![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Generaliseren de gekste he? Alsof elke Nederlander de "Allochtonen zijn Slecht. Autochtonen zijn Goed" redenatie volgt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik zeg niet dat alle Nederlanders vinden dat buitenlanders slecht zijn. Maar ze beschouwen me wel als buitenlander (goed of slecht... maakt niets uit). En dus niet als Nederlander. Ook al ben ik hier geboren en heeft mijn moeder ook de Nederlandse nationaliteit aangezien ze in Nederland kwam toen Suriname nog een kolonie van van Nederland. En ja, mijn vader is dat niet... maar mijn vader heeft niets (misschien 1% aangezien hij er soms wel is...) met mijn opvoeding te maken. Alleen met mijn genen. En zo zien jullie niet alleen mij als buitenlander. Maar elke getinte Nederlander hier dus. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ken genoeg mensen van "Surinaamse afkomst" die ik als 100% Nederlander beschouw. Dat gaat dus niet op wat jij beweerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Oh ja. Ik zeg ook echt altijd "He! Derde generatie Surinamer! Alles chill? Je opa en oma komen uit suriname he? Je ouders hebben dubbel paspoort ofniet? En jij alleen maar een Nederlands paspoort he? Haha. Jij Surinamer. Ook al spreek je vloeiend Nederlands, je bent en blijft een Surinamer. Nee hoor, ook al heb je alleen Surinaamse voorouders, je bent en blijft zelf een Surinamer. Hahaha, wat ben ik toch leuk he? De denkbeelden volgen van een bekrompen allochtoon die het beter denkt te weten dan ik. Hahaha. Wat ben je toch een Surinamer!" |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ach, ik ga hier niet eens over in discussie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() rustig maar niet iedereen is zo bekrompen als jij ikkeleerlinge ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gefrustreerde puber. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je zesde zintuig is ook al helemaal niet in orde ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Weet je bent echt een schande voor allochtonen(om maar even in jou taal te spreken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En ik vind mezelf geen schande hoor doe het netjes op school. Tsja dat Nederland mij niet helemaal aanstaat... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als nederland je niet aanstaat emigreer je maar weer fijn terug naar je thuisplaneet ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien, jij zegt dat je die landen niet 'kunt' weigeren. Natuurlijk kan dat wel. Je riskeert dan alleen wel een diplomatieke rel, maar dat is nu ook al het geval. Samenklontering van landen in een verbond als de EU is een min of meer natuurlijk (en niet tegen te gaan) proces, naar mijn mening. Je kunt dan wel met regels aan komen zetten, maar in een bepaald tijdsgewricht zal een land om toetreding vragen en daar klaar voor zijn. Dat kun en mag je dan niet weigeren. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is wat je zegt een beetje misleidend. De seculariteit in Turkije is, in tegenstelling tot die in alle andere EU landen afhankelijk van het leger (waarvan de macht ingeperkt moet worden als ze tot de EU toetreden). Misschien is het uiteindelijk onvermijdelijk dat Turkije in de EU komt (waarom eigenlijk? Het samenklonteren zal ergens moeten stoppen om het geheel bestuurbaar te houden). De timing van de toetreding lijkt me niet zo best. Het schijnt nu al erg moeizaam te gaan met nieuwe leden. Daarnaast moet, om het betaalbaar te houden er nog vanalles veranderen in subsidieregelingen. Dat lijkt me ook iets wat eerst geregeld moet worden. En als de nieuwe grondwet aangenomen wordt is het zo dat de zwaarte van een stem erg afhangt van het aantal inwoners; als Duitsland en Turkije het ergens over eens zijn is het praktisch al niet meer tegen te houden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |