Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2004, 22:14
miekevis
miekevis is offline
Hej ,
ik verkeer ondertussen al bijna 3jaar.
Het probleem is dat ik nu vakantiewerk doe en daar een jongen heb leren kennen. Die jongen praat wel frans en aangezien mijn frans niet goed is, is de communicatie vrij moeilijk. Ma ondanks dat kunnen we goed met elkaar overweg.
Ik denk ook veel aan hem.
Of ik een relatie met hem zou kunnen hebben?
Hij woont in brussel en ik in mechelen ( 40 minuten verschil), maar hij woont wel in de buurt waar ik naar school ga.
Ik ben vrij in de war nu.

Wil ik het uitmaken met mijn vriend ? wel, we hebben al veel problemen gehad, maar ondanks dat.. de gedachte dat hij met een ander verkeert en trouwt , dat doet me pijn.
Maar hij is marokaans en ik weet niet of ik in die cultuur pas. Nu gaat het wel. het zijn veel 'maar', toch wil ik hem niet kwijt.

Ik weet het niet meer. Ik wil niet zomaar verkeren, ik wil zekerheid.
Oud 30-12-2004, 22:20
Lilything
Lilything is offline
WIe is er turks?
Oud 30-12-2004, 22:30
Aine
Aine is offline
Eerst kijken wat je wil met je huidige relatie. Je kan niet 2 dingen tegelijk. Je moet dus echt een keuze maken die alleen jij kan maken.
Oud 30-12-2004, 22:33
RockaholiC
RockaholiC is offline
27 ‘U hebt gehoord dat er gezegd is: Pleeg geen echtbreuk. 28 Maar ik zeg u: wie met begeerte naar de vrouw van een ander kijkt, heeft in zijn hart al echtbreuk met haar gepleegd. 29 Als uw rechteroog u van de rechte weg doet afdwalen, ruk het dan uit en gooi het weg. Het is beter dat een van uw lichaamsdelen verloren gaat, dan dat heel uw lichaam in de hel gegooid wordt. 30 En als uw rechterhand u van de rechte weg doet afdwalen, hak hem dan af en gooi hem weg. Het is beter dat een van uw lichaamsdelen verloren gaat, dan dat heel uw lichaam in de hel terechtkomt.

toettoett
Oud 30-12-2004, 22:51
Chosen
Chosen is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 30-12-2004 @ 23:33 :
27 ‘U hebt gehoord dat er gezegd is: Pleeg geen echtbreuk. 28 Maar ik zeg u: wie met begeerte naar de vrouw van een ander kijkt, heeft in zijn hart al echtbreuk met haar gepleegd. 29 Als uw rechteroog u van de rechte weg doet afdwalen, ruk het dan uit en gooi het weg. Het is beter dat een van uw lichaamsdelen verloren gaat, dan dat heel uw lichaam in de hel gegooid wordt. 30 En als uw rechterhand u van de rechte weg doet afdwalen, hak hem dan af en gooi hem weg. Het is beter dat een van uw lichaamsdelen verloren gaat, dan dat heel uw lichaam in de hel terechtkomt.

toettoett
O jee wat diep Maar ze is niet getrouwd, dus kan ze geen echtbreuk plegen.

OT: Blijf gewoon bij je vriendje zitten. Alleen al het feit dat je niet goed met die andere dude kan praten vanwege de taalbarriere, laat al zien dat het HEEL moeilijk word om met hem iets te kunnen beginnen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 22:59
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Chosen schreef op 30-12-2004 @ 23:51 :
O jee wat diep Maar ze is niet getrouwd, dus kan ze geen echtbreuk plegen.
zo letterlijk hoef je het niet op te vatten hoor ik snap heus wel dat ze niet getrouwd is maar dit is de tekst en die ga ik niet veranderen. vertaal het als 'vreemdgaan' of 'betrayal' je snapt het wel.
Oud 30-12-2004, 23:09
Sartre
Sartre is offline
Citaat:

toettoett
welk vers is dat ook alweer?
Oud 30-12-2004, 23:10
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Sartre schreef op 31-12-2004 @ 00:09 :
welk vers is dat ook alweer?
Mattheus 5:27-30
dus dat
Oud 31-12-2004, 11:34
Fredjedepanda
Fredjedepanda is offline
hey mieke,

je zegt zelf dat er veel 'maars' zitten aan je relatie en dat je bang bent of je niet in de cultuur past, dan zou ik eens heel goed nadenken over je relatie en de pro's en de contra's tegen elkaar afwegen, misschien is die jongen die je juist ontmoet hebt wel de man van je leven? en daarom moet je even goed nadenken en dat kun jij alleen voor jezelf uitmaken...

het 'probleempje' van de taal is juist romantisch dat je hem begrijpt ook al begrijp je niet goed frans, en op de duur zal dit wel beteren hoor ...

Je huidige vriend is marrokaans zeg je, en het zou je pijn doen indien hij met iemand anders zou trouwen, hier moet je mee oppassen, is hij een echte gelovige moslim? en zijn ouders ?
Zo ja zullen ze er misschien een probleem van maken dat hij niet trouwt met een marrokaans meisje? Hier moet je ook rekening mee houden of hij wel voor jou zou kiezen later, of hij zou kiezen tussen trouwen met jou en zijn familie die hem dan laat vallen...
Qua cultuur is dit natuurlijk een grote kloof die je moet overbruggen en dat is niet altijd even evident , om met hem te mogen trouwen moet je je misschien zelfs bekeren tot moslim, heb je daar al over nagedacht ?

Het feit dat je aan een andere jongen denkt geeft wel aan dat er iets serieus mis zit in jullie relatie, misschien een gebrek aan aandacht van je huidig vriendje, of gewoon uitgekeken op elkaar , ...maar het is aan jou te beslissen of dit op te lossen is of niet... Nieuwjaar is hier een goede tijd voor, met een propere lei beginnen weetjewel ;-)

Ga gewoon vanavond eens lekker feesten en zie daarna wat er moet gebeuren, maar alleen jij kan dit beslissen. After all today it is newyear's eve, dan moet je feesten en niet te veel piekeren :-)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:39
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
het feit dat je twijfelt geeft al aan dat je huidige vriendje vervangbaar is

wat betreft het taalverschil, is toch juist leuk, frans is een mooie taal ..
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 11:45
Chosen
Chosen is offline
Citaat:
RockaholiC schreef op 30-12-2004 @ 23:59 :
zo letterlijk hoef je het niet op te vatten hoor ik snap heus wel dat ze niet getrouwd is maar dit is de tekst en die ga ik niet veranderen. vertaal het als 'vreemdgaan' of 'betrayal' je snapt het wel.
Goed punt.... I'll shut up now .

Citaat:
dem schreef op 31-12-2004 @ 12:39 :
het feit dat je twijfelt geeft al aan dat je huidige vriendje vervangbaar is

wat betreft het taalverschil, is toch juist leuk, frans is een mooie taal ..
Maar ook een hele moeilijke.... Ik heb er zelf geen moeite mee, maar er zijn erg veel mensen die het een @#Q)%@!)%^ taal vinden. Ligt er eigenlijk aan of de TS het leuk vind om dr frans bij te spijkeren.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2004, 18:09
miekevis
miekevis is offline
Ja nee Ja nee Ja nee

Ik weet niet of ik een relatie zou kunnen hebben met iemand van Brussel. Het is wel een voordeel dat ik in brussel-zuid studeer ( dicht bij hem ) en ik versta hem wel veel beter dan de eerste dag.
Maar als ik denk aan mijn vriend met iemand anders, nee dat wil ik niet. Maar tegelijk trekt die andere me aan(ookal denk ik niet dat een relatie met hem makkelijk zou zijn door dat afstandsverschil...)
ik wil men vriend zeker nit bedriegen. ik haat mensen die bedriegen. ik vind ze zielig. ik doe daarom ook niets verkeerd maar ik kan dat verward gevoel gewoon niet negeren.
misschien juist omdat ik mijn huidige vriend al 3 jaar heb ?
Veel tijd voor me heeft hij niet meer, maar hij heeft enkele problemen thuis. gebrek aan aandacht is er wel.
Hij is gelovig ja. en zijn ouders ook heel hard, maar ze willen niet perse dat hij met een marokkaanse trouwt, natuurlijk zou dat ideaal zijn voor hun , maar ze staan ervoor open.
eigenlijk wil hij da ik moslim word. Ik kan alles , dat is geen probleem, maar ik ken het enkel van op de achtergrond te staan.
maar ik wil hem ook ni kwijt. ik hou van hem en iedereen in zijn familie, behalve zijn vader accepteert mij.
Veel ja's en nee's. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Oud 31-12-2004, 18:24
Dobomobo
Dobomobo is offline
wordt gewoon lesbi
Oud 01-01-2005, 08:11
rizzlefizzle
rizzlefizzle is offline
frans is de taal van de liefde, zelfs als je zegt ik moet poepen klinkt het nog mooi
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 12:10
Fredjedepanda
Fredjedepanda is offline
Ja, een ingewikkelde situatie indeed ...

afstandsverschil vormt toch niet zo'n groot probleem ? Als je in Brussel studeert, betekent dit toch dat je hem elke dag zou kunnen zien ? En in de weekends kan hij toch eens naar u komen ?

Of als je je oude vriend niet wil verliezen, moet je eens serieus met hem gaan praten, dat hij meer tijd voor je moet maken, dat je eens meer weg wilt met hem naar waar jij het wil,dat hij je meer aandacht moet schenken,...
Maar wat je zeker niet moet doen is jezelf op de achtergrond zetten voor hem, je moet plezier maken in het leven en niet leven in zijn schaduw en doen wat hij je verplicht, verplicht hij je moslim te worden ? Als jij dat niet wil dan moet je dat niet doen omdat je hem anders zou verliezen, want dan geeft hij niet om jou, als hij niet meer van je hout omdat je geen moslim wil worden...
En in marokkaanse families is de vader nog meestal het hoofd van het gezin, en als die je niet accepteert zal hij inpraten op zijn zoon en het hem misschien zelfs verbieden met jou te trouwen, zijn er daarom problemen in zijn familie ?

Allezins als je veel aan die andere jongen denkt, laat dan afstand geen rol spelen, Brussel is toch niet ZOOOOOOO ver van mechelen ? zeker met de wagen niet ...
Het is zeker waar dat je je vriend niet mag bedriegen ! Maar je kan bv eens iets gaan drinken met die andere jongen, dat is toch niet bedriegen? Dan kan je tegelijk die jongen nog wat beter leren kennen, vraag hem zeker zijn telnr ;-) of naar de cinema met hem gaan is ook niet bedriegen he.
Of je kan je huidige vriendje erop wijzen dat er iets mis zit in jullie relatie , dat je geen vrijheid meer krijgt, op de achtergrond staat door hem te zeggen dat je iets voelt voor een andere jongen maar hem niet kwijt wil, dat zet hem wss aan het denken dat hij meer aandacht aan je moet besteden, doet hij dit niet dan ben je veeeeel beter af bij die andere jongen, samen op de voorgrond ;-)
Doe zeker niet iets wat JIJ niet wil,wil je geen moslim worden doe het dan ook niet , je leeft niet ten dienste van hem he, laat jezelf niet op de achtergrond plaatsen, kom een beetje op voor jezelf,

maar nog eens de keuze ligt volledig bij jou...

veel geluk
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 15:33
Iduna
Iduna is offline
Je zou je vriend niet met een ander willen zien, maar wil jij zelf wel met een ander iemand gezien worden?
Je vriend en jij hebben wel wat problemen zeg je, misschien kunnen jullie daar eens goed over praten.
3 Jaar is niet niks, maar als je niet gelukkig bent in die relatie dan heeft het ook geen zin om bij elkaar te blijven omdat jullie al zo lang hebben.
Op iemand anders verliefd worden, geeft ook aan dat je er over moet nadenken. Wil je iets nieuws en mis je dingen in je huidige relatie? of heb je liever iets 'veiligs' dat al jaren aan de gang is?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 22:58
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
je zou je vriend niet met een ander willen zien, maar jij wel met een ander? hmm, het lijkt een beetje op dat jij hem aan het lijntje houdt. je moet echt een duidelijke keuze maken. hoe moeilijk het ook is, je moet echt achter je eigen gevoelens aan gaan! ik hoop voor je dat je eruit komt.

succes!!
Oud 01-01-2005, 23:29
Verwijderd
meis, dit is natuurlijk lastig.
Je denkt: leuke nieuwe jongen, spannend, enz.
Maar je zegt zelf dat je al drie jaar samen bent met een lieve jongen.
Elke relatie kent z'n probleempjes en die cultuur verschillen tja... als je echt van hem houdt... (de jongen die ik nu leuk vind heeft ook een andere cultuur, maar hij is toch nederlands geworden).
Waarom zou je iets goeds opgeven voor iets wat eventjes spannend is en daarna waarschijnlijk niets is?
Als het nou echt niet goed gaat tussen jou en je vriend... tja...
maar ik zou er nog maar eens goed over nadenken...
als je het doet is er geen weg terug!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 11:59
Fredjedepanda
Fredjedepanda is offline
idd,
maar omgekeerd ook als je deze kans laat liggen...
en als de enige redenis dat je bij hem wil blijven omdat je niet wilt dat hij met een ander zou gaan ...
anyway de bslissing is up to you , maar ik zou die andere jongen zijn nr vragen , je weet nooit, en iets mee gaan drinken kan ook nooit kwaad ;-)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 10:34
Ananias
Ananias is offline
Citaat:

toettoett
Reageren

Regels voor berichten