Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 10:43
klompje
klompje is offline
ik zit met een probleem, en zal graag willen weten hoe jullie denken dat dit komt.

het is altijd hetzelfde als ik weer eens met een jongen ga. de eerste week is het allemaal leuk, de tweede week begin ik te twijfelen, en de derde week maak ik het meestal uit.
dit gebeurt al sinds ik in jongens geïntereseert ben, zo'n jaar of 3.

er is maar een jongen op wie ik één jaar verliefd ben geweest, maar toen ging ik uiteindelijk met hem, en maakte ik het na twee weken alweer uit.
terwijl ik verliefd was op die jongen, en mijn gevoelens voor hem iets minder waren ben ik twee keer ook drie weken met een jongen gegaan.

oké, ik zoek me dan wel vaker niet de gemakkelijkste gevallen uit qua jongens, maar dan vind ik het evengoed raar dat mijn verliefdheid zo snel over is als ik met iemand ga. het is zelfs zo erg dat mijn beste vriendin al een weddenschap heeft afgesloten met haar zus over mijn nieuwe relatie.
als het 4 weken duurt wint zij, en als het 3 weken duurt wint haar zus.

en nu heb ik dus weer een nieuwe jongen ontmoet, ik vind hem super leuk, en ben ook verliefd op hem.
ik heb hem dus ook van mijn drie wekelijkse verkeringen verteld, en nu twijfelt hij of hij wel verder met mij wil.
ik heb wel een goed gevoel bij die jongen, maar ik denk dat hij geen zin heeft om gekwets te worden of zo.
Oud 03-01-2005, 10:46
Sade
Sade is offline
Ik heb dit ook gehad, alleen bij mij duurde het vaak een maandje. Het ging over toen ik voor het eerst echt verliefd werd.
Oud 03-01-2005, 11:14
bracelance
bracelance is offline
hmmm geen last van gehad
Oud 03-01-2005, 11:14
bracelance
bracelance is offline
misschien heb je wel bindingsangst
Oud 03-01-2005, 11:17
filia dei
filia dei is offline
misschien heb je zoiets dat als je die jongen eenmaal hebt... de spanning weg is??? dat je de 'jacht' leuker vind dan het verkeren zelf? Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je ondanks je twijfels langer dan 3 weken volhoud?

Maar goed... sterkte... ik denk dat je er wel overheen groeit ofzo.
Oud 03-01-2005, 11:18
Maty
Maty is offline
Ik denk dat jij gewoon helemaal niet verliefd bent. Misschien denk je dat je het bent, of misschien wil je het zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:18
Multilot
Multilot is offline
dan is aan jou de vraag wie je wilt dat er wint.
Je zus, je vriendin of jij en je vriend
Oud 03-01-2005, 11:22
MissyE
MissyE is offline
Same thing here...
Ik denk (hoop ) dat dat niet 't geval gaat zijn als ik ECHT verliefd word... misschien dat de "verliefdheden" die ik tot nu toe heb gehad niet echt veelzeggend waren...

Succes ermee iig!!
Oud 03-01-2005, 12:18
klompje
klompje is offline
Citaat:
bracelance schreef op 03-01-2005 @ 12:14 :
misschien heb je wel bindingsangst
of ik ben bang om te vertrutten
Oud 03-01-2005, 13:07
Mo6
Mo6 is offline
gewoon voor de relatie gaan, het heeft geen zin om zoveel stil te staan bij het verleden en daardoor het heden anders te laten verlopen. je bent 16 jaar, ervaring op dit soort gebied opbouwen is niet verkeerd, dus probeer voor jezelf door middel van relaties erachter te komen wat je gevoel precies is. misschien pasten ze wel helemaal niet bij je en dat vond je na een paar week uit, maar het kan natuurlijk ook bindingsangst zijn, want je zegt zelf dat je niet wilt vertrutten. maar dat zul je toch echt zelf moeten uitvinden!

als je hem leuk vindt moet je nu nog niet denken aan dat het over 3 weken uit is, het lijkt me dan namelijk ook dat je je helemaal niet goed op een relatie kunt storten en het ook heel snel uit zal zijn. geniet gewoon van wat je hebt en maak je niet teveel zorgen over de toekomst!
Oud 03-01-2005, 13:15
klompje
klompje is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 03-01-2005 @ 14:07 :
gewoon voor de relatie gaan, het heeft geen zin om zoveel stil te staan bij het verleden en daardoor het heden anders te laten verlopen. je bent 16 jaar, ervaring op dit soort gebied opbouwen is niet verkeerd, dus probeer voor jezelf door middel van relaties erachter te komen wat je gevoel precies is. misschien pasten ze wel helemaal niet bij je en dat vond je na een paar week uit, maar het kan natuurlijk ook bindingsangst zijn, want je zegt zelf dat je niet wilt vertrutten. maar dat zul je toch echt zelf moeten uitvinden!

als je hem leuk vindt moet je nu nog niet denken aan dat het over 3 weken uit is, het lijkt me dan namelijk ook dat je je helemaal niet goed op een relatie kunt storten en het ook heel snel uit zal zijn. geniet gewoon van wat je hebt en maak je niet teveel zorgen over de toekomst!
bedankt!!
aan jouw reactie heb ik wat.
Oud 03-01-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
klompje2727 schreef op 03-01-2005 @ 13:18 :
of ik ben bang om te vertrutten
Ja hoor, op je zestiende.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 13:50
klompje
klompje is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 03-01-2005 @ 14:49 :
Ja hoor, op je zestiende.
je kunt nooit te vroeg beginnen om niet te vertrutten.
Oud 03-01-2005, 14:46
waves
waves is offline
waarom twijfel je precies? en waaraan?

probeer je twijfels eens te negeren, misschien verdwijnen ze wel.
Oud 03-01-2005, 15:44
klompje
klompje is offline
Citaat:
waves schreef op 03-01-2005 @ 15:46 :
waarom twijfel je precies? en waaraan?

probeer je twijfels eens te negeren, misschien verdwijnen ze wel.
wist ik maar waar ik aan twijfelde, ik denk ten eerste of ze mij wel leuk genoeg vinden, en of we wel echt goed bij elkaar passen.
Oud 03-01-2005, 17:04
Verwijderd
Volgens mij probeer je gewoon te hard, het is niet erg om eens geen relatie te hebben...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:15
Boer Biensma
Boer Biensma is offline
Je weet gewoon nog niet wat echte liefde is. Wees niet bang, dat komt nog wel.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 19:20
Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
Boer Biensma schreef op 03-01-2005 @ 18:15 :
ok pappa
Oud 03-01-2005, 21:15
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Boer Biensma schreef op 03-01-2005 @ 18:15 :
Precies, dat kan niet als je tiener bent
Oud 03-01-2005, 21:16
Pletterprater
Pletterprater is offline
En als je de relatie nou eens wat rustiger aan begint? Elkaar in de eerste 3 weken niet teveel zien, 2 of 3 keer per week, gewoon elkaar goed leren kennen alvorens ECHT verder te gaan... ben je in ieder geval die 3 weken alvast voorbij
Oud 03-01-2005, 21:18
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 03-01-2005 @ 22:16 :
En als je de relatie nou eens wat rustiger aan begint? Elkaar in de eerste 3 weken niet teveel zien, 2 of 3 keer per week, gewoon elkaar goed leren kennen alvorens ECHT verder te gaan... ben je in ieder geval die 3 weken alvast voorbij
Je bent jong, verliefd, dan wil je elkaar zoveel mogelijk zien
Oud 03-01-2005, 21:25
skeleton
skeleton is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 03-01-2005 @ 22:16 :
dat is een beetje weird in my opinion, elkaar niet zien omdat je anders bang bent om te snel op elkaar uitgekeken te zijn :/
Oud 03-01-2005, 21:28
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Multilot schreef op 03-01-2005 @ 22:18 :
Je bent jong, verliefd, dan wil je elkaar zoveel mogelijk zien
Maar misschien moet je eerst wel wennen aan de plotselinge roof van privacy door het delen van je tijd met een ander. Dan kan het wel eens zijn, het beter met de tijd verder te laten gaan.

Ze zegt toch bang te zijn voor vertrutting? Misschien wordt ze door die relaties die blijkbaar vrij snel op gang komen iets te dik op die feiten gedrukt en kan ze beter wat rustig aan doen.
Oud 03-01-2005, 21:29
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
skeleton schreef op 03-01-2005 @ 22:25 :
dat is een beetje weird in my opinion, elkaar niet zien omdat je anders bang bent om te snel op elkaar uitgekeken te zijn :/
Het is niet zozeer uitgekeken, maar eerder beklemd voelen door een relatie dat voorkomen wordt door deze aanpak... denk ik
Oud 03-01-2005, 21:46
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 03-01-2005 @ 22:28 :
Maar misschien moet je eerst wel wennen aan de plotselinge roof van privacy door het delen van je tijd met een ander. Dan kan het wel eens zijn, het beter met de tijd verder te laten gaan.

Ze zegt toch bang te zijn voor vertrutting? Misschien wordt ze door die relaties die blijkbaar vrij snel op gang komen iets te dik op die feiten gedrukt en kan ze beter wat rustig aan doen.
Ik geef je ook wel gelijk, maar ik kan het ook begrijpen dat het moeilijk is om elkaar weinig te zien. Mijn ouders houden me dan vaak tegen. Wat ik ze niet altijd in dank afneem...
Oud 03-01-2005, 22:49
Blaatkop
Blaatkop is offline
Je bent nog niet echt verliefd geweest neem dat maar van mij aan, is niet erg, je bent nog jong, komt nog wel..
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:54
Lorelei
Lorelei is offline
Je bent 16, je mag nog lekker aanklooien. Doe dat gewoon nog zolang je het wil, nu het nog kan.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:20
gurl19
gurl19 is offline
maak het nie meteen uit. Maar neem de tijd om elkaar goed te leren kennen! misschien word je dan wel weer verliefd ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten