Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
saartje 88 schreef op 13-12-2004 @ 16:10 :
maar in ieder geval: who cares??
De mensen die om je geven? (En waarschijnlijk je ouders ook wel. ) Je bent nu iig oud en wijs genoeg om er zelf weer voor te gaan zorgen, lijkt me.
Oud 13-12-2004, 15:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 13-12-2004 @ 15:18 :
Ze neemt al 4 jaar geen brood meer mee naar school, sinds haar 12e dus al niet meer.
Misschien vonden ze haar toen zelfstandig genoeg omdat ze naar de middelbare school ging? Maar ja zo zijn ouders nou eenmaal. Mijn moeder liet mij een aantal jaar geleden toen ik nog niet dik was (zo ben ik het dus geworden) ook altijd snoep, chips en junkfood eten. Ze geven niet om je lijn. Ze denken dat de ongezondheid ervan overdreven is. Pfff.. maar ja uiteindelijk geven ze wel om je gezondheid en zo. Gewoon onwetende mensen die in het verleden, toen eten nog niet zo ongezond was, leven.

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 15:28.
Oud 13-12-2004, 15:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
WOWWWWWW Ik heb een kei handige site gevonden!
http://www.gastronomique.org/
Goede aanvulling op www.fitday.com. Kun je op fitday.com je dagelijkse inname bijhouden, en voor nauwkeurigere voedings-analyze naar deze site. Want alles staat hier in 100 grammen dat is echt handig als je je eten weegt.
Oud 13-12-2004, 16:13
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 14:01 :
Even kijken. Misschien heb ik je porties niet goed geschat ofzo, maar het lijkt alsof je maar 550 calorieen per dag in krijgt? Ontbijt 100, twaalf uur 250, tusendoortje 100, savonds 100. Totaal: 550
En daarbij sport je ook nog. Eigenlijk zou je (meer dan) het dubbele in moeten krijgen. Ook zou je kunnen proberen om de 3 uur wat te eten.
En je zou het dubbele moeten drinken (2 liter). Probeer elk uur een glas te drinken. Dan blijf je gehydrateerd. Als je uitgedroogd bent verbrand je 30% minder geloof ik. En je huid blijft er mooi gehydrateerd van.

Hoelang ben je bezig met dieten? Het is wel heel raar dat je niets verliest als je zo weinig eet. Misschien zit je al in starvation-mode, en is je stofwisseling erg traag geworden. Hoelang ben je en hoeveel weeg je.

avondeten honderd?? ben je gek ofzo? Ik eet gewone porties. verschilt tussen de 500 en 800 cal denk ik. wat leonoor zei. (eerst avondeten en daarna alleen maar wat fruit). ik bedoelde inderdaad dat ik niet te veel opschep
ik was iets van 2 weken goed bezig en toen 2 weken niet en nu ging ik weer hoopvol beginnen. was 3 kilo afgevallen maar ik blijf nu steken

@Leonoor. Ik eet ook veel fruit, mandarijnen bijvoorbeeld en daar zit ook veel in maar ik kom in totaal wel aan 2liter.
maar misschien moet ik inderdaad maar gaan meten in de zin van omvang, dit is niet leuk meer.
Oud 13-12-2004, 16:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 13-12-2004 @ 17:13 :
avondeten honderd?? ben je gek ofzo? Ik eet gewone porties. verschilt tussen de 500 en 800 cal denk ik. wat leonoor zei. (eerst avondeten en daarna alleen maar wat fruit). ik bedoelde inderdaad dat ik niet te veel opschep
ik was iets van 2 weken goed bezig en toen 2 weken niet en nu ging ik weer hoopvol beginnen. was 3 kilo afgevallen maar ik blijf nu steken

Ik zeg niet avondeten. Wat je na het avondeten had. Dat fruit. Weet ik veel dat je met inhouden niet bedoeld niet eten, anders had je er wel bij gezet wat je gegeten had, dacht ik. Wees dan duidelijk, anders kun je zulke misverstanden verwachten.
Oud 13-12-2004, 19:24
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 17:28 :
Wees dan duidelijk, anders kun je zulke misverstanden verwachten.
Ik vond het anders vrij duidelijk.
Oud 13-12-2004, 19:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 20:24 :
Ik vond het anders vrij duidelijk.
Ik niet. Maar ja misschien had ze ook wel weinig avondeten op, dat weten we niet aangezien ze niet vermeld heeft wat ze precies gegeten heeft.
Het is sowieso beter om 's ochtends dan wat meer te eten. Dan je heel de dag zowat uit te hongeren en 1 grote maaltijd te houden.
Oud 13-12-2004, 20:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Is het slechter om tussen de middag iets van rijst of pasta uit zo'n zakje te eten waar alleen nog maar water bij hoeft (wel echt een grote portie en dus niet zo'n zakje trek ofzo) dan brood? Het is hier namelijk steenkoud en dan eet ik tussen de middag liever ook iets warms dan brood en tosti's enzo zijn nou ook niet echt gezond en zoiets vult bij mij ook veel beter.
Oud 13-12-2004, 20:09
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 20:29 :
Ik niet.
Maar dat kan zij ook niet weten. Dat weet ze nu, maar een ander zal iets anders weer onduidelijk vinden, enz. De rest van je post is volgens mij - in deze topic - een algemeen bekend iets.
Oud 13-12-2004, 20:17
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 21:09 :
De rest van je post is volgens mij - in deze topic - een algemeen bekend iets.
Ja, maar voor haar zo te zien niet (waarom zou ze het anders doen). Dus vandaar dat ik het nog even vermeld.
Oud 13-12-2004, 20:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-12-2004 @ 21:05 :
Is het slechter om tussen de middag iets van rijst of pasta uit zo'n zakje te eten waar alleen nog maar water bij hoeft (wel echt een grote portie en dus niet zo'n zakje trek ofzo) dan brood? Het is hier namelijk steenkoud en dan eet ik tussen de middag liever ook iets warms dan brood en tosti's enzo zijn nou ook niet echt gezond en zoiets vult bij mij ook veel beter.
Je hoeft toch niet per se kaas op je tostis te doen? Ik stop mijn boterhammen meestal even in zo'n broodrooster. En daarna doe ik er gezonde beleg op.
Oud 13-12-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 21:17 :
Ja, maar voor haar zo te zien niet (waarom zou ze het anders doen). Dus vandaar dat ik het nog even vermeld.
Misschien weet ze het wel, maar doet ze het (nog) niet? Dat is volgens mij vaker het probleem dan het afwezig zijn van dergelijke kennis...
Oud 13-12-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 21:18 :
Je hoeft toch niet per se kaas op je tostis te doen? Ik stop mijn boterhammen meestal even in zo'n broodrooster. En daarna doe ik er gezonde beleg op.
Dan is het toch geen tosti? Dat noem je een geroosterde boterham.
Oud 13-12-2004, 20:33
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 21:20 :
Dan is het toch geen tosti? Dat noem je een geroosterde boterham.
Okay, maar het is warm. Dat wou ze toch.
Thee helpt ook goed tegen de kou. En even de trappen op en af lopen ook of springen of wild dansen. Ook gelijk goed voor je lijn.

Citaat:
Misschien weet ze het wel, maar doet ze het (nog) niet? Dat is volgens mij vaker het probleem dan het afwezig zijn van dergelijke kennis...
Dan heeft ze er ook niet zoveel over. Of het verkeerde want ze eet niet veel. Terwijl ze het toch volgens jou wel weet. Raar.

Laatst gewijzigd op 13-12-2004 om 20:38.
Oud 13-12-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 21:33 :
Dan heeft ze er ook niet zoveel over. Of het verkeerde want ze eet niet veel. Terwijl ze het toch volgens jou wel weet. Raar.
Ik denk dat ze het wel weet.

Als je deze topic doorleest zie je nog (veel) meer mensen die dingen best weten, maar het toch (om wat voor reden dan ook) niet doen.
Oud 13-12-2004, 21:12
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 21:18 :
Mja, als ik een tosti eet doe ik er iig wel kaas op. Anders is het voor mij idd een geroosterde boterham. Ik vraag me alleen nog altijd af of van die maaltijdzakjes slechter zijn als lunch dan een broodmaaltijd?
Oud 13-12-2004, 21:28
Mara
Mara is offline
Als jij een keer een tosti neemt met 20+ kaas is 't geen ramp hoor. Jeetje, dat neem ik ook wel, dat is 't zelfde als 2 boterhammen met 1x kaasbeleg, alleen dan warm.

@Daantje_0705: Heb je de voedingswaarde al 's bekeken voor die maaltijdzakjes? Dan gewoon vergelijken met wat je normaal zou nemen Ik zou zo niet weten wat er in zit.

Trouwens, voor degenen die het zich herinneren, voor mijn benen ben ik inmiddels doorverwezen naar de orthopeed. Uit de echoscopie was niks op te maken.
Oud 13-12-2004, 21:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-12-2004 @ 22:12 :
Mja, als ik een tosti eet doe ik er iig wel kaas op. Anders is het voor mij idd een geroosterde boterham. Ik vraag me alleen nog altijd af of van die maaltijdzakjes slechter zijn als lunch dan een broodmaaltijd?
Waarom eet je dan geen geroosterde boterham? Dat is toch ook warm? Kieskeurig...
Oud 13-12-2004, 21:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 13-12-2004 @ 22:35 :
Waarom eet je dan geen geroosterde boterham? Dat is toch ook warm? Kieskeurig...
Dat vraag ik toch niet. Ik wil gewoon zo af en toe variatie en soms wil ik gewoon geen geroosterde boterham. Ik wil alleen maar weten of het veel slechter is dan een broodmaaltijd, meer vraag ik niet.
Oud 14-12-2004, 11:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 13-12-2004 @ 22:37 :
Dat vraag ik toch niet. Ik wil gewoon zo af en toe variatie en soms wil ik gewoon geen geroosterde boterham. Ik wil alleen maar weten of het veel slechter is dan een broodmaaltijd, meer vraag ik niet.
Ja, is slechter.
Oud 14-12-2004, 13:56
Miracle
Miracle is offline
Je hebt verschillende pastazakjes. Van die knorr dingen, voor twee personen ongeveer. Of van die unox noodles (of hoe ze nu ook alweer heten). Dat verschilt nogal in grootte enzo hoor.
Oud 14-12-2004, 16:59
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik bedoel idd van die pastazakjes of rijst met 'kip' enzo voor twee personen. Hmm, jammer dat die dan een stuk slechter zijn dan gewoon een broodmaaltijd.

Misschien moet ik dan toch maar genoegen nemen met cup a soup of een geroosterde boterham
Oud 14-12-2004, 17:29
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-12-2004 @ 17:59 :
Ik bedoel idd van die pastazakjes of rijst met 'kip' enzo voor twee personen. Hmm, jammer dat die dan een stuk slechter zijn dan gewoon een broodmaaltijd.

Misschien moet ik dan toch maar genoegen nemen met cup a soup of een geroosterde boterham
ehm alleen cup a soup als lunch lijkt me een beetje weinig, niet?
Oud 14-12-2004, 19:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 14-12-2004 @ 18:29 :
ehm alleen cup a soup als lunch lijkt me een beetje weinig, niet?
cup a soup plus twee boterhammen doe ik dan meestal
Oud 14-12-2004, 19:46
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-12-2004 @ 17:59 :

Ik krijg zo'n zakje met een avondmaaltijd nog niet eens naar binnen.
Oud 14-12-2004, 21:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 14-12-2004 @ 20:46 :
Ik krijg zo'n zakje met een avondmaaltijd nog niet eens naar binnen.
Ik eet ook niet altijd tussen de middag een hele op maar als ik erge honger heb wel en de laatste tijd ben ik nogal een verschrikkelijke veelvraat
Oud 14-12-2004, 21:16
droops
droops is offline
even een vraagje: Ik WEET dat het niet gezond is maar toch... STEL dat je 3 à 4 niks eet. Helemaal niks behalve een 1 appel of een mandarijn ofzo. Kan je dan al zichtbaar vermagert zijn?
Vraag aub niet waarom ik dit vraag want het is toch maar om een domme reden
Oud 14-12-2004, 21:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
droops schreef op 14-12-2004 @ 22:16 :
even een vraagje: Ik WEET dat het niet gezond is maar toch... STEL dat je 3 à 4 niks eet. Helemaal niks behalve een 1 appel of een mandarijn ofzo. Kan je dan al zichtbaar vermagert zijn?
Uur? Dagen?
Ja dat kan na 3 of 4 dagen. Maar als je dat doet, krijg je het zodra je weer gaat eten in no-time weer terug. En misschien een beetje extra.

Ik had een keer bijna een hele dag niet gegeten. Alleen 's ochtends een handje all-bran plus. En die avond had ik KOPPIJN en ik voelde me echt kut. Ik dacht ik eet even wat misschien voel ik me dan beter. Ik moest allemaal gillen janken en kotsen jonge zo ziek was ik geworden. Mijn zus was in paniek ofzo door mij en de buurman had gebeld of er iemand dood was gegaan.

Verhongeren = slecht.

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 21:24.
Oud 14-12-2004, 21:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
droops schreef op 14-12-2004 @ 22:16 :
Niemand kan dat zien, want dat val je van je stokje en zul je moeten liggen, dus dan heb je er verdomde weinig aan...

Daarnaast duurt dat wel wat langer, kijk maar eens bij Expeditie Robinson...

En het leuk is, daarna word je nog dikker/zwaarder ...
Oud 14-12-2004, 21:58
droops
droops is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-12-2004 @ 22:43 :
Niemand kan dat zien, want dat val je van je stokje en zul je moeten liggen, dus dan heb je er verdomde weinig aan...

Daarnaast duurt dat wel wat langer, kijk maar eens bij Expeditie Robinson...

En het leuk is, daarna word je nog dikker/zwaarder ...
Mja, is mss wel waar

En dan nog 1 vraagje Ik heb nogal redelijk brede schouders en armen... Is dat iets wat minder word als ik dieet of is dat iets wat blijft? En welke oefening of sport kan ik het beste doen om dit te verminderen. Want daar stoor ik me echt verschrikkelijk aan...
Oud 14-12-2004, 21:59
Verwijderd
brede schouders komen vaak door je botstructuur, en daar valt niet veel aan toe doen... armen worden wel dunner als je afvalt
Oud 14-12-2004, 22:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-12-2004 @ 22:59 :
brede schouders komen vaak door je botstructuur, en daar valt niet veel aan toe doen... armen worden wel dunner als je afvalt
Maar het kan dus bijvoorbeeld ook door zwemmen komen. Als je het door training, bijvoorbeeld zwemmen krijgt, kom je daar dan ook weer vanaf?
Oud 15-12-2004, 08:09
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 14-12-2004 @ 23:09 :
Maar het kan dus bijvoorbeeld ook door zwemmen komen. Als je het door training, bijvoorbeeld zwemmen krijgt, kom je daar dan ook weer vanaf?
Volgens mij niet, ik heb het iig nog steeds. (Al zwem ik op dit moment ook weer - maar toen ik het niet deed bleef het ook. Misschien dat het na tien of meer jaar wel afneemt, een deel zal vast ook spieren zijn, maar dat weet ik niet, niet geprobeerd.)
Oud 15-12-2004, 09:29
Gothic
Gothic is offline
Erica terpstra heeft dat nog steeds en die heeft al heel lang niet meer gezwommen. Het kan ook door tennissen komen trouwens...
Oud 15-12-2004, 09:31
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 15-12-2004 @ 10:29 :
Erica terpstra heeft dat nog steeds en die heeft al heel lang niet meer gezwommen. Het kan ook door tennissen komen trouwens...
Zou het bij haar niet ook door iets anders komen?
Oud 15-12-2004, 15:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Maar hoe komt het eigenlijk, dat als je stopt met sporten je spieren zwak worden en weggaan, maar ze bij je schouders een aantal jaar blijven?
Oud 15-12-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-12-2004 @ 16:01 :
Maar hoe komt het eigenlijk, dat als je stopt met sporten je spieren zwak worden en weggaan, maar ze bij je schouders een aantal jaar blijven?
Misschien veranderd je bouw er ook wel door...? Denk aan topsportturnstertjes...dat is dan wel extreem, maar die blijven vaak een stuk kleiner en vaak ook vrij dun, ontwikkelen zich niet volledig (misschien ook wel door het te weinige eten, maar goed), enz. Is wel niet helemaal te vergelijken, denk ik, omdat dat en extremer is en denk ik meer oorzaken heeft...maar toch misschien wel een beetje.
Oud 15-12-2004, 15:05
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-12-2004 @ 10:31 :
Zou het bij haar niet ook door iets anders komen?
deels misschien wel, maar als je opeens stopt met topsport, dan worden de spiercellen omgezet in vetcellen. Ik weet niet meer precies hoe ik dit weet, volgens mij heb ik hier een keer een informatieve tvuitzending over gezien...
Oud 15-12-2004, 15:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 15-12-2004 @ 16:02 :
Misschien veranderd je bouw er ook wel door...? Denk aan topsportturnstertjes...dat is dan wel extreem, maar die blijven vaak een stuk kleiner en vaak ook vrij dun, ontwikkelen zich niet volledig (misschien ook wel door het te weinige eten, maar goed), enz. Is wel niet helemaal te vergelijken, denk ik, omdat dat en extremer is en denk ik meer oorzaken heeft...maar toch misschien wel een beetje.
Hmm, ja maar misschien zijn ze juist topsporters in turnen omdat ze zo klein zijn (minder gewicht, dus makkelijker voor ze).
Ik weet niet, maar die spiercellen worden dan dus omgezet in vet toch. Als je stopt met sporten, maar zijn dat dan geen spiercellen die je krijgt door zwemmen? Ik bedoel je bouwt toch geen bot aan dan.
Oud 15-12-2004, 15:23
Mara
Mara is offline
Ik dacht dat die turnsters zo klein blijven omdat ze al zo vroeg beginnen met heel zwaar te sporten, en je daarmee je hormoonhuishouding in 't honderd gooit om 't zo maar te zeggen.
Oud 15-12-2004, 15:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-12-2004 @ 16:23 :
Ik dacht dat die turnsters zo klein blijven omdat ze al zo vroeg beginnen met heel zwaar te sporten, en je daarmee je hormoonhuishouding in 't honderd gooit om 't zo maar te zeggen.
Oh ja, dat kan ook. Slecht voor je groei zo hard sporten. Maar ik bedoel,... dat is wel wat anders dan brede schouders van zwemmen krijgen. Dat heeft niet met hormonen en overbelasting ofzo te maken. Is gewoon gezond toch.
Oud 15-12-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-12-2004 @ 16:11 :
bedoel je bouwt toch geen bot aan dan.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik zeg dat ik denk dat je bouw veranderd. Hoe dat kan, dat weet ik ook niet, maar misschien omdat je spieren het 'uitrekken' oid? Of omdat je je toch ontwikkeld...zeker als je nog jonger bent.

