Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 07:47
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Iceracer schreef op 13-12-2004 @ 08:44 :
Je lichaam zelf produceert zelf ook al vet. Het zijn de koolhydraten waar je zo dik van wordt. Bijvoorbeeld van het zetmeel in aardappelen, of van de suikers in cola en snoep.
Van aardappelen word je niet dik. Als je van koolhydraten dik zou worden, zou je bijna niks meer mogen eten: brood, rijst, pasta, aardappels enz. Natuurlijk: als je er veel te veel van eet en je daardoor boven je calorieen komt die je per dag verbruikt, dan word je dikker. Maar vet levert per gram meer calorieen op dan koolhydraten.
Oud 13-12-2004, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Iceracer schreef op 13-12-2004 @ 08:41 :

Al die mensen moeten niet zo lui zijn en meer gaan sporten.
Waarom gaan zoveel mensen er van uit dat mensen die die producten gebruiken lui zijn en/of niet zouden sporten oid? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die en en doen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 10:23
sicilion
sicilion is offline
wat leonoor zegt afvallen heeft met en en te maken

oftewel en gezonder eten en meer sporten, op die manier val je het beste en gezondste af
Oud 13-12-2004, 15:08
Bloem
Bloem is offline
En daarbij zijn niet alle mensen die niet sporten lui, maar kunnen die door omstandigheden misschien wel niet sporten. En als die toch af willen vallen, blijft er toch alleen over dat ze letten op wat ze eten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 15:34
Poepkind
Poepkind is offline
Ik vind het prima als ANDERE mensen light eten maar ZELF wil ik het absoluut niet. En het probleem is dat steeds vaker wordt gedacht dat IEDEREEN drankjes zonder suiker wilt. Het probleem is dan dat veel drinken zoetstoffen bevat zonder dat dat er duidelijk opstaat, als mijn vader naar de supermarkt gaat en ik vraag hem frisdrank te kopen komt hij geheid met light thuis. Dit komt omdat op veel drinken niet is aangegeven dat het light is, alleen in de ingredienten staat dan dat het zoetstoffen bevat. En mijn pa is echt te lui om dat te lezen. Als er met koeieletters light op de verpakking staat heb ik er geen problemen mee.
Oud 13-12-2004, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 13-12-2004 @ 16:34 :
En het probleem is dat steeds vaker wordt gedacht dat IEDEREEN drankjes zonder suiker wilt.
Ow? Er zijn anders (veel) meer dingen met dan zonder suiker, hoe verklaar je dat dan?

Het is verplicht alle ingrediënten op de verpakking te vermelden, als er zoetstoffen in zitten, dan staat dat dus bij de ingrediënten vermeld. ff lezen (en dus zelf halen in jouw geval) dus als je het echt niet er in wilt hebben zitten.

Ik ken btw sowieso geen echte light frisdrank waar dat niet duidelijk op staat? Cola, sinas, 7-up, enz. dat vind ik frisdranken en hier staat daar bij de lighvariant duidelijk 'light' op.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 20:11
Al Murphy
Al Murphy is offline
Ik heb toch niet de indruk dat de grote voedings-producenten plots een geweten hebben gekregen, en daarom aan onze gezondheid beginnen te denken. Suiker-vrij, vet-arm, het zijn natuurlijk eerst en vooral marketing termen. En de consument trapt er met 2 voeten in.

Ik vind het niet per definitie slecht. Kunstmatige zoetstoffen zijn niet echt gezond, maar in kleine hoeveelheden ook niet schadelijk. De kans op hart- en vaatziekten is veel kleiner bij mensen die geen overgewicht hebben. Overgewicht wordt vaak veroorzaakt door een te veel aan suikers en verzadigde vetten. 1+1=2, dus het zal wel iets uitmaken.

Ach, ik ben blij met die light-toestanden, want ik heb suikerziekte. Sinds cola-light op de markt is, kan ik dat ook drinken, en als kind vond ik dat geweldig. Gedaan met die liters spa, ik kon 'normaal' doen (c:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten