Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Dit en de het daarop volgende vers is een antwoord op de christenen, joden en de polytheistische Arabieren die beweerden dat de engelen Allahs dochter waren. Allah beschuldigt ze echter van liegen en ontzenuwt die bewering door te zeggen: "alles wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe", daarmee bedoelend dat de waarheid niet is wat zij claimen, omdat alles wat in de hemelen en op aarde is tot Hem behoort waarmee Hij vrij is om te doen wat Hij wil. Hij is de Schepper en de Bestuurder en zij zijn allen Zijn slaven. Dus hoe kan hij een zoon vanuit hen verwekken? Dit wordt evenzo bevestigd in de verzen (6:101), (19:88-95),(112:1-4) En zij zeggen: Allah heeft Zich een zoon verwekt. -> Het christelijke dogma wordt nadrukkelijk verworpen. Allah bericht aan zijn slaven dat Jezus, van wie zij beweren dat hij de Zijn Zoon is, een van zijn creatie was. In de verzen wordt verteld dat Allah de hemelen en en de aarde gecreeerd had zonder een kopie of een voorbeeld ("Wondere Schepper van de hemelen en aarde.") Op vergelijkbare wijze heeft Hij Jezus zonder een vader gecreeerd en dat ligt binnen Zijn macht (Wanneer Hij iets besluit, zegt Hij slechts: "Wees" en het wordt"). Citaat:
Citaat:
Citaat:
2:126 And remember Abraham said: "My Lord, make this a City of Peace, and feed its people with fruits,-such of them as believe in God and the Last Day." He said: "(Yea), and such as reject Faith,-for a while will I grant them their pleasure, but will soon drive them to the torment of Fire,- an evil destination (indeed)!" 2:126. En toen Abraham bad: "Mijn Heer, maak deze plaats toch tot een oord van vrede en geef vruchten aan haar bewoners, die aan Allah en de laatste dag geloven", zeide Hij: "Ik zal voor een korte tijd ook aan hem, die niet gelooft weldaden schenken, daarna zal Ik hem in het Vuur drijven: het is een slechte verblijfplaats". |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Welke gebruik je nu dan? |
![]() |
||
Citaat:
Maar niet veel mensen hebben zin om 100 vragen per surah te beantwoorden ![]() ![]() dus nu zoek ik een dik boek met uitgebreide uitleg per ayah, en dan zijn er hopelijk al een stuk minder vragen over ![]()
|
![]() |
THE NOBLE QUR'AN
English translation of the meanings and commentary [PDF] En voor een wat uitgebreidere uitleg: http://www.tafsir.com
|
![]() |
|
|