Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
1. Ajax
2. Psv 3. Feyenoord 4. SC Heerenveen 5. NAC 6. Roda JC 7. FC Utrecht 8. WIllem II 9. Vitesse 10. NEC 11. RKC Waalwijk 12. FC Twente 13. AZ 14. FC Groningen 15. Excelsior 16. De Graafschap 17. RBC 18. FC Zwolle Topscorers: 1- Vennegoor -28 2- Mido -24 3- Quinn (ff een gokje) - 21 |
![]() |
|
1 Feyenoord Cl
2 psv vrCl 3 sc hoerenveen UEFA 4 ajax <--- ![]() 5 utrecht UEFA 6 vitesse int toto 7 willem II int toto ..... 16 rbc nac. 17 de graafschap nac. 18 rbc roosendaal Topscoorder: 1 van Hooijdonk 2 Leurling (ik geloof het zelfs zelf niet, maar laten we hopen) 3 vennegoor
|
Ere Divisie eindstand (wanneer alle clubs een licensie krijgen en Guus Hiddink trainer van PSV wordt
![]() 1. PSV of Ajax 2. 1 van die andere 2 ![]() 3. Feyenoord 4. Heerenveen 5. Roda JC 6. NAC 7. RKC Waalwijk 8. FC Twente 9. NEC 10. FC Utrecht 11. Vitesse 12. De Graafschap 13. AZ 14. Willem II 15. FC Groningen 16. Excelsior 17. RBC Roosendaal 18. FC Zwolle Topscorer: Pi-Air ![]()
|
En dan nu ook nog de Toto Divisie (als ze daar ook allemaal een licentie krijgen):
1. S-P-A-R-T-A 2. ADO Den Haag 3. FC Den Bosch 4. Emmen 5. Go Ahead Eagles 6. Us MVV ke 7. Cambuur Leewarden 8. FC Volendam 9. Heracles Almelo 10. Telstar/Stormvogels 11. VVV 12. Eindhoven 13. Dordrecht '90 14. Haarlem 15. Fortuna Sittard 16. Top Oss 17. Helmond Sport 18. BV Veendam Topscorer: Uiteraard Wasio Taiwo van MVV met 23 goals ![]()
Laatst gewijzigd op 03-07-2002 om 16:38. |
![]() |
|
Ik zal uitleggen waarom:
1, 2 en 3 zullen Ajaks, PSV en Feyenoord wel worden. 4-9 zal wel weer gaan tussen FC Utrecht, Twente, Heerenveen, WillemII, RKC en Vitesse. Misschien doet 1 van deze ploegen mee om de 2e of 3e plaats, maar veel verder dan dat zullen ze niet komen. 10 - 15 zal wel gaan tussen Roda, Nac, Nec, AZ en Zwolle. Deze ploegen zullen niet Europees gaan voetballen of in degradatienood komen. Om de degradatie zullen Exelsior, RBC, Groningen en de Graafschap wel gaan voetballen. Tuurlijk zit ik er op het eind van de competitie er een paar naast, een paar ploegen zullen meevallen of juist tegenvallen, maar veel verassingen zie ik niet. Lekker spannend dus.
||
Citaat:
![]() ![]() En hij wil veel routine halen, dus met GAE zou hetzelfde kunnen gebeuren als ADO Den Haag afgelopen seizoen. Zou he... zou... maar ik heb daar positieve verwachtingen over
||
Citaat:
Maar 4 t/m 9 wie zegt dat? Heerenveen verwacht ik volgend seizoen wel 4e en RKC ook wel in het linkerrijtje, maar Willem II heeft nie ech veel ingekocht voor sit seizoen, Vitesse heeft financiële problemen en mot veel spelers laten gaan, van Twente ben ik positiever dit seizoen ingesteld maar teleurstelt ook de afgelopen 2 seizoenen en misschien gaat Utreg ook wat minder doordat Adelaar weg is en het stadion verbouwt wordt. En 10 t/m 15 benk ook nie met je eens. Roda zou gewoon weer eens mee kunnen doen voor Europees, vergis je daar niet in. NAC verwacht ik zeker hoger en Zwolle verwacht ik op de laatste plaats. NEC en AZ benk wel met je eens. Excelsior, RBC en Groningen komen ook in aanmerking voor nacompetitie en eventuele degradatie. De Graafschap zegt iedereen er ook vaak bij, maar ik schat ze elk seizoen hoger dan dat ze eindigen, omdat ik ze toch links en rechts een paar goede aankopen zie doen. Khoop ook dat de Superboeren komend seizoen een leuke middenmotor kunnen worden.
||
Citaat:
Ik bedoel dus dat het niet spannend is, omdat het al vast staat welke ploegen er wel en welke zeker niet kampioen kunnen gaan worden. Als je nou voor NEC bent, je weet dat je geen kampioen word (zou wel heel naief zijn) en dat je degradeerd, dat zal ook wel niet. Hopelijk kan je meedoen om Europees, maar dat is ook niet waarschijnlijk. Oftewel: NEC doet mee voor spek en bonen, omdat ze toch niets bereiken. Waar zit dan de spanning? Het zou toch veel leuker zijn als aan het begin vh seizoen er niet 3, maar 10 ploegen zijn die kampioen kunnen worden? Lijkt mij dan.
||
Citaat:
Ja maar kijk tis toch al jaren zow dat of Ajax of Feyenoord of PSV kampioen wordt? Dan is de Eredivisie al 15 jaar ossow nie spannend. Nou en als zo'n cluppies van het caliber NEC Europees Voetbal halen dan zullen ze daar heel blij mee zijn, dan hebben ze toch iets moois bereikt. Je doet dan wel voor spek en bonen mee voor het kampioenschap maar niet voor Europees Voetbal gaandeweg de competitie vordert. En ik moet je dan ook wel gelijk geven dat het leuker is dat er 10 gelijke ploegen zijn die allemaal kans hebben ieder jaar op het kampioenschap. Maar ik denk van alle grote en bekende voetballanden in Europa alleen Frankrijk dat heeft, ja en Italie misschien ook nog een beetje. Engeland heeft altijd 4 of 5 ploegen die altijd bovenin zijn te vinden, hetzelfde geldt voor Duitsland en Spanje. In Portugal en Belgie gaat het altijd tussen 3 of 4 ploegen en in Schotland is het nog pauperder: of de Rangers of Celtic. Dan heb je dus alle bekende competities gehad en zie je dus dat er in elk land ongeveer wel voorspelbaar is wie ergens bovenin gaat eindigen. Maar hier in Nederland is het altijd wel Ajax, PSV en Feyenoord en misschien nog een verrassing, ja. Maar we hebben de laatste 15 jaar al lang gehad dat 3 of 4 ploegen de leiding namen en de andere 14 of 15 ploegen er gewoon er achter aan hoddelen. Vroeger was dat alleen nog op sportief gebied, maar nu ook op financieel gebied. Dan zou het ook wel spannender en leuker zijn als meer dan 3 of 4 ploegen kans hadden voor het kampioenschap. Maar datgene is nou eenmaal niet zo, dus wat heb je er aan. Je zou het graag willen veranderen, maar de clubs kunnen dat nou eenmaal niet omdat er te weinig geld is, op Ajax, Feyenoord en PSV na. Ik denk dat dat het grote obstakel is dat er te weinig ploegen meespelen voor de titel en dat spanning voor het kampioenschap minder is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Conclusie: topclubs zijn nodig om een competitie aanzien te geven. |
![]() |
|
ok, jullie zijn het er dus met me eens dat het spannender kan wanneer er meer ploegen dan 3 meedoen om het kampioenschap. Zouden er dan niet veel meer mensen zo over denken. Ik bedoel: als 'de 3' nou eens niet die talenten wegkapen, dan ontstaat er dus een competitie zoals wij het willen. Dan stijgen toch de inkomsten van alle clubs samen, omdat wij meer seizoenskaarten kopen en meer kijken op TV?
"ga jij ff vertellen dat Ajax Sikora niet mag kopen, of PSV indertijd van Bommel en Hofland..." hoor ik je zeggen. True. Daar zit het probleem, 'de 3' zijn teveel gericht op zichzelf, terwijl ze hun eigen inkomsten kunnen verhogen door naar de kleintjes te kijken. Ik loop nog te denken...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
't wordt pas echt lachen als Pierre z'n kruisbanden scheurt of iets dergelijks en hij het hele seizoen langs de kant staat...
Want wie moet dan de doelpunten maken?? Anthony Zeurling, de matennaaier uit 't noorden... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Naaaaaaaaaaaaah.... ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|