Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-12-2004, 09:59
Dark Angel
Dark Angel is offline
Okay, ik ben op het punt aangekomen dat ik OF een joekel van een harddisk nodig heb, of een manier om grote hoeveelheden data weg te schrijven. Ik heb besloten tot een DVD brander.

Alleen - ik zie branders in de categorie 80-100 euro, maar hoe goed zijn die werkelijk? Het hoeft niet snel te zijn (ik ga toch geen grote hoeveelheden branden) maar wel goed, dus de goede DVD : onderzetter ratio moet goed zijn, en het moet een tijd meegaan.

Wat ik gevonden heb:

- Philips DVDR 1640
- Samsung Writemaster TS H552

Wie kan mij iets zinnigs vertellen over de kwaliteit van deze branders?

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 10:21.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2004, 11:15
DZHAW
DZHAW is offline
Koop een Nec ND-3500A DualLayer. Kost iets meer dan 60 euro.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 12:22
Agamemnon
Agamemnon is offline
NEC
Oud 19-12-2004, 12:30
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 19-12-2004 @ 10:59 :
Wat ik gevonden heb:

- Philips DVDR 1640
- Samsung Writemaster TS H552

Wie kan mij iets zinnigs vertellen over de kwaliteit van deze branders?
Niet doen, de NEC ND3500 is een goede brander voor een superprijs. Niet over twijfelen, kopen
Oud 19-12-2004, 12:33
phoxetis
phoxetis is offline
pioneer dvr-108

euh, ga eens google'n op de prestaties van die branders, met name de niet-kritieke fouten die ze maken. fouten maken ze allemaal, maar de hoeveelheid wisselt nogal sterk per brander.

daar heb ik in ieder geval de aanschaf van de pioneer op gebaseerd.

ik heb eventueel nog een ouwe NEC-1300 te koop trouwens
Oud 19-12-2004, 14:41
Verwijderd
D'r is maar èèn brander die je domweg moet kopen, al meerdere malen gezegd hier (hoewel een of andere joker het nodig acht om met Pioneer te dwepen)..

NEC 3500A.

Domweg de beste dit moment.

(http://www.tweakers.net/nieuws/35438 voor de sceptici, bovendien zijn er nog wel andere tests te vinden met o.a. ook Plextor opgenomen).
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 14:57
Verwijderd
Oh, en om de onderzetterratio te beperken tot het minimum ben je trouwens niet alleen afhankelijk van een goede brander (tot op zekere hoogte zijn er trouwens geen slechte branders) maar ook van fatsoenlijke media. Nu, als je jezelf verwend hebt met zo'n prachtige NEC 3500A, moet je 't ding ook degelijke schijfjes voeren -- en dat brengt ons tot de hamvraag in deze.. Wat zijn nou goede schijfjes!?

Gelukkig heeft GoT zoveel fanatiekelingen die zich inzetten voor het algemeen goed en kun je hier belachelijk veel informatie vinden. Maar omdat ik toch niets te doen heb op deze zouteloze zondag zal ik een korte samenvatting geven;

* MERK (MEDIACODE danwel ECHTE FABRIKANT)

* Arita (RICOHJPNR01) kun je goed op 8x branden (is 4x/+R)
* Fuji (YUDEN000T02) kun je goed op 16x branden (is 8x/+R)
* Plextor (YUDEN000T02) idem als Fuji
* Traxdata (RICOHJPNR01) idem als Arita

Zoals je ziet kun je van een merk an sich niets zeggen -- wèl van mediacodes. Je hebt merken die alleen maar restpartijen opkopen en daar een eigen stempeltje op prikken; dus de ene lading Platinum kan perfect zijn en de andere complete rotzooi. Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten heb je dat risico maar te slikken. Ik raad het je wèl ernstig af.

Okay, in de meeste computerzaken staan ze achter de toonbank met de oren te klapperen als je het hebt over "mediacode"; bovendien betaal je 9 van de 10 keer de absolute hoofdprijs. Men surft dus even naar een online zaak waar je de mediacode kunt zien. Bijvoorbeeld www.cdrwinkel.com -- wanneer je nu een spindeltje ziet staan met dezelfde mediacode als ik hierboven heb staan kun je ze blind kopen. Dus alle schijfjes met mediacode "RICOHJPNR01" of "YUDEN000T02" zijn perfect voor je brander.

