Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2004, 12:43
nivava
nivava is offline
Ik zit echt met een mega groot rot probleem..

Een vriendin van mij (al 10 jaar) heeft nu 3 jaar een hele rare relatie..die jongen ken ik ook al ruim 10 jaar (geen vriend van mij, maar een kennis)..

Nu gaat het helemaal niet goed tussen hen..echt zo'n stoplicht verkering.
Zij is al met een andere jongen naar bed geweest en hij ook met een ander meisje.
Toch zoeken ze elkaar nog steeds op, maar na 3 daen is het weer ruzie (zelfs met slaan/schoppen)...

Wat nu mijn probleem is...ik word er telkens bij betrokken. Dat meisje doet haar verhaal bij mij en die jongen doet zijn verhaal bij mij!
Ik ben echt zo'n tussenpersoon...
Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik dit niet meer wil..want die vriendin van mij heeft al eens tegen haar vriend gezegd dat ik haar vriendin niet ben!!!
Dat deed mij zo'n pijn!!!
Doe ik daar alle moeite voor? Sta ik daarvoor dag en nacht klaar? Ze bellen mij echt letterlijk om half 2 's nachts huilend op!

Wat moet ik doen?
Hoe kan dit ophouden?

er is eigenlijk nog zoveel meer gebeurt...vanmorgen werd ik weer wakker gebeld door die jongen..want hij dus te horen gekregen dat zij met een ander naar bed is geweest..of ik daar meer van weet...
maar ik wil mij er helemaal niet mee bemoeien!!!!
En wanneer ik dat zeg..dat gaat dan twee weken goed..daarna niet meer!

Kom ik net op msn...gaat die jongen ook weer meteen tegen mij aanzeiken...*zucht*

ik wil er ook voor ze zijn...ik wil wel luisteren...wil wel mijn advies geven..maar ik heb het gevoel dat ik er niets voor terug krijg...

tjeetje..wat moet ik doen?
Oud 18-12-2004, 12:50
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Je poot stijf houden en je er niet mee bemoeien.
Ik denk dat je nu het goede deed, hoe zwaar ook.
Oud 18-12-2004, 12:52
Verwijderd
Lieve schat,

Weet je wat het mooie is aan communiceren? Als het eenzijdigs is, vind het niet plaats. Dus als jij de phone niet opneemt, of MSN niet reageert dan is er niets aan het handje.

Misschien is het wel beter als je beide 'gevallen' eens even bij elkaar roept en duidelijk zegt waar het opstaat... en dat het niet langer door kan gaan zo... jij bent geen sociaal hulpverlener?

Als er één les in het leven waar ik heel veel aan heb gehad: "je kunt niet door iedereen aardig gevonden worden"... misschien is het wel beter dat je het gewoon zegt waar het op staat zelfs als da betekent dat je de vriendschap met dr moet verbreken? Waarom zou je vrienden zijn met iemand als je alleen maar het idee hebt dat je eraan kapot gaat? Dat is toch geen basis of wel?

Lieverd, (ja mensen wij kennen elkaar )
Sla nu eens met de vuist op tafel en schreeuw: Dit wil ik nie, dit kan ik nie, en dit doe ik nie! Ik heb ook een wil, een mening en dit WIL IK NIET!

Word maar eens een x boos!!!

Als er wat is kun je altijd ff belletje doen of msn'tje

Liefs, kus
Patrick
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:02
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
DR.Avalanche schreef op 18-12-2004 @ 13:50 :
Je poot stijf houden en je er niet mee bemoeien.
Ik denk dat je nu het goede deed, hoe zwaar ook.
Ja, inderdaad. je bent hun advocaat niet :\.. Tis hun relatie, hun ruzie, en ze trekken jou er teveel in mee :\
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:09
nivava
nivava is offline
Citaat:
Mennuz schreef op 18-12-2004 @ 14:02 :
Ja, inderdaad. je bent hun advocaat niet :\.. Tis hun relatie, hun ruzie, en ze trekken jou er teveel in mee :\

ja, dat vind ik ook..maar wanneer ik zeg dat ik mij er niets mee te maken wil hebben...dan gaat het twee weken goed..en daarna begint het weer van voor af aan...

Maar in mijn achterhoofd zit het toch nog steeds zo van..."ik moet wel luisteren, zij is een vriendin van mij, ik moet wel advies geven zij verwacht dat, zij vraagt dat"

Maar daarbij komt wel..ze doet er niets mee...

Ik krijg ook heel vaak smsjes van die jongen..die hij dan naar haar gestuurd heeft (of zij naar hem)..en wanneer ik vraag...waarom ik krijg ik die? Dan zegt hij:"ik ivnd het belangrijk dat jij weet wat wij bespreken"

Ik wil die verdomde smsjes niet eens lezen!!!!
Ik wil gewoon vrienden zijn, op een leuke manier..ik heb na 3 jaar mijn buik vol van deze onzin!

En dan ook nog zeggen in een sms dat ik geen echte vriendin ben!!
Oud 18-12-2004, 13:11
nivava
nivava is offline
Citaat:
Goes15 schreef op [pl=14784097]18-12-2004 @ 13:52

Word maar eens een x boos!!!

Als er wat is kun je altijd ff belletje doen of msn'tje

Liefs, kus
Patrick [/B]
maar ik ben al 4x boos geworden..heb al duidelijk gemaakt (naar mijn mening) dat ik er niets van wil weten..maar ze houden maar niet op..beide niet..

en wanneer A. dan belt, dan vraagt ze wel eerst hoe het met mij gaat, maar dan hoor ik aan haar stem dat ze eigenlijk helemaal niet op mijn antwoord zit te wachten..Ik doe dan ook altijd maar heel kortaf...

Dan praat ze wel over vanalles en nog wat..maar ik merk gewoon dat ze wacht, totdat ik vraag: "hoe zit het nu tussen jou en ...?"

*zucht* en dn krijg ik weer de hele lading over mij heen...
Oud 18-12-2004, 13:15
Verwijderd
is dit wel een vriendschap waar jij op zit te wachten dan???
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:31
Eos
Eos is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 18-12-2004 @ 14:15 :
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:40
Mennuz
Mennuz is offline
Citaat:
nivava schreef op 18-12-2004 @ 14:09 :
ja, dat vind ik ook..maar wanneer ik zeg dat ik mij er niets mee te maken wil hebben...dan gaat het twee weken goed..en daarna begint het weer van voor af aan...

Maar in mijn achterhoofd zit het toch nog steeds zo van..."ik moet wel luisteren, zij is een vriendin van mij, ik moet wel advies geven zij verwacht dat, zij vraagt dat"

Maar daarbij komt wel..ze doet er niets mee...

Ik krijg ook heel vaak smsjes van die jongen..die hij dan naar haar gestuurd heeft (of zij naar hem)..en wanneer ik vraag...waarom ik krijg ik die? Dan zegt hij:"ik ivnd het belangrijk dat jij weet wat wij bespreken"

Ik wil die verdomde smsjes niet eens lezen!!!!
Ik wil gewoon vrienden zijn, op een leuke manier..ik heb na 3 jaar mijn buik vol van deze onzin!

En dan ook nog zeggen in een sms dat ik geen echte vriendin ben!!
Mja, ik denk niet dat ze dan zulke goede vrienden zijn :\
Ik zou me knap gebruikt voelen iig, aangezien je nu haast alleen maar dienst doet als aanlulpaal ..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:48
Stefanie
Stefanie is offline
Het heeft geen zin om er tussen te gaan zitten (ik spreek uit ervaring) als je eenmaal verliefd bent (of denkt dat je dat bent) en diegene steeds opzoekt is dat je eigen keuze. Ze komen er vanzelf wel achter dat het niet goed is wat ze doen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 13:49
nivava
nivava is offline
maar het is eigenlijk allemaal sinds drie kwart jaar geleden ofzo begonnen...

ik bedoel..10 jaar lang zijn wij al vriendinnen...en toen we een jaar of 14/15 waren, sliepen we ieder weekend bij elkaar...
we hebben samen voor de eerste keer gerookt, we deelden onze ervaringen met zoenen en blabla..

zij zegt ook altijd dat ze met mij over alles kan en durft te praten..

maar ik kan mij niet voorstellen dat wij geen vrienden meer zullen zijn...we gaan ook regelmatig uit..
en ze zegt telkens..."we laten onze vriendschap niet kapot maken door een jongen!"..

ik begrijp haar niet goed meer...
Oud 18-12-2004, 13:50
nivava
nivava is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 18-12-2004 @ 14:48 :
Het heeft geen zin om er tussen te gaan zitten (ik spreek uit ervaring) als je eenmaal verliefd bent (of denkt dat je dat bent) en diegene steeds opzoekt is dat je eigen keuze. Ze komen er vanzelf wel achter dat het niet goed is wat ze doen.

hmm ja, daar heb je gelijk in..maar wanneer komen ze daar achter? Ze hebben nu al zo vaak gezegd..."we stoppen ermee" maar een dag later liggen ze weer bij elkaar in bed..

maar jij zegt dat je uit ervaring spreekt..wat heb jij gedaan dan?
Oud 18-12-2004, 14:46
Balance
Balance is offline
Elke keer als ze het een tijdje vol hebben gehouden en jou dan toch weer opzoeken iets zeggen als 'sorry maar ik heb je toch verteld dat ik er niks meer mee te maken wil hebben? Ik vind het vervelend voor jullie, maar ik wil er niet het slachtoffer van worden' (oid).
In ieder geval op een aardige manier het gesprek afkappen en ophangen.
Oud 18-12-2004, 15:48
nivava
nivava is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-12-2004 @ 15:46 :
Elke keer als ze het een tijdje vol hebben gehouden en jou dan toch weer opzoeken iets zeggen als 'sorry maar ik heb je toch verteld dat ik er niks meer mee te maken wil hebben? Ik vind het vervelend voor jullie, maar ik wil er niet het slachtoffer van worden' (oid).
In ieder geval op een aardige manier het gesprek afkappen en ophangen.

hmm ja, ik denk ook dat dat de beste manier is...
maar dadelijk denken ze weer zo van..."nou, die pleun die toont ook geen interesse in mij"
Oud 18-12-2004, 20:40
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
nivava schreef op 18-12-2004 @ 14:11 :
Dan praat ze wel over vanalles en nog wat..maar ik merk gewoon dat ze wacht, totdat ik vraag: "hoe zit het nu tussen jou en ...?"

*zucht* en dn krijg ik weer de hele lading over mij heen...
Waarom vraag je dat dan? Stel die vraag dan gewoon niet! En als je die lading over je heen krijgt, moet je zeggen dat je niet op deze manier in betrokken wilt worden. Wanneer ze dan doorpraat, hang je gewoon de hoorn erop...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 21:19
nivava
nivava is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 18-12-2004 @ 21:40 :
Waarom vraag je dat dan? Stel die vraag dan gewoon niet! En als je die lading over je heen krijgt, moet je zeggen dat je niet op deze manier in betrokken wilt worden. Wanneer ze dan doorpraat, hang je gewoon de hoorn erop...
maar wanneer ik het niet vraag...ben ik weer bang ..tja ik weet het eigenlijk niet..maar iets in mij zegt telkens dat ik dat moet vragen..uit interesse, medeleven enzov.

eigenlijk niet goed he?
ik wil gewoon te lief zijn
Oud 18-12-2004, 21:31
Boeing 747-400
Citaat:
nivava schreef op 18-12-2004 @ 22:19 :
maar wanneer ik het niet vraag...ben ik weer bang ..tja ik weet het eigenlijk niet..maar iets in mij zegt telkens dat ik dat moet vragen..uit interesse, medeleven enzov.

eigenlijk niet goed he?
ik wil gewoon te lief zijn
Op een gegeven moment moet je echt voor jezelf kiezen hoor. Ik ben begin dit jaar ook vrienden kwijt geraakt, ik dacht tenminste dat het vrienden waren. Maar ze gingen steeds meer beslag op mijn leggen. Ik kreeg commentaar dat ik niet vaak langs kwam (terwijl ze aan de andere kant van het land woonden) en er zijn nog een aantal rare dingen gebeurd. Uiteindelijk heb ik ook voor mezelf gekozen, en besloten dat die vriendschap maar moest eindigen.

Nu zeg ik niet dat jij dat meteen moet doen, maar kies gewoon eens voor jezelf! Vraag het gewoon eens niet! En als ze erover begint, zég dan dat je er niet betrokken bij wilt worden!! Hoe moeilijk het ook is, soms kun je beter maar niet te lief zijn .
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:52
nivava
nivava is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 18-12-2004 @ 22:31 :
Op een gegeven moment moet je echt voor jezelf kiezen hoor. Ik ben begin dit jaar ook vrienden kwijt geraakt, ik dacht tenminste dat het vrienden waren. Maar ze gingen steeds meer beslag op mijn leggen. Ik kreeg commentaar dat ik niet vaak langs kwam (terwijl ze aan de andere kant van het land woonden) en er zijn nog een aantal rare dingen gebeurd. Uiteindelijk heb ik ook voor mezelf gekozen, en besloten dat die vriendschap maar moest eindigen.

Nu zeg ik niet dat jij dat meteen moet doen, maar kies gewoon eens voor jezelf! Vraag het gewoon eens niet! En als ze erover begint, zég dan dat je er niet betrokken bij wilt worden!! Hoe moeilijk het ook is, soms kun je beter maar niet te lief zijn .
zonet zat ik even met een vriend van mij in t cafe..en toen ging mijn mobiel af..was dat dus dat meisje...
zij wilde even zeggen dat ze tegen mij gelogen (dingen verzwegen) heeft...
ik wist die dingen die zij mij vertelde allang (van haar "vriend")..maar goed...

ik kan mij er niet toe zetten om te zeggen dat ik mij er niet mee wil bemoeien..dat ik er niets van wil weten..
zij heeft het zo moeilijk nu! ik wil haar helpen!

Maar daarintegen draait mijn leven (beetje overdreven) wel helemaal om haar..wanneer ik uitga en zij is ..gaat het drie kwart van de avond om haar...wanneer ik door de weeks thuis ben..belt zij ongeveer 3x per week op..over haar problemen..

*zucht*

hopelijk stopt dit gauw
Oud 20-12-2004, 11:34
Boeing 747-400
Citaat:
nivava schreef op 19-12-2004 @ 22:52 :
*zucht*

hopelijk stopt dit gauw
Volgens mij is de enige manier om het te laten stoppen dat jíj het stopt. Voor hen is het heel makkelijk, ze zien dat je toch iedere keer weer luistert en helpt. Soms moet je jezelf gewoon even boven anderen stellen. Ookal is dat moeilijk, anders ga je er zelf aan onderdoor.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 13:35
waves
waves is offline
Roep ze allebei een keer bij je en zeg dat je hier schoon genoeg van hebt. Dat je ze best wil helpen maar hier gewoon geen zin meer in hebt.
Oud 20-12-2004, 13:52
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
waves schreef op 20-12-2004 @ 14:35 :
Roep ze allebei een keer bij je en zeg dat je hier schoon genoeg van hebt. Dat je ze best wil helpen maar hier gewoon geen zin meer in hebt.
Oud 22-12-2004, 10:55
Verwijderd
Citaat:
nivava schreef op 19-12-2004 @ 22:52 :

ik kan mij er niet toe zetten om te zeggen dat ik mij er niet mee wil bemoeien..dat ik er niets van wil weten..
zij heeft het zo moeilijk nu! ik wil haar helpen!
Echt waar,.... *zucht* waarom zou je iemand helpen die zichzelf keer op keer (door eigenschuld) weer in de nesten werkt? Je moet ook eens een x leren je handen ergens vanaf te trekken en te zeggen: sorry ik heb het zo vaak gedaan ik kan het niet meer! Bekijken jullie ut ff lekker!

Mijn kameraden kunnen altijd op mijn steun rekenen, maar als ze x op x zichzelf in het zelfde schuitje helpen is hoeven ze niet meer op mijn support te rekenen!!!

Mijn genade kent ook grenzen!

kusje pat
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 13:07
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
gewoon die 2 een keer bij elkaar zetten en dan hun duidelijk vertellen dat je het helemaal zat bent om als tussenpersoon te blijven en dat je als zij zegt dat ze je vriendin niet meer is dat jij dat ook niet meer bent!

in ieder geval succes!
Oud 22-12-2004, 14:41
Multilot
Multilot is offline
jouw leven lijkt me veel belangrijker dan die van hun. Bij mij hadden ze op kunnen stappen.

Ik heb iets vergelijkbaars gehad en ik heb die vriendin verteld dat ik er geen zin in had. Dit vatte ze verkeerd op en we kregen ruzie, wat een opluchting om tekeer te mogen gaan. Toen hebben we elkaar een half jaar niet gesproken. Nu 1,5 jaar verder spreken we elkaar weer regelmatig, maar vriendinnen zoals toen zal het (gelukkig) nooit meer worden.
Oud 22-12-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Goes15 schreef op 18-12-2004 @ 14:15 :
Is dit wel een vriendschap?
Als ik jou was, nivava, zou ik voortaan 25 euro per uur vragen, je bent hun therapeut geworden. Ze praten niet (normaal) met elkaar maar zitten wel tegen jou te zeuren over de ander. Het lijkt erop dat jij een van de weinige, zo niet enige, factor bent die deze relatie mogelijk maakt. Als je echt van deze situatie afwilt zul je het contact moeten verbreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2004, 12:05
nivava
nivava is offline
ik ben er wel van overtuigd dat het wel een vriendschap is wat ik met haar heb...

we hebben het ook ngo wel over andere dingen..en blijven nog steeds bij elkaar slapen, zij is met mij meegeweest naar lowlands..ze gaat met mij en mijn vrienden mee stappen...ze komt spontaan bij me langs...

maar ze draaft een beetje door in haar analyse van haar leven...ze kan een beetje overdrijven enzo...

maar goed..

mijn goede voornemen voor 2005 is dan ook om mij niet meer met hen te bemoeien...
Vanaf afgelopen zondag heb ik al rust!
Oud 23-12-2004, 15:51
Shitonya
Shitonya is offline
waarom pas volgend jaar en niet nu? Had je ook al veel eerder kunnen bedenken.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 18:19
nivava
nivava is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 23-12-2004 @ 16:51 :
waarom pas volgend jaar en niet nu? Had je ook al veel eerder kunnen bedenken.
ik vind het moeilijker dan het misschien lijkt
Reageren

Regels voor berichten