Alles ligt aan de mate waarin je het doet...als iemand op jonge leeftijd achterlijk veel gaat trainen dan is dat niet goed, of dat nu zwemmen of turnen is. Denk ik.
Oud 15-12-2004, 15:39
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-12-2004 @ 16:31 :
Oh ja, dat kan ook. Slecht voor je groei zo hard sporten. Maar ik bedoel,... dat is wel wat anders dan brede schouders van zwemmen krijgen. Dat heeft niet met hormonen en overbelasting ofzo te maken. Is gewoon gezond toch.
Nee, maar die turnsters kwamen ten sprake

Misschien dat je bij je schouders als je zwemt heel veel spieren kweekt, dat 't heel lang duurt voordat ze verdwijnen.
En misschien verander je je bouw wel door die vele spieren die je gekweekt hebt, ik zou 't eigenlijk niet weten.
Oud 15-12-2004, 16:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 15-12-2004 @ 16:11 :
Hmm, ja maar misschien zijn ze juist topsporters in turnen omdat ze zo klein zijn (minder gewicht, dus makkelijker voor ze).
Ik weet niet, maar die spiercellen worden dan dus omgezet in vet toch. Als je stopt met sporten, maar zijn dat dan geen spiercellen die je krijgt door zwemmen? Ik bedoel je bouwt toch geen bot aan dan.
Klein en dun is niet altijd een voordeel voor turnen. Ik heb zelf ook jarenlang geturnt en ik ben juist heel breed gebouwd enzo. Met sommige dingen had ik daar dan voordeel van doordat je veel meer kracht kan zetten enzo.

Ik heb overigens nog wel altijd mijn armspieren van het zwemmen over maar mijn brede schouders had ik daarvoor al.
Oud 15-12-2004, 17:24
Verwijderd
je bouwt wel een beetje bot aan trouwens als je zwemt. Je botten worden wat dikker om de spieren te kunnen ondersteunen. Maar ze worden weer dunner als de spieren kleiner worden.
Oud 16-12-2004, 03:12
Verwijderd
Fitday.com is niet geweldig, ik wou dat ze overgewicht.nl in het engels hadden, met ook amerikaans voedsel erop... want op de nederlandse kan ik soms dingen niet vinden en fitday.com is zo onoverzichtelijk...
Oud 16-12-2004, 14:21
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 16-12-2004 @ 04:12 :
Fitday.com is niet geweldig, ik wou dat ze overgewicht.nl in het engels hadden, met ook amerikaans voedsel erop... want op de nederlandse kan ik soms dingen niet vinden en fitday.com is zo onoverzichtelijk...
Wat is er onoverzichtelijk aan? Je typt gewoon eten in, je voegt het toe aan je lijstje, kiest een portion size, en bovenaan wordt alles opgeteld? Je kunt ook bij reports kijken welke vitaminnen en mineralen je hebt binnen gekregen. Je kunt ook goals voor jezelf opzetten, minimale/maximale dingen instellen. Ik vind het juist heel overzichtelijk. Als je het dagelijks bijhoudt iig. En je moet zelf ook eten kunnen toevoegen (overnemen van food labels), dan is het allemaal wat nauwkeuriger.
Ook handig als je een weegschaaltje aanschaft om je eten te wegen.

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 14:35.
Oud 17-12-2004, 16:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Naast het vocht val je toch ook vet af? Ik bedoel je eet toch minder calorieen dan je verbrandt. Dan moet je toch wel een beetje vet afvallen.

Laatst gewijzigd op 23-09-2007 om 11:49.
Oud 17-12-2004, 17:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Incorrect. Het vocht dat men bedoeld is enkel de voorraad die uit de glycogeenvoorraad verdwijnt. Elke gram glycogeen word opgeslagen met 3 gram water dus tel uit, wanneer je je calorie-inname laat zakken is die reserve het eerste waar aan geknaagt word.
Oud 17-12-2004, 17:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Maar door mijn zigzag-dieet wordt mijn glycogeen voorraad toch steeds om de 3 dagen opnieuw gevuld? En na het sporten doe je dat toch ook? Dus het enige wat ik continu verlies is watergewicht? Dat klopt niet...
Topic gesloten

Regels voor berichten