Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2004, 22:13
Q
Q is offline
Bijna een week gespeeld daarna begon die me flink de keel uit te hangen. Ik vond het zo enorm saai. Zo weinig te doen in dat spel en de veldslagen zijn enorm simpel Laatste keer dat ik n Total war game speel denk ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 11:28
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Sifl schreef op 15-12-2004 @ 18:01 :
*up*

Ik speel nu met de Brutii maar zit zwaar in de min
wat kan ik hier het beste tegen doen,ik doe alle Senate Missions maar krijg aleen maar ( Minor ) Exotic units of bedragen waar ik alsnog niks aan heb
en nu heb ik zware schulden en @war met 3 factions
1. Alleen missies van de Senate accepteren als het je ook echt wat oplevert. Over het algemeen kan het weinig kwaad de Senate te negeren.

2. Bouw eerst dingen die de handel stimuleren.

3. Een boel diplomaten maken en die langs alle fractions laten gaan, sluit handelsverdragen en verkoop map information.

4. Zet taxes in alle steden die niet veel hoeven te groeien (omdat je daar geen gebouwen wilt neerzetten die troepen maken) op zo hoog mogelijk.

5. Maak alleen troepen die je in de nabije toekomst nodig denkt te hebben, vecht in het begin niet op meerdere fronten.

6. Verover af en toe een stad, dat zorgt voor geld en meer inwoners zodat de kosten van het maken van troepen gespreid worden. Maar verklaar niet aan te veel fracties de oorlog.

7. Als je een stad verovert, roei dan de bevolking uit, tenzij het een relatief kleine stad is waar je op korte termijn veel troepen wilt produceren.

Op deze manier kun je een enorm fortuin opbouwen, zodat je later alle legers kunt bouwen en omkopen die je wilt.
Oud 16-12-2004, 16:09
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Citaat:
Q schreef op 15-12-2004 @ 23:13 :
Bijna een week gespeeld daarna begon die me flink de keel uit te hangen. Ik vond het zo enorm saai. Zo weinig te doen in dat spel en de veldslagen zijn enorm simpel Laatste keer dat ik n Total war game speel denk ik.
Hmm, ik speel nu op medium en het wordt inderdaad een beetje makkelijk. Voorbeeldje:
Ik had een leger omgekocht. Ontzettend kut leger, met heel veel skirmishers, velites en kleine units early cohorts. Dat legertje lekker laten staan in vijandelijk gebied. Vervolgens viel 1 van zijn legers me aan. Zijn leger was ruim 2x zo groot, veel infrantry units, allemaal van 81 man.
Resultaat: 430 kills aan mijn kant, 100 aan die van hem en ik had gewonnen...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 19:46
Spoonie
Spoonie is offline
voor simpele tactieken zet je skrimishers and achers zo ver mogelijk vooraan(niet te ver want ze moeten wel nog terug kunnen rennen in het geval dat 't vijandelijke leger cavalarie heeft). Laat je afstandseenheden de legers een beetje irriteren totdat ze op je af komen.

op je eerste linie heb je de simpelere goedkopere eenheden staan. Daarachter de wat sterkere and op de 3e linie je speergastjes. Zet je elite-troepen nooit vooraan. maar op 't midden of achterste linie. Gebruik die altijd als reserve.

beetje met de vijand blijven knokken en met je paarden via de zijkant of achterkant naar binnen stormen. (olifanten doen dit ook goed alleen zijn niet altijd even aarig voor je eigen troepen).

voor een leuke effect geef de tegenstander allemaal hondjes of boeren en 1 brug waar ze over moeten rennen. En stuur dan je olifanten over die brug heen. (lol gegarandeed)
Oud 17-12-2004, 05:16
Dennis Wösten
Dennis Wösten is offline
Zelf vind ik dit een geweldig spel alleen inderdaad, wat na de campaign... Hopelijk komen ze met wat leuke updates op de officiële website!
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Dennis Wösten schreef op 17-12-2004 @ 06:16 :
Zelf vind ik dit een geweldig spel alleen inderdaad, wat na de campaign... Hopelijk komen ze met wat leuke updates op de officiële website!
Na de eerste campaign kun je de campaign nog een keer doen met een willekeurig volk. Die dus ook ergens anders begint.

OF je gaat gewoon lekker Battle for Middle-Earth doen
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 16:27
Sifl
Sifl is offline
is er ook een mogelijkheid om units te onslaan zeg maar
want me upkeep is nu gigantisch en heb bijvoorbeeld een vloot van - naam vergeten maar zeg maar de simpelste Roman bootjes - die ik allang niet meer nodig heb omdat ik al een vloot van - iets van Warships ofzo - heb....zeg maar
en ook gewoon een legertje dat ik overheb en nu nutteloos is maar wel al me geld jat met upkeep
Oud 22-12-2004, 20:51
Verwijderd
Vloten kan je geloof ik alleen disbanden als ze in een friendly haven liggen, niet midden op zee.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 00:21
T_ID
T_ID is offline
yep, je kunt huurlingen overal naar huis sturen (disbanden dus), eigen eenheden alleen in een regio die je bezit, en schepen alleen in je eigen havens.

Ik moet zeggen dat ik me wel begin te irriteren aan de vertraginen in de orders en de uitvoering af en toe, heb je net een geweldig plan opgezet om een leger in stukjes te verdelen en dan wordt vervolgens de cavalerie die dat moest uitvoeren ingehaald door zwaardere eenheden omdat ze lopen te kloten met hun formatie. chop chop chop, weg plan.

Niet dat dit het spel slecht maakt, zelden heb ik zoveel lopen plannen bij het vechten in een strategiespel.
Oud 23-12-2004, 15:01
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-12-2004 @ 01:21 :

Ik moet zeggen dat ik me wel begin te irriteren aan de vertraginen in de orders en de uitvoering af en toe, heb je net een geweldig plan opgezet om een leger in stukjes te verdelen en dan wordt vervolgens de cavalerie die dat moest uitvoeren ingehaald door zwaardere eenheden omdat ze lopen te kloten met hun formatie. chop chop chop, weg plan.
Wat vooral irritant is, is de slechte pathfinding in de steden. Units nemen niet de kortste weg, of reageren helemaal niet op commando's.
Oud 23-12-2004, 16:01
Morrigan
Morrigan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-12-2004 @ 01:21 :
eigen eenheden alleen in een regio die je bezit, en schepen alleen in je eigen havens.
maar hoe dan ?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 19:39
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Morrigan schreef op 23-12-2004 @ 17:01 :
maar hoe dan ?
Klik op unit (rechtermuisknop-->infoscreen--> linksonderin staat een hele kleine button "disband".
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 20:41
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 23-12-2004 @ 16:01 :
Wat vooral irritant is, is de slechte pathfinding in de steden. Units nemen niet de kortste weg, of reageren helemaal niet op commando's.
alleen in sommige straten ja. stadsgevechten vragen verder geen taktiek behalve door de muren heen komen en daarna alles in elkaar timmeren, dus ik los ze altijd automatisch op.

wat trouwens wel leuk is wanneer een stad van je belegert wordt het andere leger dezelfde beurt nog aan te vallen zodat ze nog geen belegeringswapens hebben gebouwt.

vijand naar je stadsmuur toelokken (cavalerie is daar nuttig voor, al helemaal die met bogen of werpsperen) stadspoorten dicht en kijk toe hoe de boogschutters in de torens van je stadsmuren een vijandje of 200 afmaken tijdens de rest van het gevecht.
Oud 23-12-2004, 21:31
Verwijderd
Ik heb beetje problemen met assasins. Ik kan echt niks vinden om te vermoorden, heb altijd maar hooguit 30% kans dat het lukt, waarschijnlijk omdat ze nog zo'n laag skillnivo hebben, maar omdat ik echt niks kan vinden om te vermoorden zodat ik kan trainen schiet het niet echt op.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 09:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 23-12-2004 @ 22:31 :
Ik heb beetje problemen met assasins. Ik kan echt niks vinden om te vermoorden, heb altijd maar hooguit 30% kans dat het lukt, waarschijnlijk omdat ze nog zo'n laag skillnivo hebben, maar omdat ik echt niks kan vinden om te vermoorden zodat ik kan trainen schiet het niet echt op.
Beginnen met het vermoorden van captains van vijandelijke legers, die kunnen zich het minst goed verdedigen. Als je assassin dood gaat, gewoon save opnieuw laden.

