Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2004, 12:17
skeleton
skeleton is offline
FF de volgende vraag, ik heb me een nieuwe videokaart besteld die ik binnekort thuis heb, nl een 9800 pro, nou is mijn vraag of ik de onderstaande configuratie met een 300 W voeding trek:

MSI KT3 Ultra 2 Moederbord
Radeon 9800 Pro
AMD Athlon XP 2200+
Neolec Vento 3 koeler
512 MB DDR PC 2700
Liteon DVD rom
Liteon CDRW
Hitachi HD 80 Gb 7200 RPM
Maxtor HD 40 Gb 7200 RPM
1 extra 80 z 80 x 25 mm casefan

Momenteel draai ik dezelfde configuratie alleen dan met een andere videokaart, nl een geforce 4 mx 440 ( ja kutkaart , I know )
Oud 24-12-2004, 14:45
M@rco
M@rco is offline
Ligt eraan welk merk... als het een goede 300W voeding is dan moet ie dat best kunnen trekken. Als het een goedkoop Sweex-ding van 5 euro is dan heb je grote kans dat het niet gaat werken
Oud 24-12-2004, 15:45
skeleton
skeleton is offline
Tis iig geen sweex , tis een Qtec ( zal ook vast wel een cheapo merk zijn though )
Oud 24-12-2004, 16:36
Koen
Koen is offline
Citaat:
skeleton schreef op 24-12-2004 @ 16:45 :
Tis iig geen sweex , tis een Qtec ( zal ook vast wel een cheapo merk zijn though )
Q-tech is ook een 'cheapo' merk idd. Kon nog wel eens krap worden dus.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 16:44
Verwijderd
Met een kwalitatief goede voeding van 300 W zal het hoogstwaarschijnlijk wel draaien. We hebben het dan wel over een Zalman, Antec, Enermax e.d. voeding. Ook met een 300 W A-Open zal het waarschijnlijk wel draaien.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:21
skeleton
skeleton is offline
Hmm.. zoals ik het hier lees hangt het er dus maar net vanaf of het lukt met de huidige voeding
Oud 24-12-2004, 17:36
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
jup, maar als je andere kast koopt misschien ook gelijk andere processor? want nu heb je high end videokaart en corky processor.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 17:49
skeleton
skeleton is offline
ja de cpu is idd alweer een tijdje oud ja dat wel,

maarja heb nu net die nieuwe videokaart en dat heeft me ook weer ff de nodige eurotjes gekost dus vind het atm wel weer ff goed geweest met geld investeren in de pc, hooguit misschien nog die nieuwe voeding dan mocht het niet lukken met de huidige ( en al koop ik een nieuwe voeding dan ga ik er niet meteen een nieuwe kast bijkopen )
Oud 24-12-2004, 20:52
Party_P
Party_P is offline
stress de pc met bijvoorbeeld sisoft sandra en 3dmark (welke versie maakt niet veel uit)

Draai ondertussen het programma speedfan en kijk wat de voltages zijn. Maximale waardes:
5v: 4,75v/5.25v
12v: 11,4v/12,6v

De 12v mag nog ietsje meer afwijken, maar hoe meer afwijking hoe eerder de kans is dat het systeem instabiel wordt.
Oud 24-12-2004, 21:37
Verwijderd
Ach, die voltages zeggen niet zoveel. Ik heb genoeg systemen met Q-Tecvoedingen gezien die op zich in Motherboard Monitor best redelijke voltages lieten zien, maar die toch zo instabiel waren als de pest en waarbij het installeren van een kwaliteitsvoeding gewoon de oplossing was.

Eigenlijk ben ik net als Dobermann geneigd nogal kortaf te zijn: als je niet bereid bent om die paar tientjes voor een kwaliteitsvoeding neer te tellen, stik dan ook de moord maar met je Q-Tec.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 21:48
Jolt
Jolt is offline
Ik vind soms datr zo een fucking boel.

Je kan zeker ook fatsoenlijk je systeem draaien op een el cheapo voeding. Ik zou het gewoon proberen, als het niet draait, nieuwe kopen, als het wel draait mooi je geld gespaart.
Vind het soms gewoon onzin, dat mensen een nieuwe voeding kopen, 80 % van de mensen die antwoorden op problemen of andere kull, koop een nieuwe voeding, koop een zalman, enermax, of wat anders.

Tja weer 80 euro lichter.
Oud 25-12-2004, 01:35
Verwijderd
Het probleem is dat als je vage problemen hebt, je moet gaan onderzoeken of dat aan je voeding ligt en dat is een hoerenkarwei.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 10:52
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-12-2004 @ 02:35 :
Het probleem is dat als je vage problemen hebt, je moet gaan onderzoeken of dat aan je voeding ligt en dat is een hoerenkarwei.
absoluut.
Oud 25-12-2004, 11:30
Verwijderd
En sowieso, waar hebben we het nu helemaal over? Laten we vooropstellen dat die 300 en 350 W-uitvoeringen van Q-Tec sowieso absolute bagger zijn. De 400 W-uitvoering met ActivePFC kan nog wel een systeem draaiend houden, maar die anderen...

Je hebt het dan over een voeding van pak 'm beet, drie tientjes à vijfendertig euro. Voor negenenvijftig euro heb je al een Highpower 360 W dualfan ActivePFC, dus zo'n enorm verschil is dat nou ook weer niet .
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:49
M@rco
M@rco is offline
Idd. Voor 45 euro heb je een 330W Tagan, voor 40 euro heb je een 300W voeding van HEC, voor 49 euro heb je een 350W Fortron Group voeding met 120mm fan... mensen moeten gewoon niet zo zeuren en een paar tientjes extra uitgeven voor een kwalitatief goede voeding. It's worth it

Mensen geven vaak enorm veel geld uit aan een videokaart, mobo en processor, en dat schroeven ze dan in een kast van 10 euro met een waardeloze voeding. Da's gewoon vragen om gezeik.

Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:02
Alonso
Alonso is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-12-2004 @ 19:49 :
Idd. Voor 45 euro heb je een 330W Tagan, voor 40 euro heb je een 300W voeding van HEC, voor 49 euro heb je een 350W Fortron Group voeding met 120mm fan... mensen moeten gewoon niet zo zeuren en een paar tientjes extra uitgeven voor een kwalitatief goede voeding. It's worth it

Mensen geven vaak enorm veel geld uit aan een videokaart, mobo en processor, en dat schroeven ze dan in een kast van 10 euro met een waardeloze voeding. Da's gewoon vragen om gezeik.
(dit vind ik wel in dit topic passen)

deze week ga ik bij de mycom een 6800le halen, en omdat het bijna zeker is dat mijn voeding dat niet gaat trekken (bestec(?) 250 watt) neem ik waarschijnlijk er maar een A-open 350 watter bij van 59 euro. dit lijkt me wel handig omdat ik denk dat die jongen wel zo vriendelijk is om hem in mn kast te monteren en te testen. (loop ik geen risico op kapotte stekkertjes.)

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Sto...&productType=1
(deze dus)

ik weet dat je hem goedkoper kan krijgen maar ik heb geen zin in wachten en zelf inbouwen en verzendkosten.

doen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:36
M@rco
M@rco is offline
Yep. Voor zover ik weet komen AOpen voedingen van FSP (Fortron), dat zijn kwalitatief zeer goede voedingen
Oud 27-12-2004, 23:11
Verwijderd
Niet alle A-Open voedingen zijn remarked Fortrons hoor, alleen die met de toevoeging FSP-xxx. Ook andere voedingen maken gebruik van Fortron-logica, ik werk nu op een PC met een voeding van het (mij onbekende) merk 'Power Man' maar daarvan is het typenummer ook FSP300-60BT, dus een Fortron.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 23:44
M@rco
M@rco is offline
Hmm, dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik heb ook een Power Man voeding, komt ook van Fortron maar heeft een In-Win typenummer (IW-ISP350J3-1). In-Win verkoopt die dingen blijkbaar compleet onder hun eigen naam.

Iig zijn AOpen voedingen over het algemeen wel goed, daar gaat het om
Oud 28-12-2004, 10:35
Dumbass
Dumbass is offline
Ik trek met een Aopen 300 W voeding een zwaarder systeem nl:
P4 3.2Ghz HT
asus P4P800S-X
ATI radeon 9800 pro 128 Mb
1024 Mb DDR RAM
Maxtor 200Gb @ 7200 RPM S-ATA harde schijf
2 casefans 80 x 25 mm
DVD-RW
DVD reader
Dus zal dat ook wel lukken hoor
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:44
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 28-12-2004 @ 00:44 :
(...)

Iig zijn AOpen voedingen over het algemeen wel goed, daar gaat het om
Mijn broer heeft die Mycom H600A-kast, dat is een remarked A-Openkast dus er zit ook een A-Openvoeding in. Een 350 W met 120 mm bigfan om precies te zijn, maar dat is geen remarked Fortron. Ach, hij draait er zonder enige (stabiliteits)problemen een 64 3500+ met 1 GB intern en de hele reut op, terwijl die kast inclusief voeding misschien zeven tientjes kost, dus dat kun je ook altijd nog doen.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 12:07
Energie
Energie is offline
zonde van die 9800 kaartje die zit nu op het randje van low budget
Oud 28-12-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 28-12-2004 @ 13:07 :
Ja, daar ging dit topic ook echt over, dus bedankt voor je nuttige commentaar, jackass
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 16:07
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
300 is meer dan genoeg zelfs die jij hebt
Oud 28-12-2004, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Middlefinger1 schreef op 28-12-2004 @ 17:07 :
300 is meer dan genoeg zelfs die jij hebt
Q-Tec is nooit een optie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2004, 16:48
Energie
Energie is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 15:04 :
Ja, daar ging dit topic ook echt over, dus bedankt voor je nuttige commentaar, jackass
bedankt voor je reply, nerd
Oud 29-12-2004, 08:51
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:45 :
maar het zou wel moeten werken
Oud 29-12-2004, 10:30
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2004 @ 17:45 :
Wel als er al een hebt, dan kan je die zeker uitproberen, als hij het niet doet (reboot bij intensief gebruik een nieuwe kopen), als hij het trekt is het mooi meegenomen . Het is nutteloos als je al een werkende voeding hebt die het misschien ook trekt dan nog eens geld uit te geven.

Tja en als je een high end config gaat kopen, dan kan je dan beter ook een goede voeding kopen. Maar soms is het gewoon weg niet nodig.
Oud 30-12-2004, 00:13
skeleton
skeleton is offline
Tot zover nog geen problemen gehad met een Q-tec 300 W voeding met deze configuratie dus ( zelfs niet na intensief een uurtje of 3 doom 3 gamen )

Oke, ofcourse, Q-tec is cheapo stuff, daar zeker niet van.

Anyway, volgend jaar ga ik zowiezo maar eens upgraden naar een betere CPU / Mobo / Geheugen . Als de inkomsten op dat moment meer toereikend zijn uiterraard .

Anyway thnx voor jullie replies mensen
Oud 30-12-2004, 09:54
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Energie schreef op 28-12-2004 @ 13:07 :
hmm.. zal wel aan mij liggen maar een videokaart van ongeveer + / - 210 pleuri vind ik niet echt low budget ..

and besides bij low budget kaartjes denk ik eerder aan Fx 5700 Le/ FX 5200 en dat soort kaartjes.
Oud 30-12-2004, 20:08
Jolt
Jolt is offline
High End = X800, 6800 Serie.
Mid range = 9700, 9800, 5900 serie.
Low end: 9600 en lager.
Oud 08-01-2005, 11:40
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Ga het toch gewoon proberen met die Qtec.
Is het systeem instabiel of is de voeding te krap dan dondert hij er vanzelf wel uit.
In Qtec zitten ook kwaliteitsverschillen.

Mijn advies: Inbouwen die spullen en proberen
Reageren

Regels voor berichten