Nu heb je èn een geweldige brander èn fatsoenlijke kwaliteitsschijfjes. Als je PC'tje nu ook nog de toch forse datastream kan bijbenen heb je echt een winning team
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 15:33
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 19-12-2004 @ 15:41 :
D'r is maar èèn brander die je domweg moet kopen, al meerdere malen gezegd hier (hoewel een of andere joker het nodig acht om met Pioneer te dwepen)..

NEC 3500A.

Domweg de beste dit moment.

(http://www.tweakers.net/nieuws/35438 voor de sceptici, bovendien zijn er nog wel andere tests te vinden met o.a. ook Plextor opgenomen).
De pioneer 108 is domweg helemaal niet in het testonderzoek opgenomen? Pioneer 108 is domweg zeker niet domweg een slechte brander. Je moet alleen domweg geen slechte dvd-rs gaan gebruiken zoals leaddata datawrite princo. Maar om budget te houden Pioneer is erg compatible met dvdr van Ritek05 code zoals Arita en Ritek. Die kosten niet zoveel zo'n 50 cent per dvdr. Dus aanrader Pioneer in combinatie met Ritek05 code. Domweg de een van de beste maar ook economisch gezien.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 19-12-2004 @ 16:33 :
De pioneer 108 is domweg helemaal niet in het testonderzoek opgenomen? Pioneer 108 is domweg zeker niet domweg een slechte brander. Je moet alleen domweg geen slechte dvd-rs gaan gebruiken zoals leaddata datawrite princo. Maar om budget te houden Pioneer is erg compatible met dvdr van Ritek05 code zoals Arita en Ritek. Die kosten niet zoveel zo'n 50 cent per dvdr. Dus aanrader Pioneer in combinatie met Ritek05 code. Domweg de een van de beste maar ook economisch gezien.
Ahh, dus jij pleit voor slechts èèn combinatie die dan misschien gunstig uitpakt terwijl het raar moet lopen wil je met de 3500A een vervelende "match" treffen? Van mij mag je. En zoals ik al zei; Pioneer staat niet in die test, nee. Maar acht jij de kans groot dat die Pioneer 11 van de 20 tests op de eerste plaats gaat eindigen, en 5 maal op de tweede?

Kom op, joh. Je Pioneer zal heus geen slechte brander zijn. Er zijn nauwelijks slechte branders. Maar ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat de 3500A de vloer met 't ding aanveegt.

Edit: Ik lees trouwens net dat die Pioneer behoorlijk wat NEC-hardware aan boord heeft. In hoeverre dat klopt en in hoeverre dat invloed heeft op de kwaliteit van die Pioneer weet ik niet en laat ik dan ook maar in het midden, zonder mijn stelling te rectificeren.

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:21
Kurogane
Kurogane is offline
Nee alleen enkele (welke?) chips is van NEC, loopwerk is van Pioneer. Lees ik van tweakers.net
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:31
Kurogane
Kurogane is offline
NEC is een alleshapper maar zegt nog niks over de betrouwbaarheid van het schrijven. Daarintegen brandt pioneer domweg het meest betrouwbaar. Ik durf daarvoor wel mijn tenen in het ijs te gooien dat Pioneer NEC wegveegt. ofzoiets

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 18:08.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:26
phoxetis
phoxetis is offline
sja, dat wou ik dus ook net even zeggen. Ik heb sinds het begin van de betaalbare 2x CD-R branders Arita's gekocht. Ik heb er nog nooit wat mee gehad. Ik koop ze altijd bij dezelfde tent. En ze zijn altijd de goedkoopste _betrouwbare_ schijf. Er zijn wel goedkopere, maar mijn ervaring is dat die niet zo goed werken als Arita.

Welnu, als die Pioneer DVR-108 minder fouten schrijft dan een NEC 3500, en ze 'doen' allebei Arita, wat zal ik dan nog moeilijk gaan doen?

Citaat:
Dobermann schreef op 19-12-2004 @ 15:41 :
ohja, bedankt voor deze goed beargumenteerde opmerking.

edit: moet ik dat zelf wel doen natuurlijk. De TS zou een hier kunnen kijken, dat is een side-by-side test, meer ga ik er niet echt meer over zeggen

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 19-12-2004 @ 17:31 :
NEC is een alleshapper maar zegt nog niks over de betrouwbaarheid van het schrijven. Daarintegen brandt pioneer domweg het meest betrouwbaar. Ik durf daarvoor wel mijn tenen in het ijs te gooien dat Pioneer NEC wegveegt. ofzoiets
Excuse me? Dan heb je toch een gigantische test van de computer technik gemist.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:36
Dark Angel
Dark Angel is offline
Thanks guys, heb ik weer wat meer merken/testen door te kijken.

Ik begrijp al dat mijn onschuldige vraag een soort religieuze oorlog heeft ontketend... Kunnen jullie die even ergens anders uitvechten?
Oud 19-12-2004, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Dark Angel schreef op 19-12-2004 @ 19:36 :
Ik begrijp al dat mijn onschuldige vraag een soort religieuze oorlog heeft ontketend... Kunnen jullie die even ergens anders uitvechten?
Ja, euh, stel je eens voor dat je d'r nog wat van opsteekt? Foei ons.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 19-12-2004 @ 18:26 :
edit: moet ik dat zelf wel doen natuurlijk. De TS zou een hier kunnen kijken, dat is een side-by-side test, meer ga ik er niet echt meer over zeggen
Opmerkelijk dat ze wel verschillende types DVD's getest hebben, maar slechts èèn type CD-R meenemen in de test.

Maar vooruit; ze doen niet veel voor elkaar onder. That being said; op naar een volgend valide argument als het gaat om de aanschaf van; de prijs. De NEC 3500A doet 62 euri inclusief de daarbij behorende porto (bron: http://www.tweakers.net/pricewatch/92144). De Pioneer daarentegen doet 82 euri inclusief verzendkosten (bron: http://www.tweakers.net/pricewatch/92340).

Nog steeds is het dan niet logisch voor Pioneer te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 19:58
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Dark Angel schreef op 19-12-2004 @ 19:36 :
nee... dat is onmogelijk. jij hebt immers een topic gestart

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 20:01.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:04
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 19-12-2004 @ 20:05 :
Maar vooruit; ze doen niet veel voor elkaar onder. That being said; op naar een volgend valide argument als het gaat om de aanschaf van; de prijs. Nog steeds is het dan niet logisch voor Pioneer te kiezen.
lolz, nou ik heb dat ding ook mede gekocht omdat ik zeer, zeer dringend op een tweede brander zat te wachten. Toen de NEC even niet aanwezig was in de computerwinkel, was de keuze wel heel erg eenvoudig

en ik moet als alternatieveling natuurlijk altijd een beetje tegengas blijven geven om de zieltjes scherp te houden
Oud 19-12-2004, 20:25
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 19-12-2004 @ 21:04 :
lolz, nou ik heb dat ding ook mede gekocht omdat ik zeer, zeer dringend op een tweede brander zat te wachten. Toen de NEC even niet aanwezig was in de computerwinkel, was de keuze wel heel erg eenvoudig

en ik moet als alternatieveling natuurlijk altijd een beetje tegengas blijven geven om de zieltjes scherp te houden
Hehe, waarom ga je dan ook naar winkels toe

Oh, ik neem je ook niets kwalijk hoor. En jij mij ook niet, neem ik aan. We zijn het er nu wel min of meer over eens dat de Pioneer beter is dan ik aanvankelijk dacht, goede zaak dus
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:46
Kurogane
Kurogane is offline
Maar wat is nou de eindconclusie?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:49
Jolt
Jolt is offline
Nec 3500 en Pioneer gaan gelijk op.

Ik heb zelf een Nec-3500, geen problemen mee gehad, super brander. Wist niet eens dat hij 16x speed was .
Oud 19-12-2004, 21:04
Kurogane
Kurogane is offline
pioneer a07 na 1300 dvdr's werkt nog steeds als nieuw
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:10
phoxetis
phoxetis is offline
we hebben het alleen tot nu toe nog niet echt gehad over philips en samsung

edit: niet dat ik er iets over weet ...
Oud 19-12-2004, 21:12
Jolt
Jolt is offline
En dan heb je Sony ook nog. Of Msi en Asus.
Maar de nec is geloof ik de beste prijs/kwaliteit. Over wordt hij goed beoordeeld.
Reageren

Regels voor berichten