Oud 02-01-2005, 20:52
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 21:49 :
de sint servaas ken ik niet van binnen.
die ligt toch op t vrijthof?
Ik ken al die kerken van binnen, net zoals in het dorp de st-jozef, st-jan, kleine st-jan, chr koningkerk .
Advertentie
Oud 02-01-2005, 20:53
DG
Avatar van DG
DG is offline
kan iemand de topictitel veranderen naar "waar gebedshuizen te vinden zijn in NL" ofso
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 02-01-2005, 20:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-01-2005 @ 21:52 :
Ik ken al die kerken van binnen, net zoals in het dorp de st-jozef, st-jan, kleine st-jan, chr koningkerk .


hoe komt dat zo?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 20:54
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-01-2005 @ 21:42 :
Alleen nog wat extra gezwets erbij.
en foto!!!

en voor al nare man en Gatara

leuk
Oud 02-01-2005, 20:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DG schreef op 02-01-2005 @ 21:53 :
kan iemand de topictitel veranderen naar "waar gebedshuizen te vinden zijn in NL" ofso
haha

nee

goed, we gaan weer on-topic

zijn er ook kerken, tempels etc. heel gebleven in Azie?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 20:55
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 21:54 :


hoe komt dat zo?
Het jongerengroepje van de pastoor
Oud 02-01-2005, 20:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meisje schreef op 02-01-2005 @ 21:55 :
Het jongerengroepje van de pastoor
kom we verhuizen anar onzin en laten deze mensjes alleen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 20:56
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 21:55 :
kom we verhuizen anar onzin en laten deze mensjes alleen
Dankje.
Oud 02-01-2005, 20:57
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 21:55 :
kom we verhuizen anar onzin en laten deze mensjes alleen
wOOt

*vraagt zich stiekem af waarom hij zelf niet naar onzin gaat in plaats andere erna toe te sturen *
Oud 02-01-2005, 20:58
meisje
meisje is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 02-01-2005 @ 21:57 :
wOOt

*vraagt zich stiekem af waarom hij zelf niet naar onzin gaat in plaats andere erna toe te sturen *
Oud 02-01-2005, 21:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hmm,.. de tempel Lom Kaen (boeddhistisch vermoed ik) was iig een verzamelplaats voor dode mensen

maar geen duidelijke foto's van alles; laat staan dat ik weet waar die tempel precies ligt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 21:02
Verwijderd
Goed, maar nu weer even serieus. Ik vraag me echt af hoe mensen zo dom kunnen zijn om dit serieus te menen. Je weet dat in het getroffen gebied veel huizen zijn die niet bepaald geweldig in elkaar zaten, in bouwkundig opzicht. Moskeeën daarentegen zijn - net als kerken - gebouwen waar mensen veel tijd en geld insteken. Immers het zijn geloofsgebouwen, dus nogal wiedes dat die extra aandacht krijgen. Dan is het ook hartstikke logisch dat zo'n gebouw bij een overstroming blijft staan.

Of zijn alle auto's die niet kapot zijn ook tekenen van Allah?
Oud 02-01-2005, 21:08
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 22:02 :
Of zijn alle auto's die niet kapot zijn ook tekenen van Allah?
Uiteraard, Allah moet zich ook verplaatsen

De vraag is dan: als een mercedes het wel overleefd heeft en een suzuki niet, is het dan niet goed om suzuki te rijden?
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Oud 02-01-2005, 21:09
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 02-01-2005 @ 22:08 :
Uiteraard, Allah moet zich ook verplaatsen

De vraag is dan: als een mercedes het wel overleefd heeft en een suzuki niet, is het dan niet goed om suzuki te rijden?
Jawel, dat is dan namelijk de wil van Allah.
Oud 02-01-2005, 21:10
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 22:02 :
Goed, maar nu weer even serieus. Ik vraag me echt af hoe mensen zo dom kunnen zijn om dit serieus te menen. Je weet dat in het getroffen gebied veel huizen zijn die niet bepaald geweldig in elkaar zaten, in bouwkundig opzicht. Moskeeën daarentegen zijn - net als kerken - gebouwen waar mensen veel tijd en geld insteken. Immers het zijn geloofsgebouwen, dus nogal wiedes dat die extra aandacht krijgen. Dan is het ook hartstikke logisch dat zo'n gebouw bij een overstroming blijft staan.

Of zijn alle auto's die niet kapot zijn ook tekenen van Allah?
Ik denk dat we er allen over eens zijn dat het onzin is, of in ieder geval niet goed onderbouwd, maar ik heb wel lol om die foto's plus uitleg van Rafiq, en ben benieuwd waar ie zo mee op de proppen komt
Oud 02-01-2005, 21:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
metroidminded schreef op 02-01-2005 @ 22:10 :
Ik denk dat we er allen over eens zijn dat het onzin is, of in ieder geval niet goed onderbouwd, maar ik heb wel lol om die foto's plus uitleg van Rafiq, en ben benieuwd waar ie zo mee op de proppen komt
Mischien zal hij de eerste zijn die de wereldwijde Zweedse samenzwering gaat ontmaskeren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-01-2005, 21:14
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
Lol @ argument 1 t/m 4, die volkomen langs meisje's punt gaan.
Jaloers?, ben jij de scheidsrechter? jouw hoofd gaat volkomen langs mijn punten.
Citaat:
2. Indonesie is geen arabisch lands.
3. klopt, jij verbindt er alleen Allah aan, m.i onrechtmatig. Mijn opmerking was puur praktisch. Waarom zou Allah de tegenstanders van zijn aanhangers niet juist wegvagen zodat zij kunnen branden in Hel?
4. Ik neem aan dat je geen economische cijfers daarvoor hebt.Waarom plegen de Moslims geen collectief zelfmoord, zodat de Moslims zich bij Allah kunnen voegen?
5. Ik verwijs naar punt 4
3.Volgens mij heb jij mij niet begrepen, jij bent de enige die hier dingen verbindt en verzint. Natuur rampen komen overal voor, dus ook in het westen, bij de 'ongelovige honden' Allah(swt) geeft hier zeker toestemming voor, als Hij het niet wil dan gebeurt het ook niet. Bijv de orkanen in Amerika.

4. Ik heb daar wel economische cijfers voor, het is een feit dat Islam de snelst groeiende religie is in bekeerlingen. Ik kan je de cijfers laten zien, vraag er dan om!! Jij bent echt sliiiiiiim, waarom plegen wij geen zelfmoord!!, waarom zijn wij daar niet op gekomen!, ten eerste zelfmoord plegen is Haram, doe je het wel direct naar de hel, cremeren mag ook niet, doe je het wel direct naar de hel, maar Allah(swt) ziet alles, hij kent je diepste intensies, zo is het overgeleverd in een Hadith dat een man de mensen had gevraagd om zijn lichaam te verbranden nadat hij dood gaat en het as verspreiden over land en zee, nadat hij dood ging hadden ze gedaan wat hij wenste. Allah(swt) riep al het as terug, en de man werd een, Allah(swt) vroeg waarom hij dat deed, en de man antwoorden dat hij bang was om voor hem te staan en dat hij zo in de hel wordt gegooid want hij had een slechte leven geleidt, Allah(swt) had hem vergeven en hij werd toegelaten in het Paradijs.

5. Allah(swt) laat jullie voor een tijd genieten, hij test de Moslims uit niet alleen door goede dingen maar ook door slechte, dit leven is niks, het is niet eens echt. Het is beter om als een arme te leven, dan als een rijke iemand die niks aan de arme geeft, of bijna niks, of die te veel van z'n geld houdt. De profeet Mohammed(vzmh) hield ervan om naast de arme te zitten, en met ze om te gaan.

Jij weet niet eens wat erachter zit, en waarom het is gebeurt, het kan aan de tijd liggen, aan de mensen en noem maar op, het kan een straf zijn, een teken, het kan alles zijn.
Het woord 'Allah', de letterlijek betekenis ervan is 'De God', het woord god komt van het perzisch, het woord Allah kun je niet in het meervoud zetten en het heeft een gevoel van enkelheid. Als je de Arabische Bijbel opent zie je het woord daar staan. 'Allah' is het beste woord dat je kunt gebruiken.
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Oud 02-01-2005, 21:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
allah's.

goden

alli (Latijn)

zie je wel, zo lastig was het niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-01-2005, 21:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ik heb wat nutteloos werk verricht, maar heb een beetje zitten uitrekenen hoeveel boeddhisten/moslims/christenen/hindoes en overigen in Sri Lanka, Indonesie, India en Thailand leven.

De gegevens kwamen voornamelijk uit 1998/1999 uit het CIA factbook.
Daarnaast kan in de getroffen gebieden de aantal percentages natuurlijk verschillen.

Boeddhisten:
41,5%

Moslims:
27,07%

Hindoes:
24,6%

Christenen:
4,7%

Sikhs:
0,5%

overigen:
1,63%
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 21:16
Verwijderd
Oud 02-01-2005, 21:17
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 02-01-2005 @ 22:14 :
Oud 02-01-2005, 21:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-01-2005 @ 22:11 :
Mischien zal hij de eerste zijn die de wereldwijde Zweedse samenzwering gaat ontmaskeren.
er waren verdacht veel Zweden t slachtoffer geworden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 21:20
Verwijderd
Dit menneke is wel echt jolig
Oud 02-01-2005, 21:21
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-01-2005 @ 22:20 :
Dit menneke is wel echt jolig
Eerder om te huilen
Oud 02-01-2005, 21:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 22:19 :
er waren verdacht veel Zweden t slachtoffer geworden
klopt, maar als ik naar jouw statistieken kijk dan denk ik dat Rafiq's conclusie zal zijn dat uiteindelijk de Sikh's achter de vloedgolven zitten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-01-2005, 21:25
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-01-2005 @ 22:16 :
allah's.

goden

alli (Latijn)

zie je wel, zo lastig was het niet.
domheid

God kun je in meervoud zetten, Allah niet : Al lah = De God, en 'la' betekent 'nee', la illaha illallah, er is geen ander god dan Allah, het woord Allah heeft een gevoel van enkelheid en kan niet in meervoud worden gezet. Allah's bestaat niet, het is trouwens een Arabische woord. Je kan ook niet zeggen 'een appels'.
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Oud 02-01-2005, 21:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 02-01-2005 @ 22:25 :
domheid

God kun je in meervoud zetten, Allah niet : Al lah = De God, en 'la' betekent 'nee',


maareh,.. "de nee"
ik neem aan dat ik dat moet lezen als "de geenander" ofzo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 21:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-01-2005 @ 22:27 :
Nogmaals
[afbeelding]
Smerig. Clowns =
Oud 02-01-2005, 21:29
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 02-01-2005 @ 22:25 :
Nogmaals

Laatst gewijzigd op 02-01-2005 om 21:31.
Oud 02-01-2005, 21:30
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Jullie hebben nog steeds niks tegenbewezen, kijk naar die plaatjes van de aardbeving in Turkije, allemaal stenen gebouwen, alles neergestort, behalve de moskee, en de gebouw naast de moskee, want als die zou vallen dan zou die op de moskee zijn gekomen, waarom is die niet de andere kant gevallen?? alle gebouwen vielen, ze mogen zelf weten welke kant ze op vallen!!!! de moskee werd beschermd geen enkel gebouw mag erop vallen!!!!
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Oud 02-01-2005, 21:31
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Clowns zijn leuk volgens sommige mensen.
Clowns zijn eng volgens sommige mensen.

Pick one.
Oud 02-01-2005, 21:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-01-2005 @ 22:31 :
Clowns zijn eng
Oud 02-01-2005, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 02-01-2005 @ 22:30 :
Jullie hebben nog steeds niks tegenbewezen, kijk naar die plaatjes van de aardbeving in Turkije, allemaal stenen gebouwen, alles neergestort, behalve de moskee, en de gebouw naast de moskee, want als die zou vallen dan zou die op de moskee zijn gekomen, waarom is die niet de andere kant gevallen?? alle gebouwen vielen, ze mogen zelf weten welke kant ze op vallen!!!! de moskee werd beschermd geen enkel gebouw mag erop vallen!!!!
En jij hebt wel iets 'bewezen'? Er is een bepaalde feitelijke toestand, namelijk 'moskee staat nog en alle andere gebouwen zijn stuk', daarop passen meerdere verklaringen. Een daarvan zou Allah kunnen zijn. Een andere zou kunnen zijn dat de moskee, vanwege zijn aard en functie waardoor mensen bij de bouw meer aandacht, tijd en geld besteden aan de constructie en de veiligheid, gewoonweg veel steviger is dan de omliggende gebouwen. In vroeger tijden waren de kerken ook altijd grote, indrukwekkende stenen gebouwen terwijl de mensen eromheen in krakkemikkige houten of lemen huisjes woonden. Het feit dat de verklaring met Allah jou wel aanspreekt, wil niet zeggen dat die 'bewezen' is.
Oud 02-01-2005, 21:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 02-01-2005 @ 22:30 :
Jullie hebben nog steeds niks tegenbewezen, kijk naar die plaatjes van de aardbeving in Turkije, allemaal stenen gebouwen, alles neergestort, behalve de moskee, en de gebouw naast de moskee, want als die zou vallen dan zou die op de moskee zijn gekomen, waarom is die niet de andere kant gevallen?? alle gebouwen vielen, ze mogen zelf weten welke kant ze op vallen!!!! de moskee werd beschermd geen enkel gebouw mag erop vallen!!!!
aha

omdat gebouw x richting het oosten valt, omdat het niet op gebouw y mag vallen, zal het gebouw x ook niet het westen opvallen.

goh.

wil je een cursus logica?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 21:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Round three.
Oud 02-01-2005, 21:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-01-2005 @ 22:37 :
Round three.
heb jij ook wat nuttigers te vermelden? ok.. wij waren ook wat off-topic, maar het was iig duidelijk waarover wij aan t chatten waren. itt wat jij hier nu neerzet.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 21:38
DG
Avatar van DG
DG is offline


de minaret is beschadigd terwijl de rest nog intact is
wtf een teken dat rafiq bullshit verkondigd.

Miss dat je in het lokale bejaardetehuis nog wat demente oude vrouwtjes kan overhalen.Maar hier maak je jezelf alleen maar belachelijk.

hebben jullie niet jullie eigen forum dan op www.taliban.nl ofso
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 02-01-2005, 21:38
Verwijderd
Ja, lullig als je niets anders in te brengen hebt dan telkens maar weer hameren 'het is de wil van god'?
Oud 02-01-2005, 21:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 22:38 :
wij waren ook wat off-topic,
Geen recht op spreken.
Oud 02-01-2005, 21:40
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 22:38 :
heb jij ook wat nuttigers te vermelden? ok.. wij waren ook wat off-topic, maar het was iig duidelijk waarover wij aan t chatten waren. itt wat jij hier nu neerzet.
Citaat:
meisje schreef op 02-01-2005 @ 21:38 :
Waarom plegen de Moslims geen collectief zelfmoord, zodat de Moslims zich bij Allah kunnen voegen?
Nuttig genoeg?
Oud 02-01-2005, 21:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DG schreef op 02-01-2005 @ 22:38 :
[afbeelding]

de minaret is beschadigd terwijl de rest nog intact is
wtf een teken dat rafiq bullshit verkondigd.


zonde hoor

maareh, waar is dit? ziet er niet uit als azie
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 21:40
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DG schreef op 02-01-2005 @ 22:38 :
[afbeelding]

de minaret is beschadigd terwijl de rest nog intact is
wtf een teken dat rafiq bullshit verkondigd.

Das een andere moskee...
Oud 02-01-2005, 21:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-01-2005 @ 22:40 :
Nuttig genoeg?
nee, dat was ook niet nuttig. itt.

maar wat bedoel je met round two en round three.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 02-01-2005, 21:41
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 22:27 :


maareh,.. "de nee"
ik neem aan dat ik dat moet lezen als "de geenander" ofzo
Allah, het wordt 'nee' komt niet voor in het woord Allah, ik bedoelde 'la' bij la illaha illallah, vandaar het gevoel van enkelheid zowel de betekenis ervan en de gevoel ervan(dus hoe het eruit ziet enz) is een enkelheid.

'Allah' is een arabische woord, als je het woord 'Goden' wilt vertalen naar het Arabisch dan wordt het 'alihatan' ...zo iets.

En nog iets, het woord 'Allah' is niet mannelijk en ook niet vrouwelijk, het woord 'god' is mannelijk en het woord 'godin' is vrouwelijk. Het woord 'Allah' kent dit niet, je kunt het ook niet mannelijk of vrouwelijk maken.
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Oud 02-01-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 02-01-2005 @ 22:40 :
Das een andere moskee...
No shit!
Oud 02-01-2005, 21:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 22:40 :
nee, dat was ook niet nuttig. itt.

maar wat bedoel je met round two en round three.
Dit:

Citaat:
Levitating Nun schreef op 02-01-2005 @ 22:31 :
Clowns zijn leuk volgens sommige mensen.
Clowns zijn eng volgens sommige mensen.

Pick one.
Oud 02-01-2005, 21:43
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
al zou het waar zijn...

wat is allah dan een ongelofelijke eikel
(en een massamoordenaar)
Oud 02-01-2005, 21:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 02-01-2005 @ 22:42 :
Dit:
Welke kies jij?
Oud 02-01-2005, 21:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-01-2005 @ 22:40 :
nee, dat was ook niet nuttig. itt.

maar wat bedoel je met round two en round three.
Wat dacht je van moslims bashen! Of wil je het nu gaan ontkennen?
Oud 02-01-2005, 21:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 02-01-2005 @ 22:41 :
Allah, het wordt 'nee' komt niet voor in het woord Allah, ik bedoelde 'la' bij la illaha illallah, vandaar het gevoel van enkelheid zowel de betekenis ervan en de gevoel ervan(dus hoe het eruit ziet enz) is een enkelheid.


ah ok, dan had ik dat verkeerd begrepen. Ik wist dat la nee betekende in t Arabisch en dacht dat je de la in t woord allah bedoelde daarmee.

Betekent Lah iets specifieks? De ...?

Citaat:

'Allah' is een arabische woord, als je het woord 'Goden' wilt vertalen naar het Arabisch dan wordt het 'alihatan' ...zo iets.


ok

Citaat:

En nog iets, het woord 'Allah' is niet mannelijk en ook niet vrouwelijk, het woord 'god' is mannelijk en het woord 'godin' is vrouwelijk. Het woord 'Allah' kent dit niet, je kunt het ook niet mannelijk of vrouwelijk maken.
als er verwezen wordt naar Allah, wordt er dan niet gesproken van "hij" en "hem"? of is dat een foute vertaling vanuit het Arabisch naar het Engels/Nederlands? Hoe staat t in t arabisch?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.