Maar uieindelijk heb je niet zo heel veel aan assassins. Faction heirs of leaders blijven lastig te vermoorden, hoe skilled je ook bent, en de rest kun je gewoon omkopen met je diplomat.
Oud 24-12-2004, 22:43
Verwijderd
Het ziet er zo leuk uit als zo'n mannetje omvalt op de map.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 23:26
T_ID
T_ID is offline
Kijk trouwens uit bij het gebruik van boogschutters en skirmishers.

Ik kom er net achter dat ze je eigen troepen raken als ze er achter neergezet worden. (en dan praat ik dus over een vijand proberen te raken die een paar honderd meter verder staat, en dan degene die twee stappen voor ze staat omver schieten.)

Om te beginnen die patch halen om te kijken of dit het verhelpt.

het is trouwens een heerlijk sadistisch genoegen om van op kilometers enorme stenen in menigten te schieten met catapulten.
Oud 26-12-2004, 10:17
Levitating Nun
Citaat:
T_ID schreef op 25-12-2004 @ 00:26 :
het is trouwens een heerlijk sadistisch genoegen om van op kilometers enorme stenen in menigten te schieten met catapulten.
Inderdaad, als zo'n vuurpot de vijand raakt, is dat een climax van hier tot ginder.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:53
Verwijderd
Waarom kan je niet 3 rammen tegelijk sturen als je een stad belegert? Als ik er 1 stuur en dan een 2de wil sturen gaat de eerste weer stilstaan.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:56
Levitating Nun
Citaat:
Blackwater_park schreef op 27-12-2004 @ 19:53 :
Waarom kan je niet 3 rammen tegelijk sturen als je een stad belegert? Als ik er 1 stuur en dan een 2de wil sturen gaat de eerste weer stilstaan.
omdat er maar één gate recht voor je staat. Je kunt natuurlijk niet tegeljk gaan rammen tegen de deur.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 22:51
T_ID
T_ID is offline
Tegen muren gebruik ik het liefst ladders of siege towers.

zo'n ding tegen de muur aan vlak naast de poorten, mensen klimmen op de muur, je stuurt ze over de muur naar de poort, poort verovert en open, einde stad.

De Arcani doen het erg goed hiervoor vind ik.
Oud 28-12-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-12-2004 @ 19:56 :
omdat er maar één gate recht voor je staat. Je kunt natuurlijk niet tegeljk gaan rammen tegen de deur.
Zover was ik ook al. Ik wil dus 1 ram op de deur en 1 of 2 op de muren. Maar ik kan alleen maar óf de deur óf 1 muur, niet allebei.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 19:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-12-2004 @ 12:45 :
Zover was ik ook al. Ik wil dus 1 ram op de deur en 1 of 2 op de muren. Maar ik kan alleen maar óf de deur óf 1 muur, niet allebei.
gewoon drie katapulten tegelijk gebruiken, die maken geen problemen over samen op een doel schieten.
Oud 28-12-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-12-2004 @ 12:45 :
dat kan wel, maar ze moeten allemaal op een apart stukje muur beuken. zowieso vind ik die stormrammen behoorlijk nutteloos tegen de grotere steden (of beter de hogere muren).
je kan beter gewoon een ladder of 4 nemen (dus 16 in totaal) aan allebei de kanten, ben je zo klaar.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 21:18
T_ID
T_ID is offline
Ik kan trouwens het upgraden van wapens van harte aanraden, met de Scipii kan ik nu van zowel wapens als pantser het beste aanschaffen, en ik moet zeggen, 50 man tegen 400 win je dan nog ook.
Oud 13-02-2005, 15:57
RanC
RanC is offline
*Up*

1.5 maand oud, moet kunnen.

Ik ben ook weer begonnen. Heerlijk spel.

Wat ik vooral grappig vind zijn de verschillende tactieken.
Mijn beleid was een snelle expansie, wat op den duur leidde tot een niet al te volle schatkist, maar grote legers, veel steden, sterke generaals, etc.
(Ik heb vrijwel heel Noord-Afrika, West Europa (op Spanje na), Centraal Europa en de westelijke eilanden in de Middellandse Zee. Ontelbaar veel "historical battles" (vooral in de strijd tegen de Gauls).

De tactiek van de Scipii was totaal anders, meer zoals Rollo eerder verklaarde. Zij hebben niet al te veel gebieden, maar een grote vloot en sterke legers. De Brutii spelen militair geen belangrijke rol (hoewel de Senate hun het beste mag).

Trouwens een vraagje, van alle factions ben ik het populairst bij het 'gepeupel', maar de Senate haat mijn reet terwijl ik in het begin van het spel het meest populair was.
Zijn er manieren om de reputatie met de Senate te vergroten? Behalve dan het uitvoeren van missies, want daar heb ik de tijd niet voor.
Ik moet verdorie de Spanjaarden en de Britten verslaan, op verschillende fronten, terwijl mijn vloot elke beurt geowned word door de Spaanse. En dan heb ik het nog niet eens over het uitroeien van Carthage (hoewel ik hun hoofdstad als eerste stad veroverde. )
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 16:23
Levitating Nun
Ik had het laatst voor elkaar gekregen de hele map te veroveren. Dat was uitputtend.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 08:57
Gigano
Gigano is offline
Dit is echt een spel dat je speelt als je niks te doen hebt, en dan ben je wel een tijdje zoet . Ik ben ook benieuwd naar die andere spellen van Total War: Medieval Total War en Shinkoku Total War.
Oud 14-02-2005, 10:30
RanC
RanC is offline
Citaat:
Gigano schreef op 14-02-2005 @ 09:57 :
Dit is echt een spel dat je speelt als je niks te doen hebt, en dan ben je wel een tijdje zoet . Ik ben ook benieuwd naar die andere spellen van Total War: Medieval Total War en Shinkoku Total War.
Shogun: Total War bedoel je?

Rome is zonder twijfel de beste van de drie, met Shogun op twee en Medieval op drie.

Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 11:23
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
RanC schreef op 13-02-2005 @ 16:57 :
*rommel met de senaat*
Als het te irritant wordt, gewoon negeren.

De kans bestaat dat je populariteit naar 1 zakt bij de senaat, dan vragen ze je pater familias zelfmoord te plegen, en als je weigert verklaren ze je de oorlog.

Hoe machtiger je wordt en hoe geliefder bij het volk hoe minder de senaat je mag, dus je moet gewoonweg tegelijk in Italie een legermacht opbouwen om op den duur de andere romeinen en de senaat de baas te kunnen.

Zelf vind ik het aan te raden gewoon in de steden te schuilen, want wanneer die stenen muren of beter hebben kun je het aanvallende leger naar je muren lokken en vervolgens de battletijd uitzitten terwijl de torens op de muur de vijand bestoken.
Oud 14-02-2005, 13:46
Gigano
Gigano is offline
Citaat:
RanC schreef op 14-02-2005 @ 11:30 :
Shogun: Total War bedoel je?

Rome is zonder twijfel de beste van de drie, met Shogun op twee en Medieval op drie.

Ja, die bedoel ik. Ik kon niet zo op de naam komen.
Maar Rome is inderdaad de beste.
Oud 14-02-2005, 14:07
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Volgens mij heeft de BBC een heel TV programma over rome total war. Best geinig om te zien.
Oud 14-02-2005, 14:16
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Pinksterhaas schreef op 14-02-2005 @ 15:07 :
Volgens mij heeft de BBC een heel TV programma over rome total war. Best geinig om te zien.
Time Commander ofzo
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 14:20
Verwijderd
Dat programma zag ik gisteren ook opeens langskomen, maar ben even doorgezapt omdat ik wat anders wilde zien.

Ik speel het nu vanaf vrijdag en het is erg leuk, ik kan me voorstellen dat het op den duur gaat vervelen, maar nu speel ik het nog wel intensief.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 16:28
Sifl
Sifl is offline
antivervelingstip:

als je toch genoeg geld heb,ga met een leger stampvol met peasants rome bestormen
in tijden niet zo gelachen
Reageren

Regels voor berichten