Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2004, 12:23
Verwijderd
Two face death after Iran morality trial

Human rights groups urge Britons to help save abused women from execution by hanging and stoning

David Smith
Sunday December 19, 2004
The Observer

Two women convicted of crimes against morality in Iran are facing imminent execution, one by being buried up to her chest and stoned, Amnesty International said last night.
One of the women, a 19-year-old with a mental age of eight who was forced into prostitution by her mother, is to be flogged and executed. An official said yesterday he was waiting for orders on whether to stone or hang her. The other woman was convicted of adultery and is due to be stoned to death this month in accordance with Iran's severe penal code.

Amnesty issued an urgent warning that time was running out for both women and urged the international community to tackle Iran over its executions of women and child offenders. In August another mentally ill girl, 16-year-old Atefeh Rajabi, was hanged in a street for having sex before marriage.

The 19-year-old, known as 'Leyla M', was a prostitute by the age of eight and was raped repeatedly, according to a Tehran newspaper report. She gave birth when aged nine and was sentenced to 100 lashes for prostitution at about the same time. When she was 12 her family sold her to an Afghan to be his 'temporary wife', while her mother became her new pimp, 'selling her body without her consent', the report said.

At 14 she became pregnant again, receiving a further 100 lashes before giving birth to twins. When her temporary marriage ended, her family sold her again, to a 55-year-old man who was married with two children and did not object to Leyla's clients coming to his house.

Last month, Leyla, appearing at a court in the central Iranian city of Arak, was sentenced to death on charges of 'acts contrary to chastity' by controlling a brothel, having intercourse with blood relatives and giving birth to an illegitimate child. The sentence has now been passed to the supreme court for confirmation. She apparently 'confessed' and faces being flogged before being executed.

Iran has executed at least three child offenders in 2004 and 11 others are believed to have been sentenced to death, according to Amnesty. Under the penal code, girls as young as nine and boys as young as 15 can be executed.

Interviewed by an Iranian journalist in her cell, Leyla was asked if she understood she was to be put to death. 'Yes, that's what they are saying,' she replied. 'But people in prison say this is a lie. They want to frighten you a bit.

'I haven't done anything. My mother told me to go to a man's house and I did. If she said don't, I wouldn't have. I was frightened. If I didn't listen to her, she would have harmed me. She beats me - my father, too.'

Asked when she was first forced to have sex, Leyla said: 'I was eight, the first time my mother took me to a man's house. It was a horrible night. I cried that night. Cried a lot. The day after she [my mother] came after me and took me home and bought chocolate and crisps for me.'

Leyla has been robbed of the consolation of spending time with her children. 'We used to play together before I went to prison. For some time they were with my mother and then they went to my father. I don't know where they are at the moment.'

She said of her father: 'He is a very bad-tempered man. He frightens me. But I liked him when he bought me goodies.'

Asked if her mother had visited her on death row, Leyla said: 'No, she hasn't. If you see my mother, tell her that she promised to bring me crisps and chocolate. Also tell her not to forget my red dress.'

Campaigners in Iran are compiling a petition against the execution, which they will present to the United Nations. Another group, the International Committee Against Stoning, is to meet officials of the European Union tomorrow in an attempt to build diplomatic pressure on Iran over the imminent execution of Hajieh Esmailvand, whose sentence for adultery was upheld by the supreme court and changed from death by hanging to death by stoning, before Tuesday. The man with whom Hajieh had the affair, who was 17 at the time, has been sentenced to death by hanging.

Mike Blakemore, of Amnesty International UK, said: 'Time is running out for Hajieh and Leyla, but it's still not too late. People in the UK can help stop these executions by writing to the Iranian authorities, letting them know that people around the world will not sit idly by and let this happen.

'But these horrific cases are just the tip of the iceberg. Every day women are subjected to terrifying violence, repression and abuse. Violence against women is a human rights atrocity and one we must tackle urgently.'

· For details of how to help stop the executions, visit: www.amnesty.org.uk/action
Advertentie
Oud 20-12-2004, 12:24
Verwijderd
De kwalijke kanten van de Islam komen weer eens pijnlijk naar boven in dit proces
Oud 20-12-2004, 12:30
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Onmenselijk. Punt.
__________________
-vul zelf maar in-
Oud 20-12-2004, 12:33
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Onmenselijk.

Ik weet alleen niet of je het meteen aan de Islam moet voorschrijven. Iran is het enige Islamitische land ter wereld waarin dit kan gebeuren.
Het heeft meer te maken met het regime daar.
Oud 20-12-2004, 12:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-12-2004 @ 13:33 :
Onmenselijk.

Ik weet alleen niet of je het meteen aan de Islam moet voorschrijven. Iran is het enige Islamitische land ter wereld waarin dit kan gebeuren.
Het heeft meer te maken met het regime daar.
Ik hoop dat de jongeren (er zijn heel veel jongeren daaro ) binnenkort voor een revolutie kunnen zorgen.

Helaas was de tijd best rijp ervoor voor de oorlog op Irak, maar de oorlog op Irak heeft een positieve omwenteling in Iran imo een halt toegeroepen. De ontwikkelingen in Irak hebben imo dan ook een grote invloed op het politieke klimaat onder de jongeren in Iran en ik hoop dat Irak dan ook snel stabiel wordt en een land wordt waar mensenrechten gerespecteerd worden, opdat Iran dit lekker kan overnemen.

Verder moet je gewoon actie ondernemen via Amnesty Ik ga zo een brief schrijven iig
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 12:41
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 13:24 :
De kwalijke kanten van de Islam komen weer eens pijnlijk naar boven in dit proces
van het Iraanse regime bedoel je,
niet van de Islam
Oud 20-12-2004, 12:47
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 13:41 :
van het Iraanse regime bedoel je,
niet van de Islam
Het is natuurlijk altijd erg simipel om te zeggen dat de Islam er zelf niet mee te maken heeft. Zo hoeven moslims hun geloofsgenoten nooit ter verantwoording te roepen.
Oud 20-12-2004, 12:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 13:41 :
van het Iraanse regime bedoel je,
niet van de Islam
een regime dat zichzelf zal verdedigen tot het eind, met de hand op de koran. Islamitische landen lopen nou eenmaal (de meeste) een paar honderd jaar achter op westerse landen, of je dat nu leuk vindt of niet. Tenzij jij mij een westers land kan noemen dat regelmatig mensen stenigt (nu, niet 400 jaar geleden). En dit kan niet alleen in Iran, maar ook in Afghanistan, Irak (ok, nu niet echt meer), een aantal arabische landen, gebeuren.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 20-12-2004, 12:49
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 13:41 :
van het Iraanse regime bedoel je,
niet van de Islam
De straf is opgelegd volgens de sharia. Dat is naar mijn weten een onderdeel van de Islam. Ik respecteer de Islam, maar vind dat ook toegegeven mag worden dat de Islam, net als de meeste religies, kwalijke kanten kent.
Oud 20-12-2004, 12:51
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 13:49 :
De straf is opgelegd volgens de sharia. Dat is naar mijn weten een onderdeel van de Islam. Ik respecteer de Islam, maar vind dat ook toegegeven mag worden dat de Islam, net als de meeste religies, kwalijke kanten kent.
Inderdaad, Iran kent de Sharia. En dus heeft dit alles met de Islam zelf te maken.
Oud 20-12-2004, 12:51
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 20-12-2004 @ 13:47 :
Het is natuurlijk altijd erg simipel om te zeggen dat de Islam er zelf niet mee te maken heeft. Zo hoeven moslims hun geloofsgenoten nooit ter verantwoording te roepen.
Het is natuurlijk ook erg makkelijk om maar weer de Islam de schuld te geven.

En trouwens, er is geen enkele land dat de Sharia (Islamitische wetgeving) voor z'n 100% uitvoert, dus om maar de 'fouten' van Iran de Islam toe te schrijven, is wel erg laag en kortzichtig.
Oud 20-12-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 20-12-2004 @ 13:51 :
Inderdaad, Iran kent de Sharia. En dus heeft dit alles met de Islam zelf te maken.
Oud 20-12-2004, 12:52
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-12-2004 @ 13:48 :
een regime dat zichzelf zal verdedigen tot het eind, met de hand op de koran. Islamitische landen lopen nou eenmaal (de meeste) een paar honderd jaar achter op westerse landen, of je dat nu leuk vindt of niet. Tenzij jij mij een westers land kan noemen dat regelmatig mensen stenigt (nu, niet 400 jaar geleden). En dit kan niet alleen in Iran, maar ook in Afghanistan, Irak (ok, nu niet echt meer), een aantal arabische landen, gebeuren.
zie mijn vorige post
Oud 20-12-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 13:49 :
De straf is opgelegd volgens de sharia. Dat is naar mijn weten een onderdeel van de Islam. Ik respecteer de Islam, maar vind dat ook toegegeven mag worden dat de Islam, net als de meeste religies, kwalijke kanten kent.
SDt is absoluut onmogelijk, vooral ook als het om gedwongen prostitutie gaat.
Oud 20-12-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 13:51 :
Het is natuurlijk ook erg makkelijk om maar weer de Islam de schuld te geven.

En trouwens, er is geen enkele land dat de Sharia (Islamitische wetgeving) voor z'n 100% uitvoert, dus om maar de 'fouten' van Iran de Islam toe te schrijven, is wel erg laag en kortzichtig.
Het is vrij duidelijk, zegt ook amnesty, dat de straf opgelegd is volgens de sharia. Amnesty is geen racistische of anti-Islamitische organisatie.

Ik sluit niet uit dat het een kwalijke interpretatie van de Islam is, maar ik ken de Sharia niet goed genoeg om te weten of het voor meerdere interpretaties vatbaar is.

Verder vind ik het juist makkelijk en kortzichtig van jou dat als er iets goeds gebeurd het Islam is en als er kwalijke dingen zijn automatisch maar te roepen dat het niets met de Islam te maken heeft.
Oud 20-12-2004, 12:58
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 13:55 :
Het is vrij duidelijk, zegt ook amnesty, dat de straf opgelegd is volgens de sharia. Amnesty is geen racistische of anti-Islamitische organisatie.

Ik sluit niet uit dat het een kwalijke interpretatie van de Islam is, maar ik ken de Sharia niet goed genoeg om te weten of het voor meerdere interpretaties vatbaar is.

Verder vind ik het juist makkelijk en kortzichtig van jou dat als er iets goeds gebeurd het Islam is en als er kwalijke dingen zijn automatisch maar te roepen dat het niets met de Islam te maken heeft.
Ze heeft gelijk, als alle Islamitische landen dit soort taferelen niet toestaan, en 1 enkel Islamitisch land wel, moet je misschein verder kijken dan alleen het geloof van dat land.
Oud 20-12-2004, 12:59
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 13:36 :
en ik hoop dat Irak dan ook snel stabiel wordt en een land wordt waar mensenrechten gerespecteerd worden, opdat Iran dit lekker kan overnemen.
amen, maar wel erg naief.
Oud 20-12-2004, 13:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 13:51 :

En trouwens, er is geen enkele land dat de Sharia (Islamitische wetgeving) voor z'n 100% uitvoert, dus om maar de 'fouten' van Iran de Islam toe te schrijven, is wel erg laag en kortzichtig.
als er wel een land was dat het 100% uitvoerde, dan gebeurde steniging toch.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Ads door Google
Oud 20-12-2004, 13:00
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-12-2004 @ 13:58 :
Ze heeft gelijk, als alle Islamitische landen dit soort taferelen niet toestaan, en 1 enkel Islamitisch land wel, moet je misschein verder kijken dan alleen het geloof van dat land.
.. maar wat bedoel je nou, dat je het met m eens bent of niet ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 20-12-2004, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-12-2004 @ 13:58 :
Ze heeft gelijk, als alle Islamitische landen dit soort taferelen niet toestaan, en 1 enkel Islamitisch land wel, moet je misschein verder kijken dan alleen het geloof van dat land.
Misschien moeten moslims eens minder selectief zijn toegeven dat niet alleen de positieve dingen (die natuurlijk ook veel gebeuren), maar ook de negatieve dingen met de Islam of de manier van interpreteren van de Islam te maken hebben.
Oud 20-12-2004, 13:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-12-2004 @ 13:59 :
amen, maar wel erg naief.
ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 13:02
Verwijderd
O ja, en btw S. houdt wel in de gaten dat niet iedereen die ook de kwalijke kanten van de Islam ziet, anti-moslim is.
Oud 20-12-2004, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-12-2004 @ 13:33 :
Onmenselijk.

Ik weet alleen niet of je het meteen aan de Islam moet voorschrijven. Iran is het enige Islamitische land ter wereld waarin dit kan gebeuren.
Het heeft meer te maken met het regime daar.
idd
Oud 20-12-2004, 13:03
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 13:55 :
Het is vrij duidelijk, zegt ook amnesty, dat de straf opgelegd is volgens de sharia. Amnesty is geen racistische of anti-Islamitische organisatie.
Dan vraag ik me af waarop Amnesty zich baseert in de Shariia. Gedwongen prostitutie is echt wel wat anders dan gewilde prostitutie namelijk.

Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 13:55 :

Verder vind ik het juist makkelijk en kortzichtig van jou dat als er iets goeds gebeurd het Islam is en als er kwalijke dingen zijn automatisch maar te roepen dat het niets met de Islam te maken heeft.
Ik heb nooit geroepen dat alles wat goed is in Iran, zij te danken
hebben aan de Islam. Leg me geen woorden in de mond. Kijk hoeveel topic's de afgelopen tijd over de Islam gaan. Over hoe het wel hoort, hoe het niet hoort, ja hoor die moslims wéér, die vrouwenonderdrukkers, die terroristen, extremisten..blablablabla



pff, ik word er zo langzamerhand wel moe van.
Oud 20-12-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 14:03 :
Ik heb nooit geroepen dat alles wat goed is in Iran, zij te danken
hebben aan de Islam. Leg me geen woorden in de mond. Kijk hoeveel topic's de afgelopen tijd over de Islam gaan. Over hoe het wel hoort, hoe het niet hoort, ja hoor die moslims wéér, die vrouwenonderdrukkers, die terroristen, extremisten..blablablabla
Feit is wel dat als er ook maar iets negatiefs is, meteen wordt geroepen dat dat niets met de Islam te maken heeft. De Islam is ook maar een religie met goede en slechte kanten en ik hoop dat de gemiddelde moslim ooit ook meer aan zelfkritiek zal gaan doen en ook beseft dat er rotte plekken in zijn of haar geloof zitten. Kritiek en zelfkritiek wordt een geloof alleen maar sterker van.

Ik begrijp wel dat je moe wordt van alle kritiek op de Islam, maar bedenk wel dat we in een kritische maatschappij leven en dat het Christendom en het Jodendom ook genoeg kritiek over zich heen krijgen en hebben gekregen.
Advertentie
Oud 20-12-2004, 13:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 14:03 :
Dan vraag ik me af waarop Amnesty zich baseert in de Shariia.


de straffen zijn volgens het sharia recht. Dat Iran gedwongen prostitutie gelijksteld aan gewilde prostitutie is dan wat anders.

Citaat:

Ik heb nooit geroepen dat alles wat goed is in Iran, zij te danken
hebben aan de Islam. Leg me geen woorden in de mond. Kijk hoeveel topic's de afgelopen tijd over de Islam gaan. Over hoe het wel hoort, hoe het niet hoort, ja hoor die moslims wéér, die vrouwenonderdrukkers, die terroristen, extremisten..blablablabla

pff, ik word er zo langzamerhand wel moe van.
welcome to the world
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 14:02 :
O ja, en btw S. houdt wel in de gaten dat niet iedereen die ook de kwalijke kanten van de Islam ziet, anti-moslim is.
Dat begrijp ik.
Het valt me alleen op dat het tijd is om moslims te bashen.
Oud 20-12-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 14:06 :
Dat begrijp ik.
Het valt me alleen op dat het tijd is om moslims te bashen.
Ik ben absoluut geen moslims aan het bashen. Ik constateer alleen dat Iran een hele vervelende interpretatie van de Islam aanhangt en dat dat een hele kwalijke zaak is.
Oud 20-12-2004, 13:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 14:06 :
Dat begrijp ik.
Het valt me alleen op dat het tijd is om moslims te bashen.
omdat er extreme geluiden te horen zijn

als je naar je kop krijgt geslingerd dat ze je dood willen hebben, dan word je bang en ga je je verweren en maak je van die "ze" een hele grote groep; ergo, je gaat generaliseren.

Dus wat een moslim t beste kan doen is die irritante schreeuwerds met hun idiote complotten, gescheld en rare wetten erop na houden en slachtingen en weet ik veel wat nog meer ZELF de kop in drukken door middel van een kritische houding.

Ja, je mag je zusters en je broeders best eens tegenspreken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 13:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 20-12-2004 @ 14:00 :
.. maar wat bedoel je nou, dat je het met m eens bent of niet ?

Ik ben het met S. eens, dat je eens verder moet kijken dan het meteen aan de Islam te toeschrijven. Van alle Islamitische landen op deze wereld, is er maar 1 waar zulke dingen gebeuren. Dan kom ik tot de conclusie dat het weinig met de Islam te maken heeft.
Maar eerlijk gezegd kan ik ook geen andere oorzaak dan de Islam vinden, maar dat komt misschien doordat ik de laatste tijd alleen maar Islam en terrorisme, dood verderf en zo aan mekaar zie gelinkd worden. Als ik niet beter zou weten over de Islam, zou ik gaan denken, dat al het slecht op deze wereld door de Islam wordt cveroorzaakt. Constante negatieve berichtgeving hebben zelfs in mijn hoofd de geadachte gebracht dat de Islam een en al fout is, terwijl ik een moslim ben. Maar dat is zeker niet zo.
Oud 20-12-2004, 13:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 20-12-2004 @ 14:09 :

Ik ben het met S. eens, dat je eens verder moet kijken dan het meteen aan de Islam te toeschrijven. Van alle Islamitische landen op deze wereld, is er maar 1 waar zulke dingen gebeuren.


nee, helaas, was dat maar zo.

Overigens,.. wat versta je onder een islamitisch land?

Citaat:
Als ik niet beter zou weten over de Islam, zou ik gaan denken, dat al het slecht op deze wereld door de Islam wordt cveroorzaakt. Constante negatieve berichtgeving hebben zelfs in mijn hoofd de geadachte gebracht dat de Islam een en al fout is, terwijl ik een moslim ben. Maar dat is zeker niet zo.
Ja, dat begrijp ik. Alleen maar negatieve berichtgeving zorgt voor een negatieve tendens.

Maar goed,.. je staat vrij om positieve berichtgeving de wereld in te helpen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 13:11
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 13:49 :
De straf is opgelegd volgens de sharia. Dat is naar mijn weten een onderdeel van de Islam. Ik respecteer de Islam, maar vind dat ook toegegeven mag worden dat de Islam, net als de meeste religies, kwalijke kanten kent.
De Iraanse regering spoort gewoon niet. Ze maken hun eigen wetten en schrijven dat toe aan de Islam. Zo is een tijdelijke huwelijk (voor de sex) heel normaal bij hun. Het is echt te triest voor woorden dat het meisje de straf steniging opgelegd heeft gekregen wegens gedwongen prostitutie.
Oud 20-12-2004, 13:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 14:00 :
Misschien moeten moslims eens minder selectief zijn toegeven dat niet alleen de positieve dingen (die natuurlijk ook veel gebeuren), maar ook de negatieve dingen met de Islam of de manier van interpreteren van de Islam te maken hebben.
Je zegt net nog dat je niet weet wat de sharia inhoudt, hoew kun je de Islam nou veroordelen???
Ik ken de Islam en sharia ook niet zo goed, dus kijk ik naar dingen die ik wel weet. Namelijk dat Iran het enige land is waar dit soort dingen gebeuren. En daar trek ik me conclusies uit.
Oud 20-12-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 14:08 :
Ik ben absoluut geen moslims aan het bashen. Ik constateer alleen dat Iran een hele vervelende interpretatie van de Islam aanhangt en dat dat een hele kwalijke zaak is.
De machthebbers dan zij hebben baat bij dat alles bij de oude blijft. Dat gaat niet op voor alle iraniers
Oud 20-12-2004, 13:17
Verwijderd
Ik respecteer de Islam Wat ben ik toch een anti-Islamitische racist hè?
Oud 20-12-2004, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 14:08 :
omdat er extreme geluiden te horen zijn

als je naar je kop krijgt geslingerd dat ze je dood willen hebben, dan word je bang en ga je je verweren en maak je van die "ze" een hele grote groep; ergo, je gaat generaliseren.

Dus wat een moslim t beste kan doen is die irritante schreeuwerds met hun idiote complotten, gescheld en rare wetten erop na houden en slachtingen en weet ik veel wat nog meer ZELF de kop in drukken door middel van een kritische houding.

Ja, je mag je zusters en je broeders best eens tegenspreken.
Dat wordt regelmatig gedaan. demonstraties werden toch ook meteen na de moord op Theo georganiseerd door moslims. Met als doel: tegen de moord, niet eens met Mohammed B. Dus kritisch zijn moslims wel degelijk, waar dat nodig is.

Maar onjuiste kritiek kan ik niet erkennen.
Ik wil trouwens wel weten waar Amnesty zich op baseeert wat betreft de Sharia. Welke regels precies etc..
Ongedwongen prostitutie is toch niet te straffen, dit is gewoon té gek voor woorden. En het kan onmogelijk van de Islam komen. Voor de meeste van jullie is het niet moeilijk te plaatsen binnen de Islam, aangezien de Islam toch alleen maar van z'n negatieve kanten belicht wordt. De meesten van jullie weten gewoon niet beter wat de Islam betreft. Dus dan heeft een discussie ook helemaal geen zin.
Ads door Google
Oud 20-12-2004, 13:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
S. schreef op 20-12-2004 @ 14:17 :
Dat wordt regelmatig gedaan. demonstraties werden toch ook meteen na de moord op Theo georganiseerd door moslims. Met als doel: tegen de moord, niet eens met Mohammed B. Dus kritisch zijn moslims wel degelijk, waar dat nodig is.


te laat

Citaat:

Maar onjuiste kritiek kan ik niet erkennen.
Ik wil trouwens wel weten waar Amnesty zich op baseeert wat betreft de Sharia. Welke regels precies etc..
Ongedwongen prostitutie is toch niet te straffen, dit is gewoon té gek voor woorden. En het kan onmogelijk van de Islam komen. Voor de meeste van jullie is het niet moeilijk te plaatsen binnen de Islam, aangezien de Islam toch alleen maar van z'n negatieve kanten belicht wordt. De meesten van jullie weten gewoon niet beter wat de Islam betreft. Dus dan heeft een discussie ook helemaal geen zin.
zoals ik al zei:
de straffen (ter dood veroordelen) zijn volgens de sharia wetgeving. Dat Iran gedwongen prostitutie gelijksteld aan vrijwillige prostitutie is Iran te verwijten.

overigens vin dik het woord sharia niet eens terug in de amnesty documenten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 13:23
Mujahideen
Mujahideen is offline
Als de Iraanse regering zich zogenaamd beroept op de Islamitische wetgeving hoe komt het dat een tijdelijke huwelijk toegestaan is?
Oud 20-12-2004, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 14:20 :


te laat

Dus moslims moesten hebben van te voren kunnen ruiken dat Mohammed B. Theo zou vermoorden?

Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 14:20 :


zoals ik al zei:
de straffen (ter dood veroordelen) zijn volgens de sharia wetgeving. Dat Iran gedwongen prostitutie gelijksteld aan vrijwillige prostitutie is Iran te verwijten.
Dat was mijn eerste reactie: Iraanse regime treft schuld.
Oud 20-12-2004, 13:24
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 14:17 :
Ik respecteer de Islam Wat ben ik toch een anti-Islamitische racist hè?
Prima, knul. Maar houd zaken gescheiden betreffende de Islam.
Oud 20-12-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 20-12-2004 @ 14:20 :
te laat
Ze kunnen natuurlijk niet tegen de moord op Theo van Gogh demonstreren als Theo van Gogh nog in leven is
Oud 20-12-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-12-2004 @ 14:23 :
Als de Iraanse regering zich zogenaamd beroept op de Islamitische wetgeving hoe komt het dat een tijdelijke huwelijk toegestaan is?
En dat is dan nog maar een voorbeeldje.
mujahideen, er is op dit moment, gewoon geen enkele land dat zich een echte Islamitische land mag/kan noemen, tenminste niet voordat ze de Sharia voor de volle 100% hebben ingevoerd.
Oud 20-12-2004, 13:25
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 14:17 :
Ik respecteer de Islam Wat ben ik toch een anti-Islamitische racist hè?
rustig maar joh we geloven je wel [en dat zeg ik zonder een spoortje van sarcasme]
Oud 20-12-2004, 13:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 14:25 :
Ze kunnen natuurlijk niet tegen de moord op Theo van Gogh demonstreren als Theo van Gogh nog in leven is
haha nee, ik bedoelde gewoon kritiek op eigen lui enzo

niet op een moord die nog komen gaat

doh
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 13:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Er staat niks over Sharia in dit artikel, m'kay?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-12-2004 @ 14:24 :
Prima, knul. Maar houd zaken gescheiden betreffende de Islam.
Nee, ik heb een kritische houding tov de Islam, zoals ik overal een kritische houding tegenover heb en dat ga ik niet veranderen omdat sommige mensen (en daarmee bedoel ik niet alleen moslims, maar ook anderen) te snel op hun pik getrapt zijn.
Oud 20-12-2004, 13:26
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 13:23 :
'But these horrific cases are just the tip of the iceberg. Every day women are subjected to terrifying violence, repression and abuse. Violence against women is a human rights atrocity and one we must tackle urgently.'
Amnesty probeert het verhaal een beetje op te leuken. In Amerika, het land de vrijheden, worden 1 op de 4 vrouwen mishandeld maar het schijnen er meer te zijn als ik Oprah Winfrey moet geloven.
Oud 20-12-2004, 13:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-12-2004 @ 14:26 :
Amnesty probeert het verhaal een beetje op te leuken. In Amerika, het land de vrijheden, worden 1 op de 4 vrouwen mishandeld maar het schijnen er meer te zijn als ik Oprah Winfrey moet geloven.
dus omdat het in land x gebeurt, is het niet erg dat het in land y gebeurt.

dude.. amnesty vecht tegen onrecht overal op de wereld - ook in de VS
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 20-12-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 20-12-2004 @ 14:26 :
Amnesty probeert het verhaal een beetje op te leuken. In Amerika, het land de vrijheden, worden 1 op de 4 vrouwen mishandeld maar het schijnen er meer te zijn als ik Oprah Winfrey moet geloven.
Het was een op de vier vrouwen die ooit seksueel misbruikt zijn
Oud 20-12-2004, 13:29
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 20-12-2004 @ 14:26 :
Nee, ik heb een kritische houding tov de Islam, zoals ik overal een kritische houding tegenover heb en dat ga ik niet veranderen omdat sommige mensen (en daarmee bedoel ik niet alleen moslims, maar ook anderen) te snel op hun pik getrapt zijn.
Dat is ook zoiets wat je de laatste tijd veel hoort dat moslims te snel op hun tenen of ergens getrapt zijn.
De Iraniers zeggen bijvoorbeeld ook dat als je een suikerklontje zonder in thee te dopen eet dat het dan haram is.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.