Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2004, 10:14
Bren-
Bren- is offline
Voor ons profielwerkstuk hebben wij het onderwerp Creatieve Therapie gekozen. We willen hierbij ook onderzoeken wat de mening van de bevolking is over creatieve therapie. We hopen dat jullie deze enquette voor ons willen invullen. Gewoon even de vragen kopieeeren. Voor degene die niet precies weten wat creatieve therapie is volgt hier een korte uitleg over wat creatieve therapie precies is:

Als je tekent, schildert, met klei werkt, muziek maakt, zingt, toneel speelt of naar toneel kijkt, merk je dat je er ‘helemaal uit’bent. Soms lukt het je zelf om je dagelijkse problemen opzij te zetten. Door middel van creatieve therapie kunnen mensen uiten wat ze niet met woorden kunnen zeggen. Creatieve therapie is vooral bedoeld voor mensen met psychische klachten of psychiatrische stoornissen, lichamelijk handicaps of cognitieve beperkingen. Creatieve therapie is een vorm van hulpverlening die er op gericht is veranderings-, ontwikkelings- en/of acceptatieprocessen te bewerkstelligen. Er zijn vijf verschillende vormen van creatieve therapie:
• Drama : hiermee kun je vorm geven aan je innerlijke gevoelens en zo de werkelijkheid op jou manier beleven. Zo leer je er mee om te gaan of je bent in staat de werkelijkheid te veranderen.
• Beeldend : hierbij word een eigen beeld van de werkelijkheid gecreëerd.
• Muziek : in de muziektherapie word gebruik gemaakt van de emotionele en structureerden werking van muziek.
• Dans : dans de mogelijkheid tot impressie, expressie en vormgeving. Het uitdrukken en het vormgeven aan belevingen, emoties, herinneringen,enz., zijn therapeutisch werkzame elementen.
• Tuin : In tuintherapie vindt de cliënt zowel in zijn omgang met planten als met het doen en laten van de therapeut een gelegenheid om te zoeken naar en te experimenteren met oplossingen voor problemen.

We hopen dat het ons gelukt is in een niet al te lange tekst uit te leggen wat creatieve therapie is. Ook hopen we dat u/jij met plezier deze enquête zal invullen.

Man/vrouw
Leeftijd:
Opleidingsniveau:

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg?

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6)

3 Welk soort Creatieve Therapie heeft u/jij gebruikt?

4 Waarom heeft u/jij deze therapie gebruikt? Wat waren uw/jouw klachten?

5 Heeft de Creatieve Therapie u/jou geholpen te ‘genezen’?(u/jij bent klaar met de enquête bedankt voor u/jou medewerking)

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten?

7 Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2004, 10:26
Verwijderd
vrouw
Leeftijd: 21
Opleidingsniveau: HBO (SPH)

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg?
Ja.

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6)
Nee. (Voor school wel (denk aan projecten en opdrachten), voor mezelf niet.)

-

-

5 Heeft de Creatieve Therapie u/jou geholpen te ‘genezen’?(u/jij bent klaar met de enquête bedankt voor u/jou medewerking)
-

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten?
Nee, denk ik niet.

Ik geloof er wel in, maar dan vooral bij mensen die hun gevoelens niet goed kunnen uiten en het op een creatieve, muzische manier leren.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 10:36
Verwijderd
vrouw
Leeftijd: 18
Opleidingsniveau: MBO (SPW3)

Ja.

Ja.

Drama therapie.

Het werd voorgesteld door mijn psych. Distime stoornis. pff ik weet nog steeds nie hoe je t schrijft :/

Het heeft mij niet 'genezen' maar ik heb er wel veel aan gehad.

-

Ik geloof er wel in, maar je moet er zelf ook in geloven anders heb je er nog nix aan.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 10:46
Storm
Storm is offline
vrouw
Leeftijd: 23 (sinds vandaag )
Opleidingsniveau: hbo pedagogiek

ja

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie?
nee

Als ik het nodig zou hebben, dan zou ik er misschien wel gebruik van willen maken. Sommige vormen vind ik nuttiger dan andere.

Ik geloof wel dat het werkt, al zal het bij sommige mensen veel tijd kosten voordat het kan gaan werken en bij anderen zal het heel snel (onbewust) werken. (Ik geloof dus niet dat je er in moet geloven om het te laten werken, wel dat je je er voor in moet zetten om het te laten werken. Je moet je er aan 'overgeven', anders werk je het tegen, denk ik.)
Oud 05-11-2004, 10:53
Bren-
Bren- is offline
Iedereen tot nu toe bedankt voor het invullen van deze enquette en Storm gefeliciteerd he.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 11:59
Anno 1986
Anno 1986 is offline
[QUOTE]plem-plem schreef op 05-11-2004 @ 11:14 :
[B]
vrouw
Opleidingsniveau: MBO (SPW)

JA

JA

CREATIEVE THERAPIE (teken/knutselvorm)

VERSTOORDE PERSOONLIJKHEIDSONTWIKKELING ICM DYSTHEMIE

NIET DIRECT, HET GAF WEL ONTSPANNING EN EEN ZEKERE RUST

Succes met jullie werkstuk; als je meer wilt weten kun je mailten hoor: cscherpenisse@hotmail.com
Grtjs!
Oud 05-11-2004, 13:01
Thee Muts
Thee Muts is offline
Vrouw
Opleidingsniveau: HBO-verpleegkunde

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg? Ja, vooral vanuit mijn opleiding en vanuit eigen interesse.

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6)Nee.

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten?Ja, ik denk dat het mij wel zou kunnen helpen, of ik zou het in ieder geval wel willen proberen als ik daarvoor een aanleiding zou zien. Ik denk dat het vooral zou helpen bij het kunnen uiten van mijn emoties en om wat rustiger te worden. Maar voor nu is dat niet van toepassing en ik verwacht ook niet dat dat nog nodig zou zijn. Maar ik zou er dus wel voor open staan.

7 Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet? Ja, ik denk zeker dat mensen hier baat bij kunnen hebben. Het is een goede alternatieve manier om emoties te kunnen uiten of om met dingen om te kunnen gaan, wat op een 'normale' manier niet lukt. Ik denk dat het voor veel mensen een blokkade weg haalt om op een andere manier met zichzelf bezig te zijn en dat ze een andere kant van zichzelf leren kennen.
Oud 05-11-2004, 15:03
bassgirl
bassgirl is offline
hey, ik zit toevallig heel erg te denken dat ik creatieve therapie na mn opleiding activiteiten begeleiding te doen, 20 nov naar de opendag en t lijkt me helemaal leuk mja hier dan mn enquete
weten jullie misschien de scholen waar ze die opleiding geven? ik heb er een paar gevonden maar nietveel...

Man/vrouw vrouw
Opleidingsniveau: MBO4

ja ik wil waarschijnlijk de opleiding gaan volgen als ik hiermee klaar ben.

nee

ik zou het graag eens willen meemaken om te kijken of mijn beeld ervan klopt, maar verder nietecht voor problemen ofzo

ja, denk doordat je bezig bent met iets creatiefs het er vaak al onbewust in uit, zo tekenen kinderen ook wat er in hun hoofd gaat, en daar kun je dan dingen uit lezen zegmaar. en ze helpen niet met saaie vragen maar toch op een leuke en hopelijk gezellige marnier
Oud 05-11-2004, 15:15
catootje
catootje is offline
Man/vrouw
Leeftijd: 16 jaar
Opleidingsniveau: 5Havo

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg? Jazeker, een vriendin van me wilde een opleiding doen hiervoor

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee (ga naar vraag 6)

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten? Als het nodig is wel ja

7 Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet? Ja, je kunt je er beter door uiten. niet iedereen durft erover te praten en kunnen het via de creatieve weg dan duidelijk maken
Oud 05-11-2004, 15:21
dyfusica
dyfusica is offline
Man/vrouw vrouw
Leeftijd: 16
Opleidingsniveau: 4/5havo

ja

ja

beeldend en muziek

omdat het in het programma hoorde en ik het wel leuk vond. Mijn klachten waren twee psychiatrische stoornissen (indien nodig kan je me pm'en over welke stoornissen dat zijn)

Van een stoornis 'genees' je niet, hoewel het me wel geholpen heetf mijn gevoel te uitten en me te ontwikkelen op de creatieve manier.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 15:34
Verwijderd
Man/vrouw : Vrouw
Leeftijd: 15
Opleidingsniveau: vwo-4

Ja

Nee

Ik weet het niet..

Ik denk dat creatieve therpaie zeker een goed hulpmiddel kan zijn voor sommige mensen maar ik weet neit of het bij mij zou helpen..
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:12
dark princess
dark princess is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 05-11-2004 @ 16:03 :
weten jullie misschien de scholen waar ze die opleiding geven? ik heb er een paar gevonden maar nietveel...
CHN in Leeuwarden

Man/vrouw: vrouw
Leeftijd: 19
Opleidingsniveau: mbo4 (2e jaar)

ja ik ken een meisje dat die opleiding doet.

nee

zelf schilder ik wel eens, dat geeft mij ook wel rust...maar ik zou zelf niet in therapie gaan denk ik

Ja, ik denk dat het goed kan zijn voor mensen die er moeite mee hebben om zichzelf te uiten en ze kunnen daar rust in vinden, lijkt mij.
Oud 05-11-2004, 21:00
Eend
Eend is offline
Jup

Jap

Ik zou het niet wetend. Volgens mij geen van allen Wij moesten bijv. met z'n allen 1 tekening maken zonder iets te overleggen en ook zonder te praten. Het moest dan een zon worden.
Ook moesten we wel eens een beest kleien waar je zelf het beste bij pastte. Het hoefde geen bestand dier te zijn.

Depressie, borderline

Ik vond creatieve therapie altijd heel zwaar. Het greep me altijd te erg aan en was vaak de hele dag van slag. Daardoor hoefde ik sommige dingen niet heel erg mee te doen.
Het hielp me dan ook niet echt. Wel kon ik aan het begin niet wild van me afkrassen en op het laatst wel. Dus het heeft me ergens wel geholpen met bepaalde emoties te uiten.

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 21:02.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 21:24
Verwijderd
Leeftijd: 18 (sonds vandaag)
Opleidingsniveau: Creatieve therapie muziek 1e jaars.

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg?Ja

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6)Nee

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten? JA ik zou wel van CT (=Creatieve Therapie) gebruik willen maken als ik denk dat ik er voor het probleem dat ik heb geholpen door kan worden.

7 Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet? Ja ik geloof ik CT. Ik merk bij mezelf dat ik vrij veel kwijt kan in muziek en soms in tekenen. En ik denk ook dat CT een bijdrage kan leveren bij een behandeling. Ik merk (op mijn opleiding) dat er heel veel emoties loskomen bij mensen (ook bij mijzelf) bij het horen/spelen van een stuk. En daarbij kan je ook tot rust komen als je met bv muziek bezig bent. ( En ik 'moet' er naturrlijk in gelove nanders zou ik deze opleiding niet doen)

@Eend: dat is beeldend.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:50
-Flip-
-Flip- is offline
ja

ja

drama therapie

mn gevoelens moeilijk verbaal kunnen uiten.

nee.

ja, het is een fijne manier van uiten (bijvoorbeeld door middel van drama)

ja, zeker wel. als mensen het lastig vinden om zich met woorden te uiten dan kan het heel fijn zijn om dat door middel van drama, muziek of beelden te doen. en ik denk zeker dat je het op die manier, net zoals met praten, lucht.
Oud 13-11-2004, 14:43
Tsu
Tsu is offline
Ik studeer het
Oud 13-11-2004, 15:08
Freestyler*
Freestyler* is offline
ik ga niet meedoen als ik steeds u/jij moet lezen hoor
Oud 14-11-2004, 17:12
Verwijderd
Vrouw
Opleidingsniveau: HBO (drama-academie)

Ja.

Nee.

Nee.

Ja, ik denk dat creatieve vakken als drama, dans en muziek een hele goede invloed op iemand kunnen hebben m.b.t. ontwikkeling, zelfontplooiing en het creëren van zelfvertrouwen. Dat soort dingen kunnen vaak ook als goede uitlaatklep gelden.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:07
Freestyler*
Freestyler* is offline
Man/vrouw: Vrouw
Opleidingsniveau: Universitair

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg? Ja

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6) Nee

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten? Nee, creatief ben ik wel rond 5 december hoor

7 Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet? Uhm, weet niet. Ligt eraan. Van alleen een beetje dansen ga je je misschien beter voelen, maar het neemt de oorzaak van je problemen niet weg. Ik den k dat het afhankelijk is va nde mate van interference door de hlupverlener.
Oud 22-11-2004, 13:39
kastdeur
kastdeur is offline
Geslacht: vrouw
Leeftijd: 22
Opleidingsniveau: hbo

Ja.

Nee.

Nee.

Oh vast wel, maar niet bij iedereen. Het moet bij je passen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 13:48
cyntha
cyntha is offline
Vrouw
Opleidingsniveau: Havo

Ja

Nee

Ja, als mijn klachten daarmee over gingen wel.

Ja, ik geloof er wel in. Het is een andere manier om dingen te uiten. En dat zal vast wel bij mensen aanslaan, maar niet bij iedereen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 14:45
Verwijderd
Leeftijd: 17

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg? ja

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6)ja

3 Welk soort Creatieve Therapie heeft u/jij gebruikt?muziektherapie, dramatherapie en beeldende therapie

4 Waarom heeft u/jij deze therapie gebruikt? Wat waren uw/jouw klachten? diagnose is niet duidelijk: borderline of schizofrenie

5 Heeft de Creatieve Therapie u/jou geholpen te ‘genezen’?(u/jij bent klaar met de enquête bedankt voor u/jou medewerking) het heeft me wel geholpen beter met mijn gevoelens om te gaan maar genezen ben ik niet.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 18:48
Nijn*
Nijn* is offline
Leeftijd: 14

ja

Nee

Ja, zou het wel eens willen proberen. Als het tenminte mijn klachten zou kunnen verhelpen. Maar helaas is dat niet het geval bij mij.

7. Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet?
Ja, ik geloof er zeker in. Ik denk dat het wel goed kan zijn je eens op een andere manier te uiten. Als je niet weet hoe je je in woorden kunt uiten, is het misschien makkelijker om dat in muziek/drama ed te doen. Maar ik denk niet dat het bij iedereen zal aanslaan.
Oud 23-11-2004, 16:47
Coral
Coral is offline
Vrouw
Opleidingsniveau: mbo

- Ja

- ja

- beeldend en drama

- o.a depressie

- ja
Oud 14-12-2004, 19:13
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
vrouw
Opleidingsniveau: momenteel gymnasium

Ja hoor.

Ja

Beeldende.

Dat kreeg ik standaard bij mijn opname in een psychiatrische afdeling.
Ik was daar in eerste instantie ter observatie (om redenen die ik niet eens meer weet eerlijk gezegd voor mij i.i.g als vlucht voor school) en daarna ter behandeling van iets wat ik zelf eigenlijk niet weet. Ik had voornamelijk ruzie en ellende thuis en was zelf beetje rebels en in de war.

Nee hoor. Het was leuk om te doen maar ik had net zo goed lessen beeldende vorming op school kunnen volgen of thuis een tekening kunnen maken. Het verschil is mij niet duidelijk geworden. Het was gewoon tekenen en schilderen en kleien en knutselen.
Dat kan op zich therapeutisch werken maar dat kan iedere idioot en iedere idioot kan dat 'leiden' als ie een beetje verstand heeft van de verschillende materialen.
Oud 14-12-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-12-2004 @ 20:13 :
Dat kan op zich therapeutisch werken maar dat kan iedere idioot en iedere idioot kan dat 'leiden' als ie een beetje verstand heeft van de verschillende materialen.
Als iedere 'idioot' dit kan, waarom is er dan een vierjarige HBO opleiding creatieve therapie?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:00
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
sonho schreef op 14-12-2004 @ 20:25 :
Als iedere 'idioot' dit kan, waarom is er dan een vierjarige HBO opleiding creatieve therapie?
Omdat men denkt dat dat nodig is maar ik heb in mijn 'sessie's' nooit gezien wat die therapie dan een therapie maakte, of anders dan gewone begeleiding bij een beetje kleuren.
Plus ik neem aan dat in die opleiding meer aan bod komt dan alleen de beeldende kant, b.v ook de muziek en drama, aangezien je het hebt over een opleiding creatieve therapie.
Oud 14-12-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-12-2004 @ 22:00 :
Omdat men denkt dat dat nodig is maar ik heb in mijn 'sessie's' nooit gezien wat die therapie dan een therapie maakte, of anders dan gewone begeleiding bij een beetje kleuren.
Plus ik neem aan dat in die opleiding meer aan bod komt dan alleen de beeldende kant, b.v ook de muziek en drama, aangezien je het hebt over een opleiding creatieve therapie.
Mja t zou best kunnen dat je als client niet ziet wat de therapie dan een therapie maakt. Maar achter alles wat je daar doet zit wel een hele gedachte achter.
Ehm nee, als je voor het medium beeldend kiest heb je ook echt alleen beeldend. (ik doe muziek en weet zeg maar niks van beeldend en drama)
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 23:15
Verwijderd
Man/vrouw: man
Leeftijd: 16
Opleidingsniveau: 5 - vwo

nee

nee

nee

mjah, misschien dat het een positieve invloed heeft op sommige mensen, maar mij klinkt het persoonlijk iets te vaag in de oren
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 05:50
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
sonho schreef op 14-12-2004 @ 22:45 :
Mja t zou best kunnen dat je als client niet ziet wat de therapie dan een therapie maakt. Maar achter alles wat je daar doet zit wel een hele gedachte achter.
Ehm nee, als je voor het medium beeldend kiest heb je ook echt alleen beeldend. (ik doe muziek en weet zeg maar niks van beeldend en drama)
Dat kan. Maar kun je mij misschien vertellen wat er dan precies zo anders is dan aan b.v knutselles op school?
Wat maakt het volgens jou een therapie?
Daar ben ik dan eigenlijk weer wel benieuwd naar.
Oud 16-12-2004, 10:37
Verwijderd
Man/vrouw v
Opleidingsniveau: HBO

Ja, ik studeer Creatieve Therapie Beeldend aan de HAN in Nijmegen, ik zit in het eerste jaar. Voordat ik aan deze opleiding begon wist ik zo'n ruim 3 jaar daarvoor al wat creatieve therapie in hield, maar vooral uit studiegidsen, niet uit het dagelijkse leven.

Jawel, maar niet van beeldende therapie, ik denk omdat ik daar zelf te dicht bij sta, omdat ik weet hoe het in zijn werk gaat. Liever dan drama of muziek, bij welke klachten.. persoonlijkheidsstoornissen.

Ja, ik denk dat alternatieve manieren van gevoelsuiting (muziek, drama, beeldend) een 'vastgeroest' iemand in vele gevallen meer kan helpen dan door te praten, en sneller tot zelfinzicht kan komen wat het genezingsproces zal versnellen.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 15-12-2004 @ 06:50 :
Dat kan. Maar kun je mij misschien vertellen wat er dan precies zo anders is dan aan b.v knutselles op school?
Wat maakt het volgens jou een therapie?
Daar ben ik dan eigenlijk weer wel benieuwd naar.
Er zit een idee achter, een aantal sessies vormen een proces, zowel voor client als therapeut.
De client zal hopelijk komen tot zelfinzicht en de therapeut kan door het observeren van de resultaten vervolgopdrachten bedenken voor de client, met als doel het erkennen van zijn/haar probleem en vooruitgang te boeken in het genezingsproces.
En natuurlijk ook met als doel het uiten van gevoelens die niet door 'reguliere' wijze kan.
Een therapeut is een professional, iemand met een duidelijk doel voor ogen.

In een knutselklasje gaat het erom dat er iets moois en leuks wordt gemaakt, daar is beeldend (of muziek/drama) het doel.
In therapie is het slechts het middel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:46
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Irrrma schreef op 16-12-2004 @ 11:47 :
Er zit een idee achter, een aantal sessies vormen een proces, zowel voor client als therapeut.
De client zal hopelijk komen tot zelfinzicht en de therapeut kan door het observeren van de resultaten vervolgopdrachten bedenken voor de client, met als doel het erkennen van zijn/haar probleem en vooruitgang te boeken in het genezingsproces.
En natuurlijk ook met als doel het uiten van gevoelens die niet door 'reguliere' wijze kan.
Een therapeut is een professional, iemand met een duidelijk doel voor ogen.

In een knutselklasje gaat het erom dat er iets moois en leuks wordt gemaakt, daar is beeldend (of muziek/drama) het doel.
Klinkt wel leuk maar ik heb er niks van gemerkt, ik zou geen verband kunnen ontdekken tussen de opdrachten en we deden ook vaak zat met een heel groepje dezelfde opdracht.
Oud 16-12-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
plem-plem schreef op 05-11-2004 @ 11:14 :

Man
Opleidingsniveau: (afgeronde of mee bezig?) vwo, bezig met wo

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg? JA

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6) NEE

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten? Hmm...... ik mag niet ontkennen dat creatieve therapie kan helpen, maar ik heb niet zulke problemen e.d. dat ik mijn aandacht af moet leiden en me anders bewust moet maken.
Oftewel momenteel niet, mocht het voorkomen dan zijn het toch wel klachten die te maken hebben met depressies e.d., waar je dus je manier van denken moet veranderen en de aandacht moet afleiden

ehmmm........zie hierboven

PS: voor een vragenlijstje erg kort hoor maar verder leuk onderwerp goed bedacht
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Irrrma schreef op 16-12-2004 @ 11:47 :

Neeuh...zijn verschillende therapieen die zich richten op verschillende dingen
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
devilious schreef op 16-12-2004 @ 17:51 :
Neeuh...zijn verschillende therapieen die zich richten op verschillende dingen
Wat zijn verschillende therapieen en op welke verschillende dingen richten ze zich?

In het bovenstaande heb ik het over creatieve therapie, en beeldend in het bijzonder.

Dus ik zie je punt niet helemaal.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:57
Verwijderd
Man
Opleidingsniveau: universitair (bezig)

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg? ja

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6) nee

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten? Eigenlijk vind ik het meer een soort noodoplossing.....Arnon Grunberg beschrijft het erg mooi als zijn vriendin met patienten koekjes gaat bakken..... ja, als noodoplossing dus

7 Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet? relatief.... het werkt door het bezig te zijn wel op de een of andere manier, maar ik denk niet dat het mensen nou enorm kan helpen in het dagelijks leven.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:01
alpha
alpha is offline
Man/vrouw vrouw
Opleidingsniveau: havo afgerond

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg?ja

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6)nee

6 zou u/jij wel eens gebruik willen maken van Creatieve Therapie? En bij welke klachten? ja, voor de ervaring vooral. voor welke klachten weet ik niet

7 Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet? ja, zo deal je met je problemen op een, voor sommigen, makkelijkere manier dan er rechtstreeks over te praten
Oud 20-12-2004, 08:39
sqoelieoelie
sqoelieoelie is offline
Man/vrouw ik ben een vrouw
Leeftijd: 15
Opleidingsniveau: HAVO

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg? ja ik heb zelf opgenomen gezeten in een psychiatrisch ziekenhuis

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6) ja ik heb 1 keer creatieve therapie gehad maar bij mij was het om te observeren

3 Welk soort Creatieve Therapie heeft u/jij gebruikt? dat je gewoon iets moest schilderen ofzo en dan kijken welke problemen je tegenkomt en hoe je ze oplost en je moest ook kijken of je somber was of niet met schilderen

4 Waarom heeft u/jij deze therapie gebruikt? Wat waren uw/jouw klachten?omdat ik van huis wegliep ben ik opgenomen geweest

5 Heeft de Creatieve Therapie u/jou geholpen te ‘genezen’?(u/jij bent klaar met de enquête bedankt voor u/jou medewerking)nee totaal niet omdat ik het helemaal niet serieus nam en ik vond het onzin om eraan mee te werken

Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 20:18
sunflouwer
sunflouwer is offline
Man/vrouwvrouw
Opleidingsniveau: HBO SPH

1 Heeft u/jij wel eens van Creatieve Therapie gehoord voordat u/jij deze enquête kreeg?ja

2 Heeft u/jij wel eens gebruik gemaakt van Creatieve Therapie? Ja/nee(ga naar vraag 6)ja, maar niet als client, wel als "therapeut"

3 Welk soort Creatieve Therapie heeft u/jij gebruikt? Ik richt me op het gebied gebaar, hier vallen drama, bewegingsagogiek en spel onder

4 Waarom heeft u/jij deze therapie gebruikt? Wat waren uw/jouw klachten?zie vraag 2

7 Gelooft u/jij dat creatieve therapie werkt? Zo ja waarom zo neen waarom niet? voor sommige mensen kan het heel goed helpen, vooral voor mensen die het moeilijk vinden om zich te uiten. Voor sommige mensen werkt het ook averechts. Zij staan dan totaal niet open voor het muzische onderdeel dat jij ze aanbied. Je kan dan proberen ze toch enthousiast te krijgen, maar het werkt het best als de client er meteen open voor staat
Reageren

Regels voor berichten