Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
D'r is maar èèn brander die je domweg moet kopen, al meerdere malen gezegd hier (hoewel een of andere joker het nodig acht om met Pioneer te dwepen)..
NEC 3500A. Domweg de beste dit moment. (http://www.tweakers.net/nieuws/35438 voor de sceptici, bovendien zijn er nog wel andere tests te vinden met o.a. ook Plextor opgenomen). |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, en om de onderzetterratio te beperken tot het minimum ben je trouwens niet alleen afhankelijk van een goede brander (tot op zekere hoogte zijn er trouwens geen slechte branders) maar ook van fatsoenlijke media. Nu, als je jezelf verwend hebt met zo'n prachtige NEC 3500A, moet je 't ding ook degelijke schijfjes voeren -- en dat brengt ons tot de hamvraag in deze.. Wat zijn nou goede schijfjes!?
Gelukkig heeft GoT zoveel fanatiekelingen die zich inzetten voor het algemeen goed en kun je hier belachelijk veel informatie vinden. Maar omdat ik toch niets te doen heb op deze zouteloze zondag zal ik een korte samenvatting geven; * MERK (MEDIACODE danwel ECHTE FABRIKANT) * Arita (RICOHJPNR01) kun je goed op 8x branden (is 4x/+R) * Fuji (YUDEN000T02) kun je goed op 16x branden (is 8x/+R) * Plextor (YUDEN000T02) idem als Fuji * Traxdata (RICOHJPNR01) idem als Arita Zoals je ziet kun je van een merk an sich niets zeggen -- wèl van mediacodes. Je hebt merken die alleen maar restpartijen opkopen en daar een eigen stempeltje op prikken; dus de ene lading Platinum kan perfect zijn en de andere complete rotzooi. Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten heb je dat risico maar te slikken. Ik raad het je wèl ernstig af. Okay, in de meeste computerzaken staan ze achter de toonbank met de oren te klapperen als je het hebt over "mediacode"; bovendien betaal je 9 van de 10 keer de absolute hoofdprijs. Men surft dus even naar een online zaak waar je de mediacode kunt zien. Bijvoorbeeld www.cdrwinkel.com -- wanneer je nu een spindeltje ziet staan met dezelfde mediacode als ik hierboven heb staan kun je ze blind kopen. Dus alle schijfjes met mediacode "RICOHJPNR01" of "YUDEN000T02" zijn perfect voor je brander. Nu heb je èn een geweldige brander èn fatsoenlijke kwaliteitsschijfjes. Als je PC'tje nu ook nog de toch forse datastream kan bijbenen heb je echt een winning team ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kom op, joh. Je Pioneer zal heus geen slechte brander zijn. Er zijn nauwelijks slechte branders. Maar ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat de 3500A de vloer met 't ding aanveegt. Edit: Ik lees trouwens net dat die Pioneer behoorlijk wat NEC-hardware aan boord heeft. In hoeverre dat klopt en in hoeverre dat invloed heeft op de kwaliteit van die Pioneer weet ik niet en laat ik dan ook maar in het midden, zonder mijn stelling te rectificeren. Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 15:49. |
![]() |
||
sja, dat wou ik dus ook net even zeggen. Ik heb sinds het begin van de betaalbare 2x CD-R branders Arita's gekocht. Ik heb er nog nooit wat mee gehad. Ik koop ze altijd bij dezelfde tent. En ze zijn altijd de goedkoopste _betrouwbare_ schijf. Er zijn wel goedkopere, maar mijn ervaring is dat die niet zo goed werken als Arita.
Welnu, als die Pioneer DVR-108 minder fouten schrijft dan een NEC 3500, en ze 'doen' allebei Arita, wat zal ik dan nog moeilijk gaan doen? Citaat:
edit: moet ik dat zelf wel doen natuurlijk. De TS zou een hier kunnen kijken, dat is een side-by-side test, meer ga ik er niet echt meer over zeggen
Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 17:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar vooruit; ze doen niet veel voor elkaar onder. That being said; op naar een volgend valide argument als het gaat om de aanschaf van; de prijs. De NEC 3500A doet 62 euri inclusief de daarbij behorende porto (bron: http://www.tweakers.net/pricewatch/92144). De Pioneer daarentegen doet 82 euri inclusief verzendkosten (bron: http://www.tweakers.net/pricewatch/92340). Nog steeds is het dan niet logisch voor Pioneer te kiezen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 20:01. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en ik moet als alternatieveling natuurlijk altijd een beetje tegengas blijven geven om de zieltjes scherp te houden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh, ik neem je ook niets kwalijk hoor. En jij mij ook niet, neem ik aan. We zijn het er nu wel min of meer over eens dat de Pioneer beter is dan ik aanvankelijk dacht, goede zaak dus ![]() |
![]() |
|
|