Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2004, 00:42
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Ik heb een beetje gezocht op internet m.b.t. het gebruiken van PHP of JSP's voor een pagina die dynamisch moet zijn. Het schijnt dat er een heuse oorlog is welke van de 2 gebruikt moet worden.

Persoonlijk heb ik zo'n idee dat JSP's veel gestructureerder zijn en veiliger omdat je bij (de) een JSP server, Tomcat, een ingebouwde beveiliging hebt die je bij PHP mist meen ik.

nu vroeg ik mij af, PHP of JSP?
Wat kies jij en waarom?

Ik hoop niet dat mensen gaan antwoorden van "PHP, omdat het makkelijker is!" want dat vind ik best wel een loos argument. Als je iets wilt maken en je hebt bepaalde functionaliteit nodig, dan leer je het toch?

Ik ben in iedergeval wel benieuwd wat de mensen hier aanraden, wat ze zelf gebruiken en waarom ze voor het een kiezen en niet het ander.
Oud 27-12-2004, 09:24
dafelix
dafelix is offline
wat is de ingebouwde beveiliging van JSP dan? ik ben verder niet bekend met JSP, maar mijn pagina's bouw ik in PHP.

ikzelf vind het veilig, ik lees veel page's over veiligheid van scripts (tip: lees ook 'ns de tips hoe je een page kan 'hacken', daaruit kun je veel leren tov. beveiliging) en probeer veiligheid van mijn scripts op de eerste plaats te zetten.

ik ben verder tevreden over PHP (gebruik atm versie 5), je kan er erg veel mee, het sluit goed aan op mijn script/programmeer kennis, dus ik heb de taal snel onder de knie.

ik lees graag een goed artikel over JSP btw
Oud 27-12-2004, 10:10
Chimera
Chimera is offline
Grote commerciele projecten worden eigenlijk altijd in JSP gedaan, vooral in grote projectend breekt het niet-OO zijn van PHP je aardig op.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 17:29
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nou jah, er bestaat natuurlijk wel zoiets als OO programmeren in PHP, maar je hebt gelijk als je zegt dat dat erg onoverzichtelijk wordt. Wij gebruiken echter tegenwoordig altijd de alternatieve OO methodes in PHP en het is een prachtige manier van werken.
Oud 27-12-2004, 18:03
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
OO in php had eigenlijk WOO moeten heten, wannabe object oriented
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:48
Energie
Energie is offline
php natuurlijk
Oud 27-12-2004, 20:00
WillKillForSex
Ja ik hoorde dat je met PHP kan knutselen dat het net OO lijkt maar waarom dan zulke moeite doen en niet gelijk een professioneel ogende taal nemen en daarin programeren?
Oud 27-12-2004, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 27-12-2004 @ 19:03 :
OO in php had eigenlijk WOO moeten heten, wannabe object oriented
Oh god, Meneer HenDre heeft ergens iets gelezen..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:25
Krekker
Krekker is offline
Offtopic: *geniet van het gekibbel van Dr HenDre en ***********
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:49
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
********** schreef op 27-12-2004 @ 21:15 :
Oh god, Meneer HenDre heeft ergens iets gelezen..
als jij t zegt ict meester

Om even inhoudelijk te gaan, goeie OO kent inheritance, imo toch een een vereiste in een OO-model. Daarnaast bestaat er nog zoiets als private en public en virtual classes in een fatsoenlijke OO taal, iets wat php niet kent.
Begrijp me niet verkeerd, php is een geweldige taal waar ik veel mee werk, maar het is onterecht om het een OO-taal te noemen.

edit:
hmm, php heeft dus wel inheritance, mijn fout

Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 13:31.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 13:32
Energie
Energie is offline
jullie zeuren wel over OO zeg
http://zend.com/manual/migration5.oop.php

? wat zou php niet kunnen dat JSP wel kan?
ik denk weinig, want de meerderheid kiest PHP boven ASP en JSP is daar denk ik ver onder.

en de topic starter praat over een heuse oorlog tussen die 2? waar? op planeet mars zeker he. het is ASP <-> PHP , JSP ? grote minderheid

Laatst gewijzigd op 28-12-2004 om 13:36.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 20:16
WillKillForSex
Waarom ASP en geen JSP? Met de nieuwe 1.5 van Java is alles zo goed als even snel als C++ en C#. Lijkt me wel een aardig voordeeltje
Reageren

Regels voor berichten