....)

Adobe Gamma Loader ofzo al geprobeerd? Staat bij je Configuratiescherm als je Photoshop hebt geinstalleerd.
Oud 13-12-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 13-12-2004 @ 15:50 :
(Gefeliciteerd....)

Adobe Gamma Loader ofzo al geprobeerd? Staat bij je Configuratiescherm als je Photoshop hebt geinstalleerd.
Al geprobeerd idd. Ik heb maar een beetje extra getweaked aan de gamma, dus nu is het wel enigszins acceptabel.

En bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 17:24
Verwijderd
Heb er last van dat de monitor irritant begint te piepen, ik heb idd dezelfde als de TS. Het is simpel te verhelpen, even terugzetten naar 70 Hz, toepassen en dan weer terugzetten naar 85 Hz. Niet ideaal maar gelukkig komt het maar eens in de zoveel tijd voor dus de monitor is me nog te veel waard om bij het grof vuil te zetten. Maar toevallig iemand met een briljant idee wat de oorzaak en/of definitieve oplossing kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:53
siebolt
siebolt is offline
op de dagauss knop rammen, werkte bij mij altijd sinds een tijdje moet ik de stroom eruit flikkeren en ffkes wachten--> werkt hetzelfde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten