Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2002, 14:47
damaetas
damaetas is offline
en meteen alles beginnen veranderen?
naadje los, pijpen/mouwen afknippen, motiefje naaien, randje haken, ...

hoe sloop jij je kleren naar jou smaak. of laat je alles gewoon zoals je het gekocht hebt?
Oud 07-07-2002, 14:58
Verwijderd
euhmz ik laat et gewoon zow..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 15:10
Verwijderd
ik sloop alleen kleren die al een tijdje in mn kast liggen en die ik om een één of andere reden toch niet draag.. dan probeer ik die te veranderen, maar ik laat kleren die ik net gekocht heb gewoon heel (omdat ik stiekem heel slecht ben ik slopen van kleren en het bijna altijd mislukt )

meestal maak ik dan rokken van broeken, maak rokken korter of langer of maak ik andere motiefjes op shirtjes ed.. ik heb maar één keer iets verandert wat net nieuw was, maar dat had ik dan ook expres gekocht om te veranderen - zo'n wit shirtje met glittertjes en 'Britney' er op die je een jaar geleden ofzo overal zag, en dan hadden we met een vriendin met rode verf van die bloedvlekken op gemaakt, een heel maf poppetje op getekend en 'I killed' boven 'Britney' geschreven.. maar een keer gedragen, maar het was wel heel leuk om te doen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 15:17
Paulaah
Paulaah is offline
nou.. ehm.. Ik laat het ook zoals ik het gekocht heb.......
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef:
ik sloop alleen kleren die al een tijdje in mn kast liggen en die ik om een één of andere reden toch niet draag.. dan probeer ik die te veranderen, maar ik laat kleren die ik net gekocht heb gewoon heel (omdat ik stiekem heel slecht ben ik slopen van kleren en het bijna altijd mislukt )
Idd, nieuwe kleding durf ik meestal niet te verknippen. Maar kleding dat mij te klein is geworden of is gekrompen weet ik altijd nog wel te gebruiken voor een frutsel zoals bijvoorbeeld een armband...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 15:33
punkyfish
punkyfish is offline
Citaat:
Paranoide schreef:
idd.

Citaat:
Paranoide schreef:
meestal maak ik dan rokken van broeken,
hoe doe je dat? gewoon knippen en dan die twee pijpen aan elkaar naaien?
Oud 07-07-2002, 15:37
the tourist
the tourist is offline
Ik laat eigenlijk alles heel.
Maar misschien is het wel een goed idee om in sommige kleren te gaan knippen, de helft van mijn kleren trek ik toch nooit aan.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 15:44
Kiet_oud
Kiet_oud is offline
Ik verander nooit kleding.
Alleen van Dockers is 34 net te kort en dan maak ik (lees: mijn moeder) de broek net wat langer.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 15:55
beuk
beuk is offline
Citaat:
Kiet schreef:
Ik verander nooit kleding.
Alleen van Dockers is 34 net te kort en dan maak ik (lees: mijn moeder) de broek net wat langer.
Bij de Dockers winkel doen ze dat gratis voor je, is nog binnen een uurtje klaar ook..
Oud 07-07-2002, 16:05
Qamra
Qamra is offline
Alleen kaartjes en labeltjes eraf..
Oud 07-07-2002, 16:09
Starrie
Starrie is offline
nee, ik verander geen nieuwe kleding. Dat vind ik zonde, want meestal koop ik het omdat ik het leuk vind zoals ik het koop.
veknippen enz. doe ik alleen bij oude kleding.
Oud 07-07-2002, 16:09
boardbabe
boardbabe is offline
Soms heb ik een hele mooie broek ofzo gekocht die net iets te kort is of iets ingemaakt moet worden, dan vraag ik mn moeder of ze dat ff voor me wil doen.

Van broeken die ik al iets langer in mn kast heb liggen scheur ik meestal de onderkant los zodat die begint te rafelen, en ik verf kleding, maar niet nieuwe, dan ben ik bang dat ik de kleding verkloot
Oud 07-07-2002, 16:22
rodina
rodina is offline
Ik koop kleding die mooi is en goed zit, en ik ga er niet meteen aan lopen te knoeien.

Hoogstens van die hele effe goedkope h&m shirtjes die versier ik nog wel es met kraaltjes etc
Oud 07-07-2002, 17:21
Built to last
Built to last is offline
ik sloop altijd alle lelijke grote emblemen van broeken af, omdat ik dat gewoonweg lelijk vind, bijvoorbeeld de broek die ik nu aanheb is gewoon netjes lichtgrijs gekleurd, maar toen ik m kocht zaten er wel een stuk of 5 grote rode labels streepjes etc. op, gewoon weg nutteloze frutsels. en daar houd ik niet zo van.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 17:33
*Fallen_Tear*
*Fallen_Tear* is offline
Citaat:
punkyfish schreef:
idd.

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Oud 07-07-2002, 17:57
S
S is offline
Citaat:
damaetas schreef:
en meteen alles beginnen veranderen?
naadje los, pijpen/mouwen afknippen, motiefje naaien, randje haken, ...

hoe sloop jij je kleren naar jou smaak. of laat je alles gewoon zoals je het gekocht hebt?
Ik koop de kleren alleen als ik het heeeel mooi vind... Dus daar hoef ik niks aan te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 18:03
Blubje
Blubje is offline
hm ik laat alles gewoon zoals t is, want ik heb t gekocht omdat ik t zo mooi vind, en ik kan ook niet zo goed overweg met het naaimachine hehe
naja broeken moeten bij mij altijd korter gemaakt worden, tenzij het een kinderbroek is maar das t enige...
Oud 07-07-2002, 18:22
Roos
Roos is offline
Ik laat het liever heel
Oud 07-07-2002, 18:30
shanli
shanli is offline
Citaat:
Paulaah schreef:
nou.. ehm.. Ik laat het ook zoals ik het gekocht heb.......
tenzij ik het speciaal heb gekocht om te verknippen e.d (bv. netpantys of zo,als ze heel goedkoop zijn tenminste,anders laat ik ze heel)
Oud 07-07-2002, 18:51
feline
feline is offline
Citaat:
bLuB iK=ViS schreef:
hm ik laat alles gewoon zoals t is, want ik heb t gekocht omdat ik t zo mooi vind, en ik kan ook niet zo goed overweg met het naaimachine hehe
naja broeken moeten bij mij altijd korter gemaakt worden, tenzij het een kinderbroek is maar das t enige...
Precies
Oud 07-07-2002, 18:52
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Sommige broeken die ik heb koop zijn te lang of iets te wijd, maar als ik die broek graag wil hebben en hij is er niet meer precies in m'n maat ben ik toch zo eigenwijs om 'm te kopen. Dus m'n moeder neemt dan wel eens broeken een beetje in of maakt ze korter. Broeken korter maken is eigenlijk wel standaard. De meeste broeken zijn te lang voor mij.

Verder verander ik niks aan m'n nieuwe kleren. Op oude kleren zet ik nog wel eens kraaltjes, strassteentjes of patches op, maar ik verknip ze niet.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 18:56
Avelon
Avelon is offline
Citaat:
rodina schreef:
Ik koop kleding die mooi is en goed zit, en ik ga er niet meteen aan lopen te knoeien.

idd ik ga niet iets kopen wat ik eignelijk net niet leuk vind hoor alleen als mn moeder iets stoms meeneemt dan wil k het nog wel eens veranderen. maar nieuwe dingen absoluut niet
Oud 07-07-2002, 18:59
sientjuh
sientjuh is offline
Moet vaak broeken korter maken, wat vervelend is met de uitlopende pijpen trend (al staat t wel heel leuk vink).
Verder zijn de kleren die ik koop meestal best duur, daar ga ik echt niet zomaar in knippen.
Oude kleren is ander verhaal maar nieuwe...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2002, 19:05
Roxy
Roxy is offline
nou al mijn broeken moeten 10 cm korter omdat ik inimini ben maar verder doe ik dr weinig mee....
Oud 07-07-2002, 19:44
Floosje
Floosje is offline
Meestal laat ik mn kleren die ik net gekocht heb heel, alleen soms een stuk van een broek af of zoiets.
(mn moeder dan)
Oud 07-07-2002, 22:38
dreadje
dreadje is offline
Citaat:
punkyfish schreef:

je maakt de naden aan de binnenkant van de pijpen los zeg maar
(eerst knip je 'm op maat..hoe lang je je rok wil hebben) en dan haal je een stuk uit de pijp (driehoekje) om 'm weer sluitend te maken (anders heb je splitten (driehoeken) tot het kruis)...snap je 'm nog?
Als je zeg maar die broek op de grond legt met de naden open zit er een hekel opening tussen de twee 'pijpen' en daar zet je dan een stukje stof uit de pijp tussen...ik hoop dat het duidelijk is
Oud 07-07-2002, 22:40
Rrr.
Rrr. is offline
broeken korter maken omdak te klein ben!! het leven is wreed!!
Oud 08-07-2002, 20:26
Verwijderd
Citaat:
YuckFou schreef:
Ja ik ook *GRR*..
Verder koop ik ook meestal gewoon kleren als ik er helemaal tevreden over ben..
Alleen met sommige kleren uit tweedehands winkeltjes zet ik er ook nog wel eens een stukje elastiek bij in, of naai ik iets wat beter of zo.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 20:35
Gwen.
Gwen. is offline
Ik customise eigenlijk alleen oude kleding, die niet meer past of die ik niet leuk meer vind.
Oud 08-07-2002, 21:24
Paige
Paige is offline
Ik koop alleen kleding als ik er helemaal tevreden mee ben..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 21:27
italianboy
italianboy is offline
op zijn hoogst iets inmaken..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 22:35
Verwijderd
Hangt er vanaf, de meeste kleding die ik koop draag ik gewoon zo, ga ik niets aan veranderen, misschien moet het soms korter gemaakt worden ofzo, maar dat is dan ook het enige. Verder koop ik veel tweedehands-spulletjes, en simpele shirtjes die ik speciaal koop om te vermaken/verven/verknippen. Om de simpele reden dat ik niet echt in staat ben om zelf iets helemaal te maken, omdat ik daar de technieken niet voor heb, maar het wel heel leuk vind om iets wat meer persoonlijk te maken.

En verder doe ik dat natuurlijk ook met oudere kleding.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2002, 23:34
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
YuckFou schreef:
liever te lange broeken die je korter kan maken dan omgekeerd, een stuk aanetten valt nl nogal op
Oud 08-07-2002, 23:42
Faery
Faery is offline
Citaat:
damaetas schreef:

liever te lange broeken die je korter kan maken dan omgekeerd, een stuk aanetten valt nl nogal op
nog een stuk extra afknippen en doen alsof het een korte broek is
Oud 09-07-2002, 12:19
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik knip t alleen kapot als ik het met die bedoeling heb gekocht.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 12:33
smilegirl
smilegirl is offline
meestal laat ik het zoals ik het gekocht heb
alleen als de kleur van bijv een broek nie meer mooi vind dan verf ik het met kledingverf
en de randen van mijn broeken wil ik meestal versleten hebben dus doe ik dat met een schaar want vanzelf duurt soms bes lang.
en als ik schoenen heb gekocht verander ik de veters gelijk
ik doe ze er anders in en soms pak ik gewoon hele andere veters omdat ik die dan beter vind passen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 12:45
RuffThugg
RuffThugg is offline
Bij mij is het zo van ik vind het geweldig of ik vind het nix(meestal.
Dus ik koop 90% van m'n kleding omdat het me bevalt, hoef ik nix aan te doen. En soms zie ik iets(meestal de goedkopere dingen) die ik koop en dan al weet wat ik eraan ga veranderen.

Maar meestal is dat goedkoop spul, als ik bijv. 80 a 100 euro voor een blouse betaal moet ie gewoon goed zijn en geen gezeik erna nog hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2002, 18:16
yvonnaah
yvonnaah is offline
als ik iets koop dan vind ik dat ook mooi dus dan hoef ik er ook nix meer aan te veranderen.... maar als ik kleren een tijdje heb en ik heb een leuk idee dan kan ik weleens best er iets anders van maken
Met citaat reageren
Oud 10-07-2002, 12:00
fruitmand
fruitmand is offline
ik laat het zoals ik het heb gekocht...
Oud 10-07-2002, 12:08
zozze
zozze is offline
Citaat:
Paranoide schreef:

meestal maak ik dan rokken van broeken, maak rokken korter of langer of maak ik andere motiefjes op shirtjes ed.. ik heb maar één keer iets verandert wat net nieuw was, maar dat had ik dan ook expres gekocht om te veranderen - zo'n wit shirtje met glittertjes en 'Britney' er op die je een jaar geleden ofzo overal zag, en dan hadden we met een vriendin met rode verf van die bloedvlekken op gemaakt, een heel maf poppetje op getekend en 'I killed' boven 'Britney' geschreven.. maar een keer gedragen, maar het was wel heel leuk om te doen
gnagna, ik heb zo'n roze t-shirtje met britney op, vorig jaar droeg ik dat elke dag mjah, nu draag ik het altijd binnenstebuiten, want het is m'n enige roze shirtje
Oud 10-07-2002, 13:01
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Neej ik laat het meestal zow. kheb een paak keer van eemn hempje een rokje gemaakt.
Oud 10-07-2002, 16:35
Verwijderd
Ik moet mijn broeken altijd korter maken.. nja, mn moeder doet dat.. zelf doen lijkt me niet zoown goed idee